Auteur Topic: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging  (gelezen 106300 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #80 Gepost op: oktober 11, 2018, 11:27:13 am »
Voor zover ik begrepen heb waren ze beide makelaars aan het afluisteren ivm de fraude en is zo de matchfixing 'aar boven gekomen.

Het zou oa. gaan voor het behoud van KV Mechelen maar is mislukt. Hierbij zijn blijkbaar ook andere clubs en matchen naar voor gekomen...

Serieus stinkend potje dat is opengetrokken ...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #81 Gepost op: oktober 11, 2018, 11:49:06 am »
Voor zover ik begrepen heb waren ze beide makelaars aan het afluisteren ivm de fraude en is zo de matchfixing 'aar boven gekomen.

Het zou oa. gaan voor het behoud van KV Mechelen maar is mislukt. Hierbij zijn blijkbaar ook andere clubs en matchen naar voor gekomen...

Serieus stinkend potje dat is opengetrokken ...
laat ze ma open trekken
zolang wij er maar ni tussen zitten...  :-X

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #82 Gepost op: oktober 11, 2018, 12:07:11 pm »
Gisteren geen huiszoeking bij Waasland-Beveren. Vanmorgen spelers meegenomen voor ondervraging...
(spelers van Veljkovic). Meer en meer richting matchfixing met Mechelen

dat het bij Beveren stinkt is wel duidelijk.
Remember POII , 8-0. Ze schoten ze in eigen doel.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #83 Gepost op: oktober 11, 2018, 12:09:32 pm »
Dat het nu rommelt bij Waasland Beveren, Moeskroen (eigenaar wil er weer vanaf, omkoping) en tal van andere ploegen, kan mss nog in ons voordeel zijn dit seizoen. Wie weet moet er eentje verplicht zakken.

't zou  welgekomen zijn want we hebben het slechtste middenveld in jaren.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #84 Gepost op: oktober 11, 2018, 12:42:15 pm »
12:27
Heeft deze zaak gevolgen voor de competitie?
"Zolang het onderzoek loopt, zal de Pro League niet ingrijpen: de competitie zomaar stilleggen of clubs onmiddellijk schrappen, kan niet", zegt sportadvocaat Dimitri Dedecker. "Maar als de matchfixing effectief bewezen wordt, zullen de betrokken clubs gestraft worden - wellicht met degradatie."

Bron : HLN.be

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #85 Gepost op: oktober 11, 2018, 12:49:43 pm »
Roef meegenomen als getuige...
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2018, 12:51:19 pm door scott »

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 545
  • Superboeren
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #86 Gepost op: oktober 11, 2018, 01:05:45 pm »
Olivier Myny blijkbaar ook...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #87 Gepost op: oktober 11, 2018, 01:13:00 pm »
Autohandelaar Aalst: "Veljkovic is hier met Delferière een auto komen kopen"

11/10/2018 - 12:41 via tvoost.be

In de zaak rond matchfixing in het Belgisch voetbal doet een autohandelaar uit Aalst een opmerkelijke bekentenis. François Thoen, eigenaar van een Volkswagen/Audi-garage zegt in een interview met de redactie van TV Oost Nieuws: "Veljkovic is hier op een dag met een vriend een auto komen kopen, later bleek dat scheidsrechter Sébastien Delferière te zijn". Veljkovic heeft lang in Aalst gewoond en was een trouwe klant geworden van de autohandelaar. Omdat ze elkaar zo goed kenden en Veljkovic regelmatig mensen doorstuurde naar de garage kon de makelaar daar interessante kortingen krijgen op aankoop van wagens. Uiteindelijk zou Delferière de auto daar ook gekocht hebben met een extra korting van 1% dankzij bemiddeling van Veljkovic, geeft de autohandelaar toe. Maar het verhaal gaat nog verder. De garagehouder geeft grif toe dat Veljkovic regelmatig met mensen uit de voetbalwereld op bezoek is geweest in de garage. "Philippe Clement is hier ook samen met Veljkovic naar een cabrio komen kijken voor zijn vrouw", zegt François Thoen. Thoen herinnert zich wel niet meer of de cabrio uiteindelijk ook gekocht is of niet. Deze verklaringen duiden op z'n minst aan dat Veljkovic zijn zakelijke connecties gebruikt om spelers, trainers en scheidsrechters te manipuleren, beïnvloeden of te paaien. Dat is op z'n zachts gezegd zeer laakbaar. Thoen zelf valt niks te verwijten, zoals hij zelf zegt: "Ik verkoop alleen maar auto's, en goede klanten krijgen nu eenmaal korting".

Bron : https://www.tvoost.be/nieuws/autohandelaar-aalst-veljkovic-is-hier-met-delferiere-een-auto-komen-kopen-66869

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #88 Gepost op: oktober 11, 2018, 01:13:22 pm »
Allez devolgenden is Clement ...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #89 Gepost op: oktober 11, 2018, 01:19:53 pm »
Zou naief zijn om te geloven dat het enkel maar om die degradatie-duels zou gaan, zou naief zijn om enkel te denken dat het enkel om 2017-2018 en het seizoen daarvoor gaat.
De omerta is verbroken, als iedereen nu voluit spreekt gaan ze nog enorm veel ontdekken, ons voetbal is doodziek, en de mensen die een nuchtere kijk hebben/hadden wisten dat er iets niet pluis was.
De betrokkenen zullen ook wel enorm onder druk hebben gestaan, zo'n maffia is niet te onderschatten,iedereen heeft familie, iedereen heeft een eer en/of een reputatie.
De vraag is, hoe ver gaan ze het onderzoek door laten gaan?  Indien er belangrijke politieke namen tussen zitten(er zijn veel ministers supporters van clubs), wat dan?
Ze gaan niet anders kunnen dan de competitie stil te leggen volgens mij.  Wat de sancties betreft, internationaal, daar vrees ik voor, zou goed kunnen dat de Belgische clubs gestraft worden.
Maar dat is vooruitlopen op de feiten, feiten die nog groter gaan worden.
De KBVB en de Pro L. wisten  volgens mij ook wel het een en het ander, maar wanneer je zo'n figuren  hebt zoals Bart en MehDi, tja, dan weet je hoe laat het is.
Scheidsrechters werden op non-aktief gezet,vond dit toen al vreemd dat het omwille van fysieke testen ging of theoretisch, nu weten we ook waarom, ofwel was het te gortig ofwel wilden die scheidsrechters niet meewerken aan 'het complot'.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #90 Gepost op: oktober 11, 2018, 01:28:00 pm »
het is toch wel verschrikkelijk balen als supporter van essevee wetende dat je eigenlijk kampioen had moeten zijn het seizoen met Malanda en Hazard.

15 miljoen en ons stadion was volledig af.

Nu ging die 15 miljoen naar A'lecht en die verkwanselden hun geld aan dure transfers en veel makelaarscommissie die niet veel opbrachten.

Ik maak dan eventjes abstractie van de clown PDC en wat die met die 15miljoen zou gedaan hebben...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #91 Gepost op: oktober 11, 2018, 01:38:50 pm »
het is toch wel verschrikkelijk balen als supporter van essevee wetende dat je eigenlijk kampioen had moeten zijn het seizoen met Malanda en Hazard.

15 miljoen en ons stadion was volledig af.

Nu ging die 15 miljoen naar A'lecht en die verkwanselden hun geld aan dure transfers en veel makelaarscommissie die niet veel opbrachten.

Ik maak dan eventjes abstractie van de clown PDC en wat die met die 15miljoen zou gedaan hebben...

Moet nog bewezen worden dat dat toen een fout of omkoping was hé. + volgens mij graven ze niet tover terug, gaat nu (volgens mij) enkel over vorig seizoen. 2017-2018 dus.

Het is nu ook niet zo dat elke scheidsrechterlijke faling uit het verleden met kwaad opzet was.

Uiteraard krijgt de geloofwaardigheid van onze scheidsrechters (alweer) een flinke dreun ... en het vertrouwen stond al op zo'n laag pitje.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #92 Gepost op: oktober 11, 2018, 01:53:04 pm »
het is toch wel verschrikkelijk balen als supporter van essevee wetende dat je eigenlijk kampioen had moeten zijn het seizoen met Malanda en Hazard.

15 miljoen en ons stadion was volledig af.

Nu ging die 15 miljoen naar A'lecht en die verkwanselden hun geld aan dure transfers en veel makelaarscommissie die niet veel opbrachten.

Ik maak dan eventjes abstractie van de clown PDC en wat die met die 15miljoen zou gedaan hebben...

Moet nog bewezen worden dat dat toen een fout of omkoping was hé. + volgens mij graven ze niet tover terug, gaat nu (volgens mij) enkel over vorig seizoen. 2017-2018 dus.

Het is nu ook niet zo dat elke scheidsrechterlijke faling uit het verleden met kwaad opzet was.

Uiteraard krijgt de geloofwaardigheid van onze scheidsrechters (alweer) een flinke dreun ... en het vertrouwen stond al op zo'n laag pitje.
Frederik, die spilfiguren draaien al op zijn minst 10 jaar mee, tot nu toe gaat het over 2017-2018.  Als je kijkt wat er in Italïe gebeurde, daar ging het ook over jaren omkoping van scheidsrechters, hier is het niet anders.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #93 Gepost op: oktober 11, 2018, 05:19:55 pm »
het is toch wel verschrikkelijk balen als supporter van essevee wetende dat je eigenlijk kampioen had moeten zijn het seizoen met Malanda en Hazard.

15 miljoen en ons stadion was volledig af.

Nu ging die 15 miljoen naar A'lecht en die verkwanselden hun geld aan dure transfers en veel makelaarscommissie die niet veel opbrachten.

Ik maak dan eventjes abstractie van de clown PDC en wat die met die 15miljoen zou gedaan hebben...

Moet nog bewezen worden dat dat toen een fout of omkoping was hé. + volgens mij graven ze niet tover terug, gaat nu (volgens mij) enkel over vorig seizoen. 2017-2018 dus.

Het is nu ook niet zo dat elke scheidsrechterlijke faling uit het verleden met kwaad opzet was.

Uiteraard krijgt de geloofwaardigheid van onze scheidsrechters (alweer) een flinke dreun ... en het vertrouwen stond al op zo'n laag pitje.

tuurlijk gaat dat nooit bewezen worden. Ik maak me geen illusies.

Maar als je ziet wat er nu gebeurt en wat er nadien met Nzolo gebeurd is.

tjah het kleine essevee mocht niet kampioen spelen.


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #94 Gepost op: oktober 11, 2018, 05:55:48 pm »
het is toch wel verschrikkelijk balen als supporter van essevee wetende dat je eigenlijk kampioen had moeten zijn het seizoen met Malanda en Hazard.

15 miljoen en ons stadion was volledig af.

Nu ging die 15 miljoen naar A'lecht en die verkwanselden hun geld aan dure transfers en veel makelaarscommissie die niet veel opbrachten.

Ik maak dan eventjes abstractie van de clown PDC en wat die met die 15miljoen zou gedaan hebben...

Moet nog bewezen worden dat dat toen een fout of omkoping was hé. + volgens mij graven ze niet tover terug, gaat nu (volgens mij) enkel over vorig seizoen. 2017-2018 dus.

Het is nu ook niet zo dat elke scheidsrechterlijke faling uit het verleden met kwaad opzet was.

Uiteraard krijgt de geloofwaardigheid van onze scheidsrechters (alweer) een flinke dreun ... en het vertrouwen stond al op zo'n laag pitje.
Frederik, die spilfiguren draaien al op zijn minst 10 jaar mee, tot nu toe gaat het over 2017-2018.  Als je kijkt wat er in Italïe gebeurde, daar ging het ook over jaren omkoping van scheidsrechters, hier is het niet anders.

Uiteraard ...

Maar of ze zover terug gaan keren ... ik vrees ervoor.
Blijft België ... waar in feite de overheid ook corrupt is en vooral grote watjes.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2018, 06:36:10 pm door Frederik »

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #95 Gepost op: oktober 11, 2018, 06:01:13 pm »
We gaan al blij mogen zijn als ze KVM schrappen!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #96 Gepost op: oktober 11, 2018, 06:03:17 pm »
Pro League @ProLeagueBE
In overleg met de kalendermanager en mits totaal akkoord van de KBVB beslist de Pro League om de eerstkomende speeldag (speeldag 10) van de Proximus League uit te stellen.
De aangepaste kalender zal zodra mogelijk meegedeeld worden.
17:38 - 11 okt. 2018

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #97 Gepost op: oktober 11, 2018, 06:20:19 pm »
18:15
KBVB: "Vertenten en Delferière zullen geen wedstrijden meer fluiten in de Belgische competitie"
"De Koninklijke Belgische Voetbalbond heeft kennis genomen van de inhoud van de persconferentie van het Federaal Parket op donderdag 11 oktober", luidt het in een mededeling. "In dit kader zijn de volgende zaken beslist:

Scheidsrechters

De KBVB onderneemt de nodige stappen opdat de twee betrokken scheidsrechters geen wedstrijden meer zullen leiden in de Belgische competitie.

Bron : HLN.be

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #98 Gepost op: oktober 11, 2018, 07:02:47 pm »
Pfff... En ik die dacht dat scheidsrechters wel fouten maken, maar altijd in eer en geweten floten... zo naïef...

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #99 Gepost op: oktober 11, 2018, 07:38:30 pm »
Iedereen spreekt nu wel over een degradatie van KV Mechelen, maar het kan toch niet anders dan dat er bij Waasland Beveren gevolgen zijn?