Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 1149009 keer)

Offline Fanatic!

• Leden
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #8160 Gepost op: augustus 18, 2025, 11:42:37 am »
Gaan we ons hier verlagen tot het niveau van die enkelingen van KVK?

@kulle als je uitdaagt, dan kan je reacties krijgen. Ik zou voorstellen dat je het daarbij zo houd. Op deze manier verlaag je u tot het zelfde 'lage' niveau van die paar heethoofden zaterdagnacht. Plz don't do that!

Ik hou van een stevige rivaliteit, maar het stop bij mij bij "verbaal" én "ludieke acties". Helaas heb je altijd een portie onnozelaars die het zoals bij veel zaken verpesten voor de rest.  Neen, niet alle KV Kortrijk supporters zijn zo, en ja spijtig genoeg hebben wij er ook wel zulke rondlopen.

Die zwaargewonde persoon heeft een hersenbloeding, een schedelbreuk en twee gebroken oogkassen. Zijn er eigenlijk mensen die dat nog normaal vinden? Lees je dat nog es? Hersenbloeding, schedelbreuk, gebroken oogkassen. Wie dat allemaal nog normaal vind ...

GT spreekt in de gazet over “We waren met de sfeergroep na de match nog iets gaan drinken op de Markt, maar er ontstond ruzie tussen onze groep en enkele mensen die truitjes van KV Kortrijk droegen. We hebben later ons licht nog opgestoken bij Club Brugge, waar we wel een goeie band mee hebben, maar er zouden geen supporters van hen betrokken zijn.”

Roar ... als het mensen zijn van KV Kortrijk, waarom moet je dan polsen bij Club Brugge?

Nu, kijk, ik trek het niet in twijfel of het mensen van KV Kortrijk waren, maar ik leer hieruit dat het ging tussen onze sfeergroep en supporters van KV Kortrijk en/of Club Brugge.

Ik hoop dat ze een serieus onderzoek instellen, de daders zoeken, vinden én zwaar straffen. Er is in het mooie voetbal geen plaats voor dergelijk gespuis.

En nu over naar de orde van de dag.
Allicht is er bij leden van de North Fanatics gepolst opdat er leden van hen zouden bij geweest zijn en/of hooligans uit Rijsel waar NF goede banden mee onderhoud. Blijkbaar mix geweest van de zogenaamde ‘kortrijk casuals’ en gasten uit Rijsel. Hooliganisme valt al niet goed te praten maar dit heeft zelfs niets meer met hooliganisme te maken. Dit is doelbewust mensen de kop komen inslaan. Dit loopt vroeg of laat fout af.

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #8161 Gepost op: augustus 18, 2025, 11:56:00 am »

-- knip --

GT spreekt in de gazet over “We waren met de sfeergroep na de match nog iets gaan drinken op de Markt, maar er ontstond ruzie tussen onze groep en enkele mensen die truitjes van KV Kortrijk droegen. We hebben later ons licht nog opgestoken bij Club Brugge, waar we wel een goeie band mee hebben, maar er zouden geen supporters van hen betrokken zijn.”

Roar ... als het mensen zijn van KV Kortrijk, waarom moet je dan polsen bij Club Brugge?

-- knip --

Allicht is er bij leden van de North Fanatics gepolst opdat er leden van hen zouden bij geweest zijn en/of hooligans uit Rijsel waar NF goede banden mee onderhoud. Blijkbaar mix geweest van de zogenaamde ‘kortrijk casuals’ en gasten uit Rijsel. Hooliganisme valt al niet goed te praten maar dit heeft zelfs niets meer met hooliganisme te maken. Dit is doelbewust mensen de kop komen inslaan. Dit loopt vroeg of laat fout af.

Ok, dank voor de verduidelijking. Make sense!

Offline cogni

• Leden
« Reactie #8162 Gepost op: augustus 18, 2025, 12:07:17 pm »
Wedden dat heel kortrijk ( sorry  Scum )trots  zullen  zijn

Ik kan u verzekeren dat 99% van de Kortrijk supporters dit zwaar veroordeelt!
En je hebt bij iedere ploeg wel 1% idioten.

Het is duidelijk dat dit Kortrijk-'supporters' waren.
Maar de meeste van die gastjes mogen al lang het stadion niet meer binnen.

Offline smurf

• KVK Supporter
  • Leden
« Reactie #8163 Gepost op: augustus 18, 2025, 01:55:35 pm »

@kulle als je uitdaagt, dan kan je reacties krijgen. Ik zou voorstellen dat je het daarbij zo houd. Op deze manier verlaag je u tot het zelfde 'lage' niveau van die paar heethoofden zaterdagnacht. Plz don't do that!

Ik hou van een stevige rivaliteit, maar het stop bij mij bij "verbaal" én "ludieke acties". Helaas heb je altijd een portie onnozelaars die het zoals bij veel zaken verpesten voor de rest.  Neen, niet alle KV Kortrijk supporters zijn zo, en ja spijtig genoeg hebben wij er ook wel zulke rondlopen.

Die zwaargewonde persoon heeft een hersenbloeding, een schedelbreuk en twee gebroken oogkassen. Zijn er eigenlijk mensen die dat nog normaal vinden? Lees je dat nog es? Hersenbloeding, schedelbreuk, gebroken oogkassen. Wie dat allemaal nog normaal vind ...

Nu, kijk, ik trek het niet in twijfel of het mensen van KV Kortrijk waren, maar ik leer hieruit dat het ging tussen onze sfeergroep en supporters van KV Kortrijk en/of Club Brugge.

Ik hoop dat ze een serieus onderzoek instellen, de daders zoeken, vinden én zwaar straffen. Er is in het mooie voetbal geen plaats voor dergelijk gespuis.

merci dat je (zoals ook je posts op het kvk-forum) de moeite doet om dingen genuanceerd te bekijken en te verwoorden en niet doet alsof iedere kvk-supporters een halvegare marginaal is.

edit: en uiteraard zijn diegene die zulke dingen doen wel halvegare marginalen
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2025, 01:59:06 pm door smurf »

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #8164 Gepost op: augustus 18, 2025, 05:36:23 pm »
Ik ken ook genoeg Kvk supporters die dit verafschuwen..
SV TILL I DIE

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8165 Gepost op: augustus 18, 2025, 07:03:19 pm »

merci dat je (zoals ook je posts op het kvk-forum) de moeite doet om dingen genuanceerd te bekijken en te verwoorden en niet doet alsof iedere kvk-supporters een halvegare marginaal is.

edit: en uiteraard zijn diegene die zulke dingen doen wel halvegare marginalen

Idd, volledig akkoord.
🙏 Frederik.
Je bent een graag geziene gast  op het KVKforum en je schrijft daar zinnige dingen.
Zo kan het dus ook, gezonde rivaliteit tijdens de match, samen een pint kunnen drinken na de match.
Moeten we eens doen bij de eerstvolgende derby.
Tijdstip echter onbekend 🤷‍♂️

Online esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8166 Gepost op: augustus 18, 2025, 07:12:03 pm »
Frederik,
Weet je wat smijt me van da spel
Jongen toch als je nu nog niet gelooft dat kortrijk krapuul  was,
Er is godverdomme  bijna iemand  dood  geslegen .
Wij  moeten natuurlijk  weer zwijgen
Frederik,Dikke nek  je moet maar ne keer praten met jongens die erbij waren.Jongens van 17  jaar kwamen tegen getrainde  kickbokser.
Kickboksers

Ik geloof wel dat het supporters van KVK waren.
Ik geloof ben zeker dat het krapuul was.

Niemand moet zwijgen, maar je moet/mag niet veralgemenen.
Wij hebben ook rotte appels onder onze supporters.

Wat zaterdagavond is gebeurd is nimmer te nooit goed te praten, maar elke Kortrijk supporter/inwoner verantwoordelijk stellen voor de daden van enkele individuen vind ik wel een brug te ver.

Daarom ben ik tussen gekomen, om het hier ook niet te laten escaleren. Het is mijn taak als beheerder, moderator om het hier netjes te houden en het niet te laten escaleren. Gezien de gebeurtenissen zijn de gemoederen verhit (begrijpelijk) dus kom ik even tussen.

Blijkbaar weet je veel details, misschien was je erbij, of in de buurt ... doe dan -alstublieft- wat thraso aangeeft. Ga een verklaring afleggen bij de politie, dat zal veel beter werken om de daders te pakken dan hier iedereen over dezelfde kam te scheren.

Peace ✌🏽
Amen

Online esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8167 Gepost op: augustus 18, 2025, 07:13:34 pm »
Vraagje: is er eigenlijk al een passende reactie vanuit KV Kortrijk zelf?

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #8168 Gepost op: augustus 18, 2025, 07:36:08 pm »

Voor zover ik "via via" verneem gaan beide clubs dat (nog) niet doen. Uiteindelijk kunnen zij niet meer zeggen dan wat al in de pers is verschenen. Uiteraard distantiëren beide clubs zich van dergelijke gebeurtenissen en vooral de verantwoordelijken daarvan. Onze supportersvereniging kwam wel met een statement, en spreekt van ook van zich burgerlijke partij te stellen.

Wat ik ook weet (via via, maar wel uit betrouwbare bronnen) is dat er reeds meerdere mensen geïdentificeerd zijn. Van die geïdentificeerde mensen zijn er ook die reeds een stadionverbod hebben. Wat het voor KV Kortrijk ook weer niet makkelijker maakt. Er zou al één iemand opgepakt zijn en er is VEEL bruikbaar beeldmateriaal.

Dit zal zeker een staartje krijgen...
Maar laat de politie en het gerecht zijn werk doen.

⚠️ als er mensen zijn die getuige waren ... meld je aan!

Online esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8169 Gepost op: augustus 18, 2025, 08:51:13 pm »

Voor zover ik "via via" verneem gaan beide clubs dat (nog) niet doen. Uiteindelijk kunnen zij niet meer zeggen dan wat al in de pers is verschenen. Uiteraard distantiëren beide clubs zich van dergelijke gebeurtenissen en vooral de verantwoordelijken daarvan. Onze supportersvereniging kwam wel met een statement, en spreekt van ook van zich burgerlijke partij te stellen.

Wat ik ook weet (via via, maar wel uit betrouwbare bronnen) is dat er reeds meerdere mensen geïdentificeerd zijn. Van die geïdentificeerde mensen zijn er ook die reeds een stadionverbod hebben. Wat het voor KV Kortrijk ook weer niet makkelijker maakt. Er zou al één iemand opgepakt zijn en er is VEEL bruikbaar beeldmateriaal.

Dit zal zeker een staartje krijgen...
Maar laat de politie en het gerecht zijn werk doen.

⚠️ als er mensen zijn die getuige waren ... meld je aan!
Tja, als club zou ik toch ook een persbericht uitsturen met termen "mogelijk betrokken supporters", veroordelen ten strengste en volledige medewerking.
En ook vragen dat getuigen zich melden bij de politie.

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8170 Gepost op: augustus 20, 2025, 10:28:33 pm »
Johan vermeersch overleden. Veekaa-Coryfee, bezieler van RWDM en FC Brussels. Groot respect voor deze kerel.

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8171 Gepost op: oktober 31, 2025, 04:18:23 pm »
De trofeeënkast van de Veekaa zal ook dit jaar enkel maar stof vergaren. Ze blijft immers leeg.

Offline boerkens4ever

• Leden
« Reactie #8172 Gepost op: oktober 31, 2025, 08:30:12 pm »
De trofeeënkast van de Veekaa zal ook dit jaar enkel maar stof vergaren. Ze blijft immers leeg.
De kampioenschapsbeker van 1B kan nog e ;-).

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8173 Gepost op: november 01, 2025, 01:23:05 pm »
Staat te koop op 2é hands.be  ::)

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8174 Gepost op: november 02, 2025, 09:21:42 pm »

Bij ons stof en bij jullie roestvorming 😜.
We zijn momenteel goed bezig, net als jullie.