Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439788 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2700 Gepost op: maart 30, 2018, 08:13:39 pm »
Lokeren,Maes(brullen),Persoons(rode kaarten aansmeren),Straetman(afgevoerde belofte).Denk ik.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2701 Gepost op: maart 30, 2018, 11:20:18 pm »
Lokeren,Maes(brullen),Persoons(rode kaarten aansmeren),Straetman(afgevoerde belofte).Denk ik.

Hij was het vorig seizoen ook reeds trainer bij die ploeg ? zoveel zijn er niet,  Maes begon bij Lokeren op 9 augustus 2017, dus 7 maanden geleden ??

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2702 Gepost op: maart 31, 2018, 12:59:18 pm »
110%.   Cordaro is de speler die nt meer speelt,De fauw die geen goesting meer heeft :).
En die ex-kapitein die rode kaarten aansmeert?

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2703 Gepost op: maart 31, 2018, 05:29:56 pm »
Op voetbalnieuws.be staat er dat de spreker in kwestie laat uitschijnen dat de trainer vorig jaar ook coachte bij dezelfde club. Áls dat klopt, gaat het in principe enkel maar tussen Mazzu en Dury.

Gewoon even de namen bij de quotes plakken om het min of meer te kunnen inschatten. In principe kunnen overal vraagtekens geplaatst worden. Beetje van uitgaan dat het Kaya is, al is onderstaande quote in principe de grootste hint naar zijn identiteit en kan niet perfect inschatten of dit voor Onur van toepassing is, wegens debuut in Eredivisie.

Citaat
Ook niet toen ik tegen Club Brugge mijn eerste wedstrijd in eerste klasse moest spelen.

Citaat
Ik hoor bij de tweede categorie. De trainer weet dat hij mij niet onder de grond kan stoppen. Als ik niet akkoord ga met zijn kritiek dan laat ik hem dat weten.
Onur Kaya

Citaat
'Een van mijn ploegmaats was vorig seizoen min of meer basisspeler. De voorbije maanden kan hij nauwelijks iets goed doen voor de trainer. Het gaat zover dat hij aan zichzelf begint te twijfelen.'
Alessandro Cordaro

Citaat
Zeker als je trainer een roeper is en hij je vanop een afstand probeert te bedienen alsof hij met de PlayStation aan het spelen is. Afgrijselijk, man.
Peter Maes

Citaat
Een van onze offensieve spelers is er zo een. Een opmerking van de coach is voldoende om hem uit balans te brengen. Hij begint dan zelfs te mokken als een klein kind. Of hij heeft zoveel schrik om iets verkeerd te doen met de bal dat hij zich achter zijn tegenstander verstopt.
Leya Iseka, Ivan Saponjic

Citaat
Een andere ploegmaat heeft zo weinig krediet dat hij bij de eerste slechte pass wordt afgekraakt door de coach. Het is een feit dat elke trainer een paar schietschijven heeft.
Kingsley Madu

Citaat
Al is die behoorlijk lang dit seizoen.
Europa League

Citaat
En het zijn zeker niet de meelopers van de ploeg die de coach van repliek dienen. Ik heb zelfs onze aanvoerder een paar keer horen vloeken tegen de trainer.
Davy De fauw

Citaat
Ik denk dat de coach stilaan aanvoelt dat hij de grip op de groep aan het verliezen is. Maar hij is héél leep en bespeelt het publiek. Het lijkt te lukken: de supporters kiezen vaak zijn kant. Ze zien zijn gebreken niet. Voor hen zijn de spelers het probleem.
Francky Dury

Citaat
Een van de kaders van de ploeg die aan het einde van zijn carrière zit, zei een paar weken geleden iets dat mij bij is gebleven. "Hoe meer het einde nadert, hoe meer het mij tegensteekt."
Timothy Derijck
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2018, 05:45:04 pm door Naessens C »

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2704 Gepost op: maart 31, 2018, 09:51:11 pm »
Welke spelers of van welke ploeg ze ook zijn...heren voetballers mogen blij zijn dat ze een massa's geld verdienen (in vergelijking met een gewone sterveling) met wat op een bal te kunnen stampen.
En veel noten op hun zang moeten ze niet hebben, want voor een paar euro's meer verkassen ze naar gelijk welke andere ploeg met gelijk wat voor een trainer... :-X

Echt bleiters wat mij betreft, in een hypocriet wereld'tje dat voetbal heet.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2705 Gepost op: april 03, 2018, 09:00:00 am »
Misschien dat sommige van deze zaken wel eens van toepassing zijn op de groep hier, maar dat zal dan heus niet alleen hier zijn dat zulke dingen zich afspelen met trainers. Zulke verhalen kom je wss overal tegen.
Maar bijvoorbeeld dat hele kapitein verhaal zie ik toch hier niet passen. Davy zou ik toch zeker geen kaarten aansmeerder kunnen noemen. En vorig seizoen was de "zoon" van Leye Meité en die heeft hij toch ook niet in de vernieling geholpen.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2706 Gepost op: april 03, 2018, 09:24:44 am »
dat hoor je idd overal.
denk dat veel mensen de pro's en contra's van Dury kennen.
iedereen heeft trouwens werkpunten.
denk dat Dury trouwens niet past bij een grote ploeg aangezien ze daar met een grotere kern zitten en hij minder inspraak heeft.
hij heeft trouwe soldaten, luitenanten rond zich nodig die zijn visie volgen (hulptrainer bijvoorbeeld).


Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.778
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2707 Gepost op: april 06, 2018, 12:52:28 pm »
Ik gun hem zijn overstap naar RSCA
Want voor hem is het nu of nooit...

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2708 Gepost op: april 06, 2018, 02:55:38 pm »
Ik gun hem zijn overstap naar RSCA
Want voor hem is het nu of nooit...
Ik ook, dan kan de club trouwens ook nog eens deftig langs de kassa passeren... 😊

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2709 Gepost op: april 07, 2018, 04:28:02 pm »
Ooit zal hij Essevee verlaten, he.  En dan hoop ik dat men een goede opvolger vind genre Clement...

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2710 Gepost op: april 07, 2018, 08:19:38 pm »
Ooit zal hij Essevee verlaten, he.  En dan hoop ik dat men een goede opvolger vind genre Clement...

Verheyen of Yannick Ferreira zijn welkom  :)

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2711 Gepost op: april 07, 2018, 08:52:29 pm »
Ooit zal hij Essevee verlaten, he.  En dan hoop ik dat men een goede opvolger vind genre Clement...

Verheyen of Yannick Ferreira zijn welkom  :)

Ferreira  ::), heeft vooral een groot gedacht van zichzelf.
Potten heeft hij nog niet gebroken, ondanks hij door Jan en alleman als een topcoach wordt beschouwd.
Wat mij betreft zelfde niveau als zijn nonkels... zijnde : veel blabla, weinig boemboem!!

Gert Verheyen daarentegen zou ik bijzonder aardig vinden, ook al heeft hij nog niets bewezen in clubverband.

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.472
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2712 Gepost op: april 07, 2018, 10:37:27 pm »
Aan de berichten te zien, is hij precies al vertrokken

Online esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 932
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2713 Gepost op: april 08, 2018, 12:28:05 am »
Ben ik de enige die zich stoort aan hoe luchtig men erover gaat.
Is weinig respectvol toe naar één van de mensen die zulte-waregem mee heeft groot gemaakt.

Offline julawa

  • Leden
  • Berichten: 15
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2714 Gepost op: april 08, 2018, 08:03:53 am »
Ik denk dat je al een heel slechte supporter moet zijn om geen respect te hebben voor Dury.  Hij is een monument en dat zal hij altijd blijven voor Essevee.   Heel respectvol durf ik zeggen dat de chemie tussen Dury en de ploeg een beetje uitgewerkt is.  Steeds dezelfde peptalk, steeds hetzelfde spelsysteem, steeds dezelfde spelers (goed of minder goede), op de duur werkt dat niet meer naar de groep toe.  De ploeg is momenteel een groepje balletdansers die wat over het veld rondhuppelen, pirouetjes draaien, wat heen en weer lopen, begeleidende muziek is er nog net niet bij.  Kortom, essevee heeft nood aan een nieuwe boost.  Ik zeg het niet graag maar kijk naar wat De Boeck gedaan heeft bij Kortrijk.  En een nieuwe coach zou dit ook bij Essevee kunnen bewerkstelligen.  Voor alle duidelijkheid : Dury moet/mag niet weggaan bij ons, maar zou een andere rol moeten nemen, sportief directeur bijvoorbeeld à la Broos in Oostende maar het veldwerk overlaten aan een andere trainer.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2715 Gepost op: april 08, 2018, 10:14:15 am »
Ik denk dat je al een heel slechte supporter moet zijn om geen respect te hebben voor Dury.  Hij is een monument en dat zal hij altijd blijven voor Essevee.   Heel respectvol durf ik zeggen dat de chemie tussen Dury en de ploeg een beetje uitgewerkt is.  Steeds dezelfde peptalk, steeds hetzelfde spelsysteem, steeds dezelfde spelers (goed of minder goede), op de duur werkt dat niet meer naar de groep toe.  De ploeg is momenteel een groepje balletdansers die wat over het veld rondhuppelen, pirouetjes draaien, wat heen en weer lopen, begeleidende muziek is er nog net niet bij.  Kortom, essevee heeft nood aan een nieuwe boost.  Ik zeg het niet graag maar kijk naar wat De Boeck gedaan heeft bij Kortrijk.  En een nieuwe coach zou dit ook bij Essevee kunnen bewerkstelligen.  Voor alle duidelijkheid : Dury moet/mag niet weggaan bij ons, maar zou een andere rol moeten nemen, sportief directeur bijvoorbeeld à la Broos in Oostende maar het veldwerk overlaten aan een andere trainer.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt MAAR steeds dezelfde spelers ? Hoeveel spelers die dit jaar speelden zaten vorig jaar ook bij Essevee ? En hoeveel zullen er volgend jaar nog overblijven ? Daar ligt het niet aan. Velen kunnen blijkbaar niet begrijpen dat we niet ieder jaar een ploeg tussen de lijnen hebben die PO1 kan halen. Misschien halen we zelfs nooit meer PO1 zelfs met een andere trainer. In feite is PO1 halen voor een ploeg als Essevee een krachttoer maar wij vinden dat normaal. En omdat het missen van PO1 ook wil zeggen dat je totaal oninteressante PO2 matchen moet spelen (succes went) voelen we een minder seizoen als dit dubbel hard aan. Met een gewoon competitieformat heb je dat minder.
Over De Boeck heb je gelijk maar ik denk dat iedere trainer Kortrijk beter zou laten spelen dan zijn voorganger. Ben er zelfs van overtuigd dat KVK zou gezakt zijn zonder trainerswissel.
« Laatst bewerkt op: april 08, 2018, 10:23:39 am door Patje »

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2716 Gepost op: april 08, 2018, 01:25:26 pm »
Citaat
'Een trainer kan zoveel druk zetten dat je enkel nog speelt om hem te plezieren'
27/03/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 10:06
Uit Sport/Voetbalmagazine van 28/03/18


Ruim 300 spelers stonden in juli in de startblokken van de Jupiler League. Elk met zijn eigen verwachtingen, dromen, ambities en verhalen. Een keer per maand geeft de Secret Footballer van Sport/Voetbalmagazine een inkijk in de coulissen van onze vaderlandse competitie.

'Ik heb het interview van Per Mertesacker over het gejaagde leven van profvoetballers niet gelezen, maar ik kan er mij wel iets bij voorstellen. De druk komt van overal: van de media, het publiek en in veel gevallen van de trainer. Ik heb veel spelers gekend die bezwijken onder het gebrul van de coach.

'Een van mijn ploegmaats was vorig seizoen min of meer basisspeler. De voorbije maanden kan hij nauwelijks iets goed doen voor de trainer. Het gaat zover dat hij aan zichzelf begint te twijfelen. Weet je: een trainer kan zoveel druk zetten dat je je eigen kwaliteiten verwaarloost en enkel nog speelt om hem te plezieren. Je voetbalt met de handrem op en je verliest je spontaniteit. Bij elke actie die je onderneemt, overloop je eerst al je opties. Als ik dat doe, dan wordt de bal misschien onderschept. Je speelt dus op safe.

'Stel je voor dat het hele team zo redeneert. Dan zit je met een geprefabriceerd elftal. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik ben dus blij als ik niet aan de kant van de trainer moet spelen - dat geldt eigenlijk voor de meeste jongens. Zeker als je trainer een roeper is en hij je vanop een afstand probeert te bedienen alsof hij met de PlayStation aan het spelen is. Afgrijselijk, man.

'Als je aan de 'goede' kant staat, is het gemakkelijk om voor te wenden dat je niets hoort. Na een inspanning kan je terug op krachten komen en met een beetje geluk kan je zelfs rustig terug wandelen. Speel je aan de zijde van de bank, dan zal je na balverlies meer de neiging hebben om terug te spurten. Zelfs als ben je helemaal knock-out.'

DELEN
Ik ben niet de enige in mijn ploeg die het plezier in het voetbal is verloren.

What the fuck
'Tijdens een match zie je meteen welke spelers er onderdoor kunnen gaan. Een van onze offensieve spelers is er zo een. Een opmerking van de coach is voldoende om hem uit balans te brengen. Hij begint dan zelfs te mokken als een klein kind. Of hij heeft zoveel schrik om iets verkeerd te doen met de bal dat hij zich achter zijn tegenstander verstopt. Doen alsof je van kortbij gedekt wordt, is de beste manier om niet aangespeeld te worden.

'Een andere ploegmaat heeft zo weinig krediet dat hij bij de eerste slechte pass wordt afgekraakt door de coach. Het is een feit dat elke trainer een paar schietschijven heeft. Meestal zijn dat brave jongens die zich zomaar laten intimideren. De trainer blaft je een keer af en als je niet reageert, dan zal hij het blijven doen. Het is een manier om iemand te prikkelen of om te weten te komen of je ballen hebt.

'Ik hoor bij de tweede categorie. De trainer weet dat hij mij niet onder de grond kan stoppen. Als ik niet akkoord ga met zijn kritiek dan laat ik hem dat weten. Maar ik overdrijf daar niet in. Ik heb geen zin om op zijn zwarte lijst te staan. Al is die behoorlijk lang dit seizoen. Ik merk dat er veel spelers zijn die reageren als de coach hen aanpakt op training. Je hoort zaken als: What the fuck, man. En het zijn zeker niet de meelopers van de ploeg die de coach van repliek dienen. Ik heb zelfs onze aanvoerder een paar keer horen vloeken tegen de trainer. Ik denk dat de coach stilaan aanvoelt dat hij de grip op de groep aan het verliezen is. Maar hij is héél leep en bespeelt het publiek. Het lijkt te lukken: de supporters kiezen vaak zijn kant. Ze zien zijn gebreken niet. Voor hen zijn de spelers het probleem.'

Cannabisverslaving
'Volgens mij is voetbal een mindgame. Het zit allemaal tussen de oren. Het meest schrijnende verhaal zag ik een vijftal jaar geleden voor mijn ogen passeren. Ik maakte van dichtbij de val mee van een jeugdspeler die ooit als een groot talent werd beschouwd. Hij geraakte bevriend met de aanvoerder die ruim tien jaar ouder was dan hij - we noemden hen 'vader en zoon'. Op het veld was onze captain een sleutelspeler, maar hij gedroeg zich ook als een echt crapuul. Het type dat naar het kruis van spelers grijpt, op de tenen gaat staan en iedereen uitdaagt.

'Je hebt spelers van wie je na de carrière het aantal doelpunten telt. Bij mijn ex-aanvoerder zal je zijn loopbaan kunnen afmeten aan het aantal rode kaarten die hij spelers heeft aangesmeerd. Als ploegmaat ben je blij om zo iemand in het team te hebben. Maar hij had een slechte invloed op de jeugdspeler in kwestie en sleurde hem de dieperik in. Alcohol en dat soort dingen. Die jonge ket was bijzonder broos. Hij had geen motivatie, geen doel en nul komma nul ambitie. Hij zat er vaak versuft bij. We begonnen ons zelfs af te vragen of hij niet verslaafd was aan cannabis. Op het einde was hij een regelrechte klucht geworden. Nu speelt hij ergens in de amateurreeksen. Het zou mij niet verbazen mocht hij binnen twee jaar helemaal kappen met voetbal.

'Zo'n instorting zal mij niet overkomen. Op mentaal vlak scoor ik beter dan de gemiddelde voetballer. En dat combineer ik met een soort je-m'en-foutisme. Daardoor heb ik geen last van stress. Ook niet toen ik tegen Club Brugge mijn eerste wedstrijd in eerste klasse moest spelen.

'Veel spelers zouden zenuwachtig worden, ik liep rond met een gelukzalig gevoel. Ik herinner mij ook een match tegen Gent. Ik had last van krampen aan de hamstrings, maar ik wilde de match uitspelen. Op een bepaald moment deed ik alsof ik mijn veters aan het vastbinden was, maar ik begon toen stiekem te stretchen. Vraag mij niet waarom, maar ik blijf in alle omstandigheden rustig.'

Degout
'Maar de laatste tijd ben ik niet meer vooruit te branden. Vijf dagen op zeven moet ik mezelf uit bed sleuren - ik heb de indruk dat ik gewichten voortsleep aan mijn enkels. Ik zit met mijn hoofd bij mijn volgende vrije dag, ik denk aan de vakantie die ik ga boeken. Als ik op de club aankom, hoop ik dat de tijd voorbij zal vliegen. Hebben we een afspraak om 10 uur dan ben ik daar om 10 uur. Geen seconde vroeger. Trainen, douchen en naar huis. Zo ziet mijn dag eruit.

'Het is mij al overkomen dat ik tijdens een training rondkijk en me dan afvraag: wat doe ik hier in godsnaam? Vooral als het vriest. Bij de minste tik die je krijgt moet je gewoon maken dat je een blessure kan veinzen om vroegtijdig te mogen stoppen. ( lacht)

Ik ben niet de enige in mijn ploeg die het plezier in het voetbal is verloren. Een van de kaders van de ploeg die aan het einde van zijn carrière zit, zei een paar weken geleden iets dat mij bij is gebleven. "Hoe meer het einde nadert, hoe meer het mij tegensteekt." Hij heeft een degout gekregen van het voetbal en twijfelt om er nog een jaar bij te doen. Je ziet: het leven van een voetballer is niet elke dag fun.'
Hoe waarsschijnlijk is het dat dit over Francky Dury gaat en de speler in kwestie pakweg Onur Kaya is?

Kan ook over Jordan Remacle gaan bijvoorbeeld he.

Waarbij die speler die vorig jaar min of meer een basisplaats had David Pollet is.

Publiek bespelen? Mazzu: check

5 jaar geleden aanvoerder die anderen rode kaart aansmeerde? Bjorn Ruytinx bij OHL en dat veelbelovende talent in de persoon van Thomas Azevedo die nu bij Lommel speelt.

Een van de kaders van de ploeg op het einde van zijn carrière die aan stoppen denkt? De 37-jarige Nicolas Penneteau.

En Remacles 1e seizoen 1e klasse was bij Racing Genk in 2003.
Wat denk je dat de 1e match van het seizoen 2003-2004 was? Club Brugge-Racing Genk.  :P
(al speelde Remacle die wedstrijd wel niet mee)

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2717 Gepost op: april 24, 2018, 11:56:59 am »
Allez, daar gaan we weer voor de ... keer, sorry ben den tel kwijt geraakt.

"Vanhaezebrouck zal moeten vertrekken, Dury of De Boeck opvolger?"
24 April 2018 09:00 via voetbalnieuws.be

Marc Coucke en Luc Devroe ontkenden al dat Hein Vanhaezebrouck na het seizoen ontslagen zal worden. Aad de Mos twijfelt daar aan.
 
"Gaat Vanhaezebrouck weg moeten? Tuurlijk gaat dat gebeuren. Vanhaezebrouck en Coucke, dat gaat niet. Vanhaezebrouck en Devroe ook niet. Alles wordt nieuw, ook de trainer. Dat wordt iemand die naar hen luistert, die vereerd is om trainer bij Anderlecht te zijn en die er ook op aast. Dat kan Francky Dury zijn, maar ook Glen De Boeck", aldus De Mos aan Humo.

Vanhaezebrouck gaf ook al aan dat hij met Devroe sprak over nieuwe spelers en de trainer van RSCA sprak ook met de nieuwste aanwinsten Yevhen Makarenko en Kristal Abazaj. Daarom zou het vreemd zijn als Coucke Vanhaezebrouck dan toch zou ontslaan...

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/291870/vanhaezebrouck-zal-moeten-vertrekken-dury-of-de-boeck-opvolger

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2718 Gepost op: april 24, 2018, 12:52:06 pm »
Alsof Dury een jaknikkertje is die op zijn blote knietjes Coucke en Devroe gaat adoreren.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2719 Gepost op: april 24, 2018, 01:01:59 pm »
Alsof Dury een jaknikkertje is die op zijn blote knietjes Coucke en Devroe gaat adoreren.

Was ook mijn eerste gedacht :)

Maar voor geld danst den beer... alhoewel ik denk dat Dury het hier veel te goed heeft en dat ook zeer goed beseft.

Zal niet slecht verdienen, werkt bijna in zijn achtertuin, krijgt krediet van hier tot in tokyo ...
Toch allemaal factoren die meespelen lijkt me.

Toch heb ik ergens de vrees dat hij plots wel es op een of andere aanbieding wenst in te gaan.