Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 209926 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
[T1] LEYE Mbaye
« Gepost op: juni 18, 2015, 11:18:03 am »
De thuiskomst zoals de media zo mooi schrijft van Mbaye Leye doet erg veel stof opwaaien, veel supporters zijn blij en verwelkomen hem met open armen, anderen zijn sceptisch of nemen een afwachtende houding in.

3 keer terugkeren naar een club is natuurlijk uitzonderlijk, dus mogen we toch aannemen dat deze transfer toch zeer opmerkelijk is.

Vandaar verdient Mbaye Leye dan ook zijn eigen draadje...

Recap naar vroegere threads:
30/01/2012 : Welkom terug, Leye!
10/03/2014 : Nieuw contract Mbaye Leye moet meerderjarigf zijn!!!
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2022, 08:41:53 pm door Zigzag »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2015, 12:01:51 pm »
Als ge 3x terug keert kan je toch zeggen dat
het de ploeg van u hart is.
Is SVZW heel dankbaar en ik denk datie hem volledig zal plooien.
32 is ook niet "oud" e
Een ding is zeker, we hebben een joviale, enthousiaste leider in de ploeg nu,
HEEL belangrijk
jaartje te laat zou ik zelfs zeggen....

Offline toolman

  • Leden
  • Berichten: 251
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2015, 09:24:49 pm »
En als je 3x terugkeert naar jezelfde ploeg dan heb je respekt voor iemand of voor iets...Liever zo dan wat Kums ons lapte en nog altijd doet....respektloze mens! Welkom Mbaye!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #3 Gepost op: juni 27, 2015, 08:34:00 am »
Het Laatste Nieuws 27/06/2015
via J Morjean


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #4 Gepost op: juni 27, 2015, 09:21:21 am »
Het Nieuwsblad 27-06-2016
via J. Morjean


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2015, 09:25:00 am »
Boskamp legt interne ruzies bloot: "Daarom is Leye vertrokken"
donderdag 16 juli 2015 om 08:14 via voetbalprimeur.be

Mbaye Leye begint dit seizoen aan zijn derde periode bij Zulte-Waregem. Het is de club waar hij ongetwijfeld het meeste succes heeft gekend, en toch heeft hij de West-Vlamingen al twee keer verlaten. De eerste keer was het om hogerop te geraken, maar de tweede keer was er een andere reden.

Volgens analist Johan Boskamp wordt Leye ??n van de grote wapens van Zulte-Waregem, de Senegalees haalt eigenlijk enkel onder Francky Dury zijn topniveau. Dury was echter meteen de reden waarom hij zijn biezen pakte. "Een jaar geleden ging hij weg bij Waregem, maar dat had te maken met Patrick De Cuyper. Die was goed bevriend met Leye, maar kon niet meer door ??n deur met Dury. Nu hij weg is haalt Dury zijn spits terug, voor mij een logische keuze", meldt hij aan Het Belang Van Limburg.

Leye zal volgens hem een groot verschil maken in de stijl van Zulte-Waregem, hij is de kapstok waar de ploeg aan wordt opgehangen. "Vorig jaar was er voorin niemand een bal kon bijhouden. De bal kwam even snel terug als hij werd afgeleverd. Leye verandert dat, want hem kan je altijd aanspelen", is Boskamp helemaal overtuigd van Leye's kwaliteiten.

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/445786/boskamp-legt-interne-ruzies-bloot-daarom-is-leye-vertrokken-.html

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2015, 09:25:52 am »
Volgens mij was het toch de financi?le kant hoor Bossie :)

Kwamen niet overeen wat betreft termijn en loon, toch.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2015, 11:34:02 pm »
Nee,Dury en zijn medische staf dachten dat hij niet meer op niveau ging komen na zijn blessure,dat is alles,alle andere info hier omtrend is zever.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #8 Gepost op: juli 17, 2015, 08:17:58 am »
Nee,Dury en zijn medische staf dachten dat hij niet meer op niveau ging komen na zijn blessure,dat is alles,alle andere info hier omtrend is zever.

Idd waar slaat het ook op, omdat Dury en Decuyper niet meer door ??n deur kunnen moet/wil Leye vertrekken? Slaat nergens op. Leye wou gewoon een contract van meerdere jaren en dat wou essevee vanwege zijn blessure niet geven. Ahja we worden er netjes aan herinnerd dat we beter niet naar Boskamp luisteren.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #9 Gepost op: oktober 19, 2015, 08:22:37 pm »
Genoeg voer sinds zondag om Leye es op de korrel te nemen en de situatie in detail te bekijken ...

Ging hij te ver?
Was de scheids partijdig?
Was dit in ons nadeel?
Liet hij de club in de steek?

Leye vol ongeloof over rode kaart: "Belgische scheidsrechters zijn robots die niet nadenken"
18 oktober 2015 19:33 via voetbalkrant.com

Een vreemde fase met het ingaan van de rust tijdens Zulte Waregem-RSC Anderlecht. Toen de Brusselaars een penalty kregen, ging Mbaye Leye verhaal halen. Het antwoord van ref Bart Vertenten was de rode kaart.

"Ik ben de aanvoerder. Als er een penalty wordt gefloten, mag ik toch om uitleg vragen?", reageerde Leye tegenover Play Sports. "Bij een fout op Nikola Storm had hij de bal immers ook op de stip kunnen leggen. Maar dat mocht dus blijkbaar niet."
"Scheidsrechters in Belgi? denken niet na. Dat zijn robots die zomaar wat fluiten en kaarten trekken", werd de reactie van de Essevee-kapitein iets grimmiger. "Als dit de nummer 1 van Belgi? is, is dit jammer voor het niveau van het Belgische voetbal."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2015-10-18/mbaye-leye-werd-door-bart-vertenten-van-het-veld-gestuurd-voor-mekkeren

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #10 Gepost op: oktober 20, 2015, 09:39:45 am »
Bondsprocureur baalt na rel Leye: "Dat zou ik toejuichen"
20 Oktober 2015 08:48 via voetbalnieuws.be

Mbaye Leye werd afgelopen weekend uitgesloten tegen Anderlecht. De aanvoerder van Zulte Waregem haalde achteraf zwaar uit naar de Belgische scheidsrechters en Bart Vertenten, maar zal daarvoor niet gestraft worden.

Dat tot grote ontevredenheid van bondsprocureur Marc Rubens. "Er is vrijheid van meningsuiting, er staat gaan gedragscode in het reglement die bepaalt tot waar je kan gaan", legt hij uit in Het Laatste Nieuws. "In Engeland heb je een probleem als je leden van de organisatie verbaal aanvalt, maar hier bestaat zoiets niet."

Rubens zou het graag zien veranderd worden. "Ik zou zo'n gedragscode toejuichen, maar momenteel kan ik niets doen", jammert hij in de krant. Ook scheidsrechtersbaas Paul Allaerts is niet van plan actie te ondernemen. "Vertenten heeft goed gefloten. De uitspraken van Leye zijn heel spijtig, maar ik kader die in de emotie van de match. We gaan er geen staatszaak van maken."

Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/193816/Bondsprocureur_baalt_na_rel_Leye:_Dat_zou_ik_toejuichen

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #11 Gepost op: oktober 20, 2015, 11:00:01 am »
Elk weekend worden er gigantische blunders gemaakt die vaak wedstrijdbepalend zijn. Dat het deel is van het charme van het voetbal, akkoord, maar het moet nog normaal blijven ook. Dit is en blijft (ook) een miljoenen/miljardenbusiness.

We hebben het hier trouwens niet over een nipte buitenspelfase of een dubieuze handsbal, we hebben het over h??l duidelijke fases die ze gewoon niet k?nnen inschatten, blijkbaar. Of niet willen, maar ik wil niet de Kortrijk/Club Brugge/Standard weg op gaan, dus laten we het op kunnen houden.

En als je dan toch Engeland wilt nabootsen, misschien kan je dan beginnen met de scheidsrechters hier op te leiden tot 'managers' (van een wedstrijd). Je hebt er hier zo'n hoopje rondlopen die zichzelf vooral in de kijker wil spelen, en maar met kaartjes strooien en hun 'gezag' tentoon spreiden en fel doen. In Engeland (en andere landen) is het zo dat een scheidsrechter een wedstrijd leidt, liefst zo onopvallend mogelijk, en hier en daar ingrijpt waar nodig. Hij staat boven het spel, is niet betrokken en houdt een oogje in het zeil. Ze maken daar ook fouten, uiteraard, maar je ziet het verschil in aanpak.

Begin daarmee eens, Mijnheer de Bondsprocureur, en voer dan je gedragscode in. En wat je reviewcommissie betreft, probeer eerst eens met gelijke maten en gewichten te werken, vooraleer je de moraalridder gaat spelen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #12 Gepost op: oktober 20, 2015, 12:23:23 pm »
Hohoho,zware uitspraken zulle van Leye, die arme,arme scheidsrechters toch.  En hij kwam efkes aan Vertenten, alias Bart Mauve(ais).  Hij heeft misschien de smetziekte, wat wel een probleem is als dokter.  Is toch echt wel een onnozelaar dienen Rubens en voor mij is dit een teken dat er meer aan de hand is met die scheidsrechters.  Ik geloof niet meer in hun onbekwaamheid, er zijn teveel en te flagrante feiten, als je op 2 meter van bepaalde fases staat en toch wil je de juiste beslissing niet nemen dan is dit niet 'ik heb het niet gezien' maar 'ik wil het niet zien'.  We kunnen het niet bewijzen, maar nu de gokhandel aan het groeien is kan het niet meer lang duren of er zal wel ergens een gokschandaalke losbarsten.  Het verhaal van Nzolo(die nu ergens een lukratief postje heeft in een Afrikaans land) die niet door die testen geraakte geloof ik ook niet, maar bon, ik zie, hopelijk spoken.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #13 Gepost op: oktober 20, 2015, 12:30:59 pm »
Ik vrees dat je geen spoken ziet. We zullen natuurlijk nooit weten hoeveel van deze sport in handen is (of be?nvloed wordt) door de gokwereld. Misschien eens aan Tan vragen.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #14 Gepost op: oktober 20, 2015, 01:32:18 pm »
1 zaak is zeker,een speler van Anderlecht of Club had NOOIT rood gekregen in deze situatie.

Offline Sharky

  • Leden
  • Berichten: 457
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #15 Gepost op: oktober 20, 2015, 02:01:53 pm »
Zware beslissing maar Leye moet gewoon slimmer zijn. Vertenten deed duidelijk teken dat hij niet moest komen. Gaat toch en krijgt geel.  In mijn ogen onterecht want als kapitein mag je toch verhaal gaan halen.  Als je kijkt dat hij nadien doet en je hebt net geel gekregen dan is dat oliedom.  Zeker voor een ervaren intelligente voetballer als Leye.

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #16 Gepost op: oktober 20, 2015, 02:25:38 pm »
Ik sluit me eigenlijk aan bij Filip Joos:
De eerste gele moet ie niet geven, de tweede is gewoon dom van Leye.
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #17 Gepost op: oktober 20, 2015, 05:52:51 pm »
Ik sluit me eigenlijk aan bij Filip Joos:
De eerste gele moet ie niet geven, de tweede is gewoon dom van Leye.
 

2! De Arbiter gaat uiteindelijk zwaar in de fout, los van het feit dat we zwak waren maar in de tweede helft geen vuist meer konden maken met 10 man in de 2e helft

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #18 Gepost op: oktober 23, 2015, 08:47:21 am »
Dury over rode kaart Leye: "Ik ben nooit naar tribune gevlogen na een verwittiging"
22 oktober 2015 21:50 door Aernout Van Lindt via voetbalkrant.com

FRANCKY DURY GEEFT TOE: DE RODE KAART VOOR MBAYE LEYE WAS TERECHT

Vorig weekend verloor Zulte Waregem in eigen huis nogal zwaar van Anderlecht: 0-4. Keerpunt in de match was een strafschop voor paars-wit ?n een rode kaart voor Mbaye Leye. Coach Francky Dury komt nog een keer terug op het hele voorval.

"We hebben Lepoint een beetje gemist tegen Anderlecht, maar we moeten geen excuses zoeken. We hebben collectief gefaald", klinkt het bij de oefenmeester van Essevee.
"De manier waarop de 0-1 tot stand komt? Een opeenstapeling van fouten en niet-gewonnen duels van onze kant. Vijf fouten, waarbij we niet scherp genoeg zijn. En we waren door Ezekiel al verwittigd daarvoor. En de strafschop was terecht. Net als de rode kaart voor Leye", was hij eerlijk.

De zaak is ondertussen wel gesloten: "Boetes voor zoiets? Neen, dat doen we niet. We hebben onze straf gehad door de nederlaag. We hebben als ploeg de fout gemaakt in die actie en we hebben er als team over gesproken."

"Ik ben in mijn carri?re twee keer in tien jaar naar de tribunes verwezen. Maar nooit na een waarschuwing. Als je verwittigd bent, dan moet je zwijgen en opletten. Voor een speler is geel een verwittiging."

Ze hadden Mbaye moeten beschermen - Francky Dury
 
En ook de andere spelers gingen in de fout: "Toen Leye rood kreeg, zag ik plots wel veel spelers rond Vertenten staan. Ze hadden Mbaye na zijn gele kaart moeten beschermen."
En dus is het aanstaande zaterdag zonder leider Leye te doen: "Het is nu aan de ploeg om als elftal op te staan en samen dat kapiteinschap te dragen. De spelers kunnen dat."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2015-10-22/francky-dury-geeft-toe-de-rode-kaart-voor-mbaye-leye-was-terecht

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #19 Gepost op: december 14, 2015, 01:31:17 pm »
Het Nieuwsblad 14/12/2015
via: Patrick VDH


full size
« Laatst bewerkt op: december 14, 2015, 01:36:29 pm door Frederik »