Auteur Topic: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging  (gelezen 106083 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #380 Gepost op: januari 14, 2022, 11:24:49 pm »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.
Zijn nooit genoemd geweest in 4 jaar van deze operatie
En hoe komt dit?  Wij deden geen zaken met Bayat?  Wij zijn heiliger dan al de rest?  Ik hoop ook dat er niks is,of dat de club niet in verdenking wordt gesteld, maar ik geloof niet dat onze club vrij is van zo'n constructies.  Dus ja,we zullen wel zien.

Niet elke transfer van Veljkovic was louche.
Net zoals niet elke transfer van Bayat louche was.




Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #381 Gepost op: januari 15, 2022, 11:06:24 am »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.
Zijn nooit genoemd geweest in 4 jaar van deze operatie
En hoe komt dit?  Wij deden geen zaken met Bayat?  Wij zijn heiliger dan al de rest?  Ik hoop ook dat er niks is,of dat de club niet in verdenking wordt gesteld, maar ik geloof niet dat onze club vrij is van zo'n constructies.  Dus ja,we zullen wel zien.

Niet elke transfer van Veljkovic was louche.
Net zoals niet elke transfer van Bayat louche was.

Tis gewoon omdat Bayat zijn mond niet open doet.
Zelf Moeskroen zit hier niet in, dat moet je al doen beseffen dat dit onderzoek op geen kloten trekt

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #382 Gepost op: januari 15, 2022, 12:51:55 pm »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.
Zijn nooit genoemd geweest in 4 jaar van deze operatie
En hoe komt dit?  Wij deden geen zaken met Bayat?  Wij zijn heiliger dan al de rest?  Ik hoop ook dat er niks is,of dat de club niet in verdenking wordt gesteld, maar ik geloof niet dat onze club vrij is van zo'n constructies.  Dus ja,we zullen wel zien.

Niet elke transfer van Veljkovic was louche.
Net zoals niet elke transfer van Bayat louche was.
We hebben zodanig veel transfers gedaan met Bayat dat het ongelooflijk naïef zou zijn om te geloven dat er bij ons 'niks aan de hand was'.    Een kennis-journalist vertrouwde mij toe dat het gerucht de ronde deed onder de sportjournalisten dat een 'insider' in de voetbalwereld met linken met de politie de klokkenluider was.   Hij vermoede dat het Dury was,maar kon ook Brys zijn,maar konden niks bewijzen.  Vandenbempt alludeerde daar eens over(zonder namen te noemen).
Dit zijn speculaties,ik weet het,maar ik geef het maar mee.  We kunnen maar hopen dat wij niet in de prijzen vallen.
En zoals San Iker schrijft,wanneer er al niemand van  Moeskroen  in die lijst staat,tja,dan kan je maar concluderen dat het onderzoek niet echt grondig is.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.624
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #383 Gepost op: januari 15, 2022, 01:13:00 pm »
Sommige ‘supporters’ zijn hier precies ontgoocheld dat we niet genoemd worden.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #384 Gepost op: januari 15, 2022, 03:57:18 pm »
Sommige ‘supporters’ zijn hier precies ontgoocheld dat we niet genoemd worden.
Zucht.  Vooral die haakjes storen mij enorm.  Dus,iemand die kritisch is(hoe zou dat komen?  Van Neder,Demey,Caron,PDC,enz.+ dan nog de bewezen schandalen en zwart geld in ons nationaal voetbal)is volgens u geen supporter.   Ik ben er niet gerust in.
 

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #385 Gepost op: januari 15, 2022, 04:40:52 pm »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.

Zijn nooit genoemd geweest in 4 jaar van deze operatie

En hoe komt dit?  Wij deden geen zaken met Bayat?  Wij zijn heiliger dan al de rest?  Ik hoop ook dat er niks is,of dat de club niet in verdenking wordt gesteld, maar ik geloof niet dat onze club vrij is van zo'n constructies.  Dus ja,we zullen wel zien.

Niet elke transfer van Veljkovic was louche.
Net zoals niet elke transfer van Bayat louche was.

We hebben zodanig veel transfers gedaan met Bayat dat het ongelooflijk naïef zou zijn om te geloven dat er bij ons 'niks aan de hand was'.    Een kennis-journalist vertrouwde mij toe dat het gerucht de ronde deed onder de sportjournalisten dat een 'insider' in de voetbalwereld met linken met de politie de klokkenluider was.   Hij vermoede dat het Dury was,maar kon ook Brys zijn,maar konden niks bewijzen.  Vandenbempt alludeerde daar eens over(zonder namen te noemen).
Dit zijn speculaties,ik weet het,maar ik geef het maar mee.  We kunnen maar hopen dat wij niet in de prijzen vallen.
En zoals San Iker schrijft,wanneer er al niemand van  Moeskroen  in die lijst staat,tja,dan kan je maar concluderen dat het onderzoek niet echt grondig is.

Zoveel waren het er toch niet (Bayat deals), maar soit, da's een andere discussie.

Wat betreft louche zaken, je zou denken "ze zeggen wat ze willen zeggen", dat klopt maar...

- Als Veljkovic maar één ding niet zegt of liegt over één ding dan vervalt zijn deal.
- Als Bayat kon kiezen, dan denk ik wel dat hij ons een kloot zou afdraaien door te praten. De zaak Hazard is zeer hard gespeeld, zelfs in de media. Dus als hij zou kunnen kiezen "wie lap ik erbij en wie niet". Waarom lapt ie er dan zijn dikke vriend erbij en ons niet?

Voor mij is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

En dat verhaal van die insider is volgens mij ook verzonnen lees: gazettepraat.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #386 Gepost op: januari 15, 2022, 05:32:44 pm »
Ik heb eens het lijstje verdachten in een ander perspectief gezet (per club) alsook alle clubs es gefilterd.
Op deze manier komt dit alles toch in een gehele andere context vind ik.  :o

Personen van onderstaande clubs worden voor de rechtbank gedaagd
  • Club Brugge
  • KAA Gent
  • Standard de Liège
  • KV Mechelen
  • RSC Anderlecht
  • KV Oostende
  • KSC Lokeren
  • KV Kortrijk
  • KRC Genk
  • OH Leuven
  • Sporting Charleroi
  • Waasland Beveren

Worden (nog) NIET genoemd:
(clubs in eerste klasse op de tijd van de feiten)
  • KAS Eupen
  • STVV
  • Zulte-Waregem

(clubs die ten tijden van de feiten niet in eerste klassen speelden)
  • Royal Antwerp FC (2017)
  • Cercle Brugge (2018)
  • Beerschot (2020)
  • RFC Seraing (2021)
  • Union Saint-Gilloise (2021)

Personen per club, functie of andere

Club Brugge
- Vincent Mannaert (algemeen manager)
- Bart Verhaeghe (voorzitter)
- Ivan Leko (ex trainer)

KAA Gent
- Michel Louwagie (manager & technisch directeur)

Standard de Liège
- Bruno Venanzi (voorzitter)
- Olivier Renard (ex sportief directeur)

KV Mechelen
- Thierry Steemans (ex financieel directeur)
- Herman Stijlemans (ex sportief directeur)
- Olivier Somers (ex bestuurder (hoofaandeelhouder))
- Stefaan Vanroy (ex sportief directeur)
- Johan Timmermans (ex voorzitter)
- Yannick Ferrera (ex trainer)

RSC Anderlecht
- Herman Van Holsbeeck (ex manager)
- Laurent Denis (ex advocaat)
- Jo Van Biesbroeck (ex bestuurder)
- Philippe Collin (ex secretaria-generaal)

KV Oostende
- Luc Devrou (ex sportief directeur)

KSC Lokeren
- Roger Lambrecht (ex voorzitter)
- Willy Reynders (ex sportief directeur)
- Peter Maes (ex trainer)

KV Kortrijk
- Patrick Turcq (ex sportief directeur)
- Matthias Leterme (algemeen directeur)

KRC Genk
- Dirk Degraen (ex CEO)
- Patrick Janssens (ex CEO)
- Herbert Houben (bestuurslid)
- Filip Aerden (financieel directeur)
- Herman Nijs (bestuurslid)

OH Leuven
- Paul Van Der Schueren (ex CEO)
- Luc Denteneer (ex sportief directeur)
- Ronny Van Geneugden (ex trainer)

Sporting Charleroi
- Pierre-Yves-Hendrickx (administratief directeur)
- Mehdi Bayat (algemeen directeur)

Waasland-Beveren
- Melchior Roosens (ex voorzitter)
- Dirk Huyck (ex voorzitter)
- André Opgenhaffen (ex secretaris)
- Luc Denteneer (ex sportief directeur)
- Olivier Swolfs (ex financieel directeur)
- Glen De Boeck (ex trainer)

Makelaars
- Mogi Bayat
- Dragan Siljanoski
- Thomas Troch
- Walter Mortelmans
- Evert Maesschalk

Scheidsrechters
- Sébastien Delfriere
- Bart Vertenten

Trainers
- Georges Leekens (ten tijde van Lokeren)
- Peter Maes (ten tijde van Lokeren)
- Ivan Leko (ten tijde van Club Brugge)
- Ronny Van Geneugden (ten tijde van OH Leuven)
- Glen De Boeck (ten tijde van KV Kortrijk)
- Yannick Ferrera (ten tijde van KV Mechelen)

Belgische Voetbalbond
- Steven Martens (ex CEO)
- Francois De Keersmaecker (ex voorzitter)
- Mehdi Bayat (ex voorzitter)
- Philippe Collin (voorzitter technische comissie)
- Erwin Lemmens (keeperstrainer Rode Duivels)

Entourage Dejan Vejkovic
- Marija Bogojevska (partner)
- Banko Veljkovic (vader)
- Goran Veljkovic (broer)
- Nedzad Tanovic (scout en zakenpartner)
- Uros Jankovic (zakenpartner)
- Ugljesa Jankovic (broer van Uros Jankovic)
- Dragan Siljanoski (ex zakenpartner)
- Lazlo Liposki (ex zakenpartner)

Andere
- Ann Bruyndonckx (partner Peter Maes)
- Luc Anthonissen (ex bankdirecteur Belfius)
- Christian N’Sengi-Biembe (ex technisch directeur voetbalbond van Congo)
- Creative & Management Group (groep van Mehdi Bayat)


« Laatst bewerkt op: januari 16, 2022, 06:16:38 pm door Frederik »

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #387 Gepost op: december 02, 2022, 06:47:10 pm »
 :-[

Online Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.357
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #388 Gepost op: december 03, 2022, 06:12:52 am »
:-[
Er is gewoonweg niets verkeerd aan die regeling. Is trouwens goed voor de staatskas want die kerels gaan heel zwaar betalen. Bovendien de echt zware gevallen (hoofdrolspelers) kregen dit voorstel niet.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #389 Gepost op: december 03, 2022, 10:44:26 am »
:-[

Er is gewoonweg niets verkeerd aan die regeling. Is trouwens goed voor de staatskas want die kerels gaan heel zwaar betalen. Bovendien de echt zware gevallen (hoofdrolspelers) kregen dit voorstel niet.

Ik vond het vree grappig...

... toch heb ik er wat moeite mee.

Dus, wie voldoende geld heeft kan de illegaliteit of misdaad opzoeken want je kan toch je straf afkopen.
Dus, ik fraudeer en hou er een potje opzij op na voor wanner ik betrapt wordt?

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.624
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #390 Gepost op: december 03, 2022, 11:16:49 am »
:-[

Er is gewoonweg niets verkeerd aan die regeling. Is trouwens goed voor de staatskas want die kerels gaan heel zwaar betalen. Bovendien de echt zware gevallen (hoofdrolspelers) kregen dit voorstel niet.

Ik vond het vree grappig...

... toch heb ik er wat moeite mee.

Dus, wie voldoende geld heeft kan de illegaliteit of misdaad opzoeken want je kan toch je straf afkopen.
Dus, ik fraudeer en hou er een potje opzij op na voor wanner ik betrapt wordt?
idd.Wie (veel) geld heeft mag frauderen !?En meestal komt dat geld door te frauderen.....

Offline thorgan

  • Leden
  • Berichten: 381
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #391 Gepost op: december 03, 2022, 11:56:44 am »
En zo wordt die vuile nest nooit eens gezuiverd.
Verhaeghe is dan nog een topman geweest binnen de KBVB.
Ongelooflijk dat zulke individuen overal mee wegkomen,zonder straf.
Braakneigingen komen bij mij telkens opnieuw op als je ziet hoe een klein elitair groepje de competitie in zijn macht heeft en dat daar nooit iets deftig aan gedaan wordt.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #392 Gepost op: december 03, 2022, 01:13:53 pm »
:-[
Er is gewoonweg niets verkeerd aan die regeling. Is trouwens goed voor de staatskas want die kerels gaan heel zwaar betalen. Bovendien de echt zware gevallen (hoofdrolspelers) kregen dit voorstel niet.
Typisch dat jij dit weer goed vindt.  Jaag u maar verder op aan mensen die tattoo's hebben, lang haar hebben,hun nagels lakken(ik ben er ook niet aan,voor mij persoonlijk, maar heb er geen enkel probleem mee), enz.    Als ze maar een mooi kostummeke aanhebben é :) .  Ook tussen die mensen met een mooi pak zitten er scum, wist je dat :)
Jij verwijt mensen altijd dat ze te kortzichtig zijn ivm een eventuele fusie (dat zijn ze niet, maar ok), maar de kortzichtigste mens op dit forum ben jij.  Verdedig jij maar lekker die mensen die zwaar in de fout gingen, zegt veel over uw ideeën. 

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #393 Gepost op: december 03, 2022, 01:18:27 pm »
:-[

Er is gewoonweg niets verkeerd aan die regeling. Is trouwens goed voor de staatskas want die kerels gaan heel zwaar betalen. Bovendien de echt zware gevallen (hoofdrolspelers) kregen dit voorstel niet.

Typisch dat jij dit weer goed vindt.  Jaag u maar verder op aan mensen die tattoo's hebben, lang haar hebben,hun nagels lakken(ik ben er ook niet aan,voor mij persoonlijk, maar heb er geen enkel probleem mee), enz.    Als ze maar een mooi kostummeke aanhebben é :) .  Ook tussen die mensen met een mooi pak zitten er scum, wist je dat :)
Jij verwijt mensen altijd dat ze te kortzichtig zijn ivm een eventuele fusie (dat zijn ze niet, maar ok), maar de kortzichtigste mens op dit forum ben jij.  Verdedig jij maar lekker die mensen die zwaar in de fout gingen, zegt veel over uw ideeën.

Die 'regelingen' zijn voer voor advocaten hé...
... die pikken lekker een graantje mee.


Online Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.357
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #394 Gepost op: december 03, 2022, 01:50:19 pm »
:-[
Er is gewoonweg niets verkeerd aan die regeling. Is trouwens goed voor de staatskas want die kerels gaan heel zwaar betalen. Bovendien de echt zware gevallen (hoofdrolspelers) kregen dit voorstel niet.
Typisch dat jij dit weer goed vindt.  Jaag u maar verder op aan mensen die tattoo's hebben, lang haar hebben,hun nagels lakken(ik ben er ook niet aan,voor mij persoonlijk, maar heb er geen enkel probleem mee), enz.    Als ze maar een mooi kostummeke aanhebben é :) .  Ook tussen die mensen met een mooi pak zitten er scum, wist je dat :)
Jij verwijt mensen altijd dat ze te kortzichtig zijn ivm een eventuele fusie (dat zijn ze niet, maar ok), maar de kortzichtigste mens op dit forum ben jij.  Verdedig jij maar lekker die mensen die zwaar in de fout gingen, zegt veel over uw ideeën.
Echt triestige reactie hier weer. Heb ik ooit ontkend ik dat er 'scum' zit tussen the white collars ?  Nooit.  En ja, ik ben geen voorstander van gezichtstattoo's en nagellakkende voetballers. Ik ben daar conservatief in. So what?  Maar om dit nu te gaan betrekken in een topic over een proces. Verhaeghe, Houben, ... die mannen echt zwaar dokken hé. Het zal hen een villaatje kosten. Als ze morgen een mens vermoorden, gaan ze ook in de bak vliegen. Dat heeft niets te maken met klassenjustitie. Ik blijf erbij het is een goede regeling. Ze kunnen zich nu focussen op de dikke vissen in dit dossier. Trouwens die onderzoeken :dat kost wat hé. Die 10 zullen deze kosten al voor een groot stuk gedempt hebben. Er is er hier maar één kortzichtig en dat ben ik niet. 

Online Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.357
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #395 Gepost op: december 03, 2022, 01:52:09 pm »
:-[

Er is gewoonweg niets verkeerd aan die regeling. Is trouwens goed voor de staatskas want die kerels gaan heel zwaar betalen. Bovendien de echt zware gevallen (hoofdrolspelers) kregen dit voorstel niet.

Typisch dat jij dit weer goed vindt.  Jaag u maar verder op aan mensen die tattoo's hebben, lang haar hebben,hun nagels lakken(ik ben er ook niet aan,voor mij persoonlijk, maar heb er geen enkel probleem mee), enz.    Als ze maar een mooi kostummeke aanhebben é :) .  Ook tussen die mensen met een mooi pak zitten er scum, wist je dat :)
Jij verwijt mensen altijd dat ze te kortzichtig zijn ivm een eventuele fusie (dat zijn ze niet, maar ok), maar de kortzichtigste mens op dit forum ben jij.  Verdedig jij maar lekker die mensen die zwaar in de fout gingen, zegt veel over uw ideeën.

Die 'regelingen' zijn voer voor advocaten hé...
... die pikken lekker een graantje mee.
Jij bent erover begonnen.

Online Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.357
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #396 Gepost op: december 03, 2022, 02:02:43 pm »
En zo wordt die vuile nest nooit eens gezuiverd.
Verhaeghe is dan nog een topman geweest binnen de KBVB.
Ongelooflijk dat zulke individuen overal mee wegkomen,zonder straf.
Braakneigingen komen bij mij telkens opnieuw op als je ziet hoe een klein elitair groepje de competitie in zijn macht heeft en dat daar nooit iets deftig aan gedaan wordt.
Ze worden wel degelijk gestraft.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #397 Gepost op: december 03, 2022, 02:46:19 pm »
En zo wordt die vuile nest nooit eens gezuiverd.
Verhaeghe is dan nog een topman geweest binnen de KBVB.
Ongelooflijk dat zulke individuen overal mee wegkomen,zonder straf.
Braakneigingen komen bij mij telkens opnieuw op als je ziet hoe een klein elitair groepje de competitie in zijn macht heeft en dat daar nooit iets deftig aan gedaan wordt.

Ze worden wel degelijk gestraft.

Die straf boete betalen ze met de glimlach.

Als ik €1.000.000 kan achteroverslaan, dan betaal ik met de glimlach nadien een straf boete van €200.000

Straffen in België zijn een lachertje, en als je met wat geld op tafel komt is zelfs een straf niet aan de orde.

Online Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.357
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #398 Gepost op: december 03, 2022, 06:02:39 pm »
En zo wordt die vuile nest nooit eens gezuiverd.
Verhaeghe is dan nog een topman geweest binnen de KBVB.
Ongelooflijk dat zulke individuen overal mee wegkomen,zonder straf.
Braakneigingen komen bij mij telkens opnieuw op als je ziet hoe een klein elitair groepje de competitie in zijn macht heeft en dat daar nooit iets deftig aan gedaan wordt.

Ze worden wel degelijk gestraft.

Die straf boete betalen ze met de glimlach.

Als ik €1.000.000 kan achteroverslaan, dan betaal ik met de glimlach nadien een straf boete van €200.000

Straffen in België zijn een lachertje, en als je met wat geld op tafel komt is zelfs een straf niet aan de orde.
Voila : Noch Verhaeghe, noch Houben, noch de andere 8 hebben iets 'achterovergeslagen'. Je wil gewoon een soort anti-establishment-klimaat creëren. Jullie vergeten wel bij te zeggen - in jullie anti-kapitalistisch narratief - dat jullie wel dan rekenen op deze o zo slechte kapitalisten om jullie lievelingsvoetbalploeg overeind te houden en iedere vorm van progressief-rationele benadering (zoals het fusie-verhaal er één is) af te blokken, want jullie zijn de 'echte' supporters.

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #399 Gepost op: december 03, 2022, 06:36:19 pm »
En zo wordt die vuile nest nooit eens gezuiverd.
Verhaeghe is dan nog een topman geweest binnen de KBVB.
Ongelooflijk dat zulke individuen overal mee wegkomen,zonder straf.
Braakneigingen komen bij mij telkens opnieuw op als je ziet hoe een klein elitair groepje de competitie in zijn macht heeft en dat daar nooit iets deftig aan gedaan wordt.

Ze worden wel degelijk gestraft.

Die straf boete betalen ze met de glimlach.

Als ik €1.000.000 kan achteroverslaan, dan betaal ik met de glimlach nadien een straf boete van €200.000

Straffen in België zijn een lachertje, en als je met wat geld op tafel komt is zelfs een straf niet aan de orde.
wow, denk je nu echt dat het zo loopt. Ik zal het eens zeggen. Als je gepakt wordt met 50.000 euro zwart geld. Dan is uw overeenkomst ongeveer 93.877,43 euro! Interesten, boetes, enzo inberekend. Gelukkig vindt vinden ze niet alles, door slimme trucken!