Auteur Topic: JUPILER PRO LEAGUE  (gelezen 284098 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2580 Gepost op: februari 25, 2015, 12:51:36 pm »
Maar kost ons (achteraf gezien) wel de titel... Nee, geen heimwee bij mij...

Technisch gezien was het wel de lijnrechter .. Blijft natuurlijk onbekwame ref Nzolo!

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2581 Gepost op: februari 25, 2015, 02:11:11 pm »
Hij zegt dat hij wat ziekjes is, een verkoudheid.
Maar volgens mij is zijn hoest toch wat nep.
Zo hoest hij telkens op dezelfde momenten in een interview (helemaal in het begin als de vraag komt wat er mis is gegaan en hij moet zeggen dat ie verkouden is).

Interview Sporza: http://sporza.be/cm/sporza/videozone/1.2250167
Interview VTM: http://nieuws.vtm.be/stadion/129950-nzolo-faalt-weer-voor-fysieke-testen
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2582 Gepost op: februari 25, 2015, 07:58:23 pm »
Tuurlijk is die hoest nep.

"Kijk mij eens hoesten. Ik ben echt wel ziek h?."

Allemaal gesp??ld.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.787
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2583 Gepost op: februari 25, 2015, 10:27:32 pm »
Jerome voor de derde keer niet door de fysieke testen. Krijgt straks een vierde (!!) zit. Toch kijk ik met heimwee terug naar de tijd van Jerome, die was tenminste consequent in zijn onkunde!
je mag Standard dus al schrappen als kampioen....

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2584 Gepost op: februari 25, 2015, 11:50:25 pm »
zwartjes kunnen misschien niet goed tegen de winterse koude :) ?

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2585 Gepost op: februari 27, 2015, 10:53:03 am »
Toch grappig, Anderlecht is eens benadeeld en het staat vol in alle kranten op alle websites. HLN op kop.
SV TILL I DIE

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2586 Gepost op: februari 27, 2015, 11:10:40 am »
Toch grappig, Anderlecht is eens benadeeld en het staat vol in alle kranten op alle websites. HLN op kop.
Ongelofelijk

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2587 Gepost op: februari 27, 2015, 11:11:43 am »
Toch grappig, Anderlecht is eens benadeeld en het staat vol in alle kranten op alle websites. HLN op kop.
Er was een journalist van HLN, die -wonder boven wonder- tevens RSCA-supp. is, ter plaatse aanwezig. Is samen met een ander deel RSCA-supps mogen vluchten voor die hooligans daar.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2588 Gepost op: februari 27, 2015, 02:35:20 pm »
Toch grappig, Anderlecht is eens benadeeld en het staat vol in alle kranten op alle websites. HLN op kop.

Er waren ooit andere tijden waarin Anderlecht zelf arbiters "naar hun hand konden zetten"...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2589 Gepost op: februari 27, 2015, 10:37:25 pm »
Door het verlies van Cercle zijn we nu mathematisch gered.

Cercle heeft 7pt achterstand (nog 2 matchen te spelen)
Lierse heeft 10pt achterstand (nog 3 matchen te spelen)

SV TILL I DIE

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2590 Gepost op: februari 28, 2015, 08:40:01 am »
Door het verlies van Cercle zijn we nu mathematisch gered.

Cercle heeft 7pt achterstand (nog 2 matchen te spelen)
Lierse heeft 10pt achterstand (nog 3 matchen te spelen)

Hopelijk heeft dat onze spelers en trainer vleugels vanavond.
Iets minder stress.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2591 Gepost op: maart 04, 2015, 09:42:19 am »
Toch maar even volgen zeker:

Citaat
Tweede klasse met acht kan al volgend seizoen

Het is best mogelijk dat de tweede klasse volgend ?seizoen al uit acht clubs ?bestaat. Vrijdag vergaderen de eersteklassers daarover, maar de meeste toonden zich al akkoord. Zaterdag is er een vergadering van de tweede?klassers met hetzelfde ?thema.

Als er in eerste en tweede klasse een akkoord is, kan het snel gaan. Dan kan het op 30 juni op de Algemene Vergadering worden goed?gekeurd en is het volgend seizoen al van kracht. Clubs, vooral in tweede klasse, die niet akkoord gaan met de hervorming kunnen nog vertragingsmanoeuvres hanteren. Zo kunnen ze inroepen dat ze aan deze competitie begonnen zonder dat ze wisten dat dit op stapel stond.

Het is evenwel ook zo dat volgend seizoen clubs zonder licentie voor tweede klasse niet meer in tweede klasse mogen uitkomen. Op dit moment hebben elf van de achttien tweedeklassers de grootste moeilijkheden om die licentie te krijgen en voldoen alleen Eupen, OHL en Sint-Truiden aan alle voorwaarden om eventueel naar eerste klasse te promoveren.

Gisteren meldden we dat tweedeklasser SV Roeselare een plan indiende om naar een eerste klasse met zestien en een tweede klasse met slechts acht clubs te gaan. Er is dan maar ??n daler uit eerste en ??n stijger uit tweede klasse. Play-off 1 blijft uit zes clubs bestaan. Play-off 2 zou twaalf clubs (9 eersteklassers en nummers 2, 3 en 4 uit tweede klasse) tellen.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20150303_01560183/

Lijkt me een saaie en ongeloofwaardige bedoening te worden.

- De grote clubs blijven de grote pot verdelen in PO1.
- Slechts 1 directe stijger en daler meer uit eerste en tweede klasse.
- 2e klasse speelt 4 keer tegen elkaar op 1 seizoen.
- Nummers 7 tem 15 van 1e klasse + 2, 3, en 4 uit 2e klasse spelen PO 2 voor 1 Europees ticket (+ wedstrijd tegen nr 4 van PO 1) zonder dat de 2e klassers kunnen promoveren.
- De laatste 4 van 2e klasse kunnen op vervroegd verlof, want 2e klasse wordt een gesloten competitie.
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2015, 09:44:50 am door Svarrogh »

Offline Sharky

  • Leden
  • Berichten: 457
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2592 Gepost op: maart 04, 2015, 04:58:01 pm »
Toch maar even volgen zeker:

Lijkt me een saaie en ongeloofwaardige bedoening te worden.

- De grote clubs blijven de grote pot verdelen in PO1.
- Slechts 1 directe stijger en daler meer uit eerste en tweede klasse.
- 2e klasse speelt 4 keer tegen elkaar op 1 seizoen.
- Nummers 7 tem 15 van 1e klasse + 2, 3, en 4 uit 2e klasse spelen PO 2 voor 1 Europees ticket (+ wedstrijd tegen nr 4 van PO 1) zonder dat de 2e klassers kunnen promoveren.
- De laatste 4 van 2e klasse kunnen op vervroegd verlof, want 2e klasse wordt een gesloten competitie.
Ben ik de enige die vindt dat de huidige formule wel ok is.   Ok, er moet misschien een oplossing worden gezocht om 2de klasse leefbaar te houden, maar al de voorstellen die ik momenteel al heb gelezen zullen er in mijn ogen alleen maar voor zorgen dat dat er meer eersteklassers in de financi?le problemen zullen geraken.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2593 Gepost op: maart 08, 2015, 10:46:04 am »
Ik ben niet echt de grote voorstander van die play offs, maar hoe je het draait of keert, het blijft dit jaar opnieuw spannend tot de laatste speeldag, zowel voor PO 1 als PO 3  :)
Toch aan pak spannender dan vroeger, toen de kampioen dikwijls met een straatlengte voorsprong het seizoen afhaspelde.
Ik ben vooral benieuwd hoe het onderaan zal aflopen, nog 3 ploegen voor die 15e plaats, de degradatie, en de hel van PO 3 en die vervloekte eindronde met de 2e klassers.

Hoe zit dat voor PO 2 ? Nog steeds de nrs 8-10-12-14 en 7-9-11-13 in dezelfde poule?
Dan zitten we voorlopig bij Lokeren, Oostende en Beveren. Spreekt me toch meer aan dan Charleroi, Mechelen, Westerlo en Moeskroen.

Offline putter41

  • Leden
  • Berichten: 28
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2594 Gepost op: maart 08, 2015, 10:27:21 pm »
Hoe zit dat voor PO 2 ? Nog steeds de nrs 8-10-12-14 en 7-9-11-13 in dezelfde poule?
Dan zitten we voorlopig bij Lokeren, Oostende en Beveren. Spreekt me toch meer aan dan Charleroi, Mechelen, Westerlo en Moeskroen.

Reeks A  : de nrs 7-9-12-14
Reeks B  : de nrs 8-10-11-13

Bron : Bondsreglement artikel 1541

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.787
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2595 Gepost op: maart 09, 2015, 08:36:33 pm »
de G5 moest in PO1 raken om tot een competitie hervorming te komen.
Je kan moeilijk kritiek geven of iets afschaffen als je er niet in raakt.
Stel da Genk er ni bij is en ze zeggen jaa PO1 is ni goe...
Competie met 16 en 8 ligt op deze manier helemaal open

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2596 Gepost op: maart 09, 2015, 11:48:02 pm »
de G5 moest in PO1 raken om tot een competitie hervorming te komen.
Je kan moeilijk kritiek geven of iets afschaffen als je er niet in raakt.
Stel da Genk er ni bij is en ze zeggen jaa PO1 is ni goe...
Competie met 16 en 8 ligt op deze manier helemaal open

Ik snap uw redenering niet eigelijk. Om de 'kleintjes' te overtuigen van PO 1 lijkt het me het meest logische dat er ieder jaar telkens zo veel mogelijk kleine ploegen in PO 1 zitten, zodat ze ook een stukje van de jackpot krijgen. Om er dan Genk in te fluiten, ten nadele van Charleroi bereik je volgens mij het tegenovergestelde.

PO 1 zullen we door het vele geld imo nooit meer kwijt geraken. Tijdens een reportage in Sportweekend dit weekend werd er gezegd dat deelname aan PO 1 meteen aan de kassa passeren is, en direct 700.000? in de pocket is. Reken daarbij nog 5x een uitverkocht stadion van staantribune tot VIP, extra merchandising, sponsors, tv-gelden, enz... en je weet wel hoe laat het is.

Als er slechts 24 clubs in eerste en tweede zullen overblijven, zou een 12-12 verdeling mss nog niet slecht zijn. Dan zijn we meteen van die ellendige PO 2 en PO 3 in de huidige vorm verlost.
Na de reguliere competitie speelt de top 6 in PO 1 voor de titel en de Europese tickets, en spelen de andere 6 voor het behoud in PO 2 (eventueel zonder halvering van de punten). De laatste 2 van PO 2 spelen dan een eindronde tegen de eerste 2 van PO 1 van 2e klasse om in eerste klasse te blijven of te promoveren uit 2e klasse.
Heel simpel en iedereen content denk ik dan. Het enige grote probleem is om eerste klasse naar 12 te krijgen..
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2015, 11:53:32 pm door Svarrogh »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.787
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2597 Gepost op: maart 10, 2015, 10:52:36 am »
Ik snap uw redenering niet eigelijk. Om de 'kleintjes' te overtuigen van PO 1 lijkt het me het meest logische dat er ieder jaar telkens zo veel mogelijk kleine ploegen in PO 1 zitten, zodat ze ook een stukje van de jackpot krijgen. Om er dan Genk in te fluiten, ten nadele van Charleroi bereik je volgens mij het tegenovergestelde.

PO 1 zullen we door het vele geld imo nooit meer kwijt geraken. Tijdens een reportage in Sportweekend dit weekend werd er gezegd dat deelname aan PO 1 meteen aan de kassa passeren is, en direct 700.000? in de pocket is. Reken daarbij nog 5x een uitverkocht stadion van staantribune tot VIP, extra merchandising, sponsors, tv-gelden, enz... en je weet wel hoe laat het is.

Als er slechts 24 clubs in eerste en tweede zullen overblijven, zou een 12-12 verdeling mss nog niet slecht zijn. Dan zijn we meteen van die ellendige PO 2 en PO 3 in de huidige vorm verlost.
Na de reguliere competitie speelt de top 6 in PO 1 voor de titel en de Europese tickets, en spelen de andere 6 voor het behoud in PO 2 (eventueel zonder halvering van de punten). De laatste 2 van PO 2 spelen dan een eindronde tegen de eerste 2 van PO 1 van 2e klasse om in eerste klasse te blijven of te promoveren uit 2e klasse.
Heel simpel en iedereen content denk ik dan. Het enige grote probleem is om eerste klasse naar 12 te krijgen..
Als ge er niet inzit is het makkelijk kritiek te geven,
natrappen om dage er ni bij geraakt zijt, uit frustratie.
Als je erin zit mag je uw gal spuwen...
Als de G5 erin zit kunnen ze kritiek geven over PO1 dus.
Allijns gaf al aan dat er genoeg inkt gevloeid is over 12+12

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2598 Gepost op: maart 16, 2015, 08:28:02 pm »
Oef!
Er zijn nog zekerheden in het leven: Club Brugge en Anderlecht spelen in de PO's de eerste en laatste match thuis.

Vincent

  • Gast
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2599 Gepost op: maart 16, 2015, 11:13:34 pm »
Oef!
Er zijn nog zekerheden in het leven: Club Brugge en Anderlecht spelen in de PO's de eerste en laatste match thuis.

Tja, als noch de politie van Luik, noch de politie van Anderlecht, noch de politie van Brugge wil dat ??n van die drie thuis kampioen kan worden tegen ??n van die andere twee omwille van de mogelijke veiligheidsrisico's, dan krijg je zo'n kalender waarin ze dus in de laatste twee matchen niet meer tegen elkaar spelen. En het bovenstaande heeft uiteraard gevolgen voor de hele kalender.

Zoek er achter wat je wil, zeker in zo'n minicompetitie van 6 zijn de wiskundige mogelijkheden beperkt en zal je altijd wel iets vinden dat 'verdacht' is. Zo zou je ook kunnen zeggen dat Gent met de gemakkelijkste start ook niet mag mopperen ...
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2015, 11:17:07 pm door Vincent »