Auteur Topic: Spa-Francorchamps  (gelezen 7676 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Spa-Francorchamps
« Gepost op: augustus 25, 2008, 10:47:05 am »
Zijn hier nog F1-fans en wie gaat er al naar Spa binnen twee weken? Ik wel :D



fox

  • Gast
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2008, 11:44:52 am »
Zijn hier nog F1-fans en wie gaat er al naar Spa binnen twee weken? Ik wel :D

Hoeveel moet dergelijke verkwisterij kosten ?

Hangt er een beetje vanaf. Aan de Raidillon kost het een goeie 400 euro voor het weekend, maar er zijn plaatsen vanaf 150 euro of zo. En waarom is F1 geldverspilling en waarom is voetbal dat dan niet?

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2008, 01:38:03 pm »
Zijn hier nog F1-fans en wie gaat er al naar Spa binnen twee weken? Ik wel :D

Hoeveel moet dergelijke verkwisterij kosten ?

Hangt er een beetje vanaf. Aan de Raidillon kost het een goeie 400 euro voor het weekend, maar er zijn plaatsen vanaf 150 euro of zo. En waarom is F1 geldverspilling en waarom is voetbal dat dan niet?
Voetbal kun je de hele tijd volgen en F1 zie je ze 1 keer per ronde passeren  ;D
SV TILL I DIE

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2008, 01:50:22 pm »
Zijn hier nog F1-fans en wie gaat er al naar Spa binnen twee weken? Ik wel :D

Hoeveel moet dergelijke verkwisterij kosten ?

Hangt er een beetje vanaf. Aan de Raidillon kost het een goeie 400 euro voor het weekend, maar er zijn plaatsen vanaf 150 euro of zo. En waarom is F1 geldverspilling en waarom is voetbal dat dan niet?

wel ja voor 400 euro kan je ongeveer 2 seizoensabonnementen voor de voetbal kopen, en daar zit je maar 1 weekend h?. persoonlijk zie ik mijzelf ook nooit naar een F1-wedstrijd gaan kijken , tenzij mits een gratis ticket (en dan nog)

Offline athos

  • Leden
  • Berichten: 476
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2008, 01:50:43 pm »
Zijn hier nog F1-fans en wie gaat er al naar Spa binnen twee weken? Ik wel :D

Hoeveel moet dergelijke verkwisterij kosten ?

Hangt er een beetje vanaf. Aan de Raidillon kost het een goeie 400 euro voor het weekend, maar er zijn plaatsen vanaf 150 euro of zo. En waarom is F1 geldverspilling en waarom is voetbal dat dan niet?
F1 is geen competite ?h kerel , den dieje dat den eersten start blijft alstie goed is en geen pech heeft aan de leiding  ;D  ;D  ;D

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2008, 01:55:13 pm »
De goedkoopste plaatsen zijn 135 euro voor de race. Das dus op een heuvel (staanplaats) onoverdekt. Maar ik pak een stoeltje mee aangezien ik verleden jaar moest rechtstaan. Das toch eens het zien waard. Tja in voetbal loopt het ook niet zoals je wilt h?. En uitmatchen zijn ook verkwisting van geld h? ;) In eigen stadion weet je immers waar je zit of staat maar ergens anders heb je een hek of reclamebord voor je neus. Trouwens wat is de slechte club voor op verplaatsing te gaan? Ikzelf zou wel een keer naar Standard gaan kijken tegen SVZW. Ja, geldverspilling maar je hebt ook tickets voor het weekend en voor een dagje Eau Rouge betaal je makkelijk 575 euro voor de race (wel overdekt). Maar je hebt wel vier races voor je geld h? vanaf s'morgens. Eerst de Formule Bmw, Gp2 (vergelijkbaar met F1: singleseaters, V8 motor), Porshe Supercup en dan F1.



fox

  • Gast
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2008, 01:56:34 pm »
Zijn hier nog F1-fans en wie gaat er al naar Spa binnen twee weken? Ik wel :D

Hoeveel moet dergelijke verkwisterij kosten ?

Hangt er een beetje vanaf. Aan de Raidillon kost het een goeie 400 euro voor het weekend, maar er zijn plaatsen vanaf 150 euro of zo. En waarom is F1 geldverspilling en waarom is voetbal dat dan niet?
F1 is geen competite ?h kerel , den dieje dat den eersten start blijft alstie goed is en geen pech heeft aan de leiding  ;D  ;D  ;D

Dat er een verschil is tussen beide sporten is nogal duidelijk ja, maar dat is dan ook helemaal het punt niet.  Beiden zijn sporten, beiden kosten geld. Dus nogmaals, waarom is 1 sport geldverspilling en de andere sport dan weer niet?

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2008, 01:57:31 pm »
Denk wel dat de moeite is om da keer te zien
SV TILL I DIE

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2008, 02:01:10 pm »
Tis toch ook 180 euro's of meer voor een abbo? Maar ja kheb ook abbo en ge ziet het voetbal een heel seizoen. F1 is maar een weekend per jaar, ik kan er ook niet aandoen dat het bv in Frankrijk maar 60 euro is voor een zelfste plaats. ::) Belgi? is duur h?, maar ik vind het toch eens het zien waard op, het is niets vergeleken met op tv. Er zijn dan 80 000 zotten h?. Minpuntje is wel lang in de file staan maar kheb het ervoor over. En in de voetbal zijn er ook gasten die veel kopen in de fanshop h?, truitjes enz. Ikzelf heb een truitje van het seizoen 2006-07, twee sjaals ??n van essevee europees en svzw-newcastle united. Waarom ieder jaar een shirt of sjaal kopen das toch gedateerd. Ik heb dat alleen gekocht om een herinnering te hebben aan het europese boerenjaar. Iedere thuismatch doe ik de sjaal aan van svzw-newcastle united.



Crudo

  • Gast
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #9 Gepost op: augustus 25, 2008, 02:07:38 pm »
Goedkoopste plaats 135 euro ??   ;D alweer een reden om niet te gaan naar zoiets

Ik heb trouwens een abo in E voor 110 euro

Rafa

  • Gast
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2008, 02:18:02 pm »
Ben nooit ge?nteresseerd geweest in F1, enkel de crashes en af en toe eens een spannende chase. Ben al 2x op Spa-Francorchamps geweest (1x testritten van de nieuwe Renaults (die geel met blauw) en 1x Porsche Challenge ofzo, niet de bedoeling dat het gratis was maar ze moeten hun poorten maar dicht doen ;)), en heb het wel gezien denk ik. Het museum in Stavelot vind ik w?l de moeite, al zeker voor F1-fans.

Geen kritiek op de gasten die daar gaan zitten natuurlijk...

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #11 Gepost op: augustus 25, 2008, 02:25:28 pm »
Ah Rafa gratis binnen hoe heb je dat gedaan? Poorten stonden gewoon open of wat? Dat museum in Stavelot heb ik nog niet gezien, want wij zitten langs de kant van Pouhon (in Malmedy). Je hebt ook mensen die gaan met hun vriendin voor zoveel geld en het tijdens de race voor bekeken houden ::) Begrijpen wie kan. Die mens heeft dan nog twee sponsorsshirts van mercedes van 50 euro gaan halen. Zot :P Ik denk dat een beetje ga rondkijken voor een buitenkansje (om toch nog een herinnering te hebben aan spa).



fox

  • Gast
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #12 Gepost op: augustus 25, 2008, 03:31:24 pm »
Hoeveel moet dergelijke verkwisterij kosten ?
En waarom is F1 geldverspilling en waarom is voetbal dat dan niet?

Dit is een sportforum.  F1 is dat niet! De enige bewegingen die gedaan worden zijn het indrukken van een koppel pedalen met de voeten en het sleuren aan een stuurke.  De rest van deze zogezegde sport berust in onvoorstelbaar waanzinnige roekeloosheid en een entourage van grof geld en schone madammen.

Doe aub geen verdere moeite om te bewijzen dat F1 toch sport zou zijn.

Ik zou de fysieke conditie van de doorsnee voetballer wel eens willen vergelijken met die van een F1 piloot. Als F1 geen sport is, dan is voetbal dat ook niet. Qua onwetendheid kan uw uitspraak wel tellen. F1 piloten zijn enorme atleten.

Berekende risico's nemen is niet gelijk aan roekeloosheid. Daar is een wereld van verschil tussen. Grof geld en schone madammen is trouwens iets wat opgaat voor voetbal ook.
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2008, 03:33:07 pm door fox »

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #13 Gepost op: augustus 25, 2008, 03:49:27 pm »
2460 ik respecteer uw menig, ken nog zo'n mensen. Kzou wel eens willen weten of ge een druk van 5g op uw hoofd kunt overleven. 5g is meestal wat coureurs moeten verdragen van druk op hun hoofd. 5g = 5 keer uw eigen lichaamsgewicht. Inderdaad Fox is denk mij ook een F1 fan. Je hebt er verstand van. Akkoord van heel dat Vip gedoe moet ik ook niet weten. Ik zou graag ook eens met de coureurs op de foto willen en een keer een babbeltje mee slaan, maar helaas is dat maar weggelegd voor de gestelde lichamen. En met het juiste ticket lees goud, geraak je niet binnen in de paddock.



fox

  • Gast
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #14 Gepost op: augustus 25, 2008, 04:56:44 pm »
2460 ik respecteer uw menig, ken nog zo'n mensen. Kzou wel eens willen weten of ge een druk van 5g op uw hoofd kunt overleven. 5g is meestal wat coureurs moeten verdragen van druk op hun hoofd. 5g = 5 keer uw eigen lichaamsgewicht. Inderdaad Fox is denk mij ook een F1 fan. Je hebt er verstand van. Akkoord van heel dat Vip gedoe moet ik ook niet weten. Ik zou graag ook eens met de coureurs op de foto willen en een keer een babbeltje mee slaan, maar helaas is dat maar weggelegd voor de gestelde lichamen. En met het juiste ticket lees goud, geraak je niet binnen in de paddock.

Ben niet direct een fan hoor, maar ik weet wel dat het verdomd lastig is

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #15 Gepost op: augustus 25, 2008, 05:19:04 pm »
Ik denk dat een F1 coureur probleemloos een voetbalmatch kan spelen. Die gasten fitnessen, zwemmen, spelen tennis, rotsbeklimmingen en met gewichten aan hun nek heen en weer bewegen in de fitnesszaal. Ik denk dat zij de meest fitte mensen van de planeet zijn. Anders hou je het niet uit die druk op je hoofd: vier keer je eigen lichaamsgewicht en zo'n bom onder je kont.



Offline den yslandvoarder

  • Leden
  • Berichten: 200
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #16 Gepost op: augustus 25, 2008, 07:06:54 pm »
Zeker weten dat gemotoriseerde sporten veel fysiek vergen.Ook dit zijn fitte sportmensen en wie dit niet ziet, is bevooroordeeld en heel eng. Zelf zie ik naast voetbal graag motorrace. Spanning troef en wat de prijs betreft, voor een 24-uursrace, vb. Magny-Cours in Frankrijk betaal je 180 euro (verplaatsing incl.), da's evenveel als mijn abo bij essevee, maar ik reken hier dan nog mijn 17 verplaatsingen niet bij. Weet wel dat je voor gelijk welk gemotoriseerd evenement toch ongeveer evenveel uren spektakel bekomt, want vele races volgen zich op en de trainingen vooraf zijn ook best meegenomen.
Van tegen zee, voor de Essevee

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #17 Gepost op: augustus 25, 2008, 11:43:05 pm »
Voor f1 in Magny-Cours is het 60 euro. Het is geweten dat Belgi? duur is h?. Maar wel tof circuit Spa. In de Pouhon bocht is altijd wat te beleven want Lewis Hamilton vloog er bijna af in de race verleden jaar. Liever in een bocht dan op het rechte stuk want daar vliegen ze voorbij, in Pouhon moeten ze terugschakelen naar 5de aan 290 per uur door de bocht. En als dat terugschakeld, man dat geeft nog ne buis ze. ;D



Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #18 Gepost op: augustus 26, 2008, 02:35:53 pm »
Hoeveel moet dergelijke verkwisterij kosten ?
En waarom is F1 geldverspilling en waarom is voetbal dat dan niet?

Dit is een sportforum.  F1 is dat niet! De enige bewegingen die gedaan worden zijn het indrukken van een koppel pedalen met de voeten en het sleuren aan een stuurke.  De rest van deze zogezegde sport berust in onvoorstelbaar waanzinnige roekeloosheid en een entourage van grof geld en schone madammen.

Doe aub geen verdere moeite om te bewijzen dat F1 toch sport zou zijn.
want voor sommigen is kaarten, biljarten, darts en flipperkast spelen ook sport want daar heb je veel uithouding voor nodig.

Ik nodig u alvast eens uit om 2 uurtjes met een 'kart' te gaan rijden op een deftig circuit. Ik kan je garanderen dat je er doodop mag uitgesleurd worden. En dit is dan nog 'maar' karting....
Webteam SV Zulte Waregem

fox

  • Gast
Re: Spa-Francorchamps
« Reactie #19 Gepost op: augustus 26, 2008, 03:08:46 pm »
Hoeveel moet dergelijke verkwisterij kosten ?
En waarom is F1 geldverspilling en waarom is voetbal dat dan niet?

Dit is een sportforum.  F1 is dat niet! De enige bewegingen die gedaan worden zijn het indrukken van een koppel pedalen met de voeten en het sleuren aan een stuurke.  De rest van deze zogezegde sport berust in onvoorstelbaar waanzinnige roekeloosheid en een entourage van grof geld en schone madammen.

Doe aub geen verdere moeite om te bewijzen dat F1 toch sport zou zijn.
want voor sommigen is kaarten, biljarten, darts en flipperkast spelen ook sport want daar heb je veel uithouding voor nodig.

Ik nodig u alvast eens uit om 2 uurtjes met een 'kart' te gaan rijden op een deftig circuit. Ik kan je garanderen dat je er doodop mag uitgesleurd worden. En dit is dan nog 'maar' karting....

We moeten helemaal geen moeite doen. Vooroordelen zijn er nu eenmaal om meningen niet te moeten herzien.