Auteur Topic: WK Brazili? 2014  (gelezen 33941 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #60 Gepost op: juni 23, 2014, 09:10:54 am »
Pff wat een snertmatch alweer zeg, precies een veteranenploeg.

Tzou me niet verbazen als de Russen sebiet nog eentje potten..

Wie speelt snertmatchen (of grote delen van hun matchen) in de poulefases : Argentina / Belgium / Brazil / Holland / Germany........ Tiens straks alle 5 groepswinnaars.  :o 
Enkel de punten tellen nu.  Matchen risicoloos afmaken op het juiste moment met een paar snedige acties.
Hetgeen Eden gisteren toonde op een paar minuten is gewoon pure wereldklasse !!

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 790
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #61 Gepost op: juni 23, 2014, 09:14:55 am »
Wie speelt snertmatchen (of grote delen van hun matchen) in de poulefases : Argentina / Belgium / Brazil / Holland / Germany........ Tiens straks alle 5 groepswinnaars.  :o 
Enkel de punten tellen nu.  Matchen risicoloos afmaken op het juiste moment met een paar snedige acties.
Hetgeen Eden gisteren toonde op een paar minuten is gewoon pure wereldklasse !!
Inderdaad 6/6 dat is wat telt. En onze slechte partij van gisteren kan je gewoon toewijzen aan ??n iemand en dat was Lukaku. Hij maakte geen ruimte vrij voor onze middenvelders, kwam de bal niet vragen, zocht de hoeken niet op. Daardoor stopte het telkens voor de Belgen 2-3 meter voor de 16.
Origi kwam in en zorgde bijna meteen voor een assist.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #62 Gepost op: juni 23, 2014, 09:43:28 am »
Inderdaad 6/6 dat is wat telt. En onze slechte partij van gisteren kan je gewoon toewijzen aan ??n iemand en dat was Lukaku. Hij maakte geen ruimte vrij voor onze middenvelders, kwam de bal niet vragen, zocht de hoeken niet op. Daardoor stopte het telkens voor de Belgen 2-3 meter voor de 16.
Origi kwam in en zorgde bijna meteen voor een assist.

Toewijzen aan 1 iemand ?   ::)
Laat Origi starten en Lukakoe invallen en je krijgt misschien het omgekeerde !  Bepaalde Russen zaten piepedood na 1 uur ; denk dat het duidelijk is dat het dan ietwat makkelijker is om die ouwe Defauw-like mensen eraf te lopen ! Maar dat hoort bij de sterkte van onze duivels !
Neemt niet weg dat Divock indertijd een veeeeel completere voetballer is dan Romelu.  En zeggen dat die bijna bij Essevee zat.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.231
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #63 Gepost op: juni 23, 2014, 10:23:28 am »
Toewijzen aan 1 iemand ?   ::)
Laat Origi starten en Lukakoe invallen en je krijgt misschien het omgekeerde !  Bepaalde Russen zaten piepedood na 1 uur ; denk dat het duidelijk is dat het dan ietwat makkelijker is om die ouwe Defauw-like mensen eraf te lopen ! Maar dat hoort bij de sterkte van onze duivels !
Neemt niet weg dat Divock indertijd een veeeeel completere voetballer is dan Romelu.  En zeggen dat die bijna bij Essevee zat.

Origi moet gewoon altijd starten.
Lukaku is een counterspits, en tegen de Belgen kruipt bijna iedereen op zijn eigen helft, dan kan Romelu niets.
Tegen een Afrikaanse ploeg of tegen echte topclubs zal Lukaku veel beter presteren.

Origi heeft alles, echt opmerkelijk, die jongen heeft een mooie carri?re voor de boeg. Stel je idd eens voor dat die hier had gezeten  :o

Offline Boerke Sjarel

  • Leden
  • Berichten: 450
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #64 Gepost op: juni 23, 2014, 10:34:35 am »
Slecht spelen en winnen. Dat doen enkel de beste!
"Zulte Waregem is als een fopkaars. Als je denkt dat ze uit is, is ze daar terug."

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #65 Gepost op: juni 23, 2014, 11:29:53 am »
Hazard wordt beschouwd als wereldspeler (al dan niet terecht), als die in balbezit komt zie je bij de tegenstander een verhoogde activiteit waardoor hij telkens tegen 2-3 man komt. In het laatste kwartier geloven de Russen in hun kansen, komt Eden telkens man op man en volgt de ene kans na de andere :)

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #66 Gepost op: juni 23, 2014, 12:19:23 pm »
Wie speelt snertmatchen (of grote delen van hun matchen) in de poulefases : Argentina / Belgium / Brazil / Holland / Germany........ Tiens straks alle 5 groepswinnaars.  :o 
Enkel de punten tellen nu.  Matchen risicoloos afmaken op het juiste moment met een paar snedige acties.
Hetgeen Eden gisteren toonde op een paar minuten is gewoon pure wereldklasse !!

Ik vond Brazili? - Mexico toch een pak aangenamer om naar te kijken, ook al bleef het 0-0. De spanning en de wil om aan te vallen was er teminste. Idem bij de matchen van Holland en Duitsland.
Enkel van Argentini? kan je imo zeggen dat het ook op slaapwandelniveau was.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #67 Gepost op: juni 23, 2014, 01:18:17 pm »
ligt ook aan de tegenstander h?...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #68 Gepost op: juni 23, 2014, 01:31:13 pm »
Origi moet gewoon altijd starten.
Lukaku is een counterspits, en tegen de Belgen kruipt bijna iedereen op zijn eigen helft, dan kan Romelu niets.
Tegen een Afrikaanse ploeg of tegen echte topclubs zal Lukaku veel beter presteren.

Origi heeft alles, echt opmerkelijk, die jongen heeft een mooie carri?re voor de boeg. Stel je idd eens voor dat die hier had gezeten  :o
Had Origi hier gezeten dan was hij niet mee naar het WK
SV TILL I DIE

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.231
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #69 Gepost op: juni 23, 2014, 01:42:29 pm »
Had Origi hier gezeten dan was hij niet mee naar het WK

Weet ik ook wel  ::)
Maar stel dat die hier had gezeten, dan hadden wij wss top 3 gespeeld.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #70 Gepost op: juni 23, 2014, 02:18:27 pm »
SV TILL I DIE

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #71 Gepost op: juni 23, 2014, 09:39:32 pm »
"6/6, dat is het enige wat telt."

Hoe krijg je het in godsnaam uit je strot ?!

Goed voetbal. D?t moet altijd het uitgangspunt zijn. Altijd.
Das namelijk een basis waar je op kunt voortbouwen.
Met geluk winnen kan maar een paar keer.

Kopt die Kokorin de 0-1 binnen in de 1e helft, wat ga je dan zeggen?

Wat ook zo irritant is, is dat men het stilletjesaan "resultaatsvoetbal" begint te noemen.
Het is puur GELUKSVOETBAL mensen. Of beter gezegd, VOETBAL VAN NIET BETER KUNNEN.
ER ZIT GEEN ENKEL IDEE ACHTER.
Zoals dat al een hele kwalificatiecampagne is.

De laatste goede match voor mij van de Rode Duivels dateert van 2008.
6 JAAR GELEDEN. 1-2 verlies tegen Spanje. Dat leek op voetbal wat er toen op de mat gebracht werd.

Wat Nederland momenteel doet, is ook niet mooi. Maar daar zit een idee achter. Daar staat een b?sis. Nederland WIL niet mooi en goed voetballen (omdat ze daar onvoldoende kwaliteit voor hebben, Van Gaal laat de bal aan de tegenstander), Belgi? KAN niet mooi en goed voetballen.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #72 Gepost op: juni 24, 2014, 08:33:57 am »
"6/6, dat is het enige wat telt."

Hoe krijg je het in godsnaam uit je strot ?!

Goed voetbal. D?t moet altijd het uitgangspunt zijn. Altijd.
Das namelijk een basis waar je op kunt voortbouwen.
Met geluk winnen kan maar een paar keer.

Kopt die Kokorin de 0-1 binnen in de 1e helft, wat ga je dan zeggen?

Wat ook zo irritant is, is dat men het stilletjesaan "resultaatsvoetbal" begint te noemen.
Het is puur GELUKSVOETBAL mensen. Of beter gezegd, VOETBAL VAN NIET BETER KUNNEN.
ER ZIT GEEN ENKEL IDEE ACHTER.
Zoals dat al een hele kwalificatiecampagne is.

De laatste goede match voor mij van de Rode Duivels dateert van 2008.
6 JAAR GELEDEN. 1-2 verlies tegen Spanje. Dat leek op voetbal wat er toen op de mat gebracht werd.

Wat Nederland momenteel doet, is ook niet mooi. Maar daar zit een idee achter. Daar staat een b?sis. Nederland WIL niet mooi en goed voetballen (omdat ze daar onvoldoende kwaliteit voor hebben, Van Gaal laat de bal aan de tegenstander), Belgi? KAN niet mooi en goed voetballen.

Dit lijkt wel een voortzetsel van het naieve vakonkundige geouwehoer (ook al is het best funny) van Jan Mulder !  Geluk ?  Bekijk het aantal kansen in de matchen tegen Algerije/Rusland : voor en tegen!
Telkens veruit meeste kansen dus verdiend gewonnen.  Het resultaat is PRIMORDIAAL!  Goed spelen en verliezen en je wordt AFGEMAAKT!  Haalt Belgie met goed voetbal de 1/8 finales niet  ewel 't kot zou te klein geweest zijn voor de journalisten. Wilmots al meteen op de wip.  Vertrouwen bij de spelers zou een deuk krijgen die zijn impact heeft op de volgende kwalificatiemachten en tornooien.
En nu : zalig afwachten op wat nog komt.  Rekenen op nog meer magistrale flitsen van Hazard, Mertens, Origi enz. 

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #73 Gepost op: juni 24, 2014, 09:25:46 am »
In tegenstelling tot Balboa noem ik de 6/6 geen geluk. Wat ik positief acht is het feit dat op het moment de rode Duivels een tandje hoger schakelen, ze erg sterk zijn ?n er bijna zeker een doelpunt uit voort komt. Wat me wel tegensteekt is dat ze dat niet van in het begin doen ?n eerst hopen op een rustig tempo voor te komen en als dat niet lukt, dat ze dan pas een tandje bij steken.

Je kan maar spreken over geluk indien de tegenstander sterker was, we er nochtans alles aan gedaan hebben om te scoren, ?n dat we ondanks de vele kansen van de tegenstander op effici?ntie konden winnen. Dat is nu helemaal niet het geval. Hier speelt vooral gemakzucht, afmatten van de tegenstander, en pas hoger schakelen indien nodig.

Daarnaast heb ik ook het idee dat de Duivels hun niveau altijd aanpassen aan de tegenstander. Tegen goeie opponenten spelen we sterk, tegen zwakkere ploegen is het op het gemak.
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2014, 09:31:25 am door sv_forever »

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #74 Gepost op: juni 24, 2014, 12:09:26 pm »
In tegenstelling tot Balboa noem ik de 6/6 geen geluk. Wat ik positief acht is het feit dat op het moment de rode Duivels een tandje hoger schakelen, ze erg sterk zijn ?n er bijna zeker een doelpunt uit voort komt. Wat me wel tegensteekt is dat ze dat niet van in het begin doen ?n eerst hopen op een rustig tempo voor te komen en als dat niet lukt, dat ze dan pas een tandje bij steken.

Je kan maar spreken over geluk indien de tegenstander sterker was, we er nochtans alles aan gedaan hebben om te scoren, ?n dat we ondanks de vele kansen van de tegenstander op effici?ntie konden winnen. Dat is nu helemaal niet het geval. Hier speelt vooral gemakzucht, afmatten van de tegenstander, en pas hoger schakelen indien nodig.

Daarnaast heb ik ook het idee dat de Duivels hun niveau altijd aanpassen aan de tegenstander. Tegen goeie opponenten spelen we sterk, tegen zwakkere ploegen is het op het gemak.

Ik kan me wel vinden in de uitleg van balboa.
Wilmots gaat ervan uit dat de spelers van Algerije en Rusland fysiek minder goed zijn dan de onze. En warempel, na 70 minuten liggen sommige neer met krampen, kunnen ze geen poot meer verzetten en is het de moment om toe te slaan, wat al 2 keer gelukt is.

Een 'tactiek' die je kan gebruiken als je zelf beschikt over spelers die onvoldoende kwaliteiten hebben, maar met het aantal aanvallende topspelers die we nu hebben kun je dit toch nauwelijks goedspreken?

Nu gaan ze met 3-4 spelers in de aanval tegen ploegen die met 10 man terugzakken, terwijl de rest op de middellijn staat te wachten tot ze de bal kwijt zijn.

Ik hoop dat Wilmots zal inzien dat dit tegen landen met enig niveau niet zal pakken, die lopen als het moet 120 minuten 5 keer door een muur en zullen ze zowiezo enkele kansen cre?ren, desnoods met een vrije trap, hoekschop, penalty.. en dan hol je de rest van de match achter de feiten aan als die binnen gaan.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #75 Gepost op: juni 24, 2014, 01:15:14 pm »
Nederland? komaan zeg, die zet je er toch niet tussen.
Spelen echt niet goed hoor!
Match tegen Spanje is geen referentie, die ploeg is op.

Volgens mij krijgen die een afstraffing van Chili.


@Naessens: Argentini? en Brazili? idd niet zo denderend, maar let er toch maar van op.
2 landen die ervan dromen finale tegen elkaar te spelen

Genoten van de afstraffing gisteren?  :P

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.231
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #76 Gepost op: juni 24, 2014, 01:24:30 pm »
Genoten van de afstraffing gisteren?  :P

Thaha  ;D

Jah, Chili speelde echt niet goed, waar ze in de andere matchen zo vinnig waren en vol vuur zaten, was het nu een slap boeltje.
Mss was het omdat ze al geplaatst waren.

Maar Nederland was ook niet goed hoor

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #77 Gepost op: juni 24, 2014, 01:45:39 pm »
Dat beweer ik ook niet. Ik stel vast dat ze dodelijk effici?nt zijn en dat iedereen hun 'countervoetbal' neerhaalt. Ik durf het eerder 'sterk in de omschakeling' noemen.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.231
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #78 Gepost op: juni 24, 2014, 02:02:30 pm »
Dat beweer ik ook niet. Ik stel vast dat ze dodelijk effici?nt zijn en dat iedereen hun 'countervoetbal' neerhaalt. Ik durf het eerder 'sterk in de omschakeling' noemen.

Mja, nu tegen Mexico, hopelijk hebben die wel het vuur in zich, anders krijgen we weer een saaie pot voetbal.
Tegen die sombrero's kunnen ze ook winnen, maar dan zal het liedje ophouden denk ik.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #79 Gepost op: juni 24, 2014, 05:30:01 pm »
Thaha  ;D

Jah, Chili speelde echt niet goed, waar ze in de andere matchen zo vinnig waren en vol vuur zaten, was het nu een slap boeltje.
Mss was het omdat ze al geplaatst waren.

Maar Nederland was ook niet goed hoor

Chili speelde niet goed...dankzij Nederland.
Nederland met zijn allen achter de bal (je weet wel, 5 verdedigers) en dan kan je als tegenstander geen fantastisch spel op de mat leggen zoals Chili dat wel kon tegen Spanje, dat altijd vrijuit speelt en dat moest winnen ook.

Volledig de verdienste van Nederland en Van Gaal in het bijzonder dat Chili niet aan voetballen toekwam.

Het is niet mooi wat Nederland op de mat brengt, maar het is wel on-ge-loof-lijk knap wat ze aan het doen zijn. Weinigen zagen hen de groepsfase zelfs doorkomen. Laat staan dat ze 9/9 gingen pakken en 10 doelpunten gingen maken.

Je cre?ert gewoon geen kans tegen dit Nederland.
Ze hebben 3 doelpunten tegen gekregen. 2 onterechte penalty's en 1 wereldgoal van Tim Cahill.
Als je dan weet dat ze een paar wereldtoppers voorin hebben lopen kunnen ze nog h?le hoge ogen gooien.