Auteur Topic: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem  (gelezen 8583 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Gepost op: februari 27, 2008, 12:54:45 am »
Naar aanleiding van de vraag van Filip Joos aan FD omtrent zijn mooiste moment, lijkt het me ook wel eens leuk om te weten hoe de top 10 van de Zulte Waregemsupporter eruitziet.

Mijn top 10... (hopelijk ben ik er niet teveel vergeten)

1. Het doorstoten naar de poules na de winst tegen Lokomotiv Moskou. Daar 2-1, thuis 2-0, met een fantastische goal van Tony Sergeant en een ENORME ontlading. Gent was even ESSEVEETOWN :)

2. Het behalen van de titel in derde klasse tegen VW Hamme (VW Hamme - SV Zulte Waregem werd tussen de eerste en de tweede gespeeld op de laatste speeldag (5 mei  8)). VW Hamme had genoeg aan een gelijkspel en was - eerlijk is eerlijk - de betere ploeg... Fred Raket scoorde de 2-1 luttele minuten voor het einde. Francky Frans kan het wsh nog steeds niet geloven  :) )

3. Na de winst op Geel was de titel in tweede zo goed als binnen.

4. Zulte Waregem stuurde Sparta Praag met een droge 3-1 terug naar huis. Vooral de pass van Dhaemers op Meert (en diens goal) zullen me altijd bijblijven. "Ja... ja... ja... JAAAAAAAAHHHH")

5. De boottrip naar Newcastle. +/- 300 - 400 van de 900 ? 1000 meegereisde Zulte Waregemsupporters maakten de oversteek per boot. Het werd een fantastische ervaring. We verloren met 1-0, maar maakten aanspraak op een gelijkspel. Ik herinner me nog steeds de massale "bootpolonaise" op het lied "Laat de zon in je hart".

6. De 1-4 overwinning op Austria Wien. Tim Matthijs (3 goals) was meteen voorpaginanieuws op www.uefa.be  :)

7. In derde ging Zulte Waregem winnen op het veld van SK Maldegem met een goal van Degroote (nu Dender) in blessuretijd. Degroote kwam net terug uit schorsing. In Maldegem hadden ze speciaal een grote witte feesttent gezet om de massaal meegereisde Zulte Waregemfans te kunnen opvangen. Enig minpuntje: die avond toen ik van Maldegem kwam (met mijn kerstmuts nog op mijn hoofd), reed ik mijn eerste autootje per total  :'(

8. In derde droogde Zulte Waregem KV Kortrijk af met 4-0. We speelden echt super en Kortrijk werd gewoon weggespeeld.

9. Onze hoogste score dateert van tegen... Deinze. Het werd 8-2. Bij Deinze stond ex-Zulte Waregemkeeper  in de goal. Na de 7e Esseveegoal klonk het olijke "Zeven anjers, zeven rozen" door het stadion  ;D

10. In tweede maakten we de verplaatsing naar Deinze per boot. De heenreis was super (ondanks het verlies => goal van Arijs  >:( ). De terugreis verliep heel wat minder (Deinze => Toxic Town)
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2008, 01:00:12 am door Kartouch »
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline thierslouis

  • Leden
  • Berichten: 402
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2008, 07:24:46 am »
1

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2008, 11:28:45 am »
De bekerwinst vergeten ? :o

Offline Mattieke

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #3 Gepost op: februari 27, 2008, 12:32:03 pm »
Da was nu nie zoooooooo speciaal ? :-\
De bekerwinst vergeten ? :o

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #4 Gepost op: februari 27, 2008, 12:33:36 pm »
De bekerwinst vergeten ? :o
Idd, erg. De bekerwinst hoort bij mij zeker in de top 3! Zonder de bekerwinst zouden alle momenten over UEFA al wegvallen...

Ook 2x Brugge verslaan in 4 dagen tijd(in competitie en in beker; telkens met 2-1) is voor mij top 10 waard

Offline thierslouis

  • Leden
  • Berichten: 402
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #5 Gepost op: februari 27, 2008, 01:32:01 pm »
zouden we geen poll doen?

Offline Topke

  • Leden
  • Berichten: 323
  • SVZW/ CFC LAD
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #6 Gepost op: februari 27, 2008, 02:22:00 pm »
1. Winst in de Beker Van Belgie
2. Geel-Zulte Waregem
3. Eerste winst tegen Club Brugge 2-1, zeker de sfeer na het doelpunt van Dupr?
4. Zulte/Waregem-Standard(halve finale thuis 0-1 verloren!) , ongewone sfeer in thuisvak, sedert dien
    nooit meer meegemaakt!
5. Gent-Zulte Waregem 1-3, zeker na doelpunt Lutte!
6. Doelpunt van Ibrahim Salou tegen Cercle, aannemen, geen grond geraakt en binnen!!!
7. Antwerp/Zulte Waregem 1-0, prachtige sfeer, vakske vol
8. Zulte/Waregem-Geel 2e klasse, 3-1 winst

Ik heb er maar 8!

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #7 Gepost op: februari 27, 2008, 02:25:31 pm »
Leuke topic!

Wat mij betreft eigenlijk teveel mooie momenten om op te sommen, en ik zal er zeker ook vergeten... In willekeurige volgorde:

1. De 8-2 tegen Deinze, zeven anjers zeven rooozen! :-*
2. Bekerfinale en winst. Onvergetelijke dag, dat doelpunt van Matthys in de laatste seconden, on-ver-ge-te-lijk.
3. De matchen in Deinze, altijd gezellig.
4. De match in Geel (tweede klasse) met die twee goals in de laatste vijf minuten, en zo van 1-0 naar 1-2 en kampioenuuuh!
5. De kampioenenmatch tegen Hamme, die goal van Fred raket in de laatste seconden.
6. De hele Europese campagne, van thuis tegen Moscow tot de overgetelijke trip naar Newcastle.
7. Bekermatch tegen Club Brugge + halve finale (thuis en uit) tegen Standard.
8. Eerste match in eerste klasse, meteen Gent eventjes opzij gezet in het Ottenstadion met 1-3.
9. De matchen in derde klasse tegen. Leuke tijden toen ook.
10. De 4-0 tg krotrijk.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #8 Gepost op: februari 27, 2008, 03:28:27 pm »
1. Bekerwinst
2. De goal van Nathan tegen Club Brugge voor de beker (buitenkantje rechts, prachtige goal)
3. Thuis tegen Praag
4. 2-3 winst in Kortrijk
5. De match tegen Beerschot in ons eerste seizoen eerste(met het ongelooflijke slot tegen 8 man)
6. Kampioen tegen Hamme
7. De 0-4 nederlaag tegen Antwerp, wij waren toch al kampioen :)
8. 8-2 tegen Deinze
9. Het moment waarop ik op TT las dat Nathan geselecteerd was voor de Rode Duivels (had dat in tweede al eens voorspeld, tot groot jolijt van mijn vrienden :), je kunt je inbeelden hoe voetbalkennerig ik me toen voelde)
10. De winst in Ronse, toen was het voor mij zeker dat we zouden kampioen spelen.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #9 Gepost op: februari 27, 2008, 04:18:47 pm »
1. Overwinning thuis tegen Lokomotiv
2. Bekerfinale tegen Moeskroen
3. Overwinning in Wenen
4. Overwinning thuis tegen Praag
5. Reis naar Espanyol. Weinig clubs maken zo'n mooie, verre verplaatsingen, moesten wel oververdiend onze meerdere herkennen tegen de Spanjaarden (wat een niveauverschil!)
6. Dubbele overwinning tegen Club Brugge (Beker en JL)
7. Overwinning tegen VW Hamme , thuis
8. 8-2 tegen Deinze
9. Het moment waarop de kranten en televisie ons uitriepen tot mooist voetballende club van Belgi?
10. Eerste match in Gent, waar ik al content was geweest indien we 'een beetje konden meedraaien met het grote Gent' .. We wonnen oververdiend en Salou dolde de Gentse verdediging dol !
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2008, 04:20:47 pm door SVZW.BE »
Webteam SV Zulte Waregem

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #10 Gepost op: februari 27, 2008, 04:42:39 pm »
1) Sparta Praag - SVZW
2) 13/05/06 int geheel
3) overwinning op Standard in seizoen 05-06
4) SVZW - Moskou
5) de hele verplaatsing naar Newcastle
6) verplaatsing naar Geel in laatste seizoen 2e klasse
7) KVK-SVZW in de beker , de eerste 45 minuten. Inclusief bengaals vuur , groot doek en supersfeer bij momenten.
8. Een volledig regenboogstadion dat "Ronny de pony" van de tribunes laat galmen tegen Anderlecht...
9) de Champions League finale tegen Barcelona in seizoen 09-10
10) de bekeroverwinning thuis tegen Club

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #11 Gepost op: februari 27, 2008, 05:33:28 pm »


9) de Champions League finale tegen Barcelona in seizoen 09-10


lol

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #12 Gepost op: februari 27, 2008, 05:37:33 pm »
Voor zij die erbij waren kan er geen twijfel over bestaan !
1 ) Lokomotiv Mockba - SVZW
2 ) Moskou - Zulte Waregem
3 ) Loko - Essevee
4 ) Russische machinistjes - Vlaamse boeren
5 ) Matroesjkas - boeren
6 ) Wodka - Pinten
7 ) Borsjt - friet mee mayonaise
8 ) Russische metropool - Vlaamse boereprochie(s)
9 ) Russische maffia - Vlaamse betongieters
10) dikbetaalde Russische profs - semi-proffesionele vloerleggers, studenten en andere schoenenverkopers
 :D

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #13 Gepost op: februari 27, 2008, 05:44:39 pm »
Voor mij mag het moment van zaterdag er ook wel bij  :D

Hassan mist zijn strafschop in de 85ste minuut ??

Offline Topke

  • Leden
  • Berichten: 323
  • SVZW/ CFC LAD
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #14 Gepost op: februari 27, 2008, 05:55:06 pm »
Voor mij mag het moment van zaterdag er ook wel bij  :D

Hassan mist zijn strafschop in de 85ste minuut ?
En de zondag mist hij weer een penalty en dan ook wel in de 85e minuut, toeval e?

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #15 Gepost op: februari 27, 2008, 06:41:30 pm »
@ die hard esseveer :

nightflight met moeke - klauwaert met "muk"

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #16 Gepost op: februari 27, 2008, 06:54:50 pm »
1. reis naar newcastle!
2. svzw - moskou
3. svzw - praag
4. bekerfinale
5. svzw - ajax
6. svzw - brugge (2x winnen in het eerste seizoen)
7. standard - svzw (zowel beker als compititie, dr is altijd wel wa te beleven ;D)
8. antwerp - svzw
9. geel - svzw
10. mechelen - svzw (1/03/2008) :D

de reis naar newcastle was gwn zalig. da stadion, de hele busreis (met dank aan Ann-sophie :-* :P)...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #17 Gepost op: februari 27, 2008, 06:57:23 pm »
voor mij enkel "zelf meegemaakte" momenten

1) bekerwinst
2) winst op aa gent (eerste wedstrijd in eerste klasse)
3) winst in geel
4) 2 maal winst thuis tegen club brugge (in beker en competitie)
5) winst tegen lokomotiv
6) winst tegen praag
7) kampioen in tweede klasse
8 ) 2-3 winst tegen kortrijk
9) 8-2 tegen deinze
10) supporters groeten geblesseerde Tankary

volgorde is nie echt belangrijk, en paar momenten heb ik er nog nie opstaan, oa de verplaatsingen naar harelbeke in tweede klasse, de verplaatsing naar antwerp met ik dacht 17 bussen van svzw, overwinning in standard, ...
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2008, 06:59:30 pm door svzw81 »

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #18 Gepost op: februari 27, 2008, 06:59:41 pm »
laat ons eigenlijk gewoon eerlijk zijn... we hebben teveel mooie momenten beleefd met deze nog prille club. denk dat wij als suppoters van essevee van veel geluk mogen spreken wan vergelijk dit maar eens met andere ploegen uit Belgi?...

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: TOP 10-momenten met SV Zulte Waregem
« Reactie #19 Gepost op: februari 28, 2008, 09:49:15 am »
Machtige Esseveemomenten:

1) Lok. Moskou - SVZW: de hele reis, bijna niet geslapen, altijd in een deuk gelegen. De begroeting na de match van de spelers in het supportershotel! Wat waren wij blij dat we niet voor een zogezegde topclub supporterden maar voor SVZW waar de spelers ook zo blij waren als een kind

2) Bekerfinale SVZW - Moeskroen: als Fredje Dupr? zich nog voor het volkslied zich omdraait naar het legioen en met zijn vuist tegen de borst tikt als een teken van respect. Opwellende tranen

3) Geel - SVZW: de begroeting na de match op de parking in het besef dat SVZW zich zonet (meer dan hoogstwaarschijnlijk) van eerste klasse had verzekerd. Dansen als kleine kinderen

4) Bekerfinale SVZW - Moskroen: bijna laatste minuut, vrijschop, Timmeke, orgasme

5) SVZW - Hamme: Fed Raket schiet SVZW naar tweede klasse. In het tumult na de wedstrijd vliegt letterlijk een fiets door het bezoekersvak. En eigenlijk had ik op een eerste communie moeten zitten

6) Bekerfinale SVZW- Moeskroen: de hele dag voor en na de wedstrijd. Geen bus meer te vinden tot voorbij Antwerpen. Overal SVZW-bussen als ??n langgestrekte colonne tussen Waregem en Brussel. Feeste in het Koning Boudwijnstadion, op de bus terug, en op de markt in Waregem

7) Wenen - SVZW: de match zelf natuurlijk, 1-0 achter om terug te komen en er over te wippen tot 1-4. Heb onnoemelijk genoten van de verhalen over de taxirit en van de polonaise op de charter

8) SVZW - Sparta Praag: sublieme opbouw en goal van Stijn Meert

9) SVZW - Deinze: 7 anjers 7 rozen. Ze hebben het nog niet verteerd, de gifmengers

10) de volgende wedstrijd van ons aller Essevee met h?t LokaaL

Wuk, niet akkoord?