Auteur Topic: Over RE Moeskroen  (gelezen 88179 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #120 Gepost op: mei 08, 2020, 07:07:34 pm »
KV Mechelen heeft de boel geprobeerd om te kopen en die zijn er ook zogoed als zonder straf vanaf gekomen, is in mijn ogen nog een pak erger.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #121 Gepost op: mei 08, 2020, 07:32:19 pm »
KV Mechelen heeft de boel geprobeerd om te kopen en die zijn er ook zogoed als zonder straf vanaf gekomen, is in mijn ogen nog een pak erger.

Idd, Mechelen en W-B mochten vorig jaar ook nooit een licentie gekregen hebben, maar Moeskroen speelt al 6 jaar met de voeten van den bond.

Francois wist dat er makelaars aan de top stonden, maar hield hen de hand boven het hoofd, en ook met Allaerts hebben ze iemand met een lange arm.

Moeskroen doet ook aan pure mensenhandel. Spelers tekenen daar en worden doorverhuurd/verkocht zonder dat ze ooit maar in Belgie geweest zijn.

Dit is belachelijk tot en met

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #122 Gepost op: mei 08, 2020, 09:14:34 pm »
KV Mechelen heeft de boel geprobeerd om te kopen en die zijn er ook zogoed als zonder straf vanaf gekomen, is in mijn ogen nog een pak erger.

Idd, Mechelen en W-B mochten vorig jaar ook nooit een licentie gekregen hebben, maar Moeskroen speelt al 6 jaar met de voeten van den bond.

Francois wist dat er makelaars aan de top stonden, maar hield hen de hand boven het hoofd, en ook met Allaerts hebben ze iemand met een lange arm.

Moeskroen doet ook aan pure mensenhandel. Spelers tekenen daar en worden doorverhuurd/verkocht zonder dat ze ooit maar in Belgie geweest zijn.

Dit is belachelijk tot en met

Spelers tekenen er wel met hun volle verstand en weten goed genoeg wat er gaat gebeuren. Probleem is dat er iets niet klopt aan de geldstroom, moet wel witwassen zijn op één of andere manier. Maar fuck moet een geniaal systeem zijn want gerecht ziet het al 5 jaar gebeuren en nog geen enkel concreet bewijs.

Bijgevolg mogen ze van mij moeskroen financieel aanpakken wanneer er problemen zijn. Sportief heeft moeskroen nog niets misgedaan dus vind ik ook dat de club en de supporters niet sportief moeten gestraft worden.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #123 Gepost op: mei 09, 2020, 07:00:20 am »
KV Mechelen heeft de boel geprobeerd om te kopen en die zijn er ook zogoed als zonder straf vanaf gekomen, is in mijn ogen nog een pak erger.

Idd, Mechelen en W-B mochten vorig jaar ook nooit een licentie gekregen hebben, maar Moeskroen speelt al 6 jaar met de voeten van den bond.

Francois wist dat er makelaars aan de top stonden, maar hield hen de hand boven het hoofd, en ook met Allaerts hebben ze iemand met een lange arm.

Moeskroen doet ook aan pure mensenhandel. Spelers tekenen daar en worden doorverhuurd/verkocht zonder dat ze ooit maar in Belgie geweest zijn.

Dit is belachelijk tot en met

Spelers tekenen er wel met hun volle verstand en weten goed genoeg wat er gaat gebeuren. Probleem is dat er iets niet klopt aan de geldstroom, moet wel witwassen zijn op één of andere manier. Maar fuck moet een geniaal systeem zijn want gerecht ziet het al 5 jaar gebeuren en nog geen enkel concreet bewijs.

Bijgevolg mogen ze van mij moeskroen financieel aanpakken wanneer er problemen zijn. Sportief heeft moeskroen nog niets misgedaan dus vind ik ook dat de club en de supporters niet sportief moeten gestraft worden.
Sportief nog niets misdaan?
Ik meen mij toch een op zijn minst verdachte vuilkarre - Moeskroen uit het seizoen 2016-2017 te herinneren en een nog veel verdachtere Eupen - Moeskroen van het jaar erna...
Maar hé, zolang we niets zwart op wit kunnen bewijzen is er niets aan de hand hé...
Corrupte kloteboel heel da voetbalwereldje.
En wij zijn de schapen die het gedwee blijven volgen en er blijven voor betalen.
Ze lachen ons gewoon vierkant uit!

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #124 Gepost op: mei 09, 2020, 09:24:28 am »
KV Mechelen heeft de boel geprobeerd om te kopen en die zijn er ook zogoed als zonder straf vanaf gekomen, is in mijn ogen nog een pak erger.

Idd, Mechelen en W-B mochten vorig jaar ook nooit een licentie gekregen hebben, maar Moeskroen speelt al 6 jaar met de voeten van den bond.

Francois wist dat er makelaars aan de top stonden, maar hield hen de hand boven het hoofd, en ook met Allaerts hebben ze iemand met een lange arm.

Moeskroen doet ook aan pure mensenhandel. Spelers tekenen daar en worden doorverhuurd/verkocht zonder dat ze ooit maar in Belgie geweest zijn.

Dit is belachelijk tot en met

Spelers tekenen er wel met hun volle verstand en weten goed genoeg wat er gaat gebeuren. Probleem is dat er iets niet klopt aan de geldstroom, moet wel witwassen zijn op één of andere manier. Maar fuck moet een geniaal systeem zijn want gerecht ziet het al 5 jaar gebeuren en nog geen enkel concreet bewijs.

Bijgevolg mogen ze van mij moeskroen financieel aanpakken wanneer er problemen zijn. Sportief heeft moeskroen nog niets misgedaan dus vind ik ook dat de club en de supporters niet sportief moeten gestraft worden.
Sportief nog niets misdaan?
Ik meen mij toch een op zijn minst verdachte vuilkarre - Moeskroen uit het seizoen 2016-2017 te herinneren en een nog veel verdachtere Eupen - Moeskroen van het jaar erna...
Maar hé, zolang we niets zwart op wit kunnen bewijzen is er niets aan de hand hé...
Corrupte kloteboel heel da voetbalwereldje.
En wij zijn de schapen die het gedwee blijven volgen en er blijven voor betalen.
Ze lachen ons gewoon vierkant uit!

Ik vind wel dat er nog verdachtere zaken zijn geweest jammer genoeg in Belgie, en waarboven KV Mechelen er zelfs bewijzen zijn.
Als je alles trouwens puur analytisch zou bekijken is essevee zelf verdacht, hoeveel jaar zetten we nu al een reeks neer om dan er een hele hoop te verliezen.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #125 Gepost op: mei 09, 2020, 11:38:58 am »
KV Mechelen heeft de boel geprobeerd om te kopen en die zijn er ook zogoed als zonder straf vanaf gekomen, is in mijn ogen nog een pak erger.

Idd, Mechelen en W-B mochten vorig jaar ook nooit een licentie gekregen hebben, maar Moeskroen speelt al 6 jaar met de voeten van den bond.

Francois wist dat er makelaars aan de top stonden, maar hield hen de hand boven het hoofd, en ook met Allaerts hebben ze iemand met een lange arm.

Moeskroen doet ook aan pure mensenhandel. Spelers tekenen daar en worden doorverhuurd/verkocht zonder dat ze ooit maar in Belgie geweest zijn.

Dit is belachelijk tot en met

Spelers tekenen er wel met hun volle verstand en weten goed genoeg wat er gaat gebeuren. Probleem is dat er iets niet klopt aan de geldstroom, moet wel witwassen zijn op één of andere manier. Maar fuck moet een geniaal systeem zijn want gerecht ziet het al 5 jaar gebeuren en nog geen enkel concreet bewijs.

Bijgevolg mogen ze van mij moeskroen financieel aanpakken wanneer er problemen zijn. Sportief heeft moeskroen nog niets misgedaan dus vind ik ook dat de club en de supporters niet sportief moeten gestraft worden.
Sportief nog niets misdaan?
Ik meen mij toch een op zijn minst verdachte vuilkarre - Moeskroen uit het seizoen 2016-2017 te herinneren en een nog veel verdachtere Eupen - Moeskroen van het jaar erna...
Maar hé, zolang we niets zwart op wit kunnen bewijzen is er niets aan de hand hé...
Corrupte kloteboel heel da voetbalwereldje.
En wij zijn de schapen die het gedwee blijven volgen en er blijven voor betalen.
Ze lachen ons gewoon vierkant uit!

Ik vind wel dat er nog verdachtere zaken zijn geweest jammer genoeg in Belgie, en waarboven KV Mechelen er zelfs bewijzen zijn.
Als je alles trouwens puur analytisch zou bekijken is essevee zelf verdacht, hoeveel jaar zetten we nu al een reeks neer om dan er een hele hoop te verliezen.
Ik maak mij daarin dan ook niet de minste illusies, onze club of toch op zijn minst bepaalde figuren binnen de club werken hier volop aan mee.
Maar zoals ik al zei, zolang er geen bewijzen zijn is er niets aan de hand, hé...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #126 Gepost op: mei 09, 2020, 11:51:49 am »
BAS ... dat is volgens mij het 'voetbal'corruptiefonds.
Je krijgt geen licentie voor meerdere redenen, doet een donatie aan het BAS-fonds en alles komt in orde.
Je kan er terecht voor wedstrijdvervalsing, problemen met licenties, verkorten schorsingen.  >:(

Offline Gruunwit

  • Leden
  • Berichten: 139
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #127 Gepost op: mei 09, 2020, 06:24:45 pm »
KV Mechelen heeft de boel geprobeerd om te kopen en die zijn er ook zogoed als zonder straf vanaf gekomen, is in mijn ogen nog een pak erger.

Inderdaad! Opvallend is ook hoe men nu in de media reageert. Nu is Moeskroen de club die iedereen liever kwijt is in 1A, een jaar geleden was men voor YRKV Mechelen veel milder.


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #129 Gepost op: augustus 29, 2020, 09:00:45 am »
Never ending story hé ...

Ze zullen wel ergens 'n keuken bestellen of naar een of andere rechtbank stappen die ze dan weer uit de wind zet (wegens procedurefouten ofzo).

Als je ziet dat clubs die actief bezig waren met wedstrijdvervalsing er gewoon mee wegkomen, waarom zouden ze dan ophef maken van een club die wat foefelt met papierwerk wat betreft hun eigenaars/bedrijfsvorm. Misselijkmakend is het.

 

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #130 Gepost op: augustus 29, 2020, 11:50:59 am »
Never ending story hé ...

Ze zullen wel ergens 'n keuken bestellen of naar een of andere rechtbank stappen die ze dan weer uit de wind zet (wegens procedurefouten ofzo).

Als je ziet dat clubs die actief bezig waren met wedstrijdvervalsing er gewoon mee wegkomen, waarom zouden ze dan ophef maken van een club die wat foefelt met papierwerk wat betreft hun eigenaars/bedrijfsvorm. Misselijkmakend is het.
je kan hier weinig aan doen
want alles is zo verweven dat er ander clubs ook boter op het hoofd hebben
die dus “neutraal” blijven wegens ons kent ons en ons spaart ons....

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #131 Gepost op: december 17, 2020, 12:12:16 pm »
Ik weet niet waar ik het moet zetten, maar Lille moet inbinden,staan op de rand van het faillissement, dat betekent toch ook dat ze in Moeskroen in de problemen zitten, kan meetellen in de strijd tegen de degradatie.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #132 Gepost op: december 17, 2020, 02:26:41 pm »
Lille met schuldenberg
duidelijk boven zijn stand...

overnemer daar gevonden
maar wat met Moeskroen...
weer een verhaaltje daar mss...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #133 Gepost op: december 17, 2020, 08:46:00 pm »
Lille met schuldenberg
duidelijk boven zijn stand...

overnemer daar gevonden
maar wat met Moeskroen...
weer een verhaaltje daar mss...

Moeskroen is niet van Lille hé, maar heeft had dezelfde eigenaar zijnde Gérard Lopez.
Dus de schuldenberg van Lille reflecteert normaal niet op Moeskroen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Over RE Moeskroen
« Reactie #134 Gepost op: december 18, 2020, 02:13:54 pm »
Snap dat toch allemaal niet goed hoor. Zij kopen David voor een monsterbedrag en zijn zo goed als failliet.
SV TILL I DIE

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: Over RE Moeskroen
« Reactie #135 Gepost op: december 18, 2020, 08:20:48 pm »
Snap dat toch allemaal niet goed hoor. Zij kopen David voor een monsterbedrag en zijn zo goed als failliet.

Zouden naar het schijnt deze zomer een bod geweigerd hebben op renato sanches van 70 miljoen.
Gaan die zelfs in deze coronatijden kunnen verkopen aan 50 miljoen.
Hun failliet is dus heel relatief en dat weten ze bij Lille ook.
Moeten gewoonweg nu door het probleem dat elke voetbalclub meezit namelijk verminderde inkomsten door corona.
Bijkomend is er nog het probleem in frankrijk dat ze hun tv geld niet krijgen van de koper van de rechten.
Het kan daar een bloedbad worden in de ligue 1
« Laatst bewerkt op: december 18, 2020, 10:38:57 pm door svennay »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over RE Moeskroen
« Reactie #136 Gepost op: april 06, 2021, 09:31:17 pm »
Valt het doek definitief voor les Hurlus? 'Moeskroen krijgt géén licentie en degradeert naar amateurreeksen'
06/04/2021 21:05 voetbalkrant.com via Sudpresse

Royal Excel Mouscron ontsnapte de voorbije seizoenen meermaals aan de verplichte degradatie, maar deze keer zitten de Henegouwers in héél lastig vaarwater. De licentie voor het profvoetbal is verder weg dan ooit.

Sudpresse weet dat Royal Excel Mouscron een negatief advies heeft gekregen van de Licentiecommissie. Dat wil zeggen dat les Hurlus volgend seizoen in de amateurreeksen moeten aantreden.

Hét probleem is dat Mouscron geen financiële continuïteit kan voorleggen voor volgend seizoen. Gerard Lopez - de zakenman is eigenaar van de club via Jogo Bonito Group - moest eerder al Lille OSC verkopen en heeft de fondsen niet meer.

Zelfs geen kans bij BAS?

Daarbovenop komt dat de spelerslonen voor maart - ook in februari moest de spelersgroep wekenlang wachten - nog niet zijn uitbetaald. Kortom: zonder overname haalt zelfs een beroep voor het BAS zelfs niets meer uit.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021-04-06/royal-excel-mouscron-krijgt-geen-licentie-en-degradeert-naar-de-amateurreeksen

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Over RE Moeskroen
« Reactie #137 Gepost op: mei 10, 2022, 01:23:21 pm »
Na jaren via het BAS een licentie gerkegen te hebben is het nu boeken toe voor Moeskroen waardoor ze vanaf volgend seizoen aantreden in 2e Amateur...
Zo blijft Virton alsnog in 1B.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over RE Moeskroen
« Reactie #138 Gepost op: mei 10, 2022, 02:04:55 pm »
Na jaren via het BAS een licentie gerkegen te hebben is het nu boeken toe voor Moeskroen waardoor ze vanaf volgend seizoen aantreden in 2e Amateur...
Zo blijft Virton alsnog in 1B.

tjah ... hoeveel jaar na elkaar vallen we in verbazing nadat ze in beroep dan toch hun licentie behaalden.
Je kan niet blijven rechttrekken en/of geluk hebben.