Auteur Topic: Licensie Moeskroen  (gelezen 22427 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Licensie Moeskroen
« Gepost op: oktober 27, 2009, 11:09:23 pm »
Indien Moeskroen zijn Licensie niet krijgt, zouden alle uitslagen tegen Moeskroen geschrapt worden... Zo zouden wij naar de 7e plaats zakken!!  >:( >:(
Wa is da nu voor bullshit? De bond kan maar zien dat ze Moeskroen nog de 3 resterende machten van de eerste ronde laten uitspelen hoor...
Smerige Belgischen voetbalbond!!

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 27, 2009, 11:22:11 pm »
Indien Moeskroen zijn Licensie niet krijgt, zouden alle uitslagen tegen Moeskroen geschrapt worden... Zo zouden wij naar de 7e plaats zakken!!  >:( >:(
Wa is da nu voor bullshit? De bond kan maar zien dat ze Moeskroen nog de 3 resterende machten van de eerste ronde laten uitspelen hoor...
Smerige Belgischen voetbalbond!!

licenTie is met een T en niet met een S.

Soit, als het al zo'n vaart zal lopen (je moet rekenen dat ook Standard & Anderlecht gedupeerden zouden zijn), dan is het zo.  Beter nu dan 2 speeldagen voor het einde.  Als we echt goed zijn, zullen we dit wel nog recht trekken.  De prijzen worden pas uitgedeeld aan de meet, na 30 speeldagen, niet na 12.

Wa voor een reactie is me da nu???  :o :o

Gij vindt da dus blijkbaar gewoon kunnen, awel ik niet.  Ploegen die gewonnen hebben tegen Moeskroen worden gestraft en ploegen die er punten tegen verloren hebben, worden beloond...  Dit is zuivere competitievervalsing.  Moest het dan nog in ons voordeel zijn, zou ik er nog over zwijgen, maar nu zakken we gewoon twee plaatsen.

En het enige da gij kunt zeggen is: het zij zo...  :o

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.375
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 28, 2009, 08:03:46 am »
Groot gelijk, tes idd ma lullig. Dan ze moeskroen het jaar laten uitspelen en dan in derde opnieuw laten beginnen. We verliezen niet enkel punten maar de meeste ploegen achter ons komen dichter.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 28, 2009, 08:13:16 am »
Groot gelijk, tes idd ma lullig. Dan ze moeskroen het jaar laten uitspelen en dan in derde opnieuw laten beginnen. We verliezen niet enkel punten maar de meeste ploegen achter ons komen dichter.

Het is vooral dat. Zo komt Genk plots op 2 punten van ons! Genk heeft nu nog bijna geen enkele goeie match gespeeld, hebben bij ons een punt cadeau gekregen van de ref en pakten er ons zo 2 af en nu zouden die opnieuw 3 punten kunnen inhalen dankzij deze zaak. Hein krijgt zijn reekske zo cadeau. tssss

Ik hoop ook dat ze ofwel die 3 wedstrijden van de heenronde laten spelen of tot het einde van het seizoen.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 28, 2009, 09:53:45 am »
Misschien een voordeel dat Dender nu ook een klacht overweegt ... Ik zou ook opteren voor Moeskroen nog 3 weken te laten shotten en dan definitief te schrappen. Fair and square
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 28, 2009, 10:43:25 am »
Misschien een voordeel dat Dender nu ook een klacht overweegt ... Ik zou ook opteren voor Moeskroen nog 3 weken te laten shotten en dan definitief te schrappen. Fair and square

I'd like that.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #6 Gepost op: oktober 28, 2009, 11:51:29 am »
Waar zitten de tafelspringers nu (Duchatelet, Vaessen en De Witte)?? Toch niet toevallig zijn zij de grote winnaars bij het uitsluiten van Moeskroen.

Dat Essevee maar een claimke voorbereidt. Straks komt het nog op 3 punten aan...

Offline phd

  • Leden
  • Berichten: 88
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #7 Gepost op: oktober 28, 2009, 12:02:37 pm »
Het heeft inderdaad wel wat weg van competitievervalsing. Zeker in een competitie waar iedereen aan het rekenen is; nu moet er idd weer rekening gehouden worden met ploegen als Genk, terwijl we die sportief gesproken toch op 5 punten hebben gezet.
En wat met de gele of rode kaarten die zijn opgelopen in de matchen tegen Moeskroen? Worden die ook geannuleerd? Wat met het feit dat ploegen die nog tegen Moeskroen moeten eigenlijk een concurrentieel voordeel krijgen aangezien ze een match minder moeten spelen?
Ik kan me wel vinden in een schrapping na de theoretische heenronde (niet dat Moeskroen nog veel punten gaat pakken dan) maar het blijft toch wringen.

Offline lide

  • Leden
  • Berichten: 237
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #8 Gepost op: oktober 28, 2009, 01:08:08 pm »
Ik zou ook opteren voor Moeskroen nog 3 weken te laten shotten en dan definitief te schrappen. Fair and square

Lijkt me ook geen oplossing, want zelfs dan zouden volgens mij de punten nog geschrapt worden. Roeselare & Club (die punten verloren aan Moeskroen) zouden zich dan benadeeld kunnen voelen omdat zij Moeskroen buitenshuis hebben moeten bekampen.
De bond wist al van bij het begin van het seizoen dat Moeskroen het niet zou redden, ze hadden ze nooit mogen laten starten aan de competitie. Nu zal er een typisch Belgische oplossing uit de bus komen : zij die punten verloren tegen Moeskroen worden plots de grote winnaars, en zij die een zuurverdiende overwinning boekten (zoals essevee) krijgen het deksel op de neus. Driewerf hoera voor de Belgische voetbalbond! >:(

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #9 Gepost op: oktober 28, 2009, 01:16:25 pm »
het wordt tijd om op te treden en onze stem te laten gelden!! grote spandoek of iets!
niet dat het veel zal helpen maar door ons te laten zullen ze die fout meschien niet meer maken in de toekomst!

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.921
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #10 Gepost op: oktober 28, 2009, 05:13:42 pm »
belachelijk spellement!
maar mss kunnen we lestienne aankopen!

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #11 Gepost op: oktober 28, 2009, 05:46:55 pm »
belachelijk spellement!
maar mss kunnen we lestienne aankopen!

Zat net hetzelfde te denken... Er zitten daar een paar jonge talentjes zoals lestienne en francois, bij verlies van de licentie worden hun contracten ontbonden en zijn die alle transfervrij.

Klup ruhhe zal wel Daan Vangyseghem binnenhalen.


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #12 Gepost op: oktober 28, 2009, 06:40:28 pm »
Misschien een voordeel dat Dender nu ook een klacht overweegt ... Ik zou ook opteren voor Moeskroen nog 3 weken te laten shotten en dan definitief te schrappen. Fair and square

ik weet niet of moeskroen dan al tegen iedereen 1 keer gespeeld hebben, want de competititie is geen "spiegel" . zo spelen wij bijvoorbeeld op 5 december al in kortrijk, minder dan 3 maanden na essevee - kvk .

Offline Stofke_81

  • Leden
  • Berichten: 159
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #13 Gepost op: oktober 28, 2009, 07:11:12 pm »

Het spijtige in heel deze zaak is dat er weer andere ploegen ook in betrokken worden en het ook  moeten bekopen..lees: gewonnen punten afstaan,we staan nu mooi 5de maar als we die punten effectief moeten afstaan zakken we 2 plaatsen..en kunnen andere ploegen die punten hebben verloren tegen Moeskroen zo weer hun voordeel uit deze situatie halen,eerlijk lijkt me dit toch niet echt!..en goed je kan wel zeggen van het seizoen is nog lang en we kunnen nog wel terug omhoogklimmen in de rankschikking maar stel je eens voor dat we door deze situatie op het einde van de competitie net ??n puntje tekort komen om bij die eerste 6 te eindigen ik mag er niet aan denken!..

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #14 Gepost op: oktober 28, 2009, 07:19:11 pm »

Het spijtige in heel deze zaak is dat er weer andere ploegen ook in betrokken worden en het ook  moeten bekopen..lees: gewonnen punten afstaan,we staan nu mooi 5de maar als we die punten effectief moeten afstaan zakken we 2 plaatsen..en kunnen andere ploegen die punten hebben verloren tegen Moeskroen zo weer hun voordeel uit deze situatie halen,eerlijk lijkt me dit toch niet echt!..en goed je kan wel zeggen van het seizoen is nog lang en we kunnen nog wel terug omhoogklimmen in de rankschikking maar stel je eens voor dat we door deze situatie op het einde van de competitie net ??n puntje tekort komen om bij die eerste 6 te eindigen ik mag er niet aan denken!..


En welke ploegen halen er allemaal voordeel uit? Gent, Genk, Standard, Club, Mechelen.. jaja

Offline BarJulo

  • Leden
  • Berichten: 4
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #15 Gepost op: oktober 28, 2009, 07:37:53 pm »
Heel die heisa was niet nodig geweest, als men Moeskroen gewoon de licentie niet had gegeven bij het begin van het lopende seizoen. Nu zit men weer in de problemen, er is al te vaak net wel net niet geweest bij Moeskroen, ze zitten al jaren heel diep in het rood, suikeroom Dufermont zal niet blijven de put opvullen.
BARJULO

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #16 Gepost op: oktober 29, 2009, 01:31:20 am »
Einde Moeskroen: 15 clubs, nieuw klassement

De supporters van Excelsior Moeskroen beleven bange uren. Hun geliefkoosde club is de broodnodige licentie kwijtgespeeld. Het bestuur komt donderdagvoormiddag samen. Verdwijnt het stamnummer 223? Zakt Moeskroen naar provinciale of derde klasse? Na de competitiehervorming volgt een nieuwe aanpassing: nog vijftien clubs en een ander klassement.

We zetten de huidige stand en het klassement na schrapping naast elkaar:

 1     Club Brugge     27 p     1     Club Brugge     26 p
 2     Anderlecht     26     2     Anderlecht     23
 3     KV Mechelen     21     3     KV Mechelen     21
 4     Standard     21     4     Standard     21
 5     Zulte Waregem     19     5     AA Gent     17
 6     AA Gent     18     6     STVV     17
 7     G. Beerschot     18     7     Zulte Waregem     16
 8     STVV     17     8     G. Beerschot     15
 9     Westerlo     14     9     RC Genk     14
 10     RC Genk     14     10     Kortrijk     13
 11     Kortrijk     14     11     Charleroi     13
 12     Cercle Brugge     13     12     Westerlo     11
 13     Charleroi     13     13     Cercle Brugge     10
 14     Lokeren     11     14     Lokeren       8
 15     Moeskroen     10     15     Roeselare       5
 16     Roeselare       6     16     Moeskroen       0


Ja sorry vrij slechte layout, hier de link: http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=26028

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #17 Gepost op: oktober 29, 2009, 08:16:07 am »
We gaan er toch niks tegen kunnen beginnen, vrees er voor onze punten.
Met dank aan de bond! Moeskroen had nooit mogen starten, enfin we zijn nu wel af van die miezerige club.

fox

  • Gast
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #18 Gepost op: oktober 29, 2009, 09:08:37 am »
We gaan er toch niks tegen kunnen beginnen, vrees er voor onze punten.
Met dank aan de bond! Moeskroen had nooit mogen starten, enfin we zijn nu wel af van die miezerige club.

We moeten gewoon hopen dat ze de heenronde nog volledig mogen uitspelen want dan mogen we de punten normaal gezien houden. Al? dat was vorig jaar toch het geval. En aangezien ze vrijdag al mogen spelen tegen Standard, moeten er nog slechts 2 wedstrijden afgewerkt worden, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ze die wedstrijden nog afwerken, desnoods met wat jeugdspelers.

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.375
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #19 Gepost op: oktober 29, 2009, 09:39:40 am »
Het is were niet raar dat in hln die van club brugge, niets van competitievervalsing er inzien en het allemaal logisch vinden.