Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017  (gelezen 236645 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #500 Gepost op: januari 12, 2020, 08:44:35 am »
Ja, dat klopt ook natuurlijk,maar Kurt volgt zijn oude, bekrompen middenstandsvriendjes.  Er zijn al grote kledingswinkels in het centrum geweigerd omwille van die middenstanders, die begrijpen niet dat dat meer volk brengt in het centrum.    Een mooi voorbeeld was die kerstmarkt zetten aan de Expo, terwijl die beter zou passen in Baron Casier, maar de uitbater was daar volledig tegen, typisch.

Klopt niet ...

In de privépanden van de centrumstraten heeft stad Waregem, Waregem Winkelstad nog de middenstand zich niet te moeien of te bepalen welke winkels of ketens zich daar wel of niet komen vestigen. Zij kunnen daar dus geen grote kledingwinkels weigeren.

Wat wel tot op heden is, is dat in Het Pand, dewelke eigendom is van stad Waregem, en waar ze dus wel inspraak heeft... kunnen ze eventueel wel winkels of ketens weigeren. In Het Pand is er wel de regel dat er geen gelijkaardige winkels mogen (bij)komen van winkels die er al gevestigd zijn, tenzij met die hun toestemming. Maar ... dat zal na de mogelijks renovatie anders zijn, maar daar kan ik nu niet over uitweiden. ;)


Wat betreft de kerstmarkt geef ik je wel gelijk (foute locatie), maar daar haal je ook weer bepaalde feiten dooreen. Heeft niets te maken met inmenging van stad Waregem.

Stad Waregem heeft niets te maken en is geen betrokken partij bij deze organisatie. Stad Waregem bepaalt ook niet wat er wel of niet georganiseerd wordt in of rond Waregem Expo. Iets wat ze misschien toch beter contractueel hadden vastgelegd in 2005/2006 (bepaalde inspraak eisen).

De organisator van de kerstmarkt wilde volgens mij gewoon hun Indoor Winterland extra voeden en uitbreiden met bezoekers van de kerstmarkt.

Ik ben ook wel van mening dat stad Waregem zich eigenlijk moest veiligstellen van privé initiatieven voor kerstmarkten binnen een bepaalde afstand van het centrum, en daarbij zelf ook beter de kerstmarkt centraliseren in park Baron Casier. Maar hier komt volgens mij de commerciële vrijheid om de hoek kijken, mogelijks kunnen ze het gewoon niet verbieden.

Maar hoe idyllisch zou niet zijn mocht de ijspiste in park Baron Casier centraal staan met daarrond de chaletjes voor en door de Waregemse verenigingen en daardoor een heuse kerstmarkt verweven. Feeërieke kerstverlichting (dat er nu wel al deels is) eventueel wat sneeuwkanonnen gekoppeld aan een centraal audiosysteem dat overal dezelfde sfeervolle kerstmuziek op de achtergrond laat weerklinken.
Dus,de middenstand heeft geen druk uitgeoefend op het stadsbestuur ivm winkels in het stadion volgens u?  Delsport heeft geen druk gezet toen er in eerste instantie een grote sportketen interesse had? De middenstand heeft geen druk uitgeoefend om winkels uit het pand te halen of uit de stationsstraat? Ik hoor heel andere dingen van betrokken partijen,ook van mensen die eigenaar zijn van winkelruimtes in de voornaamste winkelcentrumstraten.
Wat de kerstmarkt betreft,ik weet 100procent zeker dat de uitbater van Baron Casier volledig tegen was om de ijspiste of andere commerciële dingen daar te laten doorgaan  (en dat was het oorspronkelijke idee).  In Waregem is het al jaren zo, ons kent ons, ik weet waarover ik spreek, zat zelf in de middenstand, het is zelfs niet van slechte wil, dit zit er al jaren zo ingebakken dat het vanzelfsprekend is , dat het gewoon is.
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2020, 09:20:22 am door mogul »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #501 Gepost op: januari 12, 2020, 09:04:17 am »
Mogul, ik denk niet dat de commerciële cel er veel kan aandoen. Je bent immers afhankelijk van de middelen dat je krijgt of de situatie waarmee je moet omgaan.

Kern van het probleem: het ontwerp. Bij het oorspronkelijke plan (tijde Mannaert) had men een centrale commerciele ruimte voorzien voor winkels waar je iets kon uitbouwen zoals de K nu in Krotrijk.  Mensen gaan shoppen, willen dichtbij parkeren, en in alle comfort slenteren van het ene naar het andere. Voor zover ze het niet online doen.  Maar van Kurt v Rijckegem moest dit plan van tafel wegens te duur.  Echter, het is veel gemakkelijker investeerders te vinden voor een duurder ontwerp dat gaan rendéren, dan een goedkoper uitgehold ontwerp dat niet rendeert... Men heeft dus voor het laatste gekozen met gevolg dat essevee zelf in beton moet investeren.

Neem nu kant vijvers.  Stel dat jij er morgen een winkel opent: niemand kan parkeren op minder dan 100m. Gevolg, ene uitbater na de andere zal failliet gaan.

Waregem winkelstad?  Een gemiste kans. Wie nu naar de Gentse baan gaat, ver weg van het centrum,.. met de auto van de ene parking "tjollen" naar de andere... En wat doet de stad: er komen extra winkels naast de carrefour, bouwt volop kantoren in de buurt van Dellsport en E17, verhuist zelf zijn politiekantoor....

Mijn voorstel was geweest om een aantal winkels te centraliseren in het oorspronkelijke ontwerp of aangepast huidig ontwerp, smijt het pand deels plat om open ruimte te creëren en integreer die specifieke winkels in het stadion om op die manier een verbinding te maken naar het centrum toe. En in plaats van een miljoenen kostende nieuwbouw voor de politie naast de autostrade te bouwen, hadden ze die kantoren perfect kunnen inwerken in een nieuwe tribune, vb kant vijvers....  Dan moest Essevee niet éen cent zelf in beton investeren.

Sorry maar ik ben het niet met je eens ...

De beslissing om geen retail toe te laten in het stadion is een weloverwogen keuzen van Stad Waregem (en niet van Kurt alleen). Gezien de leegstand én de vlucht naar de Gentseweg willen ze niet nog meer winkels wegtrekken uit de centrumstraten. Weet ook dat Stad Waregem niet ALLES in handen heeft. Zo kon men niets (meer) doen tegen de uitbreiding van Europoint waar ook weer extra commerciële ruimtes kwamen... ondanks het verkeersinfarct daar is gecreëerd.

Men was wel degelijk bezig met huurders én dachten vooruit voor de commerciële m² binnen het stadion, maar veel partners met interesse trokken hun staart in. Voor kant vijvers was Valcke Group een serieuze partij om een bowling te openen want werd al (deels) opgenomen in de plannen. Maar toen men onder ogen kreeg dat men nooit volle eigenaar kon worden was de goesting over.

De partners die er waren voor in de bezoekers én familietribune zijn er en deze ruimtes zijn redelijk snel ingenomen. (Oxygen Fitness en Kinds&Play).

Volgens mij zal men pas verder bouwen de moment alle commerciële ruimtes ingenomen zijn in de gebouwen die er nu al zijn. Las onlangs dat Stad Waregem bekijkt om eventueel de Sportdienst te huisvesten onder de sfeertribune. Dus Stad Waregem denkt zeker mee.

Gelukkig zijn er ook nog wat positieve reacties en niet zoals van die zuurpruimen hierboven die alles veel beter kunnen en een reflectie zijn van de huidige maatschappij...
Zuurpruimen?   Een correcte en kritische opmerking en dan is het al weer van zuurpruim hier en zuurpruim hinder.  Dat is het probleem, niet kunnen verdragen dat er kritiek komt,want dan ben je een zuurpruim en een slechte supporter. 
Frederik, ik ben het totaal niet met jouw analyse eens,winkels aan het voetbalstadion is niet zoals die winkels aan de Gentse staatsbaan, juist die manier van denken zorgt voor leegstand in het centrum,maar goed,dat de middenstand in Waregem maar verder doet zoals ze gewend zijn.
Dat bedrijven zich eerst hadden aangemeld en zich dan terugtrokken is niet concreet genoeg.  Bij de bouw van een appartement tekent men ook in,OP papier,ondertekend en al,dat is concreet!  Ivm Valcke,dat was toch ook een klucht (zelfs met Oxygen ging de deal pas door nadat ze op papier kregen dat ze niet uit het gebouw konden gezet worden bij een faillissement van de club,wat meer dan logisch is),dat ze daar zelf niet bij stil stonden is al amateurisme ten top.
Dus nee,heel doordacht en alles goed bedacht kun je dit niet noemen,'zal wel loslopen..'.

Zoudt gij met al uw goede ideeën niet naar een beetje verder gaan. Ze moeten er daar nog aan beginnen en zullen uw visie waarschijnlijk kunnen smaken. Veel succes eh...





EDIT: quote gecorrigeerd
Mooie repliek!  Zwijgen moet je hier volgens sommigen doen.  En als je kritiek hebt dan moet je het maar zelf doen
En ondertussen staan we met een half stadion,met commerciële ruimtes die ze niet kwijtgeraken met een daling van de supporters met 30 procent tov vorig jaar,en met een niet rendabele club,maar shttt, zwijgen moeten we. 
Ik blijf erbij, wanneer je een huis zet die te groot is of dat je niet kunt afwerken omdat je er het geld niet voor hebt dan is dat niet echt slim,simpele boerenlogica.
 
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2020, 09:22:24 am door mogul »

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.627
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #502 Gepost op: januari 12, 2020, 12:42:09 pm »
Ja, dat klopt ook natuurlijk,maar Kurt volgt zijn oude, bekrompen middenstandsvriendjes.  Er zijn al grote kledingswinkels in het centrum geweigerd omwille van die middenstanders, die begrijpen niet dat dat meer volk brengt in het centrum.    Een mooi voorbeeld was die kerstmarkt zetten aan de Expo, terwijl die beter zou passen in Baron Casier, maar de uitbater was daar volledig tegen, typisch.

Klopt niet ...

In de privépanden van de centrumstraten heeft stad Waregem, Waregem Winkelstad nog de middenstand zich niet te moeien of te bepalen welke winkels of ketens zich daar wel of niet komen vestigen. Zij kunnen daar dus geen grote kledingwinkels weigeren.

Wat wel tot op heden is, is dat in Het Pand, dewelke eigendom is van stad Waregem, en waar ze dus wel inspraak heeft... kunnen ze eventueel wel winkels of ketens weigeren. In Het Pand is er wel de regel dat er geen gelijkaardige winkels mogen (bij)komen van winkels die er al gevestigd zijn, tenzij met die hun toestemming. Maar ... dat zal na de mogelijks renovatie anders zijn, maar daar kan ik nu niet over uitweiden. ;)


Wat betreft de kerstmarkt geef ik je wel gelijk (foute locatie), maar daar haal je ook weer bepaalde feiten dooreen. Heeft niets te maken met inmenging van stad Waregem.

Stad Waregem heeft niets te maken en is geen betrokken partij bij deze organisatie. Stad Waregem bepaalt ook niet wat er wel of niet georganiseerd wordt in of rond Waregem Expo. Iets wat ze misschien toch beter contractueel hadden vastgelegd in 2005/2006 (bepaalde inspraak eisen).

De organisator van de kerstmarkt wilde volgens mij gewoon hun Indoor Winterland extra voeden en uitbreiden met bezoekers van de kerstmarkt.

Ik ben ook wel van mening dat stad Waregem zich eigenlijk moest veiligstellen van privé initiatieven voor kerstmarkten binnen een bepaalde afstand van het centrum, en daarbij zelf ook beter de kerstmarkt centraliseren in park Baron Casier. Maar hier komt volgens mij de commerciële vrijheid om de hoek kijken, mogelijks kunnen ze het gewoon niet verbieden.

Maar hoe idyllisch zou niet zijn mocht de ijspiste in park Baron Casier centraal staan met daarrond de chaletjes voor en door de Waregemse verenigingen en daardoor een heuse kerstmarkt verweven. Feeërieke kerstverlichting (dat er nu wel al deels is) eventueel wat sneeuwkanonnen gekoppeld aan een centraal audiosysteem dat overal dezelfde sfeervolle kerstmuziek op de achtergrond laat weerklinken.
Dus,de middenstand heeft geen druk uitgeoefend op het stadsbestuur ivm winkels in het stadion volgens u?  Delsport heeft geen druk gezet toen er in eerste instantie een grote sportketen interesse had? De middenstand heeft geen druk uitgeoefend om winkels uit het pand te halen of uit de stationsstraat? Ik hoor heel andere dingen van betrokken partijen,ook van mensen die eigenaar zijn van winkelruimtes in de voornaamste winkelcentrumstraten.
Wat de kerstmarkt betreft,ik weet 100procent zeker dat de uitbater van Baron Casier volledig tegen was om de ijspiste of andere commerciële dingen daar te laten doorgaan  (en dat was het oorspronkelijke idee).  In Waregem is het al jaren zo, ons kent ons, ik weet waarover ik spreek, zat zelf in de middenstand, het is zelfs niet van slechte wil, dit zit er al jaren zo ingebakken dat het vanzelfsprekend is , dat het gewoon is.
Wat de ijspiste betreft,zeker 90% van de Waregemnaars heeft ze liever op de markt,zeker weten.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #503 Gepost op: januari 12, 2020, 08:28:21 pm »
Dus,de middenstand heeft geen druk uitgeoefend op het stadsbestuur ivm winkels in het stadion volgens u?  Delsport heeft geen druk gezet toen er in eerste instantie een grote sportketen interesse had? De middenstand heeft geen druk uitgeoefend om winkels uit het pand te halen of uit de stationsstraat? Ik hoor heel andere dingen van betrokken partijen,ook van mensen die eigenaar zijn van winkelruimtes in de voornaamste winkelcentrumstraten.

Wat de kerstmarkt betreft,ik weet 100procent zeker dat de uitbater van Baron Casier volledig tegen was om de ijspiste of andere commerciële dingen daar te laten doorgaan  (en dat was het oorspronkelijke idee).  In Waregem is het al jaren zo, ons kent ons, ik weet waarover ik spreek, zat zelf in de middenstand, het is zelfs niet van slechte wil, dit zit er al jaren zo ingebakken dat het vanzelfsprekend is , dat het gewoon is.

Wij verhuren verschillende panden in centrum Waregem, ik weet echt wel waarover ik spreek. Nooit zijn wij (moeten) gaan vragen of de huurders die zich aanbieden wel mogen komen. Als morgen Decathlon wil komen in één van onze vrije panden... dan ga ik niet eerst bellen naar Kurt of de Delesie's, maar mijn handtekening zetten.


Zoals eerder geschreven is Het Pand een andere zaak, gezien stad Waregem eigenaar én uitbater is. Of het daar al effectief gebeurd is (een weigering) weet ik niet, maar veralgemeen dit niet voor alle centrumstraten van Waregem.

Wat betreft bekrompenheid van sommige Waregemse handelaars, dat kan ik niet ontkennen. ;)


Ik geloof nooit dat Delsport druk gezet heeft zodat een andere sportketen niet naar Waregem kan of wil komen. Delsport is gewoon 'n -grote- vaste waarde. Andere sportwinkels/ketens moeten dus van 0 beginnen én opboksen tegen een vaste waarde met diep verankerde roots in Waregem ... daar kunnen ze moeilijk tegenop. Welke druk kan Delsport zetten tov stad Waregem en/of de middenstand of Waregem Winkelstad? dreigen dat ze gaan weggaan?  ;D


Kerstmarkt is een ander verhaal, en heeft ook niets met stad Waregem te maken.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #504 Gepost op: januari 20, 2020, 09:23:06 pm »
Mogul, ik denk niet dat de commerciële cel er veel kan aandoen. Je bent immers afhankelijk van de middelen dat je krijgt of de situatie waarmee je moet omgaan.

Kern van het probleem: het ontwerp. Bij het oorspronkelijke plan (tijde Mannaert) had men een centrale commerciele ruimte voorzien voor winkels waar je iets kon uitbouwen zoals de K nu in Krotrijk.  Mensen gaan shoppen, willen dichtbij parkeren, en in alle comfort slenteren van het ene naar het andere. Voor zover ze het niet online doen.  Maar van Kurt v Rijckegem moest dit plan van tafel wegens te duur.  Echter, het is veel gemakkelijker investeerders te vinden voor een duurder ontwerp dat gaan rendéren, dan een goedkoper uitgehold ontwerp dat niet rendeert... Men heeft dus voor het laatste gekozen met gevolg dat essevee zelf in beton moet investeren.

Neem nu kant vijvers.  Stel dat jij er morgen een winkel opent: niemand kan parkeren op minder dan 100m. Gevolg, ene uitbater na de andere zal failliet gaan.

Waregem winkelstad?  Een gemiste kans. Wie nu naar de Gentse baan gaat, ver weg van het centrum,.. met de auto van de ene parking "tjollen" naar de andere... En wat doet de stad: er komen extra winkels naast de carrefour, bouwt volop kantoren in de buurt van Dellsport en E17, verhuist zelf zijn politiekantoor....

Mijn voorstel was geweest om een aantal winkels te centraliseren in het oorspronkelijke ontwerp of aangepast huidig ontwerp, smijt het pand deels plat om open ruimte te creëren en integreer die specifieke winkels in het stadion om op die manier een verbinding te maken naar het centrum toe. En in plaats van een miljoenen kostende nieuwbouw voor de politie naast de autostrade te bouwen, hadden ze die kantoren perfect kunnen inwerken in een nieuwe tribune, vb kant vijvers....  Dan moest Essevee niet éen cent zelf in beton investeren.

Sorry maar ik ben het niet met je eens ...

De beslissing om geen retail toe te laten in het stadion is een weloverwogen keuzen van Stad Waregem (en niet van Kurt alleen). Gezien de leegstand én de vlucht naar de Gentseweg willen ze niet nog meer winkels wegtrekken uit de centrumstraten. Weet ook dat Stad Waregem niet ALLES in handen heeft. Zo kon men niets (meer) doen tegen de uitbreiding van Europoint waar ook weer extra commerciële ruimtes kwamen... ondanks het verkeersinfarct daar is gecreëerd.

Men was wel degelijk bezig met huurders én dachten vooruit voor de commerciële m² binnen het stadion, maar veel partners met interesse trokken hun staart in. Voor kant vijvers was Valcke Group een serieuze partij om een bowling te openen want werd al (deels) opgenomen in de plannen. Maar toen men onder ogen kreeg dat men nooit volle eigenaar kon worden was de goesting over.

De partners die er waren voor in de bezoekers én familietribune zijn er en deze ruimtes zijn redelijk snel ingenomen. (Oxygen Fitness en Kinds&Play).

Volgens mij zal men pas verder bouwen de moment alle commerciële ruimtes ingenomen zijn in de gebouwen die er nu al zijn. Las onlangs dat Stad Waregem bekijkt om eventueel de Sportdienst te huisvesten onder de sfeertribune. Dus Stad Waregem denkt zeker mee.
voor fan4ever: K in Kortrijk is ook geen groot succes hoor ! U geeft een slecht voorbeeld . Men gaat er nu burelen in onderbrengen om het op te vullen!

Allez, Wijnegem shopping dan  ;).  Punt is gewoon: een centraal modern comfortabel gebouw waar je verschillende winkels kon centraliseren dichtbij centrum (die nu ver buiten liggen) en waarbij je tevens de verbinding naar het centrum kan maken.  Neem nu oxygen, was dat niet oorspronkelijk de bedoeling dat die in de vijvertribune zouden zitten?  En hebben zij ook niet misnoegd gereageerd wanneer de parking voor hun deur verdwijnt door de mastodonten in aanbouw?  Zeg mij hoe je de ruimtes kan opvullen indien deze nauwelijks parkeerplaatsen voor de deur hebben? Het is en blijft een gemiste kans op een van de mooist centraal gelegen sportcomplexen in BE. En straks verdwijnt deels het zicht op het stadion eens die torens verrijzen. Overal bouwt men nieuwbouw om weg te zijn van bewoning en hier gebeurt net het omgekeerde.  Nog een voordeel dat we niet meteen een tweede ring en uitbreiding nodig hebben  ::) 

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #505 Gepost op: april 11, 2020, 10:16:16 am »
Vermoed dat alles nu wel on hold zal komen te staan? Iemand info hierover.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #506 Gepost op: april 11, 2020, 11:25:21 am »
Zit in de koelkast en blijft daar mogelijks schuilen tot betere tijden.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #507 Gepost op: april 11, 2020, 03:56:18 pm »
Vermoed dat alles nu wel on hold zal komen te staan? Iemand info hierover.

Waarom er ook geld blijven insteken?
Stadion zat nooit vol, zelf niet voor 3/4.

Dit moest eigenlijk in de jaren 2012 tot 2015 gerealiseerd zijn, dan gingen we daar volgens mij wel de vruchten van plukken

Offline edouard

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #508 Gepost op: april 11, 2020, 04:58:07 pm »
 
Vermoed dat alles nu wel on hold zal komen te staan? Iemand info hierover.

Waarom er ook geld blijven insteken?
Stadion zat nooit vol, zelf niet voor 3/4.

Dit moest eigenlijk in de jaren 2012 tot 2015 gerealiseerd zijn, dan gingen we daar volgens mij wel de vruchten van plukken

Er zit asbest in de hoofdtribune dus ze gaan uiteindelijk wel iets moeten doen

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #509 Gepost op: september 01, 2020, 03:17:32 pm »
Net het stadion eens gepasseerd. Hebben ze nu werkelijk de hoofdtribune een likje verf gegeven? Reden? Ik hoop nog steeds oprecht dat dit stadion volledig wordt afgewerkt. En dan zijn dit toch domme kosten om even een oude tribune in het zwart te verven?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #510 Gepost op: september 01, 2020, 03:27:19 pm »
Net het stadion eens gepasseerd. Hebben ze nu werkelijk de hoofdtribune een likje verf gegeven? Reden? Ik hoop nog steeds oprecht dat dit stadion volledig wordt afgewerkt. En dan zijn dit toch domme kosten om even een oude tribune in het zwart te verven?

Klopt, ik heb dat ergens in een ander topic aangegeven.
Van afgetrokken rood naar zwart, is wel mooier.

Mijn eerste idee was dat Napoleon Games er eventueel zou opkomen, maar eigenlijk is het wel veel properder geworden. Zeker met ook de nieuwbouw erachter.

En zwart valt ook minder op dan (afgetrokken) rood.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #511 Gepost op: september 01, 2020, 03:29:19 pm »
Net het stadion eens gepasseerd. Hebben ze nu werkelijk de hoofdtribune een likje verf gegeven? Reden? Ik hoop nog steeds oprecht dat dit stadion volledig wordt afgewerkt. En dan zijn dit toch domme kosten om even een oude tribune in het zwart te verven?

Klopt, ik heb dat ergens in een ander topic aangegeven.
Van afgetrokken rood naar zwart, is wel mooier.

Mijn eerste idee was dat Napoleon Games er eventueel zou opkomen, maar eigenlijk is het wel veel properder geworden. Zeker met ook de nieuwbouw erachter.

En zwart valt ook minder op dan (afgetrokken) rood.
Ja ik vind het ook een stuk mooier ogen. We moeten realistisch zijn de afwerking van het stadion zal nog heel lang uitgesteld worden mijn inziens. Is in mijn ogen nu ook geen topprioriteit.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #512 Gepost op: september 01, 2020, 03:31:24 pm »
De algemene delen van de nieuwe stukken stadion zijn ook zwart...

Corona zal ook wel een rol spelen in het uitstellen van de verdere verbouwingen.
Ergens ook normaal, sportief en zakelijk overleven is nu wel de prioriteit.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #513 Gepost op: september 01, 2020, 03:37:36 pm »
De algemene delen van de nieuwe stukken stadion zijn ook zwart...

Corona zal ook wel een rol spelen in het uitstellen van de verdere verbouwingen.
Ergens ook normaal, sportief en zakelijk overleven is nu wel de prioriteit.
En een likje verf kost ook de wereld niet...  8)

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #514 Gepost op: september 01, 2020, 04:08:22 pm »
Iemand een foto voor diegene die niet vlakbij wonen?  8)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #515 Gepost op: september 01, 2020, 06:02:48 pm »
Corona heeft niks met de verdere uitbouw van het stadion te maken, het was al veel langer duidelijk dat ze het stadion niet verder zouden afwerken, hun project is niet goed uitgewerkt,veel te hoog gegrepen, en een VIP-tribune zat eerst ook niet in de plannen(6 miljoen!).  Maar goed, dit is doodjammer, hadden beter een kleiner stadion voor ogen gehad, dan was het al af.  Ons stadion is een duur stadion geworden die niet overeenkomt met wat het hele stadion globaal ging kosten(zitten er nu al boven).
Het is wat het is, het is duidelijk beter dan voorheen, het is alleen jammer dat ze het zo slecht hebben ingeschat.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #516 Gepost op: september 01, 2020, 06:35:30 pm »
Corona heeft niks met de verdere uitbouw van het stadion te maken, het was al veel langer duidelijk dat ze het stadion niet verder zouden afwerken, hun project is niet goed uitgewerkt,veel te hoog gegrepen, en een VIP-tribune zat eerst ook niet in de plannen(6 miljoen!).  Maar goed, dit is doodjammer, hadden beter een kleiner stadion voor ogen gehad, dan was het al af.  Ons stadion is een duur stadion geworden die niet overeenkomt met wat het hele stadion globaal ging kosten(zitten er nu al boven).
Het is wat het is, het is duidelijk beter dan voorheen, het is alleen jammer dat ze het zo slecht hebben ingeschat.
Kleiner hoeft voor mij zeker niet maar het klopt wel dat het zonde is dat de fasering volledig gerokken is in tijd waardoor er nu 2 nieuwe tribunes staan en 2 oude, versleten gedrochten.
Eens het geld van de woon- en handeltorens binnen is, zou men terug aan de slag gaan met de hoofdtribune.
Dat zal dus 2021 of 2022 zijn wellicht.
ALs die vernieuwe is en aansluit aan de zuidercorner en sfeertribune, hebben we al een mooi geheel en is het enkel nog de vijvertribune die een oud gedrocht is.
Ik heb geduld want het resultaat zal er mogen zijn, al moeten we langer geduld hebben dan gehoopt...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #517 Gepost op: september 01, 2020, 08:14:18 pm »
Corona heeft niks met de verdere uitbouw van het stadion te maken, het was al veel langer duidelijk dat ze het stadion niet verder zouden afwerken, hun project is niet goed uitgewerkt,veel te hoog gegrepen, en een VIP-tribune zat eerst ook niet in de plannen(6 miljoen!).  Maar goed, dit is doodjammer, hadden beter een kleiner stadion voor ogen gehad, dan was het al af.  Ons stadion is een duur stadion geworden die niet overeenkomt met wat het hele stadion globaal ging kosten(zitten er nu al boven).
Het is wat het is, het is duidelijk beter dan voorheen, het is alleen jammer dat ze het zo slecht hebben ingeschat.
Kleiner hoeft voor mij zeker niet maar het klopt wel dat het zonde is dat de fasering volledig gerokken is in tijd waardoor er nu 2 nieuwe tribunes staan en 2 oude, versleten gedrochten.
Eens het geld van de woon- en handeltorens binnen is, zou men terug aan de slag gaan met de hoofdtribune.
Dat zal dus 2021 of 2022 zijn wellicht.
ALs die vernieuwe is en aansluit aan de zuidercorner en sfeertribune, hebben we al een mooi geheel en is het enkel nog de vijvertribune die een oud gedrocht is.
Ik heb geduld want het resultaat zal er mogen zijn, al moeten we langer geduld hebben dan gehoopt...
Krijgen ze geld voor die woontorens?  Wist ik niet, en ook van dat hotel dan?  Die kantoorruimte achter de sfeertribune geraakt toch ook niet weg, jammer.  Maar ok, dat zijn toch andere vooruitzichten, dan komt er geld beschikbaar voor toch tenminste 1 tribune.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #518 Gepost op: september 01, 2020, 10:40:03 pm »
Corona heeft niks met de verdere uitbouw van het stadion te maken, het was al veel langer duidelijk dat ze het stadion niet verder zouden afwerken, hun project is niet goed uitgewerkt,veel te hoog gegrepen, en een VIP-tribune zat eerst ook niet in de plannen(6 miljoen!).  Maar goed, dit is doodjammer, hadden beter een kleiner stadion voor ogen gehad, dan was het al af.  Ons stadion is een duur stadion geworden die niet overeenkomt met wat het hele stadion globaal ging kosten(zitten er nu al boven).
Het is wat het is, het is duidelijk beter dan voorheen, het is alleen jammer dat ze het zo slecht hebben ingeschat.
Kleiner hoeft voor mij zeker niet maar het klopt wel dat het zonde is dat de fasering volledig gerokken is in tijd waardoor er nu 2 nieuwe tribunes staan en 2 oude, versleten gedrochten.
Eens het geld van de woon- en handeltorens binnen is, zou men terug aan de slag gaan met de hoofdtribune.
Dat zal dus 2021 of 2022 zijn wellicht.
ALs die vernieuwe is en aansluit aan de zuidercorner en sfeertribune, hebben we al een mooi geheel en is het enkel nog de vijvertribune die een oud gedrocht is.
Ik heb geduld want het resultaat zal er mogen zijn, al moeten we langer geduld hebben dan gehoopt...
Krijgen ze geld voor die woontorens?  Wist ik niet, en ook van dat hotel dan?  Die kantoorruimte achter de sfeertribune geraakt toch ook niet weg, jammer.  Maar ok, dat zijn toch andere vooruitzichten, dan komt er geld beschikbaar voor toch tenminste 1 tribune.
de grond van woontoren en hotel werden door Stad verkocht
en geld ter beschikking gesteld voor bouw stadion

Zijn die kantoorruimtes sfeertribune niet allemaal verkocht (ook aan een van onze sponsors)
en nu te huur?


Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #519 Gepost op: september 01, 2020, 10:51:58 pm »
Ik dacht dat er een overbruggingskrediet lopende was om de skyboxen te bouwen en dat dit ging terugbetaald worden met de opbrengsten van de grond van de woontorens die door Stad Waregem worden verkocht.