Auteur Topic: EK2016 : Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)  (gelezen 37332 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #20 Gepost op: juni 14, 2016, 02:37:42 pm »
Ja klopt ieder land heeft zo wel zijn topspelers. Maar bij ons zijn dat er wel meerdere he. Zo'n spanje met nolito en morata vind ik ook niet indrukwekkend ze. Als je natuurlijk van iedere ploeg de sterspeler neemt, gaan onze toppers natuurlijk naar de bank.
Maar hallo! Wat een kwaliteit hebben wij hier allemaal rondlopen? Wereldkeeper, beste centrale duo van Engeland. Speler van het jaar in Engeland, Speler van het Jaar in Duitsland (die na zijn transfer zowat 12 goals en 15 assists gaf in zijn eerste seizoen bij echte topclub). Nainggolan die week na week uitblinkt bij AS Roma. Onze spitsen zijn momenteel niet in hun beste doen. Maar met Benteke en Lukaku heb je 2 spelers die in de top 5 van meeste doelpunten in PL zitten de afgelopen 4 jaar. Dan heb je nog de uitblinker uit de CL finale op de bank zitten. Dembele die bejubeld werd in Engeland. Mertens die een match kan beslissen, of doen omkantelen. En dan nog 2 jonge talentvolle spitsen met origi (op termijn en eigenlijk nu al spits nummer 1 van de RD voor mij) en batshuayi (die niets nodig heeft om een goal te maken).

Dus zeg mij eens welke ploeg dat op het EK nog heeft? Op intrinsieke kwaliteit hebben we gewoon de beste ploeg van het EK. Enige speler die ik mis in ons elftal is een type kroos
Duitsland,Engeland,Frankrijk,Itali?,Spanje zijn beter of gelijkwaardig, het is vooral niet te vatten dat wij reeds 2 jaar met ongeveer dezelfde ploeg spelen maar zo'n povere voetbal-prestaties leveren, geen grinta,geen automatismen,geen idee, geen inzicht,buiten Kompany en Courtois weinig persoonlijkheden die op tafel kloppen.  Onze coach blijft aan de macht doordat hij de sleutelfiguren een beetje sust of in de watten legt.  Ze, de voetbalbond, moest Wilmots na het WK dumpen en een topcoach aanstellen,kritiek vanuit de spelersgroep naar de coach toe ga je niet horen, het zijn te brave jongens(kon ook 'mossels' zeggen).
Wanneer de loting bekend was zeiden ze hier dat het bijna niet anders kon dat we de volgende ronde haalden op basis van resultaten en op basis van de spelers die we hebben(DIT BLIJFT NU NOG ALTIJD ZO)maar niet op basis van het geleverde spel.  We missen een goede coach, ja, maar ik heb ook de indruk dat de spelers niet voldoende doen, te laks zijn,de nodige grinta missen om echt succesvol te zijn,ik denk niet dat dit nu nog gaat veranderen.  Gouden generatie?

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #21 Gepost op: juni 14, 2016, 02:48:40 pm »
Duitsland,Engeland,Frankrijk,Itali?,Spanje zijn beter of gelijkwaardig, het is vooral niet te vatten dat wij reeds 2 jaar met ongeveer dezelfde ploeg spelen maar zo'n povere voetbal-prestaties leveren, geen grinta,geen automatismen,geen idee, geen inzicht,buiten Kompany en Courtois weinig persoonlijkheden die op tafel kloppen.  Onze coach blijft aan de macht doordat hij de sleutelfiguren een beetje sust of in de watten legt.  Ze, de voetbalbond, moest Wilmots na het WK dumpen en een topcoach aanstellen,kritiek vanuit de spelersgroep naar de coach toe ga je niet horen, het zijn te brave jongens(kon ook 'mossels' zeggen).
Wanneer de loting bekend was zeiden ze hier dat het bijna niet anders kon dat we de volgende ronde haalden op basis van resultaten en op basis van de spelers die we hebben(DIT BLIJFT NU NOG ALTIJD ZO)maar niet op basis van het geleverde spel.  We missen een goede coach, ja, maar ik heb ook de indruk dat de spelers niet voldoende doen, te laks zijn,de nodige grinta missen om echt succesvol te zijn,ik denk niet dat dit nu nog gaat veranderen.  Gouden generatie?

En laat dat nu net ??n van de belangrijkste taken zijn van een trainer. En al zeker van een trainer van een land. Als bondscoach heb je bij wijze van spreken zes trainingen en drie oefenmatchen om je voor te bereiden op een tornooi. Wat is dan met andere woorden het belangrijkste? De juiste spelers op de juiste posities zetten en dan trainen, trainen, trainen op automatismen in een duidelijk (!!!) systeem. En voor de rest? Zorgen dat de sfeer goed zit en dat iedereen er zijn kop voor legt.

Zowat al die ingredi?nten zijn er niet onder Wilmots.
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2016, 02:50:15 pm door essevee1972 »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #22 Gepost op: juni 14, 2016, 02:55:42 pm »
En laat dat nu net ??n van de belangrijkste taken zijn van een trainer. En al zeker van een trainer van een land. Als bondscoach heb je bij wijze van spreken zes trainingen en drie oefenmatchen om je voor te bereiden op een tornooi. Wat is dan met andere woorden het belangrijkste? De juiste spelers op de juiste posities zetten en dan trainen, trainen, trainen op automatismen in een duidelijk (!!!) systeem. En voor de rest? Zorgen dat de sfeer goed zit en dat iedereen er zijn kop voor legt.

Zowat al die ingredi?nten zijn er niet onder Wilmots.
2. Daarmee, ik zou ze wel eens willen zien spelen onder een DEFTIGE trainer.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #23 Gepost op: juni 14, 2016, 03:10:34 pm »
Citaat
                   Courtois
Ciman - Alderweireld - Vermaelen - Vertonghen
           Nainggolan - Demb?l?
                 De Bruyne
     Carrasco - Origi - Hazard

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #24 Gepost op: juni 14, 2016, 03:17:52 pm »
Hoewel Ciman zeker geen slechte partij speelde zou ik toch eens opteren voor Meunier. Tegen Ierland moet er echt veel meer offensieve impulsen komen

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #25 Gepost op: juni 14, 2016, 03:27:36 pm »
Hoewel Ciman zeker geen slechte partij speelde zou ik toch eens opteren voor Meunier. Tegen Ierland moet er echt veel meer offensieve impulsen komen

Ik zou de 2 resterende groepsmatchen met dezelfde defensie spelen zodat die op orde staat tegen de knock out fase en niet meer verder experimenteren. Daarvoor is het te laat

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #26 Gepost op: juni 14, 2016, 03:29:10 pm »
Ja klopt ieder land heeft zo wel zijn topspelers. Maar bij ons zijn dat er wel meerdere he. Zo'n spanje met nolito en morata vind ik ook niet indrukwekkend ze. Als je natuurlijk van iedere ploeg de sterspeler neemt, gaan onze toppers natuurlijk naar de bank.
Maar hallo! Wat een kwaliteit hebben wij hier allemaal rondlopen? Wereldkeeper, beste centrale duo van Engeland. Speler van het jaar in Engeland, Speler van het Jaar in Duitsland (die na zijn transfer zowat 12 goals en 15 assists gaf in zijn eerste seizoen bij echte topclub). Nainggolan die week na week uitblinkt bij AS Roma. Onze spitsen zijn momenteel niet in hun beste doen. Maar met Benteke en Lukaku heb je 2 spelers die in de top 5 van meeste doelpunten in PL zitten de afgelopen 4 jaar. Dan heb je nog de uitblinker uit de CL finale op de bank zitten. Dembele die bejubeld werd in Engeland. Mertens die een match kan beslissen, of doen omkantelen. En dan nog 2 jonge talentvolle spitsen met origi (op termijn en eigenlijk nu al spits nummer 1 van de RD voor mij) en batshuayi (die niets nodig heeft om een goal te maken).

Dus zeg mij eens welke ploeg dat op het EK nog heeft? Op intrinsieke kwaliteit hebben we gewoon de beste ploeg van het EK. Enige speler die ik mis in ons elftal is een type kroos

Ik ga helemaal akkoord. Ik bedoel enkel dat veel supporters/journalisten doen alsof onze volledige selectie uit toppers bestaat en dat de andere landen niet veel voorstellen. Ik kan het verkeerd zien maar spelers als Ciman, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Witsel, Fellaini, Lukaku en dan noem ik enkel spelers die gisteren in de basis stonden hebben ze ook bij andere landen lopen en misschien zelfs nog betere. Je moet eens de ploegopstellingen van Frankrijk, Spanje, Duitsland om maar die te noemen bekijken en vergelijken. We hebben een supergeneratie maar die andere landen moeten niet onderdoen volgens mij.
Het is om eens een domme vergelijking te doen hetzelfde als bij Essevee, als er maar 4 of 5 van de 11 top zijn behaal je geen resultaten. Iedereen moet top zijn en op een EK zou je zelfs geen trainer mogen nodig hebben om gemotiveerd te zijn en je te tonen aan de miljoenen voetballiefhebbers.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #27 Gepost op: juni 14, 2016, 03:31:55 pm »
Ik zou de 2 resterende groepsmatchen met dezelfde defensie spelen zodat die op orde staat tegen de knock out fase en niet meer verder experimenteren. Daarvoor is het te laat
Misschien wel. Het middenveld zou wel offensiever moeten met liefst een speler die een actie kan maken. Als je zo een Ozil ziet lopen bij Duitsland ...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #28 Gepost op: juni 14, 2016, 03:45:10 pm »
We hebben een supergeneratie maar die andere landen moeten niet onderdoen volgens mij.

Itali? moet nochtans wel onderdoen, maar die hebben ons gisteren heel hard met de voetjes op de grond gezet met een ronduit indrukwekkend vertoon. En vooral dan ene Wilmots die een tactisch lesje gekregen heeft van Cont?.

Citaat
Het is om eens een domme vergelijking te doen hetzelfde als bij Essevee, als er maar 4 of 5 van de 11 top zijn behaal je geen resultaten. Iedereen moet top zijn en op een EK zou je zelfs geen trainer mogen nodig hebben om gemotiveerd te zijn en je te tonen aan de miljoenen voetballiefhebbers.

Ons jaar met Thorgan Hazard en Malanda heeft het tegendeel bewezen: een paar absolute toppers (naar JPL normen) die de rest naar een hoger niveau tillen, gecombineerd met een goede trainer en een duidelijk systeem, en je komt al h??l ver.

Wat motivatie betreft, ik kan me goed voorstellen dat zo'n De Bruyne, die elke week een kwart miljoen euro vangt bij ??n van de grootste clubs ter wereld, zo'n EK tegen Ierland niet z? bijzonder vindt. Een goede bondscoach, zo eentje die het niveau Leekens-Wilmots overstijgt, zou er tenminste kunnen een systeem in steken (zie Cont?). Dan heb je je vechtlust, motivatie, nationale trots en andere onzin niet nodig. Topspelers in een duidelijk systeem, zie Duitsland.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #29 Gepost op: juni 14, 2016, 06:51:27 pm »
Oplossing voor na het EK: Louis Van Gaal

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #30 Gepost op: juni 14, 2016, 07:31:49 pm »
Oplossing voor na het EK: Louis Van Gaal

'r U serious?  :D


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #31 Gepost op: juni 14, 2016, 07:57:56 pm »
Oplossing voor na het EK: Louis Van Gaal
Zou mij verbazen maar ik zie dit ook werken...  :)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
-SVZW Forever-

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #34 Gepost op: juni 15, 2016, 12:17:15 am »
Zolang je met ?n Witsel ?n Fellaini speelt, krijg je geen voetbal te zien.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #35 Gepost op: juni 15, 2016, 01:20:33 am »
Ik ga helemaal akkoord. Ik bedoel enkel dat veel supporters/journalisten doen alsof onze volledige selectie uit toppers bestaat en dat de andere landen niet veel voorstellen. Ik kan het verkeerd zien maar spelers als Ciman, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Witsel, Fellaini, Lukaku en dan noem ik enkel spelers die gisteren in de basis stonden hebben ze ook bij andere landen lopen en misschien zelfs nog betere. Je moet eens de ploegopstellingen van Frankrijk, Spanje, Duitsland om maar die te noemen bekijken en vergelijken. We hebben een supergeneratie maar die andere landen moeten niet onderdoen volgens mij.

Ik snap eerlijk gezegd niet waar ge naar toe wilt met uw uitleg.
Je zegt dat je akkoord bent met ZigZag, dat we dus op kwaliteit de beste ploeg hebben van het EK, en 5 regels verder zeg je dat Frankrijk, Spanje en Duitsland niet moeten onderdoen.. ::)

Soit, deze 3 (+ eventueel Engeland) behoren voor mij samen met Belgi? bij de top qua individueel talent en moeten we dus minstens de kwart of halve finale halen.

Itali?, een team met spelers van Juve, Inter en Roma, is zeker geen slechte ploeg. Maar laten we serieus blijven, Italiaanse ploegen in Europa staan een paar trappen lager dan de Duitse, Engelse en Spaanse teams.
Dat we nog gelijk zouden spelen tegen Itali?, tot daar aan toe, maar de manier waarop Belgi? bij momenten werd weggespeeld en gedomineerd is echt onaanvaardbaar.

Pas bij de vervangingen, toen er wel moest worden aangevallen om nog iets uit de brand te slepen, kwam er wat schot in de zaak.
Wilmots heeft gewoon de match verkloot door zo verdedigend te spelen het eerste uur. Geen bal kunnen vasthouden vooraan en geen druk op de bal (zie 1e doelpunt) omdat Lukaku alleen stond te harken in de aanval. Wie schrik heeft (of niet bekwaam in zijn geval), krijgt slaag!
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2016, 01:28:14 am door Svarrogh »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #36 Gepost op: juni 15, 2016, 08:52:47 am »
Ik snap eerlijk gezegd niet waar ge naar toe wilt met uw uitleg.
Je zegt dat je akkoord bent met ZigZag, dat we dus op kwaliteit de beste ploeg hebben van het EK, en 5 regels verder zeg je dat Frankrijk, Spanje en Duitsland niet moeten onderdoen
Ik heb me waarschijnlijk niet goed uitgedrukt. Ik ben akkoord dat onze spelers bij topploegen spelen alhoewel maar weinig bij de echte top. Mijn punt is dat dat met spelers van de andere landen ook zo is. Ik vind persoonlijk ook niet dat we op kwaliteit de beste ploeg hebben. Ik vind Frankrijk, Spanje en Duitsland nog wat hoger. En dan heb je nog landen die echte tornooiploegen zijn en met mindere spelers en een goed systeem ver geraken. Een Hazard bv. heeft bij de RD nog maar weinig goede matchen gespeeld en dat was ook al zo voor Wilmots trainer werd.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #37 Gepost op: juni 15, 2016, 08:57:56 am »
Ik heb me waarschijnlijk niet goed uitgedrukt. Ik ben akkoord dat onze spelers bij topploegen spelen alhoewel maar weinig bij de echte top. Mijn punt is dat dat met spelers van de andere landen ook zo is. Ik vind persoonlijk ook niet dat we op kwaliteit de beste ploeg hebben. Ik vind Frankrijk, Spanje en Duitsland nog wat hoger. En dan heb je nog landen die echte tornooiploegen zijn en met mindere spelers en een goed systeem ver geraken. Een Hazard bv. heeft bij de RD nog maar weinig goede matchen gespeeld en dat was ook al zo voor Wilmots trainer werd.

Hazard was 20 toen Wilmots coach werd. Sindsdien heeft die enorme stappen gezet bij Chelsea, bij de Duivels 0,0 progressie. Aan wat zou dat liggen denk je?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #38 Gepost op: juni 15, 2016, 09:12:28 am »
Hazard was 20 toen Wilmots coach werd. Sindsdien heeft die enorme stappen gezet bij Chelsea, bij de Duivels 0,0 progressie. Aan wat zou dat liggen denk je?

Het probleem is dat van Hazard verwacht wordt (zeker bij de Rode Duivels) dat hij iedere match zoveel goals gaat maken, zoveel assists geven enz. Maar dat is Hazard niet, ook niet bij Chelsea. Het is geen speler a la Messi of Ronaldo die altijd voor doelpunten gaan. Het is nooit een veelscorer geweest en dat zal die nooit worden. Dus de verwachtingen van hem zijn te groot en verkeerd hier in Belgi?.
Iedereen zegt dat hij op de bank moet geplaatst worden, maar ik vind dat helemaal niet. Tegen Itali? was hij zowat de beste man. Hazard is een man van de actie, die enkele tegenstanders kan uitschakelen om dan ofwel een ??n-twee te doen ofwel een assist te geven.

Probleem is bij de rode duivels dat enerzijds het spel te traag is dat wanneer hij de bal krijgt al 2 of 3 man tegenover hem staan waardoor dat hij opnieuw uit stand moet vertrekken en actie moeilijker wordt. Anderzijds je daar een spits hebt lopen die de bal controleert en 5m weg springt en/of niet kan kaatsen.
Daar dat ze bij Chelsea iets meer op de omschakeling spelen je een fabregas of matic hebt die een directe pas naar voor kan geven waardoor het spel veel sneller wordt. Hazard 1 op 1 komt of toch misschien 2 man, maar hij die wel voorbij komt. En daar is dan opnieuw een Willian, Fabregas, Diego costa die wel op die korte ruimte kunnen combineren. Daar ligt het grote verschil volgens mij

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #39 Gepost op: juni 15, 2016, 10:01:17 am »
Het probleem is dat van Hazard verwacht wordt (zeker bij de Rode Duivels) dat hij iedere match zoveel goals gaat maken, zoveel assists geven enz. Maar dat is Hazard niet, ook niet bij Chelsea. Het is geen speler a la Messi of Ronaldo die altijd voor doelpunten gaan. Het is nooit een veelscorer geweest en dat zal die nooit worden. Dus de verwachtingen van hem zijn te groot en verkeerd hier in Belgi?.

Reden genoeg imo om hem alvast niet op de 10 te zetten. Doelpunten maken en assists uitdelen, De Bruyne heeft al bewezen dat hij het wel kan.

Citaat
Iedereen zegt dat hij op de bank moet geplaatst worden, maar ik vind dat helemaal niet. Tegen Itali? was hij zowat de beste man. Hazard is een man van de actie, die enkele tegenstanders kan uitschakelen om dan ofwel een ??n-twee te doen ofwel een assist te geven.

Probleem is bij de rode duivels dat enerzijds het spel te traag is dat wanneer hij de bal krijgt al 2 of 3 man tegenover hem staan waardoor dat hij opnieuw uit stand moet vertrekken en actie moeilijker wordt. Anderzijds je daar een spits hebt lopen die de bal controleert en 5m weg springt en/of niet kan kaatsen.

Gezien De Bruyne centraal staat moet hij in principe dan uitwijken naar de flank.
Hazard kan een actie maken, akkoord, maar een flankspeler moet voor mij ook het lijntje kunnen aflopen en een goeie voorzet kunnen afleveren of zelf op doel kunnen schieten.
En wat doet Hazard, zich centraal vastlopen, omdat hij geen vleugelspeler is en ook het type niet is om de flank af te lopen.
Daarom voor mij liever een echte vleugelspeler als Carrasco en Mertens.

Hazard kapitein maken gaat denk ik de ondergang van Wilmots zijn bij de nationale ploeg en op dit EK, hij is bijna verplicht van hem op te stellen maar imo is er op iedere aanvallende positie en betere speler te zetten. Ook zijn zwak seizoen bij Chelsea spreekt al niet in zijn voordeel.