Auteur Topic: EK2016 : Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)  (gelezen 21053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #40 Gepost op: juni 14, 2016, 08:47:45 am »
Als je dan zo'n Wilmots een week op voorhand hoort verkondigen dat het tactische plannetje klaar is om Itali? te bekampen, tja, da's toch echt om te lachen.
Itali? daarentegen daar zag je echt dat ze getraind hadden, goeie looplijnen, goeie kaatsen, diepgang, dreiging.
Geef de Belgen Conte als coach en we geraken makkelijk tot in de finale. Maar met wilmots, neen, niet voor niets dat die maar trainer van STVV was (op zijn hoogtepunt). Ik zag niets, maar dan ook helemaal niets van looplijnen, ingestudeerde nummers. Ja een weekje goed staan lachen op het voetbalpleintje. Iedere speler eens vastpakken, sterke training meester tacticus Wilmots.
Heel de wereld heeft het door dat Wilmots te zwak is voor deze ploeg. Alleen Wilmots en de voetbalbond niet. Anders ben je zo dom niet om hem zo'n langdurig contract te geven, waar (als je hem kwijt wilt) je handen vol geld zal moeten betalen om hem te ontslaan. Met als gevolg dat er geen geld zal zijn voor een echte goeie trainer/tacticus, waardoor we weer moeten terugvallen op modale trainers. Beste oplossing zou dan Preud'homme worden. Al kan je volgens mij nog beter vinden

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #41 Gepost op: juni 14, 2016, 08:49:45 am »
De Bruyne speelt al een paar matchen enorm zwak.
Lijkt mij ietwat ge?rriteerd door het feit dat Hazard centraal staat ?n cap is.
Die keuze van Wilmots vind ik hoe dan ook opmerkelijk.
De Bruyne komt beter tot zijn recht centraal & kan beter het spel verdelen dan Hazard imo.
Hoeveel keer loopt Hazard zich vast door telkens vanuit stand te willen accelereren, terwijl hij ondertussen ingesloten staat?

De Bruyne was dit seizoen een van de smaakmakers bij City, wat heeft Hazard bewezen bij Chelsea?
Ik denk/vrees dat KDB ietwat ge?rriteerd rondloopt.
Volkomen begrijpelijk...

Hazard heeft klasse, maar is in de verste verte geen kapitein imo.

KDB wou zelf geen kapitein zijn om zich volledig op het voetbal te kunnen concentreren zonder zich iets van de randzaken te moeten aantrekken.

Makke lammetjes onze 'Duivels'. Heb precies enkel Alderweireld en Vertonghen eens zien vies komen tijdens de match. De rest liet zich gewillig naar de slachtbank leiden.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #42 Gepost op: juni 14, 2016, 08:54:11 am »
KDB wou zelf geen kapitein zijn om zich volledig op het voetbal te kunnen concentreren zonder zich iets van de randzaken te moeten aantrekken.

Makke lammetjes onze 'Duivels'. Heb precies enkel Alderweireld en Vertonghen eens zien vies komen tijdens de match. De rest liet zich gewillig naar de slachtbank leiden.
Ik zie in Alderweireld eigenlijk nog de beste oplossing als kapitein.
Al heeft die 'het' misschien niet genoeg.
Gisteren natuurlijk wel pijnlijk de mist in samen met Ciman...

Over die makke lammetjes heb je natuurlijk gelijk, maar dat is ook een verantwoordelijkheid van de trainer.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #43 Gepost op: juni 14, 2016, 08:54:58 am »
Vertonghen is de enige echte kapitein in deze ploeg. En gisteren was de beste man Ciman, dat zegt al heel veel...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #44 Gepost op: juni 14, 2016, 08:58:32 am »
Als je dan zo'n Wilmots een week op voorhand hoort verkondigen dat het tactische plannetje klaar is om Itali? te bekampen, tja, da's toch echt om te lachen.
Itali? daarentegen daar zag je echt dat ze getraind hadden, goeie looplijnen, goeie kaatsen, diepgang, dreiging.
Geef de Belgen Conte als coach en we geraken makkelijk tot in de finale. Maar met wilmots, neen, niet voor niets dat die maar trainer van STVV was (op zijn hoogtepunt). Ik zag niets, maar dan ook helemaal niets van looplijnen, ingestudeerde nummers. Ja een weekje goed staan lachen op het voetbalpleintje. Iedere speler eens vastpakken, sterke training meester tacticus Wilmots.
Heel de wereld heeft het door dat Wilmots te zwak is voor deze ploeg. Alleen Wilmots en de voetbalbond niet. Anders ben je zo dom niet om hem zo'n langdurig contract te geven, waar (als je hem kwijt wilt) je handen vol geld zal moeten betalen om hem te ontslaan. Met als gevolg dat er geen geld zal zijn voor een echte goeie trainer/tacticus, waardoor we weer moeten terugvallen op modale trainers. Beste oplossing zou dan Preud'homme worden. Al kan je volgens mij nog beter vinden

Wilmots is geen domme vent hoor. Die beseft even goed dat hij eigenlijk niets van het spelletje snapt, maar zolang de bond het geld liever door ramen en deuren gooit in plaats van te spenderen aan een deftige trainer, zal die zijn mond houden en de centjes tellen die binnenkomen. De pers heeft na het WK gezwegen en zo kon Wilmots na de wanprestatie op het WK gewoon blijven zitten. ook die hebben serieus wat boter op hoofd.

Wat betreft Debruyne. Wat verwacht je van die jongen? Wilmots zet hem op de flank en moet bediend worden door Fellaini...Dan krijgt hij inderdaad amper de bal en als hij er dan eentje krijgt sloten ze hem meteen op met 3 zonder dat hij enig aanspeelpunt had en dan probeert hij uiteraard te forceren. Het feit dat Debruyne "zwak" speelt ligt niet aan Debruyne maar aan het tactisch onvermogen van de coach. Debruye op de 10 met Dembele en Naingolan erachter. Carrasco en Hazard op de flank. Wie er dan in de spits staat is onbelangrijk. Zo moeilijk is het eigenlijk, iedereen ziet het, behalve Wilmots.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #45 Gepost op: juni 14, 2016, 09:09:31 am »
Wilmots: 'Ik weet ook niet hoe het komt dat De Bruyne zo slecht speelde.'

Dit zegt alles

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #46 Gepost op: juni 14, 2016, 09:32:44 am »
Wilmots is ??n zaak, ben er ook geen voorstander van (voordeel is wel dat je het op een waal kan steken bij verlies natuurlijk  8)) maar...... als je fenomenale ongelooflijk idiote blunders begaat zoals Alderweireld bij dat eerste doelpunt dan mag je Preudhomme, Maes of Dury aanstellen als trainer. Daar sta je gewoon machteloos tegenover.  Ook Lukaku verdient een veeg uit de pan.  Die kans die hij mist is onvergeeflijk ! 
Waar velen vooraf voor gevreesd hadden komt uit : het uitvallen van Komany wordt dus een regelrechte katastrofe. 
Zaterdag alle aanvallende registers open !  Met Jordan Lukaku ipv Cement ; m?t Mertens ; m?t Carasco.  Zonder Felazio.   Met Debruyne op 10 en desnoods Hazard op de bank !  En als Debruyne weer aanmoddert de eerste helft : aan de RUST vervangen en niet wachten tot een kwartier voor tijd.
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2016, 09:34:22 am door 2460 »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #47 Gepost op: juni 14, 2016, 09:45:44 am »
Ik begreep ook de wissel van Lukaku niet goed, waarom Origi zetten ipv Batshuayi of Benteke. Die keuze begreep ik dus echt niet. Is niet omdat Origi op het WK es een magistrale goal maakte, hij dat altijd zal doen... ik heb toch (nog) meer vertrouwen in Batsh of Benteke op deze moment.

Ook het vervangen van Naingolan snapte ik niet, hij is een goede recuperator op het middenveld en durft ook schieten naar de goal als er een gaatje is. Zorgt voor recuperatie & gevaar.

Dat Lukaku die ene mist wil ik nu ook niet direct gaan afstraffen, iedereen mist wel eens een kans ... en zover naast was het nu ook niet. Wilde volgens mij de winkelhaak pakken zodat de keeper geen kans maakte. Helaas was het de andere kant van de paal. Dat was volgens mij meer pech dan onkunde.

Hazard moet ASAP anders uitgespeeld ?n aangepakt worden, elke keer hij de bal kreeg op de flank dan liep hij zichzelf vast op het middenveld. Geen idee waarom hij perse moet gaan dribbelen. Als je twee keer tegen de lamp loopt omdat ze uzelf (en KDB) gewoon vastzetten dan moet je het over een andere boeg gooien.

En zet nu es KDB op zijn ideale plek, je gaat je beste man toch niet uit zijn habitat trekken. Die moet je gebruiken waat hij het beste rendeert, ook al is het ten koste van Hazard.

Wil ook nog es vermelden dat de Italianen wel heel erg verdedigend speelden, veelal stonden ze met 5 achteraan en liepen er 3 andere naar de speler die de bal had.

Dat een tegenstrever op de counter gaat spelen kon men verwachten gezien (bijna) iedereen ons in een favorieten rol begon te duwen. Ook Cont? speelde het spelletje goed mee om zijn eigen team in de underdog positie te duwen in aanloop naar de wedstrijd.

Er is nog geen man overboord, maar op deze manier verspeel je al direct je foutmarge.

Offline nickyR

  • Leden
  • Berichten: 154
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #48 Gepost op: juni 14, 2016, 10:06:52 am »
sorry maar dit is gewoon regelrecht de fout van wilmots. er zit geen lijn in, geen agressie, geen overtuiging.

1 lange bal en onze verdediging gaat is naar flarden, schandalig !!! de verdediging van ons dit seizoen deed het nog beter. het hing al helemaal fout vanaf het begin. wie begint er nu met fellanni ??? een kopbalsterke speler???  heeft wel geteld 1 duel gewonnen over een hele match ... haal hem dan af!!!

de wissel naingolan is onverstaanbaar nog ??n van de betere op het veld samen met witsel en je trekt het duo uitelkaar.

maar eigenlijk liep het al fout voor de start van het EK. Wilmots moet gewoon vertrekken tactisch dom ook al zei fillip joost dat het een tactisch steekspel is waarvan ik niets gezien heb. door de fouten van de KBVB hebben we een generatie verloren die prijzen kon nemen ....


Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #49 Gepost op: juni 14, 2016, 10:12:16 am »
Debruye op de 10 met Dembele en Naingolan erachter. Carrasco en Hazard op de flank. Wie er dan in de spits staat is onbelangrijk. Zo moeilijk is het eigenlijk, iedereen ziet het, behalve Wilmots.

Als je Debruyne op de 10 zet moet Hazard imo op de bank. Die kerel vind ik geen echte flankspeler, komt telkens naar binnen, loopt in de weg en loopt zich nog eens hopeloos vast ook, makkelijk te verdedigen dit.

En als je maar met 1 echte spits speelt, moet Lukaku eigelijk ook op de bank. Is een speler die ruimte nodig heeft en in de diepte kan lopen, ideaal om in te brengen als de tegenstander moe wordt of op achterstand staat en ruimte moet weggeven. Technisch gewoon veel te zwak om alleen vooraan te staan tegen 2-3 man.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #50 Gepost op: juni 14, 2016, 10:13:16 am »
De Bruyne speelt al een paar matchen enorm zwak.
Lijkt mij ietwat ge?rriteerd door het feit dat Hazard centraal staat ?n cap is.
Die keuze van Wilmots vind ik hoe dan ook opmerkelijk.
De Bruyne komt beter tot zijn recht centraal & kan beter het spel verdelen dan Hazard imo.
Hoeveel keer loopt Hazard zich vast door telkens vanuit stand te willen accelereren, terwijl hij ondertussen ingesloten staat?

De Bruyne was dit seizoen een van de smaakmakers bij City, wat heeft Hazard bewezen bij Chelsea?
Ik denk/vrees dat KDB ietwat ge?rriteerd rondloopt.
Volkomen begrijpelijk...

Hazard heeft klasse, maar is in de verste verte geen kapitein imo.

Dusss... Kevin speelt slecht en het is de schuld van een ander? Kevin was gewoon nergens man! Had soms alle vrijheid voor een actie, controle of pass, maar niets lukte!

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #51 Gepost op: juni 14, 2016, 10:36:00 am »
Dusss... Kevin speelt slecht en het is de schuld van een ander? Kevin was gewoon nergens man! Had soms alle vrijheid voor een actie, controle of pass, maar niets lukte!
Kevin speelt slecht omdat hij niet op zijn beste positie uitgespeeld wordt.
Ik ontken nergens dat hij slecht was, toch?
Is trouwens al enkele matchen zo.

Vond jij Hazard w?l goed, dan? ::)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #52 Gepost op: juni 14, 2016, 10:41:35 am »
Kevin speelt slecht omdat hij niet op zijn beste positie uitgespeeld wordt.
Ik ontken nergens dat hij slecht was, toch?
Is trouwens al enkele matchen zo.

Vond jij Hazard w?l goed, dan? ::)

Zwijg me van Hazard, hij wil de dribbelkont spelen en loopt zich steeds vast op het middenveld.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #53 Gepost op: juni 14, 2016, 10:58:21 am »
Zwijg me van Hazard, hij wil de dribbelkont spelen en loopt zich steeds vast op het middenveld.
Inderdaad. T?lkens vanuit stand de actie willen maken (maar niet kunnen) om vervolgens als een vogeltje in een kooitje opgesloten te zitten. ::)

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #54 Gepost op: juni 14, 2016, 11:04:51 am »
Als je dan zo'n Wilmots een week op voorhand hoort verkondigen dat het tactische plannetje klaar is om Itali? te bekampen, tja, da's toch echt om te lachen. Itali? daarentegen daar zag je echt dat ze getraind hadden, goeie looplijnen, goeie kaatsen, diepgang, dreiging.

Geef de Belgen Conte als coach en we geraken makkelijk tot in de finale. Maar met wilmots, neen, niet voor niets dat die maar trainer van STVV was (op zijn hoogtepunt). Ik zag niets, maar dan ook helemaal niets van looplijnen, ingestudeerde nummers. Ja een weekje goed staan lachen op het voetbalpleintje. Iedere speler eens vastpakken, sterke training meester tacticus Wilmots.

Heel de wereld heeft het door dat Wilmots te zwak is voor deze ploeg. Alleen Wilmots en de voetbalbond niet. Anders ben je zo dom niet om hem zo'n langdurig contract te geven, waar (als je hem kwijt wilt) je handen vol geld zal moeten betalen om hem te ontslaan. Met als gevolg dat er geen geld zal zijn voor een echte goeie trainer/tacticus, waardoor we weer moeten terugvallen op modale trainers. Beste oplossing zou dan Preud'homme worden. Al kan je volgens mij nog beter vinden

Helemaal juist wat je zegt. Wilmots faalt volledig en heel de wereld heeft het (nog maar eens) mogen aanschouwen. De Bruyne, Lukaku, het was om ter zwakst, maar de grote schuldige is uiteraard ons kampfschwein. Zolang die bondscoach is van deze prachtige generatie voetballers, wordt het frustratie troef.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #55 Gepost op: juni 14, 2016, 11:34:21 am »
Helemaal juist wat je zegt. Wilmots faalt volledig en heel de wereld heeft het (nog maar eens) mogen aanschouwen. De Bruyne, Lukaku, het was om ter zwakst, maar de grote schuldige is uiteraard ons kampfschwein. Zolang die bondscoach is van deze prachtige generatie voetballers, wordt het frustratie troef.
Natuurlijk is Wilmots geen toptrainer. Maar dat belet niet dat je van die zogenaamde wereldtoppers toch iets meer mag verwachten dan hetgeen ze laten zien.
Trouwens als er een ploeg niet draait is het altijd de trainer. Dat was zo bij Anderlecht met Hasi en dat is ook zo bij ons met Dury.
Probleem is dat je met 11 goede spelers niet automatisch een goede ploeg hebt en al zeker niet als er een aantal de vedette willen spelen. Guy Thys zaliger durfde het aan een aantal mindere goden op te stellen (om bij Essevee te blijven : Luc Millecamps in EK 80 en WK 82 en Dany Veyt in WK 86). Als je dat nu doet wordt je door de media neergesabeld.
Hopelijk staat de beste generatie ooit (op papier toch) de volgende matchen op met of zonder Wilmots.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #56 Gepost op: juni 14, 2016, 11:37:33 am »
Heeft niks met de spelers te maken. Zij beslissen niet om zonder tactiek op het veld te stappen. En als je geen richtlijnen hebt, en er is niks van automatisme of looplijn, wat gebeurt er dan? Dan wandel je een beetje rond met de bal, doelloos en inspiratieloos, en dan geef je hem maar aan Hazard of De Bruyne in de hoop dat ze er iets mee doen. Zij komen dan tegenover 4 Italianen te staan en dat wordt dan een onmogelijke zaak. Het is wel een feit dat De Bruyne gisteren zwaar onder zijn niveau speelde en dat Lukaku van mijn part plaats mag maken voor ander en beter.

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #57 Gepost op: juni 14, 2016, 11:47:04 am »
Wilmots is, en dit sinds voor de start van het WK reeds, de grote HOOFDSCHULDIGE!

Is tactisch niets waard, is gewoonweg te koppig om naar de zovele analysten, media en andere voetbalkenners te luisteren en komt jaar na jaar arroganter over.

Tweede opmerking: R. Lukaku heeft mij nog NOOIT weten te overtuigen bij de rode duivels.  Waarom deze nu plots de voorkeur krijgt op een Batshuayi in vorm, of op Benteke (die al veel meer bewezen heeft bij de rode duivels) is mij ook een serieus vraagteken.

Geloof me, de gemakkelijkste match van de 3 hebben we gehad... Nu MOET er immers twee keer gewonnen worden tegen de Ieren en de Zweden... Neen, tis over, juist zoals ik lange tijd reeds voorspeld heb.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #58 Gepost op: juni 14, 2016, 12:09:18 pm »
Wilmots is, en dit sinds voor de start van het WK reeds, de grote HOOFDSCHULDIGE!

Geloof me, de gemakkelijkste match van de 3 hebben we gehad... Nu MOET er immers twee keer gewonnen worden tegen de Ieren en de Zweden... Neen, tis over, juist zoals ik lange tijd reeds voorspeld heb.

Als je van geen enkel land in de poule kan winnen wordt je terecht uitgeschakeld.
Volgens mij (ik hoop dat ik verkeerd ben) wordt deze ploeg zwaar overschat. Volgens mij zijn wij en de media verblind door het feit dat velen in het buitenland spelen en vergeten we dat dat bij andere favorieten ook zo is.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #59 Gepost op: juni 14, 2016, 12:41:59 pm »
Als je van geen enkel land in de poule kan winnen wordt je terecht uitgeschakeld.
Volgens mij (ik hoop dat ik verkeerd ben) wordt deze ploeg zwaar overschat. Volgens mij zijn wij en de media verblind door het feit dat velen in het buitenland spelen en vergeten we dat dat bij andere favorieten ook zo is.

Deels akkoord. Spelers als Lukaku, Mertens, Witsel zijn in mijn ogen gewoon heel hard overschat. Lukaku is bijvoorbeeld ook altijd de eerste om te wenen in de media dat hij niet genoeg respect krijgt. Die speelt bij Everton, laten we eventjes serieus blijven. Kompany is van glas gemaakt, maar is natuurlijk wereldtop als hij fit is. Hazard en Courtois plaats ik daar naast, kunnen bij elke ploeg ter wereld mee. De Bruyne komt daar in mijn ogen net onder, mist het (top)talent van de voorgaande. Fellaini is zo'n moeilijke speler, ik zie hem alleszins niet graag bezig. Teveel elleboog, te weinig vernuft. Nainggolan, Mertens, dat is middelmaat tot subtop, zoals je er inderdaad bij elke nationale ploeg 7 rondlopen hebt. Grote probleem is natuurlijk de back posities.