Auteur Topic: [NB] ESSEVEE- KRC Genk  (gelezen 15548 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jimme

  • Leden
  • Berichten: 108
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #40 Gepost op: mei 04, 2013, 10:10:33 am »

...

De 12de man zal meer dan ooit moeten rechtstaan denk ik nu...
Want al bij al is er niets verloren en kan ALLES nog......maar wel met de neuzen in dezelfde richting.


De 12de man stond er gisteren, maar waar waren die andere 11 ?

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #41 Gepost op: mei 04, 2013, 10:35:20 am »
Sylvico schrijft terecht over de keuzes van Dury: "het is noch tactisch, noch menselijk/psychologisch een goede keuze geweest. Leek wel of hij zelf wil 'scoren'... "

Dury heeft een groot aandeel in het succes van onze ploeg dit seizoen en daarvoor ben ik hem dankbaar.
Het is een wet in het voetbal dat de trainer de ploeg opstelt en dus keuzes moet maken die soms goed en soms minder goed uitpakken.

Maar dit keer heeft Dury verkeerde keuzes gemaakt, jammer voor hem, voor de ploeg en voor ons.
Ja, we hebben ook veel pech gehad en daar kan Dury niets aan doen, maar dat we de eerste 20 min op onze linkerflank keer op keer uit verband werden gevoetbald, dat heeft te maken met de keuzes van Dury en daar is hij wel verantwoordelijk voor.

Het is toch raar dat problemen in het voetbal ontstaan als iemand zich als individu belangrijker begint te vinden dan de ploeg. Ik vrees dat dit al een tijd geldt voor Berrier, en ik heb het gevoel dat dit sinds onze laatste winst tegen Anderlecht ook geldt voor Dury. De risico's die hij genomen heeft met de ploegopstelling van gisteren hebben voor mij te maken met overmoed, inderdaad met willen "scoren".
Individualisme wordt in een ploegsport als voetbal cash betaald.

Missen is menselijk, hopelijk trekt iedereen de juiste lessen uit wat gebeurd is. Dan is zeker nog niets verloren.

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #42 Gepost op: mei 04, 2013, 11:11:14 am »
Alles is voorbij. Na vorige nederlagen bleef de ploeg overeind door de teamgeest en herpakte ze zich. Nu is dit niet meer mogelijk en dit nota bene door de coach zelf met zijn dwaze opstelling en door de 2 pseudo-vedetten. Damned, t zag er nochtans zo mooi uit. Lijkt wel verschijnsel Theunis-Urban-Kruzen dat teruggekeerd is. Of typisch Waregem, teveel media stijgt naar het hoofd.... De andere kant van het calimero- gevoel

Offline edouard

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #43 Gepost op: mei 04, 2013, 11:48:43 am »
Heb ik dit verkeerd gezien gisteren in het stadion? Maar ging nzolo niet naar zijn kaarten bij de fout op sammy en toen hij zag dat het jelle zijn 2e ging zijn, trok hij zijn hand plots terug. Kan zijn dat ik dacht dit gezien te hebben in al de commotie

Offline Thomas

  • Leden
  • Berichten: 1.907
  • Essevee forever!!!!
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #44 Gepost op: mei 04, 2013, 11:58:10 am »
Allee zouden nog gevochten hebben in de kleedkamer ook ! Dat komt niet meer goed .

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #45 Gepost op: mei 04, 2013, 12:08:16 pm »
Stond gisteren in vak X en vond het beschamend hoe sommige 'supporters' tekeergingen op Nzolo. Hij verdiende het uiteraard na zijn zoveelste flater, maar vuile zwarten staan roepen?  :-\ . Je supportert voor een team waarin gasten als Verboom, Malanda en Leye spelen. Denk daar eens over na.  ???
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #46 Gepost op: mei 04, 2013, 12:09:28 pm »
Nu ik de beelden terugzie denk ik eerlijk gezegd niet dat we een penalty hadden moeten krijgen voor de fout op Hino.  Voor mij was het een correcte tackle op de bal.  De penalty die we gekregen hebben was geel voor Thorgan want het was een pure schwalbe. 
Voor de rest begrijp ik (zoals velen) dat onze T1 voor zo'n cruciale match zo begint te schuiven in zijn verdediging... Nieuwe keeper, nieuwe linksachter, ...  Verboom heeft een heel zwakke partij gespeeld. 
In het eerste kwartier werd hij constant in de luren gelegd door Buffel.

Heel pijnlijk dit.  Voeten op de grond en hopen op Europees voetbal dit jaar.

klopt volgens mij eigenlijk ook :
fout op hino was volgens mij GEEN strafschop
kopbal van malanda was volgens mij WEL doelpunt
strafschop op hazard was volgens mij ook GEEN strafschop

ik heb nu ook wel een hekel tegen NZOLO maar het al dan niet over de lijn is een beslissing van de scheids achter de goal niet van NZOLO, als die had goedgekeurt was nzolo gewoon gevolgt ...

over bossut en bruzesse spreek ik mij niet uit , je kant nooit weten "wat het had geweest" met deze of gene in de goal in luik, tegen genk , ...

waarom colpaert er niet in zat vraag ik mij wel af (roteren ? licht geblesseerd ? disciplinair  ? tactisch plan ? )

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #47 Gepost op: mei 04, 2013, 12:10:33 pm »
Blijkbaar kunnen er veel mensen niet om met titelstress, met de druk van eerste te staan.  In de eerste plaats onze trainer,Leye en Berrier.  Dury deed deze week juist het tegenovergestelde van wat hij eerder verklaarde, deze week gaf hij kritiek op de scheidsrechtelijke dwalingen, hij zette Bossut in de plaats van Bruzesse,verknalde zelf zijn organisatie terwijl hij altijd terecht zegt dat de organisatie het belangrijkste is, ongeloofelijk maar vooral menselijk dat zelfs Dury (en ook wij als supporters) besmet is/zijn met titelkoorts.  Het doet mij denken aan 'de ring', maar wie Gandolf,The Hobbit en dat lelijk monsterke is moeten jullie zelf maar invullen.
Het geval Leye-Berrier past niet in het superseizoen dat we meemaken, heeft duidelijk te maken met enorme Ego's, en die hadden we toch niet?  Ook hier is die druk de oorzaak van alles, de druk om fouten weer goed te maken, Leye wilde die gemiste strafschop van tegen Anderlecht goedmaken, Berrier wilde met die strafschop zijn wat mindere wedstrijden ietswat  goedmaken.

En wat nu?  In feite kan die nederlaag het begin weer zijn van de terugkeer van het gezond verstand,maar ik vrees ervoor.  Het zal afhangen van mensen zoals Dury,De fauw,D'Haene,Bruzzese,Skularson,Colpaert, HET KAN NIET DAT ZO'N UITZONDERLIJK GOED SEIZOEN zo moet eindigen, de koppen zo vlug mogelijk bij elkaar steken, alle druk rond titel zijn nu hopelijk weg en we moeten ons nu enkel focussen op de volgende match en hem PROBEREN te winnen(MOETEN is voor topclubs als Anderlecht,Bruhhe,Genk,Standard).

We zijn zo ver geraakt dankzij Dury, de groepsspirit en veel talent en kwaliteit (o.a. Leye en Berrier), nu gaan we echt zien hoe sterk de groep mentaal is.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #48 Gepost op: mei 04, 2013, 12:16:02 pm »
Stond gisteren in vak X en vond het beschamend hoe sommige 'supporters' tekeergingen op Nzolo. Hij verdiende het uiteraard na zijn zoveelste flater, maar vuile zwarten staan roepen?  :-\ . Je supportert voor een team waarin gasten als Verboom, Malanda en Leye spelen. Denk daar eens over na.  ???

vuile zwarten wordt tradiotioneel geroepen naar arbiters, ook naar blanke (in de zwarte arbiterstenue) . langs de andere kant zijn vele tieners het nu gewend te gaan schelden op sociale media, en natuurlijk kopieren ze moeiteloos het  slechte gedrag van anderen.

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #49 Gepost op: mei 04, 2013, 12:16:32 pm »
Blijkbaar kunnen er veel mensen niet om met titelstress, met de druk van eerste te staan.  In de eerste plaats onze trainer,Leye en Berrier.  Dury deed deze week juist het tegenovergestelde van wat hij eerder verklaarde, deze week gaf hij kritiek op de scheidsrechtelijke dwalingen, hij zette Bossut in de plaats van Bruzesse,verknalde zelf zijn organisatie terwijl hij altijd terecht zegt dat de organisatie het belangrijkste is, ongeloofelijk maar vooral menselijk dat zelfs Dury (en ook wij als supporters) besmet is/zijn met titelkoorts.  Het doet mij denken aan 'de ring', maar wie Gandolf,The Hobbit en dat lelijk monsterke is moeten jullie zelf maar invullen.
Het geval Leye-Berrier past niet in het superseizoen dat we meemaken, heeft duidelijk te maken met enorme Ego's, en die hadden we toch niet?  Ook hier is die druk de oorzaak van alles, de druk om fouten weer goed te maken, Leye wilde die gemiste strafschop van tegen Anderlecht goedmaken, Berrier wilde met die strafschop zijn wat mindere wedstrijden ietswat  goedmaken.

En wat nu?  In feite kan die nederlaag het begin weer zijn van de terugkeer van het gezond verstand,maar ik vrees ervoor.  Het zal afhangen van mensen zoals Dury,De fauw,D'Haene,Bruzzese,Skularson,Colpaert, HET KAN NIET DAT ZO'N UITZONDERLIJK GOED SEIZOEN zo moet eindigen, de koppen zo vlug mogelijk bij elkaar steken, alle druk rond titel zijn nu hopelijk weg en we moeten ons nu enkel focussen op de volgende match en hem PROBEREN te winnen(MOETEN is voor topclubs als Anderlecht,Bruhhe,Genk,Standard).

We zijn zo ver geraakt dankzij Dury, de groepsspirit en veel talent en kwaliteit (o.a. Leye en Berrier), nu gaan we echt zien hoe sterk de groep mentaal is.

Heel juiste analyse. Mooie parallel. Lord of the ring in Waregem, dat we dat nog mogen meemaken :-)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #50 Gepost op: mei 04, 2013, 12:17:55 pm »
met een 3e of 4e plaats ben ik content, als we maar niet tegen (waarschijnlijk) gent gaan moeten spelen voor die europese plaats ...

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #51 Gepost op: mei 04, 2013, 12:19:01 pm »
Stond gisteren in vak X en vond het beschamend hoe sommige 'supporters' tekeergingen op Nzolo. Hij verdiende het uiteraard na zijn zoveelste flater, maar vuile zwarten staan roepen?  :-\ . Je supportert voor een team waarin gasten als Verboom, Malanda en Leye spelen. Denk daar eens over na.  ???

Serieus... Vuile zwarten wordt sinds jaar en dag gezongen richting 'de man in het zwart'. Doe toch eens normaal, of ga je nog maar een jaar of drie gaan kijken?!

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #52 Gepost op: mei 04, 2013, 12:21:54 pm »
Een nederlaag tegen ploegen uit top 6 is altijd mogelijk.  Alleen was Zulte-Waregem, ondanks veel wil, niet goed.  Er werden te weinig duels gewonnen, de2e bal was bijna altijd voor Genk, tempo was veel te traag.

De komende weken zal moeten blijken of Zulte-Waregem inderdaad in het befaamde "dipje" zit, of er - zoals enkele hier verkondigen - ruzie is binnen een deel van de ploeg. 

Waar weinigen over spreken, is over Cont?.  Ik vond hem in de eerste helft ??n van de weinige spelers bij Zulte-Waregem die echt creativiteit in de ploeg probeerde te brengen, wat niet echt heeft geholpen.
Daarnaast kan er inderdaad veel gezegd worden over het feit waarom Dury zijn vaste verdediging ontregeld heeft.  "Never change a winning team", al moeten we er meteen bijzeggen dat Zulte-Waregem ondertussen een 0 op 6 heeft. 

Nog ??n ding : ik vind het een bijzonder spijtige evolutie dat zich aan het voltrekken is dat men de prestaties van de leiding meer onder de loep neemt dan het sportieve.  En ik begrijp dat supporters zich tekort gedaan voelen, ook de trainer en de spelers hebben dit al meermaals verkondigd.  Ik pleit ervoor dat men terug zich gaan focussen op het sportieve, de prestaties van de ploeg.  Het gaat tegenwoordig meer over "had men die buitenspel gezien, hadden we die penalty maar gekregen, had speler X maar rood gehad, enz".  Je zal mij hier niet horen zeggen dat scheidsrechters niet mogen bekritiseerd worden (denk maar aan de buitenspelgevallen tegen Standard), maar ik verkies dat supporters zich terug gaan richten op de ploeg en hun prestaties. 

Voor de rest hoop ik dat Zulte-Waregem zich zal herpakken, ze verdienen een Europees ticket.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #53 Gepost op: mei 04, 2013, 12:45:13 pm »
Stond gisteren in vak X en vond het beschamend hoe sommige 'supporters' tekeergingen op Nzolo. Hij verdiende het uiteraard na zijn zoveelste flater, maar vuile zwarten staan roepen?  :-\ . Je supportert voor een team waarin gasten als Verboom, Malanda en Leye spelen. Denk daar eens over na.  ???

?

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #54 Gepost op: mei 04, 2013, 01:02:29 pm »
Heb ik dit verkeerd gezien gisteren in het stadion? Maar ging nzolo niet naar zijn kaarten bij de fout op sammy en toen hij zag dat het jelle zijn 2e ging zijn, trok hij zijn hand plots terug. Kan zijn dat ik dacht dit gezien te hebben in al de commotie

Heb je goed gezien.
-SVZW Forever-

Offline alex

  • Leden
  • Berichten: 452
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #55 Gepost op: mei 04, 2013, 01:07:53 pm »
We mogen niet vergeten dat dit een schitterend seizoen voor Zulte-Waregem is,een seizoen dat we meer dan waarschijnlijk zelden zullen meemaken.Daarom moeten we bescheiden blijven en als het eens misloopt kunnen relativeren.Ok,de arbitrage is een lachertje en soms denk je wel eens of ze het expres doen h? want als je sommige comentaren als:championsleage word een drama voor de belgische kampioen:leest?Als supporter moeten we het possitieve onthouden over dit seizoen,en als het nog allemaal zou tegenvallen ook . ;)

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #56 Gepost op: mei 04, 2013, 01:12:00 pm »
Dit moet zowat de grootste ontgoocheling zijn van Zulte Waregem dit seizoen. Dieptepunt, zonder meer. Wat nog veel erger is dan het resultaat is natuurlijk de miserie binnen de ploeg.
De fauw en Dury gaan h??l veel werk hebben deze week !!

Natuurlijk gaat Dury ook niet vrijuit bij deze nederlaag. Daarin moet je gewoon eerlijk zijn. Maar laat ons ook niet reageren als kleine kinderen, h?. Spelers, scheidsrechters maken fouten. Waarom zouden trainers dan ook geen fouten kunnen maken? Noem mij 1 trainer die nog nooit een fout heeft gemaakt in zijn carri?re en het zal verdacht stil blijven.

MAAR daarom mogen we natuurlijk wel een paar bedenkingen hebben,
Waarom Colpaert op de bank ? Het is dringend tijd dat Godeau eens op de bank start !! Zit me nu al een aantal weken op te jagen in die jongen zijn onmondigheid voor doel. Ik weet dat de eerste taak van een verdediger is om vooral te verdedigen, maar als ge het een keer goed bepeinsd, kon Godeau de voorbije weken al 5 goalen meer gemaakt hebben.
1) thuismatch tegen Club Brugge mist hij er eentje na 1 minuut.
2) thuis tegen Lokeren kan hij ons in de slotseconden nog de 3 punten schenken, maar kopt naast.
3) gisteren kon hij er 3 gemaakt hebben !! Wat zeg ik  ? Hij MOEST er 3 gemaakt hebben gvd !
Na de 0-2 mist hij daar een bal op de 1-2 (die trouwens niet in de r?sum? zat in Stadion), bij die goal van Malanda staat hij op 1 meter van de goal en sjot hij hem er nog een huis over (ergste van al is dat we daar toen nog een corner voor kregen ook). Op diezelfde corner shot hij hem er w??r een huis over !

Waarom Hinostroza opstellen ? In zo'n belangrijke match stel je gewoon een speler die in 2013 bij wijze van spreken nog geen bal aangeraakt heeft gewoon niet op. Punt. Zo simpel is het.
Schuif dan Berrier een rij naar achter en zet Hazard op de 10. En zet er dan een Naessens in of een Trajkovski.

Dat Bossut mocht starten ipv Bruzzese, daar was ik blij om. Pas op, Bruzzese heeft de potentie om een goede doelman te worden. Maar Bossut heeft meer ervaring. Dat hij in de fout gaat bij de 0-3 is natuurlijk heel jammer.

Volgend weekend tegen Lokeren gewoon Bossut in de goal, De fauw-D'Haene-Colpaert-Verboom als 'achterreke'.

Ik vrees dat de brokken tussen Leye en Berrier niet meer zullen kunnen gelijmd worden. Daarin moeten we ons geen illusies maken. Leye is slim genoeg om te weten wat hij zegt.
Pas op, de 'vete' tussen Leye en Berrier is ook iets wat al langer speelt of vandaag h?.
Anders gebeuren zo'n dingen gewoon niet.
Het is me wel niet opgevallen de voorbije weken dat die 2 niet met elkaar zouden opschieten. Integendeel, maar niets is minder waar blijkbaar. Er staat vandaag in HLN dat het een publiek geheim is in de kleedkamer van Essevee dat de 2 al een tijdje niet meer met elkaar opschieten, omdat hun karakters simpelweg t? verschillend zijn!

Een enorm ontgoochelde supporter (en nee, niet omwille van de nederlaag).

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #57 Gepost op: mei 04, 2013, 01:32:38 pm »
Stond gisteren in vak X en vond het beschamend hoe sommige 'supporters' tekeergingen op Nzolo. Hij verdiende het uiteraard na zijn zoveelste flater, maar vuile zwarten staan roepen?  :-\ . Je supportert voor een team waarin gasten als Verboom, Malanda en Leye spelen. Denk daar eens over na.  ???

Serieus... Vuile zwarten wordt sinds jaar en dag gezongen richting 'de man in het zwart'. Doe toch eens normaal, of ga je nog maar een jaar of drie gaan kijken?!
Mijn eerste wedstrijd was Oudenaarde-Sv Waregem als je het zo graag wil weten ;). Volgens mij was er veel meer aan de hand dan enkel omdat hij in het zwart gekleed is, maar bon.
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #58 Gepost op: mei 04, 2013, 01:56:25 pm »
En dan hebben ze nog een open brief naar de supporters gestuurd. Kinders zijn het. Alletwee tot eind seizoen naar de b-kern en dan weg! Dergelijk gedrag nog nergens gezien, zelfs niet bij Jovanovic. Ben echt kwaad! Ging wel allemaal niet gebeurd zijn indien Dury in belangrijkste match van het jaar niet was begonnen te experimenteren.

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 352
Re: [NB] ESSEVEE- KRC Genk
« Reactie #59 Gepost op: mei 04, 2013, 02:10:44 pm »
Stond gisteren in vak X en vond het beschamend hoe sommige 'supporters' tekeergingen op Nzolo. Hij verdiende het uiteraard na zijn zoveelste flater, maar vuile zwarten staan roepen?  :-\ . Je supportert voor een team waarin gasten als Verboom, Malanda en Leye spelen. Denk daar eens over na.  ???

Serieus... Vuile zwarten wordt sinds jaar en dag gezongen richting 'de man in het zwart'. Doe toch eens normaal, of ga je nog maar een jaar of drie gaan kijken?!

Er zat sowieso ook een racistisch kantje aan. De "geef hem een kilo bananen" in vak O was er bovendien los over...