Auteur Topic: [17] MEITE Soualiho - ex speler  (gelezen 124626 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #20 Gepost op: september 30, 2016, 02:25:02 pm »
Ik ga eens iets zeggen ?:

Hadden we een aankoopoptie gehad, en/of geen speciale problemen hieromtrent, de aankoopoptie ging al lang gelicht zijn...

Neen, Meit? zal nooit onze eigendom worden, let op mijn woorden.

Die zal trouwens zelf ook wel weten dat er tal van clubs voor hem in de rij zullen staan.

Ik ben alleszins vr? content dat Lerager w?l onze eigendom is, die gaan we wel kunnen verpatsen voor minstens 3 miljoen.

Als ze nu Meite onmiddellijk kopen (optie lichten) wil dat wel zeggen dat ze vanaf de aankoop zijn loon dat nu door Lille wordt betaald (waarschijnlijk veel meer dan de bestbetaalde speler bij Essevee) moeten betalen. Misschien is dat wel hoger dan de aankoopoptie. Dus logisch dat ze wachten tot aan de vervaldag als ze de aankoopsom kennen en voorrang hebben.
Over Lerager : minstens 3 miljoen ?? Is een goede speler maar maak er aub nog geen wereldspeler van.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #21 Gepost op: september 30, 2016, 02:53:59 pm »
Ik hoop dat je ongelijk hebt maar ik vrees ervoor.

Het enige wat ik kan bedenken is dat het voor essevee nog altijd moeilijk is om 500 000 euro zomaar op tafel te leggen (zie het verhaal van H Van der Bruggen met betalling in schijven...)

Maar voor Meit? mogen ze van mij betreft direct een crowdfunding opstarten. Ik wil gerust een aandeel van 1000 euro kopen dat binnen x jaar maal 10 gaat.

Third party ownership he. Met de ontwikkeling van de laatste dagen zou je moeten weten dat dat verboden is  ;)

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #22 Gepost op: september 30, 2016, 03:12:29 pm »
Third party ownership he. Met de ontwikkeling van de laatste dagen zou je moeten weten dat dat verboden is  ;)

ik ken er niks van maar wat doen al die makelaars en investeringsfondsen uit Qatar dan  ?  Bv Ezekiel ?  Volgens mij was ook Meunier ook maar voor de helft van Brugge. Is Bailey van Genk ? Daar zwermen ook duizend en 1 agentschappen rond.

Die graaien wat ze kunnen  !! Vroeger ging de transfersom nog naar de club nu kan je er donder op zeggen dat 1 of andere makelaar nog 50% voor zijn rekening krijgt.

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #23 Gepost op: september 30, 2016, 03:21:20 pm »
Als ze nu Meite onmiddellijk kopen (optie lichten) wil dat wel zeggen dat ze vanaf de aankoop zijn loon dat nu door Lille wordt betaald (waarschijnlijk veel meer dan de bestbetaalde speler bij Essevee) moeten betalen. Misschien is dat wel hoger dan de aankoopoptie. Dus logisch dat ze wachten tot aan de vervaldag als ze de aankoopsom kennen en voorrang hebben.
Over Lerager : minstens 3 miljoen ?? Is een goede speler maar maak er aub nog geen wereldspeler van.

Wachten is het stomste wat ge kunt doen. Als dat dus de reden zou zijn van SV, dan zouden deze emoticons van toepassing zijn:  ::) ??? >:(

Als ge te lang wacht, is er een andere ploeg die hem zegt om zijn aankoopoptie te weigeren, om daarna bij hen te komen...  Want vergeet het niet: de aankoopoptie geldt enkel als de speler zelf ook akkoord gaat!

Wat betreffende Lerager, is voor mij nu reeds al hetzelfde niveau als Delaplace.  Die zal hier volgend seizoen niet meer zitten hoor...
« Laatst bewerkt op: september 30, 2016, 03:22:58 pm door WaregemBoy »

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #24 Gepost op: september 30, 2016, 03:29:33 pm »
Wachten is het stomste wat ge kunt doen. Als dat dus de reden zou zijn van SV, dan zouden deze emoticons van toepassing zijn:  ::) ??? >:(

Als ge te lang wacht, is er een andere ploeg die hem zegt om zijn aankoopoptie te weigeren, om daarna bij hen te komen...  Want vergeet het niet: de aankoopoptie geldt enkel als de speler zelf ook akkoord gaat!

Wat betreffende Lerager, is voor mij nu reeds al hetzelfde niveau als Delaplace.  Die zal hier volgend seizoen niet meer zitten hoor...

Zucht, je kan nu een akkoord zoeken met de speler en de optie dan lichten op het einde van het seizoen. Jullie zoeken het allemaal veel te ver hoor. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #25 Gepost op: september 30, 2016, 03:41:29 pm »
Will je bent er recht op !!! Komt inorde met Meite jongens aankoopoptie zal gelicht worden en Meite tekent nieuw contract maar of hij hier na nieuwjaar of volgend seizoen zal spelen daar kan ik helaas geen antwoord op geven !

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #26 Gepost op: september 30, 2016, 03:57:19 pm »
Dat heb ik hier al tientallen keren proberen duidelijk maken dat het zo zwart-wit niet is als dat velen hier denken...  ::)
En inderdaad, kronkels genoeg in zo'n soort contracten uiteraard...
ik ga er van uit dat Meit? bij ons zal spelen tot na de play offs, mocht hij ons verlaten dan liefst naar een buitenlandse ploeg natuurijk

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #27 Gepost op: september 30, 2016, 04:07:27 pm »
Dat heb ik hier al tientallen keren proberen duidelijk maken dat het zo zwart-wit niet is als dat velen hier denken...  ::)
En inderdaad, kronkels genoeg in zo'n soort contracten uiteraard...

oei is duidelijk dat 1 van ons bron verkeerd is blijkbaar ?

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.029
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #28 Gepost op: september 30, 2016, 04:38:25 pm »
Je kan een huurcontract altijd ontbinden als je maar genoeg geld op tafel legt! Ook de aankoopoptie kan Lille weigeren maar dan moeten ze ook bijbetalen, wil Lille hem aan iemand anders verkopen passeert Essevee ook aan de kassa. Een aankoopoptie is leuk, maar zoals sommigen hier idd zeggen eigenlijk is het niet veel waard buiten het feit dat we er op die manier toch zeker nog wat geld voor kunnen vangen.

Ze zijn idd al bezig met onderhandelen en Lille zal ook wel beseffen dat ze nooit de volle pot voor hem gaan krijgen want ze gaan altijd iets aan Essevee moeten geven. Maar ze gaan natuurlijk indien ze hem verkopen aan ons wel het onderste uit de kan willen halen. Doorverkoop %'s enzo...
Meite zelf zal niet moeilijk doen vermoed ik, en geeft ook aan in het artikel dat hij waarschijnlijk niet terug wil naar Lille.

Wel leuk om te zien dat Dury toch weer zin invloed heeft op die jongen en hem bedankt voor het vertrouwen door te blijven. Na zijn slechte start (rode kaart) vorig jaar zouden er toch een paar trainers zijn die hem te snel zouden afschrijven hoor.
Een aankoopoptie betekent dat de prijs op voorhand vastligt. Er moet dan ook niet meer onderhandeld worden met Lille, niet over de aankoopprijs, noch over doorverkooppercentages. Enige mogelijke obstakel is de overeenkomst met Meit? zelf...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #29 Gepost op: september 30, 2016, 04:38:57 pm »
oei is duidelijk dat 1 van ons bron verkeerd is blijkbaar ?
Schijnbaar wel... :D

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #30 Gepost op: september 30, 2016, 04:44:17 pm »
Een aankoopoptie betekent dat de prijs op voorhand vastligt. Er moet dan ook niet meer onderhandeld worden met Lille, niet over de aankoopprijs, noch over doorverkooppercentages. Enige mogelijke obstakel is de overeenkomst met Meit? zelf...

En die zegt vandaag in de kranten dat hij zich hier wel  langer ziet voetballen...
niets lijkt mij nog in de weg te staan (tenzij we het geld niet hebben)
Maar dit krijg je dubbel en dik terug mijn gedacht.

Dat is nu iemand die je voor ?3M kan verkopen (En tzal nie aan Anderlecht zijn)

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #31 Gepost op: september 30, 2016, 05:42:13 pm »
En die zegt vandaag in de kranten dat hij zich hier wel  langer ziet voetballen...
niets lijkt mij nog in de weg te staan (tenzij we het geld niet hebben)
Maar dit krijg je dubbel en dik terug mijn gedacht.

Dat is nu iemand die je voor ?3M kan verkopen (En tzal nie aan Anderlecht zijn)

en ook niet aan Louchewagie

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #32 Gepost op: september 30, 2016, 06:08:16 pm »
Ik denk dat veel zal afhangen van waar we dit seizoen eindigen...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #33 Gepost op: oktober 01, 2016, 10:50:43 am »
Leye bejubelt grootste talent van Zulte Waregem: "Hij heeft alles om in een grote competitie te spelen. Alles"
01 oktober 2016 09:37 via Voetbalkrant.com

Zulte Waregem prijkt na acht speeldagen knap aan de leiding in de Jupiler Pro League. De ploeg van Francky Dury legt aardig voetbal op de mat en 'good old' Mbaye Leye draagt ook op zijn 33e nog steeds zijn steentje bij.

Over de titel spreekt Leye niet, maar over het potentieel van de huidige groep wel. In een gesprek met Fan schuift de Senegalese spits het grootste talent van het huidige Zulte Waregem naar voor. ?Soualiho Meit? heeft het grootste potentieel van deze groep?, zegt Leye.

?Hij is tot veel meer in staat dan wat we destijds hoopten van Thorgan Hazard of de betreurde Junior Malanda. Hij heeft alles om in een grote competitie te spelen. Alles.?

Hard werken
Toch waarschuwt Leye zijn ploegmakker ook meteen. ?Al blijft dat een kwestie van blijven werken en niet slechts vijf weken goed zijn.?

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-10-01/mbaye-leye-bejubelt-grootste-talent-van-zulte-waregemhij-heeft-alles-om-in-een-grote-competitie-te-spelen-alles

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #34 Gepost op: oktober 01, 2016, 12:36:49 pm »
Die aankoopclausule is onderhandeld toen ze hem wilden huren. Daar kan nu niets meer aan veranderd worden.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #35 Gepost op: oktober 03, 2016, 10:34:52 am »
De aankoopoptie zal pas op het einde van het seizoen gelicht worden, omdat ze dit ook niet eerder moeten doen. Gezien we zijn salaris toch niet helemaal kunnen betalen, is dit de beste optie. Lille kan hem toch niet verkopen, en wij moeten onze optie niet eerder lichten. Hij zal maw onmiddellijk gekocht en verkocht worden met een serieuze winst (vermoed ik). Goede zaak voor Essevee.

Geen zorgen dus.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #36 Gepost op: oktober 03, 2016, 11:06:11 am »
De aankoopoptie zal pas op het einde van het seizoen gelicht worden, omdat ze dit ook niet eerder moeten doen. Gezien we zijn salaris toch niet helemaal kunnen betalen, is dit de beste optie. Lille kan hem toch niet verkopen, en wij moeten onze optie niet eerder lichten. Hij zal maw onmiddellijk gekocht en verkocht worden met een serieuze winst (vermoed ik). Goede zaak voor Essevee.

Geen zorgen dus.

Ik zou die toch graag nog minstens een jaarke bij ons zien aantreden !

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #37 Gepost op: oktober 03, 2016, 02:53:45 pm »
Als we europees halen moeten we onze kern trachten t ebehouden.  Altijd beetje dom als je dan europees haalt je geen europees kan spelen met dat team die het behaalde.  Ook zal de waarde van de spelers enkel nog stijgen in een deftige campagne.  Essevee zal wel moeilijker worden in de onderhandelingen.  Wordt eens dringend tijd ook.  Been stijf houden en neen is neen en grote bedragen durven vragen en niet plooien.  Op alle vlak zijn we top bezig maar op vlak van onderhandeling moet men minder soft worden.  Niet enkel voor het geld, maar ook voor de sterke ploeg te behouden.  Enkel de soap Hazard vond ik ons echt top handelen.  Keihard en niet plooien.

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #38 Gepost op: oktober 03, 2016, 04:52:26 pm »
Als we europees halen moeten we onze kern trachten t ebehouden.  Altijd beetje dom als je dan europees haalt je geen europees kan spelen met dat team die het behaalde.  Ook zal de waarde van de spelers enkel nog stijgen in een deftige campagne.  Essevee zal wel moeilijker worden in de onderhandelingen.  Wordt eens dringend tijd ook.  Been stijf houden en neen is neen en grote bedragen durven vragen en niet plooien.  Op alle vlak zijn we top bezig maar op vlak van onderhandeling moet men minder soft worden.  Niet enkel voor het geld, maar ook voor de sterke ploeg te behouden.  Enkel de soap Hazard vond ik ons echt top handelen.  Keihard en niet plooien.

Dacht ik eerst ook, maar als je de echte feiten hoort.... Enkel bij Kums hebben we niet het onderste uit de kast gehaald, om de gekende reden. Al viel het daar ook nog mee.

Sylla was kreupel toen hij vertrok, op bijna al de rest een mooie doorverkoop kunnen onderhandelen. Is op lange termijn meestal nog meer waard dan een ??nmalig bedrag...
Welke voorbeelden ken je nog, waar we te weinig voor kregen?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #39 Gepost op: oktober 03, 2016, 05:04:12 pm »
Dacht ik eerst ook, maar als je de echte feiten hoort.... Enkel bij Kums hebben we niet het onderste uit de kast gehaald, om de gekende reden. Al viel het daar ook nog mee.

Sylla was kreupel toen hij vertrok, op bijna al de rest een mooie doorverkoop kunnen onderhandelen. Is op lange termijn meestal nog meer waard dan een ??nmalig bedrag...
Welke voorbeelden ken je nog, waar we te weinig voor kregen?

Het lijkt me ook dat we te weinig gekregen hebben voor Junior. Het feit dat hij hier een "peanuts" contract had doet daar natuurlijk veel aan. Je kan geen miljoen vragen voor een speler en heb tegelijk amper iets betalen.