Auteur Topic: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?  (gelezen 33598 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2016, 01:05:49 pm »
Maar is het aantrekkelijk(er)? Pakweg Heerenveen tegen Westerlo of NAC tegen Moeskroen? Ajax-Anderlecht en Feyenoord-Club Brugge, ok?, maar al de rest?

Ik zie de toegevoegde waarde niet eigenlijk. Beter in eigen land maken dat het op iets trekt, te beginnen met de infrastructuur.
Gaat hier niet over infrastructuur ?. Zelfs al hebde betere infrastructuur, de stadia blijven leeg bij de bekercompetitie.
Eerlijk, Ik ga liever kijken (thuis of uit) tegen Sparta Rotterdam of Volendam dan Union of Roeselare.

Of men vanuit Nederland hetzelfde denkt is dan weer een andere vraag.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?
« Reactie #21 Gepost op: juli 05, 2016, 01:50:49 pm »
Gaat hier niet over infrastructuur ?. Zelfs al hebde betere infrastructuur, de stadia blijven leeg bij de bekercompetitie.

Eerlijk, Ik ga liever kijken (thuis of uit) tegen Sparta Rotterdam of Volendam dan Union of Roeselare.

Of men vanuit Nederland hetzelfde denkt is dan weer een andere vraag.

Echt? Is dat niet gewoon omdat je die clubs (nog) niet kent, en ze zo interessanter lijken? Roeselare, Sparta Rotterdam, NAC, Moeskroen, allemaal hetzelfde wat mij betreft.


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?
« Reactie #22 Gepost op: juli 05, 2016, 03:09:12 pm »
Echt? Is dat niet gewoon omdat je die clubs (nog) niet kent, en ze zo interessanter lijken? Roeselare, Sparta Rotterdam, NAC, Moeskroen, allemaal hetzelfde wat mij betreft.
Ik vind dat ook.
Als ze ooit beslissen om zo een competitie te starten m.a.w. als het financieel de moeite is dan zullen wij als gewone supporter daar niets kunnen tegen inbrengen. We zullen dan verder evolueren naar matchen waar weinig bezoekers komen opdagen wegens diverse redenen. (te ver, te duur, te weinig deftige plaatsen, ingewikkeld systeem om aan tickets te geraken, etc).
Het idee op zich is niet slecht maar de vraag is hoeveel ploegen er in die competitie zullen spelen, hoeveel van ieder land, wie, hoe de Europese plaatsen zullen toegekend worden en hoeveel, is er 1 kampioen of is de dichtseindigende ploeg van ieder land kampioen van zijn land, hoe worden de tv-rechten verkocht en later verdeeld m.a.w. veel problemen die eerst moeten opgelost worden en ik vergeet er misschien nog.
Een bekercompetitie met beide landen zou wel gemakkelijker kunnen maar om te zeggen dat er daarom meer volk zou komen is ook heel optimistisch in mijn ogen. Essevee-Twente zal niet meer volk trekken in de beker als Essevee-Westerlo hoor.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?
« Reactie #23 Gepost op: juli 05, 2016, 07:19:26 pm »
Goede zaak of klote zaak?  :)

Lijkt me een goede zaak, misschien de reden waarom essevee ineens wil verderbouwen aan kant vijvers zoals in ander topic geopperd. Op basis van de sportieve ranking de voorbije jaren en gekoppeld aan enkele stadionvereisten lijkt onze deelname de logica zelve. Ploegen die nu nog moeten een stadion opwaarderen zullen eruit vliegen.

Laat dan ook de matchen om 15 of 16u in de namiddag doorgaan.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?
« Reactie #24 Gepost op: oktober 22, 2019, 09:17:47 pm »
https://m.hln.be/sport/voetbal/buitenlands-voetbal/bart-verhaeghe-beneliga-kan-er-binnen-dit-en-drie-seizoenen-komen~aa3ded03/

Weer komt dit thema op tafel,als het er ooit komt, dan vrees ik dat we niet bij het selecte groepje zullen horen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?
« Reactie #25 Gepost op: oktober 23, 2019, 10:59:41 am »
https://m.hln.be/sport/voetbal/buitenlands-voetbal/bart-verhaeghe-beneliga-kan-er-binnen-dit-en-drie-seizoenen-komen~aa3ded03/

Weer komt dit thema op tafel,als het er ooit komt, dan vrees ik dat we niet bij het selecte groepje zullen horen.

Wij -moeten- er kost wat kost bij zijn ...

De financiële extra bonus de clubs daarmee gaan binnenhalen (en daar gaat het tenslotte om) zal hen extra slagkracht geven om nog verder financieel uit te lopen. Ik voorspel dat ze daarmee de grote een serieuze demarrage gaan kunnen inzetten en wij  moeten beslist mee met dat peloton.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?
« Reactie #26 Gepost op: oktober 23, 2019, 11:22:40 am »
https://m.hln.be/sport/voetbal/buitenlands-voetbal/bart-verhaeghe-beneliga-kan-er-binnen-dit-en-drie-seizoenen-komen~aa3ded03/

Weer komt dit thema op tafel,als het er ooit komt, dan vrees ik dat we niet bij het selecte groepje zullen horen.

Wij -moeten- er kost wat kost bij zijn ...

De financiële extra bonus de clubs daarmee gaan binnenhalen (en daar gaat het tenslotte om) zal hen extra slagkracht geven om nog verder financieel uit te lopen. Ik voorspel dat ze daarmee de grote een serieuze demarrage gaan kunnen inzetten en wij  moeten beslist mee met dat peloton.
2

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?
« Reactie #27 Gepost op: oktober 23, 2019, 11:26:35 am »
https://m.hln.be/sport/voetbal/buitenlands-voetbal/bart-verhaeghe-beneliga-kan-er-binnen-dit-en-drie-seizoenen-komen~aa3ded03/

Weer komt dit thema op tafel,als het er ooit komt, dan vrees ik dat we niet bij het selecte groepje zullen horen.

Wij -moeten- er kost wat kost bij zijn ...

De financiële extra bonus de clubs daarmee gaan binnenhalen (en daar gaat het tenslotte om) zal hen extra slagkracht geven om nog verder financieel uit te lopen. Ik voorspel dat ze daarmee de grote een serieuze demarrage gaan kunnen inzetten en wij  moeten beslist mee met dat peloton.

Vaneigens dat dat de bedoeling is, nog eens extra cashen aan televisierechten e.d.
8 die zich rijk kunnen rekenen, de rest wordt het nieuwe 1B, zal kantje boord zijn voor ons denk ik.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?
« Reactie #28 Gepost op: oktober 23, 2019, 01:45:39 pm »
Ach kom niemand staat hiervoor te springen, behalve Club Brugge.
Als zo'n Verhaeghe staat te roepen dat het er binnen 2j al kan zijn (wat compleet onrealistisch is), dan moet ik eens denken aan Uplace.

Trouwens wie staat hier voor te springen. Westrijden ajax-anderlecht ofzo kunnen wel nog eens fijn zijn. Maar denk ne dat Feyenoord of Utrecht zitten te wachten op wedstrijden tegen Gent ofzo? Neen.

Om dan nog maar te zwijgen van Vitesse of Az tegen Charleroi, kortrijk of wij.

Neen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Komt er binnen twee jaar deze enorme grote verandering in het Belgische voetbal?
« Reactie #29 Gepost op: oktober 23, 2019, 11:27:33 pm »
Ach kom niemand staat hiervoor te springen, behalve Club Brugge.
Als zo'n Verhaeghe staat te roepen dat het er binnen 2j al kan zijn (wat compleet onrealistisch is), dan moet ik eens denken aan Uplace.

Trouwens wie staat hier voor te springen. Westrijden ajax-anderlecht ofzo kunnen wel nog eens fijn zijn. Maar denk ne dat Feyenoord of Utrecht zitten te wachten op wedstrijden tegen Gent ofzo? Neen.

Om dan nog maar te zwijgen van Vitesse of Az tegen Charleroi, kortrijk of wij.

Neen.
Verhaeghe smijt dat nu openbaar omdat hij voelt dat hij weinig steun krijgt van de andere topclubs en al zeker niet vanuit Nederland!  Ajax en PSV zijn sowieso 1 en 2, dus de Belgische ploegen gaan hun betere klassement uit Europa laten schieten om dan maximaal 3de te worden en uit de CL te vallen,hoe idioot kan je zijn,dit is een dood kind.  Daarbij, hoe ga je bepalen wie bij die 8 gaan zitten,resultaten van de laatste 10 jaar? Dan zit Antwerp er al niet bij,de Waalse ploegen willen dit zeker niet.  Het is weer typisch een 'out of the box' idee zoals onze goeie vriend PDC er veel had.   Ge kunt dit ook niet maken tegenover de andere profclubs,diegene die er niet bij zitten hebben geen enkel vooruitzicht (zou een gesloten competitie zijn!).