Auteur Topic: De Rode Duivels  (gelezen 235879 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1140 Gepost op: oktober 17, 2015, 07:00:47 pm »
Ik heb de indruk dat jij vooral verzuurd bent gezien in hoeveel topics je er politiek bij sleurt...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1141 Gepost op: december 29, 2015, 10:47:13 am »
Kans bestaat dat Kompany nooit meer terugkeert
29/12/15 - 08u43  Bron: Extra Time

Ook in Extra Time op Sporza werd er gisteravond nog een keertje teruggekomen op de comeback in mineur voor Vincent Kompany.

De aanvoerder van de Rode Duivels maakte afgelopen zaterdag zijn wederoptreden voor Manchester City (4-1 winst tegen Sunderland), maar na negen minuten moest hij de strijd alweer staken met een (nieuwe) kuitblessure. En dat zou volgens Marc Degryse, huisanalist bij Het Laatste Nieuws, wel eens h??l slecht nieuws kunnen zijn voor 'Vince the Prince'.

"EK wordt nipt"
"Eens je een scheur hebt opgelopen in de kuit en hervalt, dan is het mogelijk dat je niet meer terugkeert", wond Degryse er meteen geen doekjes om. "Dat je spieren dan z? kort worden, dat je niet meer kan lopen. Dat is natuurlijk het ergste wat ik zeg, maar dergelijke blessures blijven vervelend om in te schatten", klonk het, waarop collega Jan Mulder inpikte: "Als er twee maanden voorstaan, moet je er zeker drie nemen." Maar wat dan met het EK, dat komende zomer in Frankrijk plaats vindt? "Dat zal nipt worden", besloot Degryse.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1301/Premier-League/article/detail/2569678/2015/12/29/Kans-bestaat-dat-Kompany-nooit-meer-terugkeert.dhtml

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1142 Gepost op: december 29, 2015, 01:06:25 pm »
Blijft toch de man van glas, helaas voor hem alsook voor ons. Hopelijk geraakt hij fit voor het EK !
SV TILL I DIE

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1143 Gepost op: mei 08, 2016, 02:00:20 am »
fellani heeft weer zijn ellebogen nie kunnen thuishouden ,is dat ook ha  lal? de hoeveelste keer is dat al? is een recidivist zou moeten zeer lange schorsing krijgen de kaakbreker...... >:( :-\ >:( >:( >:( >:(

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1144 Gepost op: mei 16, 2016, 12:21:41 pm »
de selectie is bekend, de winkels raken vol met gadgets , binnen een paar weken is het zover :)

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1145 Gepost op: mei 30, 2016, 10:07:44 pm »
Romelu Lukaku: "In mijn hoofd ben ik de nummer ??n"
23/05/16 - 09u28 via hln.be

Romelu Lukaku is pas 23 geworden, maar na een sterk seizoen lijken alle voorwaarden vervuld om in Frankrijk een hoofdrol op te eisen bij de Rode Duivels. Gesterkt door zijn ervaringen op het WK in Brazili? trekt Lukaku met grote ambities naar het EK.

Een paar dagen stage in Knokke volstonden voor Romelu Lukaku om de knop om te draaien, van Everton naar de nationale ploeg. "Het is een andere context", vertelt Lukaku. "Bij Everton speelde ik voor een plaats in de Europa League of - in een ideale wereld - de Champions League, maar dat is ons niet gelukt. Hier bereiden we ons voor op eindwinst op een toernooi. Dat is iets helemaal anders."

Bij zijn vorige doortocht bij de nationale ploeg leefde Lukaku op een wolk. Hij scoorde aan de lopende band en tekende op 28 maart ook voor de enige Belgische goal in Portugal. Dat was meteen ook zijn laatste doelpunt, sindsdien stond hij in acht Premier League-wedstrijden droog. "Everton presteerde als ploeg helemaal niet meer", relativeert Lukaku. "Op tien wedstrijden hebben we maar ??n keer gewonnen. Een spits van mijn type is afhankelijk van de aanvoer. Als er dan ook nog iets breekt tussen de ploeg en de trainer, wordt het heel moeilijk voor mij. Het enige wat ik kon doen, was positief blijven. Ik heb in die periode ook nog wel goeie wedstrijden gespeeld."

Lukaku is alleszins naar Belgi? afgezakt om als eerste spits naar het EK te trekken. "In mijn hoofd ben ik de nummer ??n, ja. De trainer heeft vier goede spitsen uit wie hij kan kiezen. Wij moeten zien dat we goed in functie van de ploeg kunnen spelen. Ik hoop alvast dat ik in de eerste oefenmatch tegen Zwitserland mag starten."

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/16076/De-Rode-Duivels/article/detail/2711988/2016/05/23/Romelu-Lukaku-In-mijn-hoofd-ben-ik-de-nummer-een.dhtml


Jordan Lukaku: "Romelu en ik worden sneller afgeschoten dan de anderen"
30/05/2016 - 21:17 via sporza.be

Jordan Lukaku probeert zich tijdens de EK-voorbereiding te bewijzen. In een interview met Sporza stak de linksachter van KV Oostende enkele frustraties niet onder stoelen of banken. "Ik voel de steun van het grote publiek niet, maar ik vind dat niet erg", klonk het bij de verdediger.

Jordan Lukaku wordt her en der als het kleine broertje in de Belgische selectie beschouwd en dat zint de verdediger niet, al geeft hij dat niet graag toe. "Het is geen frustratie. Ik voel de steun van het grote publiek niet, maar ik vind dat niet erg", zegt Lukaku bij Sporza.

Romelu was goed bezig in de voorbereiding, maar had dan een mindere periode. Plots was hij slecht en kon hij niks. Zelfs elke oma kon beter voetballen. Ik vond het jammer dat hij die steun niet kreeg.
Echt niet? "Neen, ik zit daar niet mee. Maar bij Romelu is dat ook het geval. Ik voel niet dat hij gesteund wordt als hij een mindere periode heeft tegenover andere spelers."

"Of ik het gevoel heb dat wij ons harder moeten bewijzen om respect te verdienen? Ik heb het niet per se over respect, maar we worden meer afgeschoten als we verkeerde dingen doen op het veld. Dat vind ik soms hard, denk maar aan het WK in Brazili?."

"Romelu was goed bezig in de voorbereiding, maar had dan een mindere periode. Plots was hij slecht en kon hij niks. Zelfs elke oma kon beter voetballen. Ik vond het jammer dat hij die steun niet kreeg."

"Op zo'n moment speelt de broederliefde. Dan ben ik supporter van Romelu en zit ik minder in met de Duivels. Maar na zijn sterke match tegen de VS zag ik dat de groep hem nooit had laten vallen. En Romelu is zelf zeer sterk."

"Als de coach me nodig heeft, zal ik ervoor zorgen dat ik klaar ben"
Met de defensieve problemen bij de Duivels hoopt Lukaku stiekem misschien op speelkansen. "Ik werk en ik denk dat de coach blij is met mijn inzet en progressie. Als ik speelminuten krijg, dan probeer ik me te tonen. Als de coach me nodig heeft, zal ik ervoor zorgen dat ik klaar ben."

Maar door de blessures is Lukaku wel opgeschoven in de pikorde. "Er zijn helaas veel spelers afgevallen, maar dat is een beetje mijn geluk. Ik hoop de stap over enkele jaren te zetten."

"Ik wil de komende twee jaar veel progressie maken, zodat het algemene niveau van de defensie opgekrikt kan worden. En als Jan Vertonghen centraal staat, dan is hij veel sterker", was de hint van Lukaku.

Bron: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Rode_Duivels/1.2670135

Persoonlijk vind ik dat de broertjes Lukaku's veel praatjes hebben. Ik heb ook het artikel van Romelu in vmgz gelezen... Daar was hij toch vol van zichzelf, mag het nu zeker gaan tonen op het EK wat hij kan!






EDIT: opmaak & bron bijgezet
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2016, 09:35:56 am door Frederik »
SV TILL I DIE

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1146 Gepost op: mei 31, 2016, 08:03:18 am »
Ze voelen zich altijd geviseerd die 2, waar ze dat halen is mij een raadsel... Ik zie dat ze allebei behoorlijk veel opgehemeld worden in de pers

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1147 Gepost op: mei 31, 2016, 02:22:37 pm »
Vind ik ook.

Zijn vaak aan het bleiten dat ze in Engeland meer respect krijgen enzovoort. Maar eigenlijk nog nooit gemerkt dat ze hier (te) weinig respect zouden krijgen, integendeel.

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1148 Gepost op: juni 01, 2016, 11:39:01 pm »
1-1 tegen Finland met deze reacties:

Wilmots: "Ik maak mij niet al te veel zorgen"

Michy Batshuayi: "Het belangrijkste is dat we thuis niet verloren hebben"

Thomas Vermaelen: "Bij de goal kwam de Fin uit mijn rug en was ik te laat. Ik had beter kunnen anticiperen. Daarnaast vond ik niet dat Denayer en ik getest werden. Op zich verliep het prima."


Komaan zeg  >:(
SV TILL I DIE

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1149 Gepost op: juni 02, 2016, 01:50:26 pm »
Er gaat een vrij unieke generatie verloren/passeren op deze manier.

Heel spijtig dat we met dat kampfschwein opgescheept zitten.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1150 Gepost op: juni 02, 2016, 01:55:28 pm »
Kom, kom... laat ons de eerste ronde afwachten voor we effectief gaan oordelen.
Dit zijn oefenmatchen waar een trainer ook tests doet en experimenteert.

Er zijn er ook die Dury al sinds vorig seizoen de deur wezen, soms oordelen we te snel en te emotioneel.

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1151 Gepost op: juni 02, 2016, 07:03:05 pm »
Kom, kom... laat ons de eerste ronde afwachten voor we effectief gaan oordelen.
Dit zijn oefenmatchen waar een trainer ook tests doet en experimenteert.

Er zijn er ook die Dury al sinds vorig seizoen de deur wezen, soms oordelen we te snel en te emotioneel.
Noem mij 5 matchen waarin we een goede wedstrijd hebben gespeeld met deze generatie Belgen onder Wilmots.
SV TILL I DIE

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 357
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1152 Gepost op: juni 02, 2016, 08:44:40 pm »
Noem mij 5 matchen waarin we een goede wedstrijd hebben gespeeld met deze generatie Belgen onder Wilmots.
Zelfs aan drie geraken is moeilijk:
Oefenmatch tegen Frankrijk en tegen USA op WK en...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1153 Gepost op: juni 03, 2016, 08:40:26 am »
Zelfs aan drie geraken is moeilijk:
Oefenmatch tegen Frankrijk en tegen USA op WK en...

Tegen USA op het WK? 120 minuten nodig hebben om een heel erg matige ploeg opzij te zetten... Tja, als we daar al mee tevreden moeten zijn, dan zegt het echt veel over Willie Wonka.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1154 Gepost op: juni 03, 2016, 01:09:28 pm »
Tegen USA op het WK? 120 minuten nodig hebben om een heel erg matige ploeg opzij te zetten... Tja, als we daar al mee tevreden moeten zijn, dan zegt het echt veel over Willie Wonka.

Daar speelden ze wel goed voetbal. De afwerking was niet goed, maar het geleverde spel was wel goed

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1155 Gepost op: juni 04, 2016, 02:46:06 pm »
Tegen USA op het WK? 120 minuten nodig hebben om een heel erg matige ploeg opzij te zetten... Tja, als we daar al mee tevreden moeten zijn, dan zegt het echt veel over Willie Wonka.
Ze speelden toen goed. Alleen keepte Tim Howard de match van zijn leven. Hij heeft met die match zelfs een record op zijn naam staan.
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Offline Freethielsupporter

  • Leden
  • Berichten: 13
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1156 Gepost op: juli 30, 2016, 04:52:20 pm »
Iemand soms interesse in een "officieel" voetbalshirt van Romelo Lukaku ?
Het gaat om , zoals gezegd , een origineel shirt , geen nep/namaak . Belangrijk : het gaat om een lichtblauw truitje , nieuw=> Wat gebruikt wordt bij "uitmatchen"
Het is nooit gedragen , heeft een handtekening , ook een certificaat van "echtheid" , en een paar foto's waar op te zien is , de moment dat Romelu het desbetreffende shirtje aan het tekenen is ... .
Ik antwoord niet op : hoeveel ... maximum prijs ,... enz ... . Ik wil jullie ook niet onderling laten " bieden" .
Graag, bij interesse ,graag jullie maximum "bod" wat je er voor over hebt, via PM , en indien ik me daar in kan vinden , laat ik het wel weten , ook via PM .

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1157 Gepost op: juli 31, 2016, 10:28:55 am »
Iemand soms interesse in een "officieel" voetbalshirt van Romelo Lukaku ?
Het gaat om , zoals gezegd , een origineel shirt , geen nep/namaak . Belangrijk : het gaat om een lichtblauw truitje , nieuw=> Wat gebruikt wordt bij "uitmatchen"
Het is nooit gedragen , heeft een handtekening , ook een certificaat van "echtheid" , en een paar foto's waar op te zien is , de moment dat Romelu het desbetreffende shirtje aan het tekenen is ... .
Ik antwoord niet op : hoeveel ... maximum prijs ,... enz ... . Ik wil jullie ook niet onderling laten " bieden" .
Graag, bij interesse ,graag jullie maximum "bod" wat je er voor over hebt, via PM , en indien ik me daar in kan vinden , laat ik het wel weten , ook via PM .

Als ik er 20? voor krijg wil ik het wel hebben. ;D

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1158 Gepost op: augustus 03, 2016, 10:14:53 pm »
Is die nieuwe bondscoach de coach van toen we tegen Wigan speelden ? Volgens Wikipedia is hij daar trainer geweest....
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1159 Gepost op: augustus 03, 2016, 10:17:52 pm »
Is die nieuwe bondscoach de coach van toen we tegen Wigan speelden ? Volgens Wikipedia is hij daar trainer geweest....
Als ik niet mis ben was hij er net weg...