Auteur Topic: voetbalkrant.com  (gelezen 41389 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #60 Gepost op: maart 05, 2010, 10:20:20 am »
 Maakt Badis Lebbihi zijn competitiedebuut voor Zulte-Waregem? Bart Buysse  kreeg vorige week in Charleroi zijn vijfde gele kaart en is daarmee geschorst voor de belangrijke uitwedstrijd bij Germinal Beerschot zondagavond. De Antwerpenaren moeten winnen om nog een kans te maken op play-off 1.


Mogelijk alternatief voor Bart Buysse is Badis Lebbihi, de bijna 20-jarige Fransman met Algerijnse roots. E?n keer eerder stond hij dit seizoen in de basis. Dat was tijdens de bekerwedstrijd tegen tweedeklasser Ronse.

 

De jongeling herstelde van een beenbreuk en speelde ook nog niet veel met de beloften. "Omdat de beloften meestal op vrijdagavond spelen, ??n of twee dagen voor de match van het eerste elftal. Het had beter geweest indien ik meer wedstrijden met het tweede elftal had kunnen spelen. Niet voor het niveau, maar vooral om ritme op te doen."
 
"Dat is nu eenmaal zo. Trouwens, ik ben een totaal ander type dan Buysse. Bart denkt ook heel vaak aan aanvallen. Mijn prioriteit is verdedigen, ik probeer de couloir in mijn zone dicht te houden. Enkel als er ruimte is, als de couloir open ligt, schuif ik mee", aldus de verdediger in HLN.

 

De verdediger besliste onlangs om bij een eventuele internationale selectie voor Algerije te kiezen. "Om de eenvoudige reden dat bij ons alles Algerijns is. Algerijnse cultuur, Algerijns eten, noem maar op. Ik ben in Frankrijk geboren, mijn ouders leven er ook nog altijd, maar ieder jaar trokken we enkele weken naar Algerije. Die band is gebleven. Dus niet langer spelen voor de Franse nationale ploeg, maar wel voor die van Algerije. Maar het WK in Zuid-Afrika, dat zal ik niet halen."


Auteur: Ward Bollen

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #61 Gepost op: maart 06, 2010, 09:49:41 am »
 Berrier: "Niemand maakte echt indruk"Franck Berrier is net als vorig seizoen de ster van Zulte Waregem. Als het aan de Fransman ligt schittert zijn ploeg ook in play off 1. Al worden het wellicht wel zijn laatste maanden aan de Gaverbeek.


Franck Berrier maakt er geen geheim van dat hij absoluut wil aantreden in play off 1, Germinal Beerschot moet daarom aan de kant gezet worden. "De belangrijkste match wordt die tegen Germinal Beerschot. Als wij winnen zijn we er volgens mij. En volgende week volgt de match van het jaar tegen Standard. Het zou een enorme ontgoocheling zijn als we de play offs niet halen. We verdienen het gewoon", laat de Fransman optekenen in HNB.

Indien Zulte Waregem mag aantreden in de play offs ziet Berrier zijn ploeg een grote rol spelen. "Anderlecht wordt kampioen. Het kan twee volwaardige elftallen opstellen. Maar voor het overige is alles speelbaar. Wij kunnen de derde plaats nog pakken, misschien zelfs de tweede. Geen enkel team kon mij dit seizoen imponeren. Enkel Club Brugge heeft een helft indruk gemaakt op mij."

Zeker is dat Berrier aan zijn laatste maanden bezig is aan de Gaverbeek. "Ik vertrek zelfs al spelen we kampioen. Ik heb aanbiedingen uit Duitsland, Nederland en Frankrijk, ook de top drie in Belgi? lijkt mij interessant. Ik wacht tot na de play offs om te beslissen."

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #62 Gepost op: maart 06, 2010, 10:15:41 am »
In elk geval, veel respect voor Franck dat hij er bij ons nog een jaartje wou bijdoen (ondanks aanbiedingen)...
-SVZW Forever-

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #63 Gepost op: maart 06, 2010, 11:35:51 am »
In elk geval, veel respect voor Franck dat hij er bij ons nog een jaartje wou bijdoen (ondanks aanbiedingen)...
Inderdaad, zijn tranfer is van harte gegund. Hopelijk doen zowel hij als Essevee er een goede zaak aan.

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #64 Gepost op: maart 06, 2010, 12:13:07 pm »
Ik hoop 1 ding, en das dat hij niet naar kluup brugge trekt ...

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #65 Gepost op: maart 06, 2010, 02:42:38 pm »
Ik hoop gewoon dat ie naar het buitenland trekt, want dat is meer ??? voor ons en we moeten hem niet zien schitteren tegen ons of het zou al in de Champions League of UEFA moeten zijn :-)

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #66 Gepost op: maart 06, 2010, 08:52:56 pm »

Dury: "Ouders kweken soms hooligans"


Zulte Waregem wil in de toekomst veel meer aandacht besteden aan de opleiding en begeleiding van jonge voetballers. ?De helft van de A-kern moet eigen opleiding komen?, stelt trainer Francky Dury.


?Als we in Belgi? topvoetballers willen, moeten we hen niet enkel laten voetballen. Dat vraagt al op heel jonge leeftijd om een bepaalde vorming. Zwemmen, judo, atletiek: zo cre?er je topatleten?, zegt Dury in HNB.

Dury ziet een belangrijke rol voor ouders. ?Als ik naar jeugdvoetbal ga kijken, heb ik soms de indruk dat ouders jonge hooligans aan het kweken zijn in plaats van profvoetballers. Ook de eetgewoontes en vetpercentages van jongeren kunnen beter.?

De omkadering moet ook beter. ?Vroeger verloren we spelers aan pakweg Ingelmunster en Moeskroen. Ik stel vast dat bij Lille de helft van de spelers uit eigen opleiding komt. Daar moeten wij ook naartoe. Mbuji Mutombo was de beste speler die ik hier ooit gehad heb. Maar er stond geen hoofd op die jongen. Stabiliteit naast het voetbal is even belangrijk.?

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #67 Gepost op: maart 08, 2010, 03:04:22 pm »
 De Boeck: "Via rechtbank naar play-off 1

"Cercle Brugge doet het uitstekend in de terugronde, het heeft zelfs nog een kleine kans op de play-off 1. Maar trainer Glen De Boeck kijkt zelfs al verder.


Trainer Glen De Boeck wil dat Cercle hetzelfde doet als Lokeren en de verloren punten van de wedstrijden tegen Moeskroen terugkrijgt.

"Niet eens zo lang geleden vond iedereen het erg dat we die zes punten kwijt waren met het oog op de degradatiestrijd. Geef ons nu die zes punten terug en we staan dicht bij Play-off 1. We mogen ons daar niet bij neerleggen vind ik. Waarom zouden we geen stappen ondernemen?", zegt de trainer in HNB.

Woordvoerder Pol Van den Driessche: "De trainer heeft geen ongelijk. We besloten dit seizoen al twee keer om naar een rechtbank te stappen en waarom zou een derde keer niet kunnen? Deze zaak werd nog niet besproken in de beheerraad, maar we sluiten niks uit."

 

Dit zou slecht kunnen uitkomen voor...Kortrijk, STVV of Standard.
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2010, 03:09:13 pm door giba »

fox

  • Gast
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #68 Gepost op: maart 08, 2010, 03:23:17 pm »
De Boeck: "Via rechtbank naar play-off 1

"Cercle Brugge doet het uitstekend in de terugronde, het heeft zelfs nog een kleine kans op de play-off 1. Maar trainer Glen De Boeck kijkt zelfs al verder.


Trainer Glen De Boeck wil dat Cercle hetzelfde doet als Lokeren en de verloren punten van de wedstrijden tegen Moeskroen terugkrijgt.

"Niet eens zo lang geleden vond iedereen het erg dat we die zes punten kwijt waren met het oog op de degradatiestrijd. Geef ons nu die zes punten terug en we staan dicht bij Play-off 1. We mogen ons daar niet bij neerleggen vind ik. Waarom zouden we geen stappen ondernemen?", zegt de trainer in HNB.

Woordvoerder Pol Van den Driessche: "De trainer heeft geen ongelijk. We besloten dit seizoen al twee keer om naar een rechtbank te stappen en waarom zou een derde keer niet kunnen? Deze zaak werd nog niet besproken in de beheerraad, maar we sluiten niks uit."

 

Dit zou slecht kunnen uitkomen voor...Kortrijk, STVV of Standard.

Als we die punten krijgen, die we overigens verdienen, dan zijn we zo goed als zeker van onze plaats in de PO1. Iemand een idee wanneer de uitspraak is in het kortgeding dat Lokeren heeft aangespannen? Dat kortgeding is precies toch niet zo kort.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #69 Gepost op: maart 08, 2010, 03:33:30 pm »
Zou deze week moeten zijn denk'k ...

Ranking m?t punten Moeskroen :

1. RSC Anderlecht 69
2. Club Brugge 55
3. KAA Gent 47
4. SV Zulte Waregem 46
5. KV Kortrijk 45
6. Sint-Truiden 42
7. Standard 42
8. Cercle Brugge 41
9. Germinal Beerschot 41
10. KV Mechelen * 39
11. KVC Westerlo 34
12. Racing Genk 33
13. Sporting Lokeren ** 24
14. Sporting Charleroi 23
15. SV Roeselare 18

*= match meer
**=match minder

Webteam SV Zulte Waregem

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #70 Gepost op: maart 12, 2010, 09:52:40 am »
De Boeck: "Via rechtbank naar play-off 1

"Cercle Brugge doet het uitstekend in de terugronde, het heeft zelfs nog een kleine kans op de play-off 1. Maar trainer Glen De Boeck kijkt zelfs al verder.


Trainer Glen De Boeck wil dat Cercle hetzelfde doet als Lokeren en de verloren punten van de wedstrijden tegen Moeskroen terugkrijgt.

"Niet eens zo lang geleden vond iedereen het erg dat we die zes punten kwijt waren met het oog op de degradatiestrijd. Geef ons nu die zes punten terug en we staan dicht bij Play-off 1. We mogen ons daar niet bij neerleggen vind ik. Waarom zouden we geen stappen ondernemen?", zegt de trainer in HNB.

Woordvoerder Pol Van den Driessche: "De trainer heeft geen ongelijk. We besloten dit seizoen al twee keer om naar een rechtbank te stappen en waarom zou een derde keer niet kunnen? Deze zaak werd nog niet besproken in de beheerraad, maar we sluiten niks uit."

 

Dit zou slecht kunnen uitkomen voor...Kortrijk, STVV of Standard.

Als we die punten krijgen, die we overigens verdienen, dan zijn we zo goed als zeker van onze plaats in de PO1. Iemand een idee wanneer de uitspraak is in het kortgeding dat Lokeren heeft aangespannen? Dat kortgeding is precies toch niet zo kort.

Voorzitter Lokeren:

Als laatste troef heeft Lokeren nog de procedure bij de Arbitragecommissie voor de Sport om te zes verloren punten door de vereffening van Moeskroen terug te winnen. ?Onze advocaat is ermee bezig. De zaak is voorzien op 20 of 22 maart', besluit Lambrecht.


Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #71 Gepost op: maart 17, 2010, 04:44:52 pm »
Nationale omroep biedt niet meer op voetbalrechtenDe VRT zal in 2011 niet meer bieden op de rechten van de Jupiler Pro League. De nationale omroep moet fiks besparen.

Het huidige voetbalcontract loop af medio 2011. De VRT moet nu 8 miljoen euro (in samenwerking met RTBF) betalen voor de rechten op de samenvattingen. Deze zware kost past niet meer binnen het nieuwe beleid. De nationale omroep moet zo een 65 miljoen euro besparen. Ook Wimbledon en de F1-wedstrijden zouden niet meer aangekocht worden.

Dit voorstel moet nog goedgekeurd worden door de Raad van Bestuur.


Allez, terug naar de tijd van Stadion en Goal, met armtierig commentaar, terug naar ellendige reclame tijdens de verslagen??

Ook de site van sporza zal dus veel aan inhoud verliezen, vind dit nochtans ??n van de beste sites die er zijn op het www.

Spijtig, vond dat voetbal goed zat bij de VRT.

fox

  • Gast
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #72 Gepost op: maart 17, 2010, 04:49:15 pm »
Nationale omroep biedt niet meer op voetbalrechtenDe VRT zal in 2011 niet meer bieden op de rechten van de Jupiler Pro League. De nationale omroep moet fiks besparen.

Het huidige voetbalcontract loop af medio 2011. De VRT moet nu 8 miljoen euro (in samenwerking met RTBF) betalen voor de rechten op de samenvattingen. Deze zware kost past niet meer binnen het nieuwe beleid. De nationale omroep moet zo een 65 miljoen euro besparen. Ook Wimbledon en de F1-wedstrijden zouden niet meer aangekocht worden.

Dit voorstel moet nog goedgekeurd worden door de Raad van Bestuur.


Allez, terug naar de tijd van Stadion en Goal, met armtierig commentaar, terug naar ellendige reclame tijdens de verslagen??

Ook de site van sporza zal dus veel aan inhoud verliezen, vind dit nochtans ??n van de beste sites die er zijn op het www.

Spijtig, vond dat voetbal goed zat bij de VRT.

Inderdaad. Extra time is een pracht van een programma.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #73 Gepost op: maart 17, 2010, 05:00:45 pm »
Nationale omroep biedt niet meer op voetbalrechtenDe VRT zal in 2011 niet meer bieden op de rechten van de Jupiler Pro League. De nationale omroep moet fiks besparen.

Het huidige voetbalcontract loop af medio 2011. De VRT moet nu 8 miljoen euro (in samenwerking met RTBF) betalen voor de rechten op de samenvattingen. Deze zware kost past niet meer binnen het nieuwe beleid. De nationale omroep moet zo een 65 miljoen euro besparen. Ook Wimbledon en de F1-wedstrijden zouden niet meer aangekocht worden.

Dit voorstel moet nog goedgekeurd worden door de Raad van Bestuur.


Allez, terug naar de tijd van Stadion en Goal, met armtierig commentaar, terug naar ellendige reclame tijdens de verslagen??

Ook de site van sporza zal dus veel aan inhoud verliezen, vind dit nochtans ??n van de beste sites die er zijn op het www.

Spijtig, vond dat voetbal goed zat bij de VRT.

Inderdaad. Extra time is een pracht van een programma.
Gaat ook altijd over de essentie van het voetbal...  ;D

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #74 Gepost op: maart 17, 2010, 07:27:59 pm »
Raes die in een deuk ligt omdat Bossie 'zitten' zegt ... my god ! Dan nog 1000 x liever Pauwels vs Bayat in Studio Un ! :o)
Webteam SV Zulte Waregem

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #75 Gepost op: maart 18, 2010, 08:36:51 am »
Raes die in een deuk ligt omdat Bossie 'zitten' zegt ... my god ! Dan nog 1000 x liever Pauwels vs Bayat in Studio Un ! :o)
Tip voor de VRT: betaal een ondertitelaar en zend "Studio Un" uit. Twee vliegen in ??n klap: de VRT bespaart en wij krijgen een goed voetbalprogramma te zien.

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #76 Gepost op: maart 18, 2010, 08:59:54 am »
Raes die in een deuk ligt omdat Bossie 'zitten' zegt ... my god ! Dan nog 1000 x liever Pauwels vs Bayat in Studio Un ! :o)
Tip voor de VRT: betaal een ondertitelaar en zend "Studio Un" uit. Twee vliegen in ??n klap: de VRT bespaart en wij krijgen een goed voetbalprogramma te zien.

VRT en RTBF is ??n pot nat, als VRT voetbal niet meer uitzend vermoed ik dat RTBF dat ook niet meer doet. Hebben zij samen die rechten niet gekocht voor Belgie? Als VTM en RTL samen een bod doen bijvoorbeeld, dan mag Pauwels terug de koers gaan volgen...

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #77 Gepost op: maart 18, 2010, 09:45:52 am »
Standard-selectie roept Mbokani tot de orde

Dieumerci Mbokani zorgde gisteren voor ophef met te stellen dat hij zich niet kon motiveren om in Play-off II te gaan spelen. Het bestuur van de Luikenaars laat de nukkige Congolees alvast thuis voor de wedstrijd tegen AA Gent.

Dieumerci Mbokani zal voor zijn uitspraken van gisteren tot de orde worden geroepen door de selectie van Standard. "Als vice-kapitein is het mijn plicht om het daar in de groep met Mbokani het hierover te hebben", stelt Igor De Camargo in GvA. "Dat zal gebeuren na de return in de Europa League tegen Panathinaikos. De uitkomst van het gesprek zullen we wel binnenskamers houden", aldus de Belgische Braziliaan.

Gisteren liet Mbokani nog maar eens weten dat hij bezig is aan zijn laatste maanden bij Standard. "Ik mag weg, maar er moet enkel nog een aanvaardbaar bod komen. Wat ik zelf aanvaardbaar vind? Iets tussen de 13 en 15 miljoen euro. Over enkele maanden ben ik ook beter dan Djibril Ciss?. Hij straalt misschien wel wat meer macht uit, maar mij zet je ook niet zomaar opzij en ik ben technisch sterker", aldus Mbokani.


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #78 Gepost op: maart 18, 2010, 10:15:32 am »
Machtig... hij is gewoon geschorst...

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #79 Gepost op: maart 18, 2010, 01:02:43 pm »
Maar de Ronde van Romandi? blijft uitgezonden worden... Begrijp me niet verkeerd, ik ben een enorm groot wielerliefhebber, maar Romandi?, Tirreno, ... kunnen me gestolen worden!