Auteur Topic: EK2016 : Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?  (gelezen 25540 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #40 Gepost op: juli 02, 2016, 03:08:00 pm »
Toen ik Fellaini zag klaar staan om in te vallen w?st ik dat we gingen verliezen.

Gene zever.

Nja maar fellaini kan je wel niets verwijten. Deed het niet eens zo slecht hoor

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #41 Gepost op: juli 02, 2016, 03:22:48 pm »
Nja maar fellaini kan je wel niets verwijten. Deed het niet eens zo slecht hoor

Nee voor een lelijke, matige speler deed hij het inderdaad niet eens zo slecht.

Maar w?t een wissel zeg, onbegrijpelijk, en niet de eerste keer.


Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #42 Gepost op: juli 04, 2016, 08:50:18 am »
Nja maar fellaini kan je wel niets verwijten. Deed het niet eens zo slecht hoor

Natuurlijk kan je hem niets verwijten. Je kan het alleen Wilmots verwijten. Wat een taktiek zeg.

Weet je wat, we zetten diene groten erin en diene rosten  langs de zijkant en dan laten we hem alle ballen die hij nog krijgt, naar diene grote trappen....Stenen kloten krijg je daarvan.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #43 Gepost op: juli 04, 2016, 09:57:44 am »
Natuurlijk kan je hem niets verwijten. Je kan het alleen Wilmots verwijten. Wat een taktiek zeg.

Weet je wat, we zetten diene groten erin en diene rosten  langs de zijkant en dan laten we hem alle ballen die hij nog krijgt, naar diene grote trappen....Stenen kloten krijg je daarvan.

Dat Fellaini op het veld kwam was geen onlogische keuze want het middenveld verzoop en er was een gebrek aan gestalte bij stilliggende ballen. Wel de positie die hij innam. En als iedere voorzet op 1 na dan nog meters te ver of te kort is...
Gelukkig duurt de ontgoocheling bij mij wanneer de RD verliezen niet erg lang (bij Essevee is dat heel wat anders) maar als ik gisteren de spelvreugde en de inzet zag van Ijsland zelfs na de 4-0 dan lijkt me er toch meer aan de hand dan enkel Wilmots.


Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #44 Gepost op: juli 04, 2016, 10:12:31 am »
Dat Fellaini op het veld kwam was geen onlogische keuze want het middenveld verzoop en er was een gebrek aan gestalte bij stilliggende ballen. Wel de positie die hij innam. En als iedere voorzet op 1 na dan nog meters te ver of te kort is...
Gelukkig duurt de ontgoocheling bij mij wanneer de RD verliezen niet erg lang (bij Essevee is dat heel wat anders) maar als ik gisteren de spelvreugde en de inzet zag van Ijsland zelfs na de 4-0 dan lijkt me er toch meer aan de hand dan enkel Wilmots.

Nonsens. De enige reden waarom het middenveld na de 1-0 verzoop was omdat de verdediging ging inzakken. Laat die verdediging 10 meter hoger spelen en het middenveld had geen enkel probleem aangezien er dan altijd 1 verdediger dicht genoeg staat om mee druk te zetten.

Maar neen, Marc zijn oplossing was om er een non voetballer bij te zetten, Radja door te schuiven naar de 10 (is dat een grap Marc?) en Debruyne weer te gaan isoleren op zijn flank. Het enige wat die van Wales kunnen is koppen. Je gaat dan toch niet het spelletje gaan spelen dat ze graag hebben zeker.

En natuurlijk is er ook meer aan de hand dan de taktische onkunde van Wilmots. Ook zijn zo geroemde people management is een klare ramp. Ook daar kan hij geen bal van. Hij tracht de sterren tevreden te houden door zich als hun vriend op te stellen en ze niet al te hard laten werken. Wie echter zijn bek durft opentrekken wordt gebanbliksemd. Dus zwijgt iedereen, zeker nadat Lombaerts wel zijn mond heeft opengedaan en onverbiddelijk naar huis werd gestuurd, met een blessure als smoes. Het stilzwijgen van Lombaerts na zijn landing op zaventem spreekt boekdelen. Maar geloof me, de beerput gaat opengaan als hij buitenligt. En voor mijn part mag Vince the prince het mee afbollen. Ook hij draagt een verpletterende verantwoordelijkheid door Wilmots te blijven verdedigen.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #45 Gepost op: juli 04, 2016, 10:19:51 am »
De vuile was zal wel worden uitgehangen eens Wilmots buiten ligt.

Als we de roddels en 'anonieme' bronnen van de pers mogen geloven staan enkel Kompany, Witsel en Hazard nog achter Wilmots, de rest, met Courtois op kop ziet hem liever vandaag dan morgen ophoepelen.
Zo wordt het inderdaad moeilijk om resultaat te halen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #46 Gepost op: juli 04, 2016, 10:33:58 am »
Nonsens. De enige reden waarom het middenveld na de 1-0 verzoop was omdat de verdediging ging inzakken. Laat die verdediging 10 meter hoger spelen en het middenveld had geen enkel probleem aangezien er dan altijd 1 verdediger dicht genoeg staat om mee druk te zetten.

Maar neen, Marc zijn oplossing was om er een non voetballer bij te zetten, Radja door te schuiven naar de 10 (is dat een grap Marc?) en Debruyne weer te gaan isoleren op zijn flank. Het enige wat die van Wales kunnen is koppen. Je gaat dan toch niet het spelletje gaan spelen dat ze graag hebben zeker.

En natuurlijk is er ook meer aan de hand dan de taktische onkunde van Wilmots. Ook zijn zo geroemde people management is een klare ramp. Ook daar kan hij geen bal van. Hij tracht de sterren tevreden te houden door zich als hun vriend op te stellen en ze niet al te hard laten werken. Wie echter zijn bek durft opentrekken wordt gebanbliksemd. Dus zwijgt iedereen, zeker nadat Lombaerts wel zijn mond heeft opengedaan en onverbiddelijk naar huis werd gestuurd, met een blessure als smoes. Het stilzwijgen van Lombaerts na zijn landing op zaventem spreekt boekdelen. Maar geloof me, de beerput gaat opengaan als hij buitenligt. En voor mijn part mag Vince the prince het mee afbollen. Ook hij draagt een verpletterende verantwoordelijkheid door Wilmots te blijven verdedigen.

Heb je match gezien ? Wilmots deed niet anders dan roepen en tieren dat ze hoger moesten verdedigen. Niemand die luisterde. Hazard kwam zelfs zoals Cruyff in de finale van het WK 74 de bal halen bij Courtois.
Ik ben akkoord dat Wilmots niet de juiste man is voor deze job maar als de spelers niet (willen) uitvoeren wat je van spelers op dat niveau kan verwachten dan zal het met een andere trainer ook niet lukken.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #47 Gepost op: juli 04, 2016, 10:38:51 am »
De vuile was zal wel worden uitgehangen eens Wilmots buiten ligt.

Als we de roddels en 'anonieme' bronnen van de pers mogen geloven staan enkel Kompany, Witsel en Hazard nog achter Wilmots, de rest, met Courtois op kop ziet hem liever vandaag dan morgen ophoepelen.
Zo wordt het inderdaad moeilijk om resultaat te halen.
Die roddels uit HLN zijn wel een afrekening tussen hun chef voetbal en Wilmots en de Bond . Natuurlijk zullen er nu veel dingen naar buiten komen. Is ook normaal, een beetje zoals na een echtscheiding. Spijtig dat top voetballers daar mee moeten wachten tot na een uitschakeling.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #48 Gepost op: juli 04, 2016, 10:55:50 am »
De oplossing zat op de bank. Naast Vertonghen.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #49 Gepost op: juli 04, 2016, 11:42:02 am »

Ik ben akkoord dat Wilmots niet de juiste man is voor deze job maar als de spelers niet (willen) uitvoeren wat je van spelers op dat niveau kan verwachten dan zal het met een andere trainer ook niet lukken.

Toch wel hoor. Bij Chelsea wilden ze ook niet meer luisteren naar Mourinho. Guusje Hiddink kwam in de plaats en het lukte opeens wel.

Als de voeling tussen spelers en trainer weg is, dan moet de trainer opstappen.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #50 Gepost op: juli 04, 2016, 11:48:03 am »
Toch wel hoor. Bij Chelsea wilden ze ook niet meer luisteren naar Mourinho. Guusje Hiddink kwam in de plaats en het lukte opeens wel.

Als de voeling tussen spelers en trainer weg is, dan moet de trainer opstappen.

Idd, de ideale manier om een trainer buiten te krijgen  ;)
Spijtig dat ze gewacht hebben tot tijdens het EK. Tijdens de kwalificaties hadden ze immers weinig recht van spreken, ze wonnen zowaar van Cyprus, Andorra en Israel  ::)

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #51 Gepost op: juli 04, 2016, 02:07:03 pm »
Dat Fellaini op het veld kwam was geen onlogische keuze want het middenveld verzoop en er was een gebrek aan gestalte bij stilliggende ballen. Wel de positie die hij innam. En als iedere voorzet op 1 na dan nog meters te ver of te kort is... Gelukkig duurt de ontgoocheling bij mij wanneer de RD verliezen niet erg lang (bij Essevee is dat heel wat anders) maar als ik gisteren de spelvreugde en de inzet zag van Ijsland zelfs na de 4-0 dan lijkt me er toch meer aan de hand dan enkel Wilmots.

Dat Fellaini op het veld kwam was compleet, maar dan ook compleet onlogisch. Ik en heel Belgi? met mij, denk ik, stond toen met open mond te kijken toen die elleboog klaar stond. "Neen toch."

Het middenveld verzoop helemaal niet, de verdediging zakte te ver in (zoals Will McAvoy dus zei). Tegen een stug team waarvan de helft op "geel gevaar" stond, was Fellaini toch wel de slechtste keuze van allemaal. Voetbal moesten we spelen, met de verdediging lekker hoog en voetballers op het middenveld. In de plaats daarvan kregen we weer dat trage, slome, non-voetbal middenveld met Marc zijn vriendjes.

En het werd 3-1.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #52 Gepost op: juli 04, 2016, 02:22:06 pm »
Heb je match gezien ? Wilmots deed niet anders dan roepen en tieren dat ze hoger moesten verdedigen. Niemand die luisterde. Hazard kwam zelfs zoals Cruyff in de finale van het WK 74 de bal halen bij Courtois.

Ik antwoord met een stukje uit de Standaard:

Citaat
"...Want terwijl Coleman na het eerste wervelende kwartier van de Belgen duidelijk met zijn staf overlegde hoe hij de wedstrijd tactisch kon doen kantelen (en daarin slaagde), zat Wilmots even later maar wat te gesticuleren en dingen te roepen die elke miniementrainer zou roepen: ?Allez, jongens, druk zetten. Naar voren. Jagen.? Heel even dacht ik dat hij zou roepen: ?Laat die bal het werk doen.? Of: ?Over de bal hangen, Kevin.?

Vervolgens greep hij voor ??n keer al in tijdens de rust (een primeur?), maar dan wel met een wissel die deed vermoeden dat hij op een obscure Chinese goksite ? misschien wel de sponsor van zijn volgende ploeg? ? had ingezet op een nederlaag van zijn eigen team."

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Kwartfinale : 01/07/16 21u00 : Wales - Belgi?
« Reactie #53 Gepost op: juli 04, 2016, 06:30:54 pm »
En Joos:

Citaat
We zijn tegen de Italianen aan het EK begonnen met een stroef voetballende driehoek op het middenveld Witsel-Fellaini-Nainggolan. We hebben die logischerwijs opgegeven na de nederlaag in de openingsmatch, maar zijn erin geslaagd om met krek dezelfde driehoek het toernooi te verlaten. Dat was een verschrikkelijke ingreep, de inbreng van Fellaini voor een weliswaar zwakke Carrasco. Een bange wissel, eentje waarmee het al aangetaste zelfvertrouwen helemaal als sneeuw voor de zon verdween. Paniekvoetbal bij 1-1 tegen Wales. Pijnlijk.