Auteur Topic: EUROPEES VOETBAL  (gelezen 258713 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Gruunwit

  • Leden
  • Berichten: 139
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1100 Gepost op: februari 18, 2011, 11:49:14 am »
Wat deden die 'supporters' van Charleroi daar eigenlijk?

'L'arriv?e de hooligans, sans ?charpes ni maillots mais avec des sigles distinctifs de cette mouvance cousus sur leurs v?tements, a jet? un froid. Un groupe d'une bonne centaine de personnes compos? de fans du PSV renforc?s par des Belges du club de Charleroi.'

De supporters van PSV & Charleroi hebben al vele jaren een vriendschapsband. Dat is toch algemeen geweten of was dat bij jullie nog niet bekend?

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1101 Gepost op: februari 18, 2011, 02:21:43 pm »
Gisteren Lille - PSV gaan bekijken met Rafa, Harry en Eugene.

Met dank aan de laatste 25 minuten te laat in het stadion.

Lille dringend nood aan hun nieuw stadion.
Psv extreem slecht maar pakt toch wel punt mee en vooral 2 uitdoelpunten.

Lekker sfeertje bij Lille, ontlading bij Psv was ongelovelijk na de doelpunten.
Eerst 80' voetballen roepen naar je spelersgroep om ze dan te onthalen als helden na de doelpunten.



Het eerste spectakel heb je dan blijkbaar wel gemist. http://www.lavoixdunord.fr/Region/actualite/Secteur_Region/2011/02/18/article_des-hooligans-provoquent-de-violents-inc.shtml

Wat deden die 'supporters' van Charleroi daar eigenlijk?

'L'arriv?e de hooligans, sans ?charpes ni maillots mais avec des sigles distinctifs de cette mouvance cousus sur leurs v?tements, a jet? un froid. Un groupe d'une bonne centaine de personnes compos? de fans du PSV renforc?s par des Belges du club de Charleroi.'

Die willen ook eens deftig voetal zien h?... ;)

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1102 Gepost op: februari 18, 2011, 03:30:43 pm »
Was bekend bij sommigen :)
Stonden net naast HK PSV..

Gelukkig net op tijd AFCA muts kunnen wegsteken ;)

fox

  • Gast
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1103 Gepost op: mei 04, 2011, 02:36:17 pm »
Wat vonden jullie eigenlijk van de halve finalewedstrijden tussen Real en Barca? En dan vooral de zogezegde arbitragen tegen Real?

Ik vond de arbitrage niet tegen Real as such maar op bepaalde cruciale fases worden ze toch serieus benadeeld en dat door de soms wat theatrale houding van de Barcelona spelers die geen moment onbenut hebben gelaten om de Real spelers kaarten te proberen aannaaien. Vooral Mascherano en Pedro lieten zich niet onbetuigd om elleboogstoten te veinzen enzovoorts. Dergelijk gedrag valt niet goed te praten en die 2 mogen voor mijn part ook op het matje geroepen worden.

begrijp me natuurlijk niet verkeerd. Mourinho en de zijnen verdienden helemaal niets met het afbraakvoetbal dat ze brachten, maar de Catalanen hadden dergelijke onsportieve zaken helemaal niet nodig om te winnen. Dat vind ik een beetje jammer.
 

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1104 Gepost op: mei 04, 2011, 02:46:57 pm »
Hallo...

Dat er wat gevallen wordt en gefaked is nu eenmaal onderdeel van het voetbal.
Als je de heenmatch Pepe, Marcelo en Adebayor in actie ziet mag het alle 3 rood zijn.
Di Maria mag gerust 2x geel krijgen voor al zijn gezaag om een kaart voor Alves...

In de terugmatch kon Diarra, Adebayor (2x geel), Alonso, Marcelo rood gekregen hebben..
Dat een speler als Alonso hem zo bezighoudt met de scheids...
C.R. mocht ook gerust op de bon voor al zijn gemekker...

Het is jammer dat Barca het misschien wat "unfair" speelde. Maar als je als Real zijnde met 3(!!) verdedigende middenvelders durft spelen, een Kaka/Benzema/... op de bank houdt in een thuismatch verdien je niet meer dan er uit te vliegen.
Dan vind ik dat alle middelen goed zijn om zo'n clubje uit te schakelen.

En eerlijk gezegd..
Stoort me niet wie er doorgaat van die 2, United wint toch de cup ;)

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1105 Gepost op: mei 04, 2011, 05:37:39 pm »
Dik terecht uiteraard dat Bar?a doorgaat, maar waar ik me het meest aan erger is dat onze gazetten weer volstaan van hoe goed onzen bleker wel was...  ::)
Ben ik werkelijk de enige die hem al jaren een thuisfluiter en een voortrekker van de grote ploegen vindt?
Gisteren fluit hij meer dan 90% van de match goed, maar die ene cruciale fase lapt hij het hem toch wel weer zeker?! Zuivere goal van Real afgekeurd op een moment dat het nog 0-0 stond. Bij 0-1 en nog een dik half uur te spelen kon het echt werkelijk nog alle kanten op. I hate to say it, maar dienen arrogante klojo van ne Mourinho had geen ongelijk toen ie zei dat ze op voorhand kansloos waren met onze gouden fluit uit Oudenaarde...

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1106 Gepost op: mei 04, 2011, 06:26:20 pm »
Kijk eens aan, Mourinho is in z'n opzet geslaagd. Die man is zo bezig met het mentaal/psychologische aspect van het voetbal. Hij gebruikt alles, maar werkelijk alles in de media om er voor te zorgen dat zijn team in de belangstelling staat. Neem nu dat voorval met De Bleeckere. Real Madrid, zo'n instituut, die gaan dan op hun website een filmke over De Bleeckere zetten met beelden waarop hij zogezegd in het voordeel van Bar?a fluit. Wat is dat nu voor een voorbeeld voor de jeugd van Real Madrid en de jeugd in het algemeen ? Deze hele cinema is ronduit zielig.
Gisteren gezien hoe bij elke fout van Real Madrid de spelers van Real op De Bleeckere stormden ?
Wees maar gerust dat Mourinho dat op voorhand aan zijn spelers heeft gevraagd om elke beslissing van F. DB. te contesteren! En dan die stijl van Real... :'(   De media was laaiend enthousiast op het "systeem" dat Mourinho gevonden had om Barcelona te destabiliseren en bijgevolg uit hun spel te brengen.
Dat zogezegde "geweldige systeem" lukte 1 keer (Copa del Rey: 0-1 winst Real Madrid, CR kopt winnende treffer binnen in de verlengingen). In de competitie speelde Real gelijk tegen Bar?a: 1-1, 2 penaltygoals. Vorige week woensdag verloor Real thuis met 0-2. BAF, systeem aan dingelen. Gisteren moest Real bijgevolg winnen in Barcelona met 2 goals verschil. Wat doet Real Madrid ? Juist, vasthouden aan dat geweldige systeem en 1ste helft, net als in Bernabeu, volledig onderliggen. Real mocht Casillas bedanken voor enkele superreddingen. Uiteindelijk ligt Real buiten en is die hele cirque rond Mourinho hopelijk afgelopen !!

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1107 Gepost op: mei 04, 2011, 07:46:57 pm »
Mijn mening over de afgekeurde goal: Ronaldo brengt onopzettelijk de laatste man van Barcelona - die de aanval zou hebben lamgelegd - ten val. Altijd fout volgens mij. Als er in de rechthoek iemand een bal tegen zijn hand krijgt terwijl die op de doellijn staat, zal niemand twijfelen.

Da's mijn mening nadat ik de fase een aantal keer gezien heb. Jullie mening?
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1108 Gepost op: mei 04, 2011, 09:04:27 pm »
Mijn mening over de afgekeurde goal: Ronaldo brengt onopzettelijk de laatste man van Barcelona - die de aanval zou hebben lamgelegd - ten val. Altijd fout volgens mij. Als er in de rechthoek iemand een bal tegen zijn hand krijgt terwijl die op de doellijn staat, zal niemand twijfelen.

Da's mijn mening nadat ik de fase een aantal keer gezien heb. Jullie mening?

Volgens mij was er slechts 1 juiste beslissing en dat was: fout op Ronaldo buiten de 16.
Een fout fluiten t?gen Ronaldo is echt onbegrijpelijk aangezien hij 1 seconde daarvoor door een Barca-speler ten val was gebracht.

Nooit mijn favoriet geweest, die De Bleeckere

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1109 Gepost op: mei 04, 2011, 10:30:59 pm »
Mijn mening over de afgekeurde goal: Ronaldo brengt onopzettelijk de laatste man van Barcelona - die de aanval zou hebben lamgelegd - ten val. Altijd fout volgens mij. Als er in de rechthoek iemand een bal tegen zijn hand krijgt terwijl die op de doellijn staat, zal niemand twijfelen.

Da's mijn mening nadat ik de fase een aantal keer gezien heb. Jullie mening?
Er is een fout op Ronaldo waardoor hij uit balans raakt en vervolgens de laatste man doet struikelen. Eerste fout fluiten Frank!

fox

  • Gast
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1110 Gepost op: mei 05, 2011, 10:41:12 am »
Mijn mening over de afgekeurde goal: Ronaldo brengt onopzettelijk de laatste man van Barcelona - die de aanval zou hebben lamgelegd - ten val. Altijd fout volgens mij. Als er in de rechthoek iemand een bal tegen zijn hand krijgt terwijl die op de doellijn staat, zal niemand twijfelen.

Da's mijn mening nadat ik de fase een aantal keer gezien heb. Jullie mening?

Als er een fout moet gefloten worden is dat er eentje voor Ronaldo en niet tegen, maar het is wel logisch dat je in die fase laat doorspelen wegens balvoordeel. Dat Ronaldo door te vallen ook nog de verdediger van Barca meetrekt is een jammerlijke zaak voor Barca maar het is Barcelona die de fout maakt dus zou ik laten doorspelen en de goal laten tellen. Maar goed, het is een raar voorval en een vrije trap voor Real is wel te rechtvaardigen denk ik. Een vrije trap tegen Real is echter 100% zeker de foute beslissing.

Ik zou trouwens ook nog wel eens willen zien of die Barca verdediger de aanval succesvol zou afgebroken hebben want hij liep volgens mij serieus achter de feiten aan en vandaar zeg ik ook. Geldig doelpunt.

Soit, Real ligt er oververdiend uit. Onbegrijpelijk dat Real zelf geen positief voetbal tracht te brengen tegen Barca. Ok dat is misschien geinspireerd door die 5-0 pandoering eerder dit seizoen maar daar vergeten ze precies wel dat Real het eerste half uur van die wedstrijd gewoon beter was. Met Di Maria op links, Ronaldo op rechts en Benzema in de spits heb je fantastische aanvallende wapens en je gebruikt ze niet. Zonde.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1111 Gepost op: mei 05, 2011, 11:08:49 am »
Mijn mening over de afgekeurde goal: Ronaldo brengt onopzettelijk de laatste man van Barcelona - die de aanval zou hebben lamgelegd - ten val. Altijd fout volgens mij. Als er in de rechthoek iemand een bal tegen zijn hand krijgt terwijl die op de doellijn staat, zal niemand twijfelen.

Da's mijn mening nadat ik de fase een aantal keer gezien heb. Jullie mening?

Als er een fout moet gefloten worden is dat er eentje voor Ronaldo en niet tegen, maar het is wel logisch dat je in die fase laat doorspelen wegens balvoordeel. Dat Ronaldo door te vallen ook nog de verdediger van Barca meetrekt is een jammerlijke zaak voor Barca maar het is Barcelona die de fout maakt dus zou ik laten doorspelen en de goal laten tellen. Maar goed, het is een raar voorval en een vrije trap voor Real is wel te rechtvaardigen denk ik. Een vrije trap tegen Real is echter 100% zeker de foute beslissing.

Ik zou trouwens ook nog wel eens willen zien of die Barca verdediger de aanval succesvol zou afgebroken hebben want hij liep volgens mij serieus achter de feiten aan en vandaar zeg ik ook. Geldig doelpunt.

Soit, Real ligt er oververdiend uit. Onbegrijpelijk dat Real zelf geen positief voetbal tracht te brengen tegen Barca. Ok dat is misschien geinspireerd door die 5-0 pandoering eerder dit seizoen maar daar vergeten ze precies wel dat Real het eerste half uur van die wedstrijd gewoon beter was. Met Di Maria op links, Ronaldo op rechts en Benzema in de spits heb je fantastische aanvallende wapens en je gebruikt ze niet. Zonde.
Dikke vette ? !
Perfecte analyse.

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1112 Gepost op: mei 05, 2011, 11:27:11 am »
Was fout.
CR haalt onbewust verdediger neer maar zo krijgt Di Maria dacht ik vrijgeleide naar doel.
Dus moet je de aanval afbreken. Wel wordt CR foutief afgestopt dus was gewoon fout net voor de 16 voor Real.

Toch zo duidelijk als iets ?
Anders laat je als aanvaller je nu gewoon telkens vallen, neemt de verdediger mee en de man met bal kan rustig naar doel gaan..

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1113 Gepost op: mei 05, 2011, 11:38:51 am »
Awel, fout op CR, balvoordeel en geldige goal.
Maar wel content dat ze afgekeurd werd :)

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1114 Gepost op: mei 05, 2011, 09:23:17 pm »
Was fout.
CR haalt onbewust verdediger neer maar zo krijgt Di Maria dacht ik vrijgeleide naar doel.
Dus moet je de aanval afbreken. Wel wordt CR foutief afgestopt dus was gewoon fout net voor de 16 voor Real.

Toch zo duidelijk als iets ?
Anders laat je als aanvaller je nu gewoon telkens vallen, neemt de verdediger mee en de man met bal kan rustig naar doel gaan..
Zwanst nie, ?...
Kijk nog maar eens naar de beelden!
No way dat diene verdediger nog eerst op den bal zou zijn geweest!

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1115 Gepost op: mei 05, 2011, 10:55:55 pm »
Dan nog.
Door zijn val, nadat hij wordt geraakt door CR, kan hij sowieso niet meer aan de bal..
Negatieve pressing in voetbal loos begrip voor jou ?

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1116 Gepost op: mei 06, 2011, 04:53:42 pm »
Dan nog.
Door zijn val, nadat hij wordt geraakt door CR, kan hij sowieso niet meer aan de bal..
Negatieve pressing in voetbal loos begrip voor jou ?
HOPELOOS!
Ik ga nog een poging wagen en dan geef ik het op...
Ten eerste: 't was voor 1 keer ECHT wel fout op Ronaldo, h?. Voor ene keer was't nu wel gene plotsen aanval van epilepsie.
Ten tweede : als ne speler nen andere speler onderuitschopt en de geraakte speler verliest daardoor (uiteraard) zijn evenwicht en valt tegen de benen van nen andere speler, is dat dan fout van het szlachtoffer in jouw ogen misschien?
Ten derde : lopend, vallend, vliegend of zwemmend : DIENE VERDEDIGER KON NOOIT MEER BIJ DIENEN BAL!

Begrijp mij nie verkeerd, h?, ik ben absoluut nie kwaad dat Bar?a volledig terecht doorgaat en ik heb het absoluut ook nie voor die jeanet van Real, maar ik blijf er gewoon bij dat onzen Bleker nen thuisfluiter is in de gewone matchen en ne voortrekker van de grote ploegen in de topmatchen.
Sorry, maar de enige reden waarom hij volgens mij zoveel topmatchen mag blazen is omdat ie de topploegen over 't algemeen geen strobreed in de weg legt, net zoals ze het bij den UEFA graag zien... Finales moeten met de topteams gespeeld worden.
En nu stop ik erover.

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1117 Gepost op: mei 08, 2011, 11:16:09 pm »
die hard essevee?r
Ten derde : lopend, vallend, vliegend of zwemmend : DIENE VERDEDIGER KON NOOIT MEER BIJ DIENEN BAL!

Negatieve pressing is dus loos bericht :)


Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1118 Gepost op: mei 08, 2011, 11:19:06 pm »
die hard essevee?r
Ten derde : lopend, vallend, vliegend of zwemmend

... en weer doorgaand! Opzij, opzij, opzij...
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re:EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1119 Gepost op: mei 15, 2011, 10:01:22 pm »
Ajax kampioen :)