Auteur Topic: De Rode Duivels  (gelezen 236537 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1040 Gepost op: mei 27, 2014, 05:54:15 pm »
Ik heb die hele hype rond de Rode Duivels ook gewoon nooit gesnapt.

Hoeveel topspelers - ik zeg TOPspelers he - heeft Belgi? ?
3 ? 4. Courtois, Kompany, Witsel en Hazard.
Al de rest is (hoogstens) subtop.

Men sprak gisteren vol lof over De Bruyne. Hey, die speelde toch geen wereldmatch he zeg?
Ook heel dat gedoe (lees: verontwaardiging) van de Belgische kranten/analisten nooit gesnapt ivm De Bruyne/Chelsea/Mourinho.
De Bruyne is een goede voetballer, maar is gewoon geen niveau-Chelsea. Mourinho had gewoon gelijk dat hij De Bruyne niet moest. Idem met Lukaku. Mourinho was zogezegd de grote boeman, maar besliste gewoon in eer en geweten.

De 'maniertjes' van Mirallas staan mij ook niet aan. Is zich op een bepaald moment te belangrijk gaan voelen, te zeker van zijn plaats. Is zo'n kereltje dat dringend eens met de voeten op de grond moet gezet worden. Mirallas moet blij zijn dat hij in de basis m?g staan jandorie.

Fellaini moet ook van dat middenveld. In een ideale wereld zit die altijd op de bank en breng je die pas de laatste 20 minuten in als je achterstaat en lange ballen wil pompen.
Speelde gisteren niet verschrikkelijk slecht, maar het was dan ook maar tegen Janneke en Mieke.

Van je 4 basispionnen achterin staan er al 2 eigenlijk niet op hun plaats. Zowel Toby als Vertongen zijn van nature geen flankverdedigers. Toby heeft een schitterende lange bal en daarmee is alles gezegd. Vertongen stagneert, vind ik. Zo nonchalant als wat ook. Kende ook een minder seizoen bij Tottenham.
Kompany wil t? vaak tonen hoe goed hij wel niet is en Vermaelen zit niet voor niets nu al geruime tijd op de bank bij Arsenal he. Het valt me telkens op wat voor een schim Vermaelen bij de Duivels wel niet is van de Vermaelen van 3 jaar geleden. Die tegengoal is zijn schuld ook. Laat zich belachelijk maken door godbetert de midvoor van RKC. RKC he, die spelen volgend jaar in 2e klasse.

Enfin, maximum 1/8e finale dus.

Ben het grotendeels eens, maar bij topspelers zet ik Witsel niet. (Tussen top en subtop)
Die vertraagt dat spel man, niet normaal.
OK is balvast en ook redelijk goed in de recuperatie, maar die moet altijd dat balletje 3,4 keer voelen om uiteindelijk een simpel pasje opzij te geven. (Soms is het wel eens nodig, maar doet het te veel)

Als die in 1of2 tijden zou spelen (en heeft daar de kans toe) dan pas noem ik dat een topspeler, en het zou het spel van de Rode Duivels ten goede komen.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1041 Gepost op: mei 27, 2014, 06:39:49 pm »
Dat Witsel zijn roebels zit te tellen in Rusland doet er ook niet veel goeds aan me dunkt.
Spijtig dat die zijn carri?re daar - excusez-moi le mot - zit te vergooien.

Van Demb?le is blijkbaar al geen sprake meer (voor Fellaini's positie dan, op de 8 ).
Spijtig. Fantastische stijl, alleen niet altijd even effici?nt.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2014, 11:12:33 am door balboa »

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1042 Gepost op: mei 28, 2014, 09:43:57 am »
Ik raad jullie allen aan om een opleiding aan de Heizel te volgen om Wilmots op te volgen. Pas op, ik ben ook geen onvoorwaardelijk fan (laat staan dat ik fan ben van de Duivels, nog nooit geweest), maar sommigen hier hebben toch de neiging hun eigen kennis te overschatten :)

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1043 Gepost op: mei 28, 2014, 10:11:14 am »
Ik raad jullie allen aan om een opleiding aan de Heizel te volgen om Wilmots op te volgen. Pas op, ik ben ook geen onvoorwaardelijk fan (laat staan dat ik fan ben van de Duivels, nog nooit geweest), maar sommigen hier hebben toch de neiging hun eigen kennis te overschatten :)

Zo'n reacties zijn toch niet nodig, iedereen mag zijn mening hier zetten.
Daarom is dit ook een forum

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 784
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1044 Gepost op: mei 28, 2014, 10:22:57 am »
Zo'n reacties zijn toch niet nodig, iedereen mag zijn mening hier zetten.
Daarom is dit ook een forum
En wat is er fout aan Wouter zijn reactie? Man jij wil echt aan uw 5000 berichten komen ?. En over Witsel, kom zeg, is voor mij puur op kwaliteiten een van de beste spelers die je in uw team kan hebben. Je hebt het dan over het vertragen van het spel, wel ik vind dat Hazard het spel vertraagd, maar hij heeft dan het talent om vanuit stilstand te starten met dribbelen en drie man voorbij te gaan.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1045 Gepost op: mei 28, 2014, 10:28:11 am »
En wat is er fout aan Wouter zijn reactie? Man jij wil echt aan uw 5000 berichten komen ?. En over Witsel, kom zeg, is voor mij puur op kwaliteiten een van de beste spelers die je in uw team kan hebben. Je hebt het dan over het vertragen van het spel, wel ik vind dat Hazard het spel vertraagd, maar hij heeft dan het talent om vanuit stilstand te starten met dribbelen en drie man voorbij te gaan.

Ja hoor, ik ben echt bezig met die 5000 berichten te halen. Als ik het haal geef ik een groot feest, en jij mag zeker komen als mijn beste vriend. Tot dan!

Laat mensen eens deftig discussi?ren, zoals een Balboa en Naessens C dat kunnen.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1046 Gepost op: mei 29, 2014, 08:44:37 pm »
Zo'n reacties zijn toch niet nodig, iedereen mag zijn mening hier zetten.
Daarom is dit ook een forum

Dat mag zeker, en je laatste zin klopt. Alleen vind ik dat velen hier menen d? enige echte waarheid in pacht te hebben, das alles. Doe gerust verder, ik lees gezellig mee :)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1047 Gepost op: mei 29, 2014, 10:18:27 pm »
de belgische attributen verschijnen ondertussen meer en meer in het straatbeeld : winkels, versierde auto's etc. het worden nog harde weken voor geert b, bart d, ben w, en jan p :)

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1048 Gepost op: mei 30, 2014, 01:36:03 am »
de belgische attributen verschijnen ondertussen meer en meer in het straatbeeld : winkels, versierde auto's etc. het worden nog harde weken voor geert b, bart d, ben w, en jan p :)

Die hebben andere katten te geselen op heden vrees ik

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1049 Gepost op: mei 30, 2014, 11:08:11 am »
maar toch zal hun gezicht ongetwijfeld nog zuurder worden erdoor   :)

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1050 Gepost op: juni 01, 2014, 09:03:55 pm »
maar toch zal hun gezicht ongetwijfeld nog zuurder worden erdoor   :)

Ik zie niet in wat de rode duivels met politiek te zien hebben. Het land Belgie is niet hetzelfde als de Staat Belgie. Alleen Belgisch nationalisten lijken dat maar niet te begrijpen. Maar goed, de Rode Duivels als redders des vaderlands, het heeft wel iets. Met brood en spelen de idioten onder de knoet houden is van alle tijden.

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1051 Gepost op: juni 02, 2014, 03:40:12 am »
ge kunt het niet beter verwoorden,volledig mee eens ;)

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1052 Gepost op: juni 02, 2014, 10:46:42 am »
ik versta de euforie rond lukaku niet echt. ok, hij scoort tegen de zweden een mooie treffer en maakte 3 -weliswaar makkelijke- doelpunten tegen luxemburg, maar als het op kaatsen en meevoetballen aankomt vond ik hem een ramp.  ik vrees dat we ondanks de zogezegde offensieve weelde net daar tekort zullen komen op het WK : de rode duivels hebben een benteke nodig, net zoals essevee sylla nodig heeft !

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1053 Gepost op: juni 02, 2014, 11:17:50 am »
Lukaku is een diepe spits, geen targetman. Als je hem goed aanspeelt zit er muziek in, die maakt zo makkelijk een goal en daar draait het uiteindelijk om. Een scorende spits is heel belangrijk op een WK of voor een ploeg int algemeen. Tis precies of je zonder targetman verloren zijt.
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1054 Gepost op: juni 02, 2014, 11:44:37 am »
Lukaku is een diepe spits, geen targetman. Als je hem goed aanspeelt zit er muziek in, die maakt zo makkelijk een goal en daar draait het uiteindelijk om. Een scorende spits is heel belangrijk op een WK of voor een ploeg int algemeen. Tis precies of je zonder targetman verloren zijt.

Zonder targetman ben je idd niet verloren, maar je mag wel verwachten van die "andere" spits dat hij een bal kan kaatsen en controleren.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1055 Gepost op: juni 02, 2014, 12:39:39 pm »
Ik ga me al op voorhand excuseren.  ;)

Ik word strontziek van die Belgen. Sorry, ik kan het niet verhelpen. Ik snap heel dat hoera-sfeertje niet hoor.
W?t een triestige ploeg is dat zeg. En door 'ploeg' in mijn zin te gebruiken doe ik hen nog te veel eer aan. Het zijn namelijk allemaal ??nlingen. Eilandjes. Iedereen doet maar wat. Er zit gewoon geen ?nkel idee achter. Geen enkel.

En wat gaat dat tr?????????????g jongens. Balletje breed, balletje achteruit. Met Witsel als exponent.
Geen ?nkele versnelling in dat spel. Geen enkele verticale gedachte. Altijd maar IN die bal komen, ipv van de bal w?g te lopen, in de diepte dus.

Feit is dat je dit de trainer kan en moet aanwrijven. Ach, Wilmots is gewoon een hulptrainer. Niets meer. Ik word trouwens iedere keer bijna misselijk van die foto's waarin hij met zijn spelers omarmd staat. Zo van 'kijk eens hoe goed ik met mijn spelers opschiet'. Brrr. Zijn assistent-kegelkeszetter Borkelmans is ook zo enen. Dat zijn toch geen homo's he, aub zeg?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de spelers dat graag hebben dat die 2 constant rond hun nek hangen. Ikzelf zou er alvast kotsmisselijk van worden mocht mijn trainer me constant rond de nek hangen.

Maar goed, laat ons puur sportief kijken.
Achterin vormen er zich problemen. Kompany maakt de laatste 2 wedstrijden meer foutjes dan nodig. Foutjes, die op een WK fout?n worden. Moet zich gewoon p??r op verdedigen concentreren. 
Vermaelen begint problematisch te worden.
En Toby laat zich keer op keer ringeloren door Bengtson. Wie? Bengtson.

Lukaku is een drama voorin. Een drama. En daar veranderen 4 goals in 2 matchen tegen Janneke en Mieke niets aan voor mij. Laat die goals weg en daar staat gewoon een h??l matige en beperkte spits/voetballer. Wat liep die gisteren ook zonder inspiratie te spelen zeg, 0 diepte in zijn spel.

De Bruyne wordt in de media opgevoerd als 'Onze Draaischijf'. Dan weet je het wel.
Hazard maakt een schitterende goal. Een klasseflits. Maar dat is hij helaas, een flitsenvoetballer. En dat zal hij denk ik voor altijd blijven.

Ik weet het, ik klink h??l negatief. Maar ik zie dan ook werkelijk h??l weinig lichtpunten.
Ik herhaal mijn woorden: het wordt maximum 1/8e finales. Maximum.

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 357
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1056 Gepost op: juni 02, 2014, 12:44:04 pm »
Ik ga me al op voorhand excuseren.  ;)

Ik word strontziek van die Belgen. Sorry, ik kan het niet verhelpen. Ik snap heel dat hoera-sfeertje niet hoor.
W?t een triestige ploeg is dat zeg. En door 'ploeg' in mijn zin te gebruiken doe ik hen nog te veel eer aan. Het zijn namelijk allemaal ??nlingen. Eilandjes. Iedereen doet maar wat. Er zit gewoon geen ?nkel idee achter. Geen enkel.

En wat gaat dat tr?????????????g jongens. Balletje breed, balletje achteruit. Met Witsel als exponent.
Geen ?nkele versnelling in dat spel. Geen enkele verticale gedachte. Altijd maar IN die bal komen, ipv van de bal w?g te lopen, in de diepte dus.

Feit is dat je dit de trainer kan en moet aanwrijven. Ach, Wilmots is gewoon een hulptrainer. Niets meer. Ik word trouwens iedere keer bijna misselijk van die foto's waarin hij met zijn spelers omarmd staat. Zo van 'kijk eens hoe goed ik met mijn spelers opschiet'. Brrr. Zijn assistent-kegelkeszetter Borkelmans is ook zo enen. Dat zijn toch geen homo's he, aub zeg?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de spelers dat graag hebben dat die 2 constant rond hun nek hangen. Ikzelf zou er alvast kotsmisselijk van worden mocht mijn trainer me constant rond de nek hangen.

Maar goed, laat ons puur sportief kijken.
Achterin vormen er zich problemen. Kompany maakt de laatste 2 wedstrijden meer foutjes dan nodig. Foutjes, die op een WK fout?n worden. Moet zich gewoon p??r op verdedigen concentreren. 
Vermaelen begint problematisch te worden.
En Toby laat zich keer op keer ringeloren door Bengtson. Wie? Bengtson.

Lukaku is een drama voorin. Een drama. En daar veranderen 4 goals in 2 matchen tegen Janneke en Mieke niets aan voor mij. Laat die goals weg en daar staat gewoon een h??l matige en beperkte spits/voetballer. Wat liep die gisteren ook zonder inspiratie te spelen zeg, 0 diepte in zijn spel.

De Bruyne wordt in de media opgevoerd als 'Onze Draaischijf'. Dan weet je het wel.
Hazard maakt een schitterende goal. Een klasseflits. Maar dat is hij helaas, een flitsenvoetballer. En dat zal hij denk ik voor altijd blijven.

Ik weet het, ik klink h??l negatief. Maar ik zie dan ook werkelijk h??l weinig lichtpunten.
Ik herhaal mijn woorden: het wordt maximum 1/8e finales. Maximum.
2
Maar laat ons hopen dat je ongelijk krijgt op het wk

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1057 Gepost op: juni 02, 2014, 04:33:37 pm »
Eerst zien wat het WK geeft, dat is toch een heel andere dimensie dan thuis tegen Luxemburg of op Zweden te gaan spelen. Ik geloof er alvast in!
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1058 Gepost op: juni 02, 2014, 06:24:27 pm »
Ik ga me al op voorhand excuseren.  ;)

Ik word strontziek van die Belgen. Sorry, ik kan het niet verhelpen. Ik snap heel dat hoera-sfeertje niet hoor.
W?t een triestige ploeg is dat zeg. En door 'ploeg' in mijn zin te gebruiken doe ik hen nog te veel eer aan. Het zijn namelijk allemaal ??nlingen. Eilandjes. Iedereen doet maar wat. Er zit gewoon geen ?nkel idee achter. Geen enkel.

En wat gaat dat tr?????????????g jongens. Balletje breed, balletje achteruit. Met Witsel als exponent.
Geen ?nkele versnelling in dat spel. Geen enkele verticale gedachte. Altijd maar IN die bal komen, ipv van de bal w?g te lopen, in de diepte dus.

Feit is dat je dit de trainer kan en moet aanwrijven. Ach, Wilmots is gewoon een hulptrainer. Niets meer. Ik word trouwens iedere keer bijna misselijk van die foto's waarin hij met zijn spelers omarmd staat. Zo van 'kijk eens hoe goed ik met mijn spelers opschiet'. Brrr. Zijn assistent-kegelkeszetter Borkelmans is ook zo enen. Dat zijn toch geen homo's he, aub zeg?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de spelers dat graag hebben dat die 2 constant rond hun nek hangen. Ikzelf zou er alvast kotsmisselijk van worden mocht mijn trainer me constant rond de nek hangen.

Maar goed, laat ons puur sportief kijken.
Achterin vormen er zich problemen. Kompany maakt de laatste 2 wedstrijden meer foutjes dan nodig. Foutjes, die op een WK fout?n worden. Moet zich gewoon p??r op verdedigen concentreren. 
Vermaelen begint problematisch te worden.
En Toby laat zich keer op keer ringeloren door Bengtson. Wie? Bengtson.

Lukaku is een drama voorin. Een drama. En daar veranderen 4 goals in 2 matchen tegen Janneke en Mieke niets aan voor mij. Laat die goals weg en daar staat gewoon een h??l matige en beperkte spits/voetballer. Wat liep die gisteren ook zonder inspiratie te spelen zeg, 0 diepte in zijn spel.

De Bruyne wordt in de media opgevoerd als 'Onze Draaischijf'. Dan weet je het wel.
Hazard maakt een schitterende goal. Een klasseflits. Maar dat is hij helaas, een flitsenvoetballer. En dat zal hij denk ik voor altijd blijven.

Ik weet het, ik klink h??l negatief. Maar ik zie dan ook werkelijk h??l weinig lichtpunten.
Ik herhaal mijn woorden: het wordt maximum 1/8e finales. Maximum.

Grotendeels mee eens, maar ik ga het nog zo niet dramatiseren. Ik troost me met het feit dat het ook nog niet draait bij Frankrijk, Duitsland, Nederland,...

Op dat WK moeten we in de groepsfase vooral opletten van de Algerijnen, die zijn sterker dan iedereen denkt.

En ja, Over Wilmots heb ik ook al genoeg geschreven. Schitterende hulptrainer, meer niet. Tactisch nog minder dan 0.
Heeft alleen maar zijn plaatsje omdat Kompany persoonlijk met de top van de bond ging praten omdat ze Wilmots liever hadden als T1

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1059 Gepost op: juni 03, 2014, 08:09:55 am »
Het ergste vind ik dat ze het allemaal zo gew?ldig vinden terwijl het in feite op niet veel trekt.

Lukaku vond "dat Belgi? had laten zien dat ze een topteam zijn."
Wilmots: "We hebben een goede wedstrijd gespeeld."
En dat werd vlotjes nagekauwd door zijn spelers.

Ik raad jullie aan om in google eens 'We hebben een goede wedstrijd gespeeld' in te tikken...

"We speelden tegen een sterk land als Zweden."  :-[
Ibrahimovic deed niet mee, meer zeg ik niet.
K?llstrom loopt daar op zijn oude dag gewoon de middencirkel niet uit!

Belgi? doet me denken aan het jongetje op de speelplaats die dacht dat hij Maradona was maar in feite maar een middelmatig voetballertje was.

Toen Hazard die goal maakte. Heb je Wilmots zien lachen en grabbelen naar Hazard in een poging om hem weer te kunnen knuffelen ?  ???
Wilmots had hem beter ijskoud genegeerd.