Auteur Topic: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging  (gelezen 106184 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.625
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #120 Gepost op: oktober 13, 2018, 07:23:24 pm »
Dat verhaal met Sylla,wat is daar het echte verhaal?  Is hij geblesseerd?   Van waar komt die 6 miljoen?
Heb het mij ook al afgevraagd?

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #121 Gepost op: oktober 13, 2018, 07:51:37 pm »
Volgens mij gaat het over Idrissa Sylla die een jaar of 4 geleden van Waregem naar Anderlecht trok...

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.625
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #122 Gepost op: oktober 13, 2018, 08:06:51 pm »
Volgens mij gaat het over Idrissa Sylla die een jaar of 4 geleden van Waregem naar Anderlecht trok...
ha, goed mogelijk,als ik me niet vergis was die geblesseerd de eerste wedstrijden

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #123 Gepost op: oktober 13, 2018, 08:27:32 pm »
Dat verhaal met Sylla,wat is daar het echte verhaal?  Is hij geblesseerd?   Van waar komt die 6 miljoen?
Zeer vaag omschreven dus niemand weet het volgens mij behalve de betrokken personen...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #124 Gepost op: oktober 13, 2018, 09:33:36 pm »
Allez ... we zijn vertrokken!

Cercle Brugge wil dat degradatiestrijd van 2015 onderzocht wordt
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/cercle-brugge-wil-dat-degradatiestrijd-van-2015-onderzocht-wordt~a986338c/

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #125 Gepost op: oktober 13, 2018, 10:32:46 pm »
Dat verhaal met Sylla,wat is daar het echte verhaal?  Is hij geblesseerd?   Van waar komt die 6 miljoen?
Zeer vaag omschreven dus niemand weet het volgens mij behalve de betrokken personen...

Uiteraard gaat dit over de transfer van Idrissa Sylla naar Anderlecht begin 2015.

Vertrok (licht geblesseerd?) naar de Africa Cup, liep daar een ernstige blessure op en tekent daar een contract via Bayat, die naar Afrika gevlogen is, van 4,5 jaar bij Anderlecht, zonder medische testen.

Hier werd de transfer ook al als heel eigenaardig bestempeld.
https://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2511.1560

1 tot 1,5 miljoen voor ons, ex-club Le Mans kreeg een deel, zijn ex-manager kreeg 10%, Bayat en De Coster een deel, loon voor 4,5 jaar en wellicht nog een tekenpremie, hij zal er niet ver naast zitten van zijn 6 miljoen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #126 Gepost op: oktober 14, 2018, 10:20:02 am »
Dat verhaal met Sylla,wat is daar het echte verhaal?  Is hij geblesseerd?   Van waar komt die 6 miljoen?
Zeer vaag omschreven dus niemand weet het volgens mij behalve de betrokken personen...

Uiteraard gaat dit over de transfer van Idrissa Sylla naar Anderlecht begin 2015.

Vertrok (licht geblesseerd?) naar de Africa Cup, liep daar een ernstige blessure op en tekent daar een contract via Bayat, die naar Afrika gevlogen is, van 4,5 jaar bij Anderlecht, zonder medische testen.

Hier werd de transfer ook al als heel eigenaardig bestempeld.
https://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2511.1560

1 tot 1,5 miljoen voor ons, ex-club Le Mans kreeg een deel, zijn ex-manager kreeg 10%, Bayat en De Coster een deel, loon voor 4,5 jaar en wellicht nog een tekenpremie, hij zal er niet ver naast zitten van zijn 6 miljoen.
Merci voor de toelichting.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #127 Gepost op: oktober 14, 2018, 06:33:36 pm »
 ;D ;D ;D ;D ;D

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #128 Gepost op: oktober 15, 2018, 09:11:27 am »
“Mijn cliënt verzamelt al heel zijn leven verpakkingen van luxehorloges."

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/advocaat-komt-met-bijzondere-uitleg-bayat-verzamelde-verpakkingen-van-luxehorloges~a8963332/

Dag eerder:

"Relatiegeschenken waren het handelsmerk van Mogi Bayat."

This gonna stink!

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=141246

Volgens mij én een eerlijke rechter (hebben we die nog), houd Bayat de verpakkingen als trofeeën om te kunnen zonen kijk es wat ik al heb weggegeven. Net zoals vaak (serie)moordenaars trofeeën van hun slachtoffers meenemen/bewaren.

“Als Bayat doosjes van luxehorloges verzamelt, waarom doet hij dat in geheime ruimte?”
Speurders hebben vragen bij uitleg over verpakkingen van luxehorloges
15 oktober 2018 07u25 via hln.be

De droge uitleg van Mogi Bayats advocaat over de doosjes van luxehorloges die bij hem thuis gevonden werden - “Hij verzamelt die” - kan op weinig begrip rekenen bij de speurders. “Kan hij dan ook even vertellen waarom die ‘onschuldige’ doosjes in een geheim compartiment zaten? Op maat gemaakt?”

Het gerecht verdenkt makelaar Mogi Bayat ervan om luxehorloges cadeau gegeven te hebben aan ‘vrienden’ uit de voetbalwereld. Die cadeaus zouden ertoe geleid hebben dat de - volgens het gerecht frauduleuze - fiscale constructies die Bayat voorstelde door alle betrokkenen geaccepteerd werden. Tijdens de huiszoeking bij Bayat troffen de speurders verpakkingen van horloges ter waarde van 8 miljoen euro aan.

Btw-gesjoemel
“Bovendien is er gesjoemeld met de btw van de uurwerken”, gaf het federaal parket vorige week aan. Bayats advocaat Jean-Philippe Mayence geeft dat laatste intussen toe. “Het kan dat er bepaalde zaken rond de btw-aangifte niet in orde waren. Maar de bedragen die genoemd worden, kloppen echt niet. Die lege verpakkingen zijn trouwens gewoon een verzameling waar mijn cliënt al zijn hele leven mee bezig is. Zoals anderen munten of postzegels verzamelen, dat mag toch?”

Die uitleg wordt door speurders op hoongelach onthaald. “Laat Mayence dan ook maar eens uitleggen waarom die ‘onschuldige’ verpakkingen in een geheim compartiment zaten. Op maat gemaakt door een schrijnwerker. Als het toch maar een gewone verzameling is, hoeft dat toch allemaal niet?” Mayence was gisteren, ondanks verscheidene pogingen, niet bereikbaar voor een reactie.

Bron: https://www.hln.be/sport/-als-bayat-doosjes-van-luxehorloges-verzamelt-waarom-doet-hij-dat-in-geheime-ruimte~a8c26827/

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #129 Gepost op: oktober 15, 2018, 09:06:21 pm »
Bayat deed er alles aan om RSCA aan Hazard te helpen: 'Een stukgeslagen wijnfles'
15 oktober 2018 om 19:38 Humo via Voetbalprimeur.be

De advocaat van Mogi Bayat hekelde afgelopen week nog het machtsvertoon van de speurders tijdens Operatie Propere Handen. Zo werd hij uit zijn bed gelicht en zou er zelfs een wapen tegen het hoofd van zijn vrouw geplaatst zijn. Bayat is echter ook geen doetje.

Zo valt te lezen in Humo. Het komt ook met één voorbeeld naar voren. Het is alom geweten dat Anderlecht in de zomer van 2014 Thorgan Hazard probeerde weg te kapen bij Zulte Waregem, dat de middenvelder toen huurde van Chelsea.

In het weekblad valt te lezen dat er in die periode een nachtelijke discussie ontstond tussen Bayat en een Waregems bestuurslid. Essevee wou Hazard absoluut niet laten gaan, waarop Bayat er alles aan deed om hem tot te overtuigen.

'Daarbij meende Bayat zijn argument kracht bij te moeten zetten met een stukgeslagen wijnfles.' Ook Zulte Waregem-CEO Patrick Decuyper was aanwezig. Hij zou na die ruzie ook beslist hebben om uit het voetbal te stappen. Zulte Waregem overwoog ook juridische stappen, maar zover kwam het niet. Waarom niet? 'Te bang', valt te lezen.

'Bayat vertegenwoordigde Anderlecht in het dossier rond Hazard', valt nog te lezen. 'Herman Van Holsbeeck keek vanuit de achtergrond stilzwijgend toe. Bij de onderhandelingen was ook Laurent Denis aanwezig (ex-advocaat van Anderlecht en AA Gent) en raadsman van Bayat.'

Bron: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/846864/bayat-deed-er-alles-aan-om-rsca-aan-hazard-te-helpen-een-stukgeslagen-wijnfles-.html

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #130 Gepost op: oktober 16, 2018, 10:30:45 am »
Bayat deed er alles aan om RSCA aan Hazard te helpen: 'Een stukgeslagen wijnfles'
15 oktober 2018 om 19:38 Humo via Voetbalprimeur.be

De advocaat van Mogi Bayat hekelde afgelopen week nog het machtsvertoon van de speurders tijdens Operatie Propere Handen. Zo werd hij uit zijn bed gelicht en zou er zelfs een wapen tegen het hoofd van zijn vrouw geplaatst zijn. Bayat is echter ook geen doetje.

Zo valt te lezen in Humo. Het komt ook met één voorbeeld naar voren. Het is alom geweten dat Anderlecht in de zomer van 2014 Thorgan Hazard probeerde weg te kapen bij Zulte Waregem, dat de middenvelder toen huurde van Chelsea.

In het weekblad valt te lezen dat er in die periode een nachtelijke discussie ontstond tussen Bayat en een Waregems bestuurslid. Essevee wou Hazard absoluut niet laten gaan, waarop Bayat er alles aan deed om hem tot te overtuigen.

'Daarbij meende Bayat zijn argument kracht bij te moeten zetten met een stukgeslagen wijnfles.' Ook Zulte Waregem-CEO Patrick Decuyper was aanwezig. Hij zou na die ruzie ook beslist hebben om uit het voetbal te stappen. Zulte Waregem overwoog ook juridische stappen, maar zover kwam het niet. Waarom niet? 'Te bang', valt te lezen.

'Bayat vertegenwoordigde Anderlecht in het dossier rond Hazard', valt nog te lezen. 'Herman Van Holsbeeck keek vanuit de achtergrond stilzwijgend toe. Bij de onderhandelingen was ook Laurent Denis aanwezig (ex-advocaat van Anderlecht en AA Gent) en raadsman van Bayat.'

Bron: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/846864/bayat-deed-er-alles-aan-om-rsca-aan-hazard-te-helpen-een-stukgeslagen-wijnfles-.html

Hopelijk zit dat krapuul nog lang in den bak.

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 720
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #131 Gepost op: oktober 16, 2018, 11:25:00 am »
Dacht dat iedereen het verhaal van die gebroken fles en die bedreigingen al lang kende, vreemd dat dit nu pas hier pas boven komt. Flikken zijn zelfs moeten tussenkomen, er moet dus een PV van zijn.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.625
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #132 Gepost op: oktober 16, 2018, 12:05:17 pm »
Ze zullen wel allemaal vrij komen ‘onder voorwaarden’  >:(

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #133 Gepost op: oktober 16, 2018, 01:49:46 pm »
Geschorste ref Sébastien Delferière wil opnieuw fluiten: “Wist niet dat Veljkovic een spelersmakelaar was”
16 oktober 2018 13u05 Bron: Le Soir via hln.be

“Mijn cliënt wist helemaal niet dat Dejan Veljkovic een spelersmakelaar was.” Dat zegt Didier De Quevy, de advocaat die de voorlopig op non-actief gezette scheidsrechter Sébastien Delferière verdedigt, aan de krant Le Soir. De man geeft wel toe dat de ref, die straks opnieuw wil fluiten, een korting gekregen heeft op de aankoop van een nieuwe wagen.

Terwijl vanochtend negen verdachten voor de raadkamer van Tongeren verschenen om te vernemen of ze langer achter de tralies moeten blijven, heeft de advocaat van Sébastien Delferière bij de krant Le Soir voor de onschuld van zijn cliënt gepleit. “Hij is helemaal niet betrokken bij matchfixing. Het klopt wel dat hij een korting van 1% ontvangen heeft bij de aankoop van een rode Audi en erkent dat hij bevriend was met Veljkovic. Een man die hij toevallig ontmoet heeft en van wie hij zelfs niet wist dat hij een spelersmakelaar was”, aldus Didier De Quevy. Het verhaal als zou Delferière een tweedehandswagen gekocht hebben om die vervolgens door te verkopen aan iemand uit de entourage van Veljkovic, wordt door de advocaat ontkend.

Sébastien Delferière werd donderdag onder voorwaarden vrijgelaten, nadat hij enkele uren ondervraagd werd en is in verdenking gesteld voor private corruptie in het grootschalig voetbalschandaal. Tot het moment van een uitspraak, is hij geschorst als scheidsrechter en heeft hij een verbod opgelegd gekregen om zijn halftijds werk bij de Belgische bond te hervatten, net zoals hij geen contact mag hebben met spelersmakelaars. Een verbod dat geldt voor drie maanden en hernieuwbaar is.

Volgens de advocaat verkeert Delferière in een “erbarmelijke toestand”. De Quevy: “Hij begrijpt niet wat er gebeurt, ik heb een man in tranen gezien. Het is schandalig en compleet buitensporig waarvan mijn cliënt verdacht wordt, terwijl het vermoeden van onschuld in dit dossier niet gerespecteerd wordt.” Delferière en zijn advocaat gaan voor de vrijspraak en de scheidsrechter wil een procedure ter rehabilitatie starten om zo opnieuw te kunnen fluiten.

Bron: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/omkoping/geschorste-ref-sebastien-delferiere-wil-opnieuw-fluiten-wist-niet-dat-veljkovic-een-spelersmakelaar-was~afe91a39/

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #134 Gepost op: oktober 16, 2018, 06:03:07 pm »
16/10/218
Scheidsrechter Bart Vertenten lijkt er niet gerust in. Hij nam strafpleiter Hans Rieder onder de arm.

ps. Rieder is "de koning van de procedure"
Allez, ie ga er proberen vanonder te muizen door procedurefouten te zoeken ...

« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2018, 06:07:09 pm door Frederik »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #135 Gepost op: oktober 17, 2018, 06:09:24 pm »
Idd Frederik....hij is er trouwens al aan begonnen😀 door bepaalde dingen in vraag te stellen...😀

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #136 Gepost op: oktober 18, 2018, 12:19:13 pm »
Geen enkele trainer of club met een verklaring, ze zwijgen allemaal,m.a.w. Ze zijn bang!  Zielig wereldje?  Nee,ze zwijgen uit angst!  Langs de ene kant zijn ze bang van het gerecht langs de andere kant zijn ze bang van de ....voetbalmaffia. 
Het is duidelijk dat iedereen in dat wereldje 'meer weet' en moest meedoen.
Indien ze nu niet tot op het bot gaan dan haak ik af. 

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #137 Gepost op: oktober 18, 2018, 05:39:03 pm »
Geen enkele trainer of club met een verklaring, ze zwijgen allemaal,m.a.w. Ze zijn bang!  Zielig wereldje?  Nee,ze zwijgen uit angst!  Langs de ene kant zijn ze bang van het gerecht langs de andere kant zijn ze bang van de ....voetbalmaffia. 
Het is duidelijk dat iedereen in dat wereldje 'meer weet' en moest meedoen.
Indien ze nu niet tot op het bot gaan dan haak ik af.
'Moest' lijkt me veel gezegd.
Het lijkt me eerder dat ze allemaal meededen uit eigen winstbejag...
De enige die er armer van geworden zijn, dat zijn de goedgelovige voetbalsupporters.
Spelers, makelaars, bestuurders, scheidsrechters en bobo's van den bond hebben er allemaal wel bij gevaren.
Voor mij hoeft het eerlijk gezegd ook efkes niet meer.
Ware het niet dat ik een abonnement heb, ze zien mij niet meer terug...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #138 Gepost op: oktober 18, 2018, 08:58:31 pm »
Geen enkele trainer of club met een verklaring, ze zwijgen allemaal,m.a.w. Ze zijn bang!  Zielig wereldje?  Nee,ze zwijgen uit angst!  Langs de ene kant zijn ze bang van het gerecht langs de andere kant zijn ze bang van de ....voetbalmaffia. 
Het is duidelijk dat iedereen in dat wereldje 'meer weet' en moest meedoen.
Indien ze nu niet tot op het bot gaan dan haak ik af.
'Moest' lijkt me veel gezegd.
Het lijkt me eerder dat ze allemaal meededen uit eigen winstbejag...
De enige die er armer van geworden zijn, dat zijn de goedgelovige voetbalsupporters.
Spelers, makelaars, bestuurders, scheidsrechters en bobo's van den bond hebben er allemaal wel bij gevaren.
Voor mij hoeft het eerlijk gezegd ook efkes niet meer.
Ware het niet dat ik een abonnement heb, ze zien mij niet meer terug...
2.  Ik denkt wel, een keer dat ze in die carrousel meedraaien dat ze daar moeilijk weg geraken (dreigementen t.o.v. familie en vrienden,enzovoort. )Maar het is een feit dat ze er financieel allemaal beter van werden/worden!

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #139 Gepost op: oktober 19, 2018, 12:06:26 am »
Geen enkele trainer of club met een verklaring, ze zwijgen allemaal,m.a.w. Ze zijn bang!  Zielig wereldje?  Nee,ze zwijgen uit angst!  Langs de ene kant zijn ze bang van het gerecht langs de andere kant zijn ze bang van de ....voetbalmaffia. 
Het is duidelijk dat iedereen in dat wereldje 'meer weet' en moest meedoen.
Indien ze nu niet tot op het bot gaan dan haak ik af.
'Moest' lijkt me veel gezegd.
Het lijkt me eerder dat ze allemaal meededen uit eigen winstbejag...
De enige die er armer van geworden zijn, dat zijn de goedgelovige voetbalsupporters.
Spelers, makelaars, bestuurders, scheidsrechters en bobo's van den bond hebben er allemaal wel bij gevaren.
Voor mij hoeft het eerlijk gezegd ook efkes niet meer.
Ware het niet dat ik een abonnement heb, ze zien mij niet meer terug...

Ik ben altijd supporter geweest van den Essevee, reeds vanaf eind de jaren 50, ik  ben nog gaan kijken op het Leeuwke, maar ik heb het reeds enkele jaren gehad met het profvoetbal, de voetbalmaffia en het geld die er rond circuleert. Met alle Chinezen maar niet met den dezen.