Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 925451 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.772
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5760 Gepost op: mei 13, 2015, 11:33:16 pm »
Als dienen tan 1% van zijn vermogen investeerd in de buren
dan gaan we ni meer lachen...
zelfs met 0.1%....

Stadion op evolis stapke dichterbij...
Alijns bondsvoorzitter
en de VK zit er terug goed/beter voor.

Ons bestuur mag dringend wakker worden
wij trappelen niet meer ter plaatse, we gaan derop achteruit....

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5761 Gepost op: mei 14, 2015, 01:43:48 am »
We moeten nie te veel lachen..............afwachten

Offline mauroo

  • Leden
  • Berichten: 1
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5762 Gepost op: mei 14, 2015, 06:51:27 am »
Lach maar niet te veel mensen, want Coucke zou ook Dury willen wegkapen om in Lille te posteren.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5763 Gepost op: mei 14, 2015, 07:39:20 am »
Lach maar niet te veel mensen, want Coucke zou ook Dury willen wegkapen om in Lille te posteren.

Bepaalden klapten hier van actie tegen ons bestuur (al zal de weldenkende meerderheid dit nooit bijtreden natuurlijk) wel als er actie zou moeten gevoerd worden dan zou dat moeten zijn tegen al die rijke klootzakken in de wereld die denken dat ALLES en IEDEREEN te koop is.  Dat ze met het Romeinse vingertje alles naar hun eigenwijze hand kunnen zetten !

Ik hoop dat ze in Kortrijk in de thuismatch tegen Anderlecht een paar ludieke liedjes en spandoeken te berde brengen tegen de mogul coucke en de uit zijn hand vretende vanderhaeghen ! 
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2015, 07:42:33 am door 2460 »

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5764 Gepost op: mei 14, 2015, 10:56:23 am »
Bepaalden klapten hier van actie tegen ons bestuur (al zal de weldenkende meerderheid dit nooit bijtreden natuurlijk) wel als er actie zou moeten gevoerd worden dan zou dat moeten zijn tegen al die rijke klootzakken in de wereld die denken dat ALLES en IEDEREEN te koop is.  Dat ze met het Romeinse vingertje alles naar hun eigenwijze hand kunnen zetten !

Word eens wakker jongen, voor de juiste prijs is alles en iedereen is te koop, zeker in het voetbal.
Voetbal is een mensenhandel (geworden), of je het nu graag hebt of niet  :)

Je kan nog 100.000 spandoeken uithangen met 'against modern football'  op, dat heeft geen enkele zin. Tis meedoen of boeltje sluiten.


Dit nog gevonden toen Tan zijn 2e club FK Sarajevo kocht:

- The arrangement will see the clubs arrange friendlies, exchange players, create a joint academy, and  share marketing campaigns.
- Tan said, outlining a partnership that could pave a route to the Premier League for FK Sarajevo?s best players.
- He stated, ?Bosnia is full of talents. We have already concluded an agreement on cooperation between the two clubs. Cardiff City will also provide technical support in building an academy.
- Vincent Tan has also invested in the FK Sarajevo youth program, and training center.  A new one is in the works in Sarajevo as well.

Imo is zijn plan om in kleinere voetballanden een club op te kopen, een deftige jeugdacademie op poten te zetten en de beste jeugdspelers doorsluizen naar Engeland om dan met veel winst trachten te verkopen. Of de resultaten dan goed zijn of tegenvallen (voor de kleinere clubs), ik denk niet dat hij daar wakker van zal liggen. Net wat Duchatelet en Samy aan het proberen zijn dus.

Dat hij informeerde bij Moeskroen en voor een club in Belgi? kiest, dat zal ook wel geen toeval zijn imo. Zal in de Premier League ook al wel gezien hebben wat 'die Belgen' kunnen en tegenwoordig waard zijn..
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2015, 11:10:19 am door Svarrogh »

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5765 Gepost op: mei 14, 2015, 11:10:41 am »
De veeka is gesjost door een oosterse malloot.Ik ken een supporter van de veekaa en die ziet het echt niet meer zitten.
Hoe dat sommigen deze situatie dan vertalen naar "wij gaan achteruit" of "ons bestuur moet wakker worden" begrijp ik echt niet.
Nu is ,volgens mij,de veekaa pas echt kapot!
Ook al gun ik ze niets,dit is (alweer) een slechte zaak voor het Belgisch voetbal.

Edit; ze gaan dus nog 0/9 pakken,de mauven worden(alweer onterecht) kampioen,en 3/4 van de spelers"van hun beste ploeg ooit"gaan het afbollen.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2015, 11:40:13 am door fozie »

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5766 Gepost op: mei 14, 2015, 12:05:25 pm »
Het wordt wel moeilijk voor ons om de komende jaren nog eens Play Off 1 te halen op deze manier met de miljardairsclubs uit Oostende, Kortrijk en Lierse. Charleroi, Mechelen, Lokeren die deze ambities ook hebben. Beerschot Wilrijk die wellicht terug is binnen 2-3 jaar, misschien zelfs Antwerp...
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2015, 12:07:12 pm door bojaaan »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5767 Gepost op: mei 14, 2015, 12:17:07 pm »
Rare hersenkronkels bij sommigen hier.

Mocht een miljardair uit Maleisi? met een verleden in de gokwereld (en met een zoon in de gokwereld), die blijkbaar compleet gek is en helemaal niks van voetbal kent, onze middenmoter (sorry essevee007) opkopen voor een peulenschil, ik zou verdomme h??l bang zijn. Wie denkt dat die man het beste voor heeft met Kortrijk en z'n andere clubjes is wel h??l na?ef.

We zingen al lang 'de VeeKaa is kapot', wel, misschien zullen ze 't sneller zijn dan we ooit hadden gedacht (gedroomd). Het voetbal leeft daar sowieso al niet, zie hun toeschouwersaantallen in PO1.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5768 Gepost op: mei 14, 2015, 04:14:01 pm »
Rare hersenkronkels bij sommigen hier.

Mocht een miljardair uit Maleisi? met een verleden in de gokwereld (en met een zoon in de gokwereld), die blijkbaar compleet gek is en helemaal niks van voetbal kent, onze middenmoter (sorry essevee007) opkopen voor een peulenschil, ik zou verdomme h??l bang zijn. Wie denkt dat die man het beste voor heeft met Kortrijk en z'n andere clubjes is wel h??l na?ef.

We zingen al lang 'de VeeKaa is kapot', wel, misschien zullen ze 't sneller zijn dan we ooit hadden gedacht (gedroomd). Het voetbal leeft daar sowieso al niet, zie hun toeschouwersaantallen in PO1.

Wat de meesten ons bestuur verwijten is vooral slechte communicatie of valse,geen persoonlijkheid, een beetje 'laat maar waaien'mentaliteit maar vooral dat ze door die dingen niet te doen ze ZICHZELF in een slecht daglicht zitten, ze leren ook niet uit vorige 'debacles met PDC'.  Niet meer en ook niet minder. 
Ik zie hier niemand die boos is op ons bestuur omdat we geen Tan hebben of binnenhalen, ik zie wel mensen die boos zijn dat er in ons bestuur nog altijd mensen zitten die MEER willen dan enkel Essevee door overname of samenwerking of fusie(wat niet kan) met Kortrijk om dan misschien een topclub te hebben, wat is er mis met gewone gezonde ambitie van een degelijke eersteklasser,wij zijn leefbaar op onszelf, maar als je van Essevee een echte topclub wil maken dan zit je imo hier niet op je plaats,iedereen wil groeien, maar je moet ook realistisch zijn en stelselmatig groeien, niet de boel forceren.
Uit de geschiedenis kan je lessen trekken,steeds wanneer er iemand in Waregem 'te groot' droomde werd ons dit bijna fataalen uiteindelijk eens fataal, in 1972 dacht men dat, in 1993 met Van Neder dacht men dat, in 1996 met dief  'Demey', en recent met PDC ook.
Leert er eens mee leven dat wij Anderlecht of Club Brugge niet zijn en dit ook zeker niet moeten worden, maar groeien mag.
Dus kritiek op ons bestuur heeft niks te maken met die Tan.  Ik zou als kvk-supporter mij rotslecht voelen met die kwibus.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2015, 04:17:45 pm door mogul »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5769 Gepost op: mei 14, 2015, 05:20:53 pm »
Wat de meesten ons bestuur verwijten is vooral slechte communicatie of valse,geen persoonlijkheid, een beetje 'laat maar waaien'mentaliteit maar vooral dat ze door die dingen niet te doen ze ZICHZELF in een slecht daglicht zitten, ze leren ook niet uit vorige 'debacles met PDC'.  Niet meer en ook niet minder. 
Ik zie hier niemand die boos is op ons bestuur omdat we geen Tan hebben of binnenhalen, ik zie wel mensen die boos zijn dat er in ons bestuur nog altijd mensen zitten die MEER willen dan enkel Essevee door overname of samenwerking of fusie(wat niet kan) met Kortrijk om dan misschien een topclub te hebben, wat is er mis met gewone gezonde ambitie van een degelijke eersteklasser,wij zijn leefbaar op onszelf, maar als je van Essevee een echte topclub wil maken dan zit je imo hier niet op je plaats,iedereen wil groeien, maar je moet ook realistisch zijn en stelselmatig groeien, niet de boel forceren.
Uit de geschiedenis kan je lessen trekken,steeds wanneer er iemand in Waregem 'te groot' droomde werd ons dit bijna fataalen uiteindelijk eens fataal, in 1972 dacht men dat, in 1993 met Van Neder dacht men dat, in 1996 met dief  'Demey', en recent met PDC ook.
Leert er eens mee leven dat wij Anderlecht of Club Brugge niet zijn en dit ook zeker niet moeten worden, maar groeien mag.
Dus kritiek op ons bestuur heeft niks te maken met die Tan.  Ik zou als kvk-supporter mij rotslecht voelen met die kwibus.

Ah slechte communicatie, het is toch normaal dat ze bepaalde zaken (liever) intern houden? Of moeten ze elke (positieve en negatieve) beslissing en vergadering en telefoon en e-mail en (wan)betaling en... in een communiqu? gieten? Mensen zijn verwend en ongeduldig. Ik heb vertrouwen in het bestuur. Het zijn zij tenslotte die destijds Essevee hebben gered (en ja, daar zijn ook fouten gebeurd) en ons al 15 jaar doen genieten (bekerfinales, Europese campagnes, vicekampioen, enzovoort). En mensen vergeten ook snel (blijkbaar), want er staat een prachttribune en er volgen er nog, en hoeveel jaar/decennia wachten we daar al niet op? Laat maar waaien mentaliteit? Denk dat we ?cht niet mogen klagen.

Voor de rest helemaal akkoord. Essevee is een middenmoter die af en toe eens stunt. Net zoals Cercle, Lokeren, Mechelen, Charleroi en noem maar op. Ik ben perfect gelukkig met onze 'status' en zou graag groeien, maar dan wel op een gezonde, realistische manier. Met de voetjes op de grond. Met boerenverstand. Niet met Maleisi?rs en ook niet met figuren als Decuyper. Hoe lang houdt Oostende stand eens Coucke zich terugtrekt? En Lokeren zonder Lambrecht? En Kortrijk zonder Tan? En Lierse zonder hun Egyptenaar? En...?


Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5770 Gepost op: mei 14, 2015, 06:20:46 pm »
Kortrijk is onze grootste vijand maar ik hoop toch dat ze zullen blijven bestaan zodat we toch ieder jaar onze derby's hebben.
SV TILL I DIE

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5771 Gepost op: mei 15, 2015, 10:58:49 am »
er is nu zelfs een kans dat KVK geen europees kan spelen omdat de nieuwe eigenaar met Sarajevo een ploeg heeft die in aanmerking komt om europees te spelen.....
het wordt daar allemaal lachwekkend precies

Offline nicolas00752

  • Leden
  • Berichten: 46
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5772 Gepost op: mei 15, 2015, 11:55:21 am »

Offline athos

  • Leden
  • Berichten: 476
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5773 Gepost op: mei 17, 2015, 08:01:08 pm »

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5774 Gepost op: mei 17, 2015, 10:06:05 pm »
De VK is zich stilaan belachelijk aan het maken in PO1: 5-2 ondertussen en met nog matchen voor de boeg tegen Anderlecht en Club wordt het opnieuw niets :D

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5775 Gepost op: mei 17, 2015, 11:01:44 pm »
mogelijk krijgen de v??kaa supporters van meneer TAN 25 % korting op de europese thuiswedstrijden ... van Sarajevo weliswaar , maar zo zijn ze toch eens op een uefa-cup wedstrijd geweest van een ploeg van dezelfde eigenaar als de hunne :) kwestie van toch iets als palmares te kunnen voorleggen.

achja ze hebben toch nog eens po1 gespeeld, en ze zijn flink in het nieuws geweest h? :)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5776 Gepost op: mei 18, 2015, 12:13:07 am »
Tot zover scumcity hen beste seizoen ooit.  Geen europees en meeloperke in po1 en hen 3e zware pandoering op 8 matchen.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5777 Gepost op: mei 20, 2015, 03:14:26 pm »
De nieuwe spits van Kortrijk is geboren in het jaar... 88  :D Duidelijk een transfer van de nieuwe eigenaar!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5778 Gepost op: mei 21, 2015, 10:24:39 am »
'Wat er nu bij KV Kortrijk gebeurt, is: het infuus wordt aangelegd'

De thuiswedstrijd tegen Anderlecht van vanavond staat voor KV Kortrijk in het teken van de komst Vincent Tan naar het Guldensporenstadion. Sporteconoom Trudo Dejonghe uit zijn twijfels bij de overname van de club door de Maleisische miljardair.

'Wat er nu bij KV Kortrijk gebeurt, is: het infuus wordt aangelegd'

'Omdat ik nog niet veel goede voorbeelden van een dergelijk systeem zag', zegt Trudo Dejonghe. 'Als ik zie wat er in Lierse is gebeurd, en in Eupen, Vis?, Tubize, White Star Brussels ... dan denk ik niet dat dit de oplossing is voor het Belgisch voetbal. In Nederland zijn ADO Den Haag en Vitesse ook niet echt goede voorbeelden, in Zwitserland is Neuchatel moeten stoppen, en in Engeland is het met Portsmouth fout gelopen.'

'Hopelijk krijg ik ongelijk. Maar in het slechtste geval zie ik Kortrijk een tweede Lierse worden: een vreemdelingenlegioen. Want in Belgi? kan alles en dan wordt het soms een klucht.'

Ik hoop voor de club en voor het Belgisch voetbal dat ik mij VERGIS.
Trudo Dejonghe
'Die Tan bezit al Cardiff City, maar in Engeland kun je niet zomaar spelers binnenbrengen. De voorwaarden zijn er z??r streng. En in Nederland bijvoorbeeld moet je een speler die niet uit de Europese Unie komt 350.000 EURO betalen. In Belgi? is er geen beperking op het aantal niet-EU-spelers ?n moet je die ook maar 80.000 EURO of zo betalen. Dat is h??l weinig. Voor anderhalf miljoen euro heb je al een ploeg plus wisselspelers. Dan haal je spelers uit de Balkan, uit Afrika of uit Zuid-Amerika en probeer je die te verkopen met winst. Ik vrees dat het in Kortrijk een beetje een dergelijk systeem wordt.'
'Die mannen zoeken ook altijd zwakkere ploegen - Eupen, Tubize, Brussels, ... Het voetbal op zich interesseert hen niet zo, het gaat gewoon om een soort doorverkoopsysteem. Maged Samy sprak wel van kampioen worden toen hij aankwam, maar als dat er ooit van komt, zal het in tweede zijn.' 'Het geld dat zogezegd wordt ge?nvesteerd, blijken vaak leningen te zijn en zo stapel je de schulden op en word je nog meer afhankelijk van zo 'n man. Als die dan stopt, is het helemaal gedaan. En: dat blijft nooit duren.'

'Wat er nu bij Kortrijk gebeurt, is: het infuus wordt aangelegd. Eigenlijk wordt het oude, traditionele KVK begraven. Ik vind dat erg voor die fans die daar in weer en wind staan, ik vrees voor de gevolgen voor de eigen jeugd en ik vrees dat de ziel uit de club zal verdwijnen. In het begin wordt meestal gezegd dat de raad van bestuur mag blijven, maar hoeveel blijven er bij Lierse nog over en wie heeft het daar voor het zeggen?'

'Ik verwacht dat er bij KV Kortrijk een vazal van die Tan zal binnengebracht worden, een vazal van een makelaar ook, en dan begint het. Maar ik herhaal: ik hoop voor de club en voor het Belgisch voetbal dat ik mij VERGIS.'






http://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/wat-er-nu-bij-kv-kortrijk-gebeurt-is-het-infuus-wordt-aangelegd/article-normal-572171.html?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=sportnl
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2015, 10:26:34 am door essevee007 »

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5779 Gepost op: mei 21, 2015, 11:30:04 am »
Pure speculatie. Niemand die het weet.  Voor hetzelfde geld zet die vent een complex voor 20 000 man, verdrievoudigt hij hun budget en zet hij gans de streek een neus.