Auteur Topic: EK2016 : Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)  (gelezen 37390 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #40 Gepost op: juni 15, 2016, 10:09:29 am »
Maar da's net het probleem van het hedendaagse voetbal. Hoeveel flankspelers zijn nog echte flankspelers die hun lijn aflopen? Tegenwoordig komen ze echt allemaal naar binnen. Als je mertens op links zet komt die ook altijd naar binnen.

Ik ben ook fan van echt flankspelers die nog hun lijn afgaan en met een spits al Lukaku moet dat ook bij de Belgen. Alleen heb je er daar weinig van lopen. In het huidige voetbal is een echte flankspeler nog zelden te zien

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #41 Gepost op: juni 15, 2016, 04:52:12 pm »
Maar da's net het probleem van het hedendaagse voetbal. Hoeveel flankspelers zijn nog echte flankspelers die hun lijn aflopen? Tegenwoordig komen ze echt allemaal naar binnen. Als je mertens op links zet komt die ook altijd naar binnen.

Ik ben ook fan van echt flankspelers die nog hun lijn afgaan en met een spits al Lukaku moet dat ook bij de Belgen. Alleen heb je er daar weinig van lopen. In het huidige voetbal is een echte flankspeler nog zelden te zien

Carrasco. Maar hey, de man van de match in de CL is niet goed genoeg voor Wilmops

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #42 Gepost op: juni 15, 2016, 05:06:07 pm »
Je weet dat je tegen de Ieren weer tegen een sterk blok gaat moeten spelen. Je moet sterk zijn op de korte ruimte, en spelers hebben met individuele klasse, die een man kunnen uitschakelen.

Achterin zou ik nie veel veranderen. Ciman is mss het enige vraagteken, maar wie zet je er? Mss Meunier, meer aanvallend en snel.

In het middenveld zou ik vooral veranderen. Witsel is geen 6, gisteren in Panenka zaten ze er recht op, veel te passief (heel de natie zegt dat trouwens al een hele tijd) Zorgt niet voor gevaar, terwijl een moderne 6 tegenwoordig toch vooral vooruit denkt (Verrati, Pirlo, Kant?,...)
Maar je weet wel dat Witsel het mannetje is van Wilmots, dus die zal er niet uitgaan. Maar ik zou hem dan op de '8' plaatsen. Was bij Standard en Benfica toch schitterend in het aanvallend compartiment..
Dembele dan op '6'. Zoals Youri Mulder gisteren oordeelde, je zit daar met een driehoek die elkaar perfect kent (Alderweireld, Vertonghen en Dembele)
Op de '10' De Bruyne. Al zal Wilmots in zijn broek schijten van die bonkige Ieren en wss Fellaini laten staan.

De aanvallers voor mij Hazard (incontournable voor de coach, en tevens aanvoerder) 
Rechts liever Carrasco dan Mertens. Heeft meer individuele klasse, meer snelheid en betere passeerbeweging.
Spits voor mij Batshuayi.
Ik opteerde altijd voor Origi, maar ik denk dat Michy meer kan brengen tegen de toch statische verdedigers van Ierland. Draait rapper rond zijn as.


Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.063
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #43 Gepost op: juni 15, 2016, 05:43:46 pm »
Je weet dat je tegen de Ieren weer tegen een sterk blok gaat moeten spelen. Je moet sterk zijn op de korte ruimte, en spelers hebben met individuele klasse, die een man kunnen uitschakelen.

Achterin zou ik nie veel veranderen. Ciman is mss het enige vraagteken, maar wie zet je er? Mss Meunier, meer aanvallend en snel.

In het middenveld zou ik vooral veranderen. Witsel is geen 6, gisteren in Panenka zaten ze er recht op, veel te passief (heel de natie zegt dat trouwens al een hele tijd) Zorgt niet voor gevaar, terwijl een moderne 6 tegenwoordig toch vooral vooruit denkt (Verrati, Pirlo, Kant?,...)
Maar je weet wel dat Witsel het mannetje is van Wilmots, dus die zal er niet uitgaan. Maar ik zou hem dan op de '8' plaatsen. Was bij Standard en Benfica toch schitterend in het aanvallend compartiment..
Dembele dan op '6'. Zoals Youri Mulder gisteren oordeelde, je zit daar met een driehoek die elkaar perfect kent (Alderweireld, Vertonghen en Dembele)
Op de '10' De Bruyne. Al zal Wilmots in zijn broek schijten van die bonkige Ieren en wss Fellaini laten staan.

De aanvallers voor mij Hazard (incontournable voor de coach, en tevens aanvoerder) 
Rechts liever Carrasco dan Mertens. Heeft meer individuele klasse, meer snelheid en betere passeerbeweging.
Spits voor mij Batshuayi.
Ik opteerde altijd voor Origi, maar ik denk dat Michy meer kan brengen tegen de toch statische verdedigers van Ierland. Draait rapper rond zijn as.


volledig mee akkoord!

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 784
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #44 Gepost op: juni 16, 2016, 09:39:43 am »
Je weet dat je tegen de Ieren weer tegen een sterk blok gaat moeten spelen. Je moet sterk zijn op de korte ruimte, en spelers hebben met individuele klasse, die een man kunnen uitschakelen.

Achterin zou ik nie veel veranderen. Ciman is mss het enige vraagteken, maar wie zet je er? Mss Meunier, meer aanvallend en snel.

In het middenveld zou ik vooral veranderen. Witsel is geen 6, gisteren in Panenka zaten ze er recht op, veel te passief (heel de natie zegt dat trouwens al een hele tijd) Zorgt niet voor gevaar, terwijl een moderne 6 tegenwoordig toch vooral vooruit denkt (Verrati, Pirlo, Kant?,...)
Maar je weet wel dat Witsel het mannetje is van Wilmots, dus die zal er niet uitgaan. Maar ik zou hem dan op de '8' plaatsen. Was bij Standard en Benfica toch schitterend in het aanvallend compartiment..
Dembele dan op '6'. Zoals Youri Mulder gisteren oordeelde, je zit daar met een driehoek die elkaar perfect kent (Alderweireld, Vertonghen en Dembele)
Op de '10' De Bruyne. Al zal Wilmots in zijn broek schijten van die bonkige Ieren en wss Fellaini laten staan.

De aanvallers voor mij Hazard (incontournable voor de coach, en tevens aanvoerder) 
Rechts liever Carrasco dan Mertens. Heeft meer individuele klasse, meer snelheid en betere passeerbeweging.
Spits voor mij Batshuayi.
Ik opteerde altijd voor Origi, maar ik denk dat Michy meer kan brengen tegen de toch statische verdedigers van Ierland. Draait rapper rond zijn as.



Ook volledig akkoord met deze opstelling en ik denk dat je niet ver van de basiself tegen Ierland zal zitten...

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #45 Gepost op: juni 16, 2016, 09:51:53 am »
Haha, Fellaini de voorkeur geven op De Bruyne op de '10'.
Veel gekker kan het niet meer worden  ;D

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #46 Gepost op: juni 16, 2016, 09:53:58 am »


Citaat
Istv?n Beregi ‏@szteveo 19h19 hours ago
Istv?n Beregi Retweeted Istv?n Beregi
Haha. It's still valid, probably more, than it was 2 years ago.

Istv?n Beregi added,
Istv?n Beregi @szteveo
Belgium is a perfect example for how to ruin a great and talented team tactically.
27 retweets 29 likes

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #47 Gepost op: juni 16, 2016, 09:57:16 am »
Trouwens, "grinta". Doe eens normaal. Je zit met een gouden generatie van technische topspelers. Ga je een beetje beginnen over grinta. De tijden van Gert Verheyen zijn (gelukkig) voorbij, Wilmots. Die man is werkelijk blijven steken in de jaren '90.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #48 Gepost op: juni 16, 2016, 10:11:46 am »
Trouwens, "grinta". Doe eens normaal. Je zit met een gouden generatie van technische topspelers. Ga je een beetje beginnen over grinta. De tijden van Gert Verheyen zijn (gelukkig) voorbij, Wilmots. Die man is werkelijk blijven steken in de jaren '90.

Je punt is nu wel duidelijk dat je Wilmots helemaal niet (meer?) moet hebben.
Dat er commentaar komt akkoord, maar laat ons eerst de komende 2 wedstrijden en na de poules de definitieve (af)rekening maken.

Los van het bashen op de Willie ... hij zal toch het EK uitdoen hoor, dus kunnen we ons beter toeleggen op wat hij moet veranderen.

Dus ... wat moet er veranderen aan de opstelling en de tactiek.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #49 Gepost op: juni 16, 2016, 10:21:33 am »
Wilmots is natuurlijk de hoofdverantwoordelijke. Ik heb wel de indruk dat die uitgelaten sfeer op training fake is en er tussen de toppers meer rivaliteit heerst dan we denken.
Neem daar nog de honderd en een meningen bij van analisten en de ronduit negatieve kritiek (ik zeg niet dat die niet terecht is) van de media en het wordt een kruitvat. Die spelers lezen en horen dat ook allemaal en dat gaat in de kopjes zitten. Een remedie : zaterdag met veel inzet en aanvallend voetbal het goed gevoel terug vinden.
Hopelijk zien we een ander Belgie aan de aftrap. Met Carrasco al heb ik die dit jaar ook al matchen zien spelen waarin hij niet aan de bal kwam, met Dembele en dan liefst die van dit jaar bij Tottenham en niet die breimachine van soms bij de RD.
Ik heb soms de indruk als ik sommigen zie spelen bij de RD dat ze hun tweelingbroer hebben gestuurd.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #50 Gepost op: juni 16, 2016, 10:27:20 am »
Trouwens, "grinta". Doe eens normaal. Je zit met een gouden generatie van technische topspelers. Ga je een beetje beginnen over grinta. De tijden van Gert Verheyen zijn (gelukkig) voorbij, Wilmots. Die man is werkelijk blijven steken in de jaren '90.

Natuurlijk zijn de jaren '90 voorbij maar met wat meer inzet kom je veel verder dan met technische hoogstandjes die telkens eindigen met balverlies en een dodelijke counter.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #51 Gepost op: juni 16, 2016, 10:27:51 am »
Je punt is nu wel duidelijk dat je Wilmots helemaal niet (meer?) moet hebben. Dat er commentaar komt akkoord, maar laat ons eerst de komende 2 wedstrijden en na de poules de definitieve (af)rekening maken.

Los van het bashen op de Willie ... hij zal toch het EK uitdoen hoor, dus kunnen we ons beter toeleggen op wat hij moet veranderen. Dus ... wat moet er veranderen aan de opstelling en de tactiek.

Afrekening is al lang gemaakt, Frederik. Heel veel mensen zien dit al lang (oa in Nederland), enkel de binnenlandse media komt (weer) een jaar of twee te laat met hun kritiek. Wilmots heeft het nooit verder geschopt dan Sint-Truiden (waar hij aan de deur werd gezet). En die man is bondscoach van mogelijk de meest getalenteerde groep ooit. Enorme zonde, en ik ben er zeker van dat je de frustratie begrijpt.

En wat er moet veranderen is duidelijk en is hier al door een paar mensen mooi uiteen gezet.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #52 Gepost op: juni 16, 2016, 10:32:02 am »
Natuurlijk zijn de jaren '90 voorbij maar met wat meer inzet kom je veel verder dan met technische hoogstandjes die telkens eindigen met balverlies en een dodelijke counter.

Met alle respect, echt waar, maar volg jij eigenlijk wel de juiste sport? Zie jij veel technische hoogstandjes dan, op dit EK? Ik zie vooral duidelijke tactiek, knappe looplijnen, mooie combinaties, druk naar voor, verticale passing, voetbal in ??n tijd (Duitsland-Portugal-Engeland-Frankrijk-...).

Club Brugge, dat is grinta. En dat is lelijk. Maar die spelen dan ook met Timmy Simons en dergelijke brol. Deze generatie (top)talenten? Dat is techniek, dat is kunst. Je hebt voetballers lopen, eindelijk, wel speel dan voetbal. In plaats van vier trage verdedigers en twee trage controleurs, geen backs en wandelvoetbal, toon dat je ballen hebt (er is maar om de zoveel jaar een toernooi) en speel verdomme voetbal.

Wilmots gaat hier eigenhandig, met steun van de bejaardenbond uiteraard, een prachtige generatie naar de knoppen helpen.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #53 Gepost op: juni 16, 2016, 10:36:25 am »
Je punt is nu wel duidelijk dat je Wilmots helemaal niet (meer?) moet hebben.
Dat er commentaar komt akkoord, maar laat ons eerst de komende 2 wedstrijden en na de poules de definitieve (af)rekening maken.

Los van het bashen op de Willie ... hij zal toch het EK uitdoen hoor, dus kunnen we ons beter toeleggen op wat hij moet veranderen.

Dus ... wat moet er veranderen aan de opstelling en de tactiek.

Balbezit:

----------------Benteke------------------
----------Fellaini-----------------Carrasco
Hazard------------De Bruyne------------
-----------Nainggolan---------------------
------------------------Witsel--------------
Vertonghen-----Vermaelen-----Alderweireld

                  Courtois

-Terugzakkende Witsel; Alderweireld/Vertongen gaan breed
-Aanspelen van Nainggolan/De Bruyne die openen naar Hazard/Carrasco of indien er centraal ruimte is centraal verticaal spelen
-Individuele actie op de flanken: Hazard/ Carrasco
-In de box: Fellaini/Benteke

(Lange uittrappen kunnen naar het duo Benteke/Fellaini)

Balverlies
----------------------Benteke----------------------
--------Hazard-------------------------------------
------------------Fellaini---------De Bruyne-------
------Nainggolan---------Witsel-------------------
Vertonghen--Vermaelen--Alderweireld--Carrasco
                          Courtois

- Hazard blijft vooraan hangen
- Fellaini zakt diep terug
- Nainggolan/Witsel ondersteunen backs Vertonghen/Carrasco

Bij snelle omschakeling zoekt Carrasco de diepte en zorgen Witsel/Alderweireld voor overname positie
Deze 11 hebben trouwens ook veel power en scorend vermogen op stilstaande fases
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2016, 10:40:01 am door Lorenzo Di Marco »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #54 Gepost op: juni 16, 2016, 10:36:43 am »
Afrekening is al lang gemaakt, Frederik. Heel veel mensen zien dit al lang (oa in Nederland), enkel de binnenlandse media komt (weer) een jaar of twee te laat met hun kritiek. Wilmots heeft het nooit verder geschopt dan Sint-Truiden (waar hij aan de deur werd gezet). En die man is bondscoach van mogelijk de meest getalenteerde groep ooit. Enorme zonde, en ik ben er zeker van dat je de frustratie begrijpt.

En wat er moet veranderen is duidelijk en is hier al door een paar mensen mooi uiteen gezet.

Ik begrijp zeker je frustratie, maar door hetzelfde te blijven zeggen geraken we ook niet vooruit. :)
Daarom ... laat ons de poules afwachten en dan conclusies trekken.

1 verloren veldslag betekent niet dat je de oorlog verliest.
Al wil ik zeker erkennen dat Willie misschien niet de juiste man op de plaats is.

De resultaten van dit EK zullen zijn verdere toekomst zeker bepalen, maar nu is hij er en blijft hij aan.
Dus moeten we in de huidige vorm vooruitkijken.

"to support" (ook al zijn we het niet altijd eens met de trainee)

Misschien (ik hoop) krijgen we wel nog mooie wedstrijden op dit EK.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #55 Gepost op: juni 16, 2016, 10:44:23 am »
Ik begrijp zeker je frustratie, maar door hetzelfde te blijven zeggen geraken we ook niet vooruit. :) Daarom ... laat ons de poules afwachten en dan conclusies trekken.

1 verloren veldslag betekent niet dat je de oorlog verliest.
Al wil ik zeker erkennen dat Willie misschien niet de juiste man op de plaats is.

De resultaten van dit EK zullen zijn verdere toekomst zeker bepalen, maar nu is hij er en blijft hij aan. Dus moeten we in de huidige vorm vooruitkijken. "to support" (ook al zijn we het niet altijd eens met de trainee) Misschien (ik hoop) krijgen we wel nog mooie wedstrijden op dit EK.

Mijn post nog eens lezen.

Dit gaat niet over 1 verloren veldslag, dit gaat over jaren (!) die je verliest. Iedereen is verblind door die kwartfinale op het WK, maar zowat het zwakste Nederland ooit haalde wel de halve finales (verloren op strafschoppen van Argentini? + 3e geworden na Brazili? met 3-0 te vernederen), ik zeg het maar.

Hoeveel goed voetbal zagen wij al, met deze gouden generatie? Winnen van Rusland en Algerije, allemaal goed en wel, maar de incompetentie van Wilmots is al veel langer dan vandaag (en afgelopen maandag) duidelijk. En dat is doodzonde.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #56 Gepost op: juni 16, 2016, 01:24:26 pm »
Gillet mist toch ook zijn waarde in de groep. Ik dacht dat hij mee was voor de sfeer te bevorderen, maar zelfs daar slaagt hij niet in  :P
SV TILL I DIE

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #57 Gepost op: juni 16, 2016, 05:57:21 pm »
Wil-mottigs heeft het blijkbaar nog niet begrepen....next catastrofe is in de maak...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #58 Gepost op: juni 16, 2016, 08:48:26 pm »
Grinta zegt em. Dienen Debruyne heeft 13 km gelopen in die match en dan gaat ie die gast een beetje verwijten te weinig grinta te tonen. En wat nog grappiger is, is het feit dat ie de grootste krijger van al eraf haalt na 60 minuten. Dan moet je niet beginnen lullen over grinta h?

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #59 Gepost op: juni 16, 2016, 08:54:37 pm »
Ik vrees er voor, ik bereid mij al voor op weer 90 minuten zielloos heen en weergetik, waarbij Wilmots zal moeten hopen op een klasseflits van hazard of de Bruyne om zijn vel te redden.van zijn tactische zetten zal het niet komen...