Auteur Topic: EUROPEES VOETBAL  (gelezen 258817 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1240 Gepost op: december 23, 2014, 04:27:36 pm »
verbaast me niets, zo'n kakploeg

Inderdaad, hebben we dan ook zonder enige moeite van gewonnen. En toen dachten we dat we een wereldploeg hadden  :P

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1241 Gepost op: december 23, 2014, 04:28:34 pm »
Inderdaad, hebben we dan ook zonder enige moeite van gewonnen. En toen dachten we dat we een wereldploeg hadden  :P

Tja als je de beker wint tegen Legia verwacht je toch niet dat het zo'n slechte ploeg is? :p

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1242 Gepost op: december 24, 2014, 11:49:28 am »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1243 Gepost op: maart 19, 2015, 11:02:24 pm »
Sterke prestatie van Club Brugge, chapeau. H??l goed voor het Belgisch voetbal.
SV TILL I DIE

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1244 Gepost op: maart 19, 2015, 11:58:51 pm »
mooi voor Klup op korte termijn
mooi voor Belgische voetbal
maar
volgens mij zal Klup toch met lege handen eigenen
Standard kampioen
RSCA beker
Klup niks....

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1245 Gepost op: maart 20, 2015, 01:38:03 pm »
En nu mogen ze naar Oekra?ne. Een droom die in vervulling gaat voor de supporters :)

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1246 Gepost op: maart 20, 2015, 02:18:52 pm »
Er tegen die ploeg uitliggen zou zeer jammer zijn, maar de halve finale halen zou nu toch echt wel mogelijk moeten zijn. :)

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1247 Gepost op: maart 20, 2015, 03:55:18 pm »
Stel dat ze doorgaan, wordt dan opnieuw geloot voor de halve finales? Of ligt het speelschema nu vast?

Offline alex

  • Leden
  • Berichten: 452
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1248 Gepost op: maart 20, 2015, 08:56:50 pm »
Hun nek gaat nog meer zwellen

Offline Boerke Sjarel

  • Leden
  • Berichten: 450
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1249 Gepost op: maart 21, 2015, 03:54:54 pm »
Hun nek gaat nog meer zwellen

Ik gun het Brugge toch meer dan Anderlecht  :)
"Zulte Waregem is als een fopkaars. Als je denkt dat ze uit is, is ze daar terug."

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1250 Gepost op: maart 23, 2015, 10:53:21 am »
Ik gun het Brugge toch meer dan Anderlecht  :)

Ik niet. Mijn aversie tov die ploeg en vooral hun supporters is de voorbije thuismatchen alleen maar gestegen.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1251 Gepost op: maart 23, 2015, 11:30:41 am »
Ik niet. Mijn aversie tov die ploeg en vooral hun supporters is de voorbije thuismatchen alleen maar gestegen.
Bij mij ook! Zolang ze de titel niet pakken ben ik content:-).

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1252 Gepost op: april 25, 2015, 09:44:11 am »
Ik niet. Mijn aversie tov die ploeg en vooral hun supporters is de voorbije thuismatchen alleen maar gestegen.

Zelfde mening.  scum brueghe

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1253 Gepost op: april 25, 2015, 11:15:22 am »
Bij mij ook! Zolang ze de titel niet pakken ben ik content:-).
Ik niet. Mijn aversie tov die ploeg en vooral hun supporters is de voorbije thuismatchen alleen maar gestegen.

Ik gun die van Club ook niets!!!

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1254 Gepost op: mei 08, 2015, 05:37:59 pm »
Nederland, Engeland en Ierland eindigden op respectievelijk de eerste, tweede en derde plaats in het fair play-klassement en worden hiervoor beloond. Het klassement werd opgemaakt op basis van alle wedstrijden die tussen 1 mei 2014 en 30 april 2015 in UEFA-competities afgewerkt werden, door zowel clubs als nationale ploegen. In de stand eindigde Belgi? op de 15de plaats.

Er werd door de UEFA rekening gehouden met volgende criteria: positief spel, respect voor de scheidsrechter, gedrag van de supporters en de clubafgevaardigden en het aantal gele en rode kaarten.

Dat Nederland als eerste eindigt in het fair-play-klassement doet toch wel de wenkbrauwen fronsen. In februari was er nog bijzonder veel ophef toen hooligans van Feyenoord een spoor van vernieling trokken door de straten van Rome na de Europa League-match tegen AS Roma.

Vanaf volgend seizoen krijgen de winnaars van de fair play-rankings niet langer een extra plaats in de Europa League. Voortaan krijgen de hoogst gerangschikte nationale voetbalbonden een geldprijs, die verdeeld zal worden onder uitgekozen amateur- of profclubs.

-sport.be

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1255 Gepost op: augustus 08, 2015, 06:04:10 pm »
Citaat
'Charleroi houdt flinke kater over aan Europees avontuur'

Donderdag kwam er na twee rondes een einde aan het avontuur van Sporting Charleroi in de Europa League. Voor de fans en de spelers mag Europa dan wel een unieke ervaring geweest zijn, de boekhouder van de Carolo's zal wellicht minder gelukkig zijn.

Volgens Proximus TV heeft het Europese parcours immers een flink gat geslagen in de rekeningen van Charleroi. 87.000 euro zou de club verloren hebben. Charleroi had het immers niet getroffen met de lotingen, want het moest verre ?n dure verplaatsingen maken naar Isra?l en Oekra?ne.

De grootste boosdoeners waren echter de eigen fans. Hun gedrag tijdens de thuiswedstrijd tegen Beitar Jeruzalem zorgde er voor dat Charleroi een boete kreeg van de UEFA. "Maar het was de moeite waard", blijft Mehdi Bayat wel positief tegenover RTBF.

Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/187475/Charleroi_houdt_flinke_kater_over_aan_Europees_avontuur#ixzz3iEtjnXho

Toont nogmaals aan dat de tickets voor de Europa League dikwijls een vergiftigd geschenk is.
Pas als je de groepsfase haalt en zeker bent van 6 mooiere affiches zal zowel financieel als sportief interessanter worden.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1256 Gepost op: augustus 08, 2015, 07:31:39 pm »
Toont nogmaals aan dat de tickets voor de Europa League dikwijls een vergiftigd geschenk is.
Pas als je de groepsfase haalt en zeker bent van 6 mooiere affiches zal zowel financieel als sportief interessanter worden.

Akkoord maar, als de club al pijn heeft van een onvoorziene uitgave van amper 87.000?, dan vraag ik me af wat je in eerste klasse doet...

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1257 Gepost op: augustus 08, 2015, 07:33:24 pm »
Akkoord maar, als de club al pijn heeft van een onvoorziene uitgave van amper 87.000?, dan vraag ik me af wat je in eerste klasse doet...
Het is Proximus tv die dat berekend heeft, h?. Charleroi heeft niet gezegd dat het de club pijn doet, al is het nooit leuk, voor welke club dan ooit, om het Europees avontuur met een kleine financi?le kater af te sluiten.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1258 Gepost op: augustus 08, 2015, 08:16:39 pm »
Charloroi kan/kon de Europese deelname wel gebruiken om bepaalde spelers te behouden, nieuwkomers te overtuigen, spelerswaardes te verhogen... Ze winnen meer dan 87k hoor.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: EUROPEES VOETBAL
« Reactie #1259 Gepost op: augustus 09, 2015, 11:21:50 am »
Transferperiode is nog lang niet gedaan hoor, en het Europese verhaal is nu al afgelopen.
Zoveel transfers hebben ze eigelijk nog niet gedaan en grote of bekende namen hebben ze niet aangetrokken, behalve Pollet mss.
Tzou mij alvast niet verbazen moesten Dewaest en/of Kebano alsnog vertrekken, en voor hetzelfde geld dezelfde toer opgaan als wij vorig seizoen.

Soit, het punt is dat die Europese voorrondes zowel sportief als financieel niet interessant zijn, vooral voor een kleinere club.

Ter vergelijking:
Kwalificatie voor de groepsfase Europa League (= Beker van Belgi? winnen) is automatisch 1,3M in het laatje + 6 interessante matchen.
3e en 4e plaats halen in PO 1 is ticket naar 3e en 2e voorronde Europa League, wat slechts 140.000? en 130.000? opbrengt bij het halen van de volgende ronde.

Reken daarbij dat het seizoen extra vroeg start, en dat een 'kleine' Belgische club een lage Europese co?ffici?nt heeft en dus 2-3 keer tegen (op papier) een sterkere tegenstander geloot wordt.

Ik weet niet wat deelname aan PO1 (tv-geld, ticketing,..) opbrengt, maar ik heb de indruk dat de weg naar Europa voor een kleinere club op alle vlakken interessanter is via de Beker dan via PO 1.