Auteur Topic: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee  (gelezen 19114 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #140 Gepost op: februari 20, 2022, 04:31:56 pm »
Schande wat de zogezegde supporters van de veekaa deden. Hopelijk allemaal een stadionverbod en de nodige boetes. Dit zijn niet mijn supporters. Gelukkig wel veel protest tegen die zogezegde supporters bij de gewone mensen in Tribune 2. Jammer dat die marginalen het dan weer nodig vonden om eigen supporters in elkaar te kloppen  >:(. De overwinning is plots bijzaak geworden



Jammer ook dat de andere kant het ook weer nodig vond om vandalisme te plegen en de nodige stoeltjes te vernielen.


Onaanvaardbaar van de 2 kanten, geweld valt nooit goed te praten. Die opgeklopte rivaliteit is te ver aan het gaan…
ook zou er een Kvk supporter met spoed geopereerd met een hersen trauma. Niet officiële bron ... (Familielid lag int spoed toen die persoon toekwam)

Offline thorgan

  • Leden
  • Berichten: 391
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #141 Gepost op: februari 20, 2022, 04:39:54 pm »
Die 'mannen' gingen daarna hun eigen fans bestoken en we zagen wel degelijk rake klappen

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #142 Gepost op: februari 20, 2022, 05:03:36 pm »
Die 'mannen' gingen daarna hun eigen fans bestoken en we zagen wel degelijk rake klappen

naast de kortrijk casuals marginalen waren er ook hooligans van feyenoord, lille en brugge

zum kotzen

Offline thorgan

  • Leden
  • Berichten: 391
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #143 Gepost op: februari 20, 2022, 05:05:33 pm »
Hoe raken die aan kaarten,Smurf?
Hoe kan het dat die onnozelaars tot aan vak van SV raken?

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #144 Gepost op: februari 20, 2022, 05:43:41 pm »
Hoe raken die aan kaarten,Smurf?
Hoe kan het dat die onnozelaars tot aan vak van SV raken?

op uitnodiging van de kortrijk casuals, ze waren al uren ervoor samen aant inpilsen en verbroederen

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #145 Gepost op: februari 20, 2022, 06:05:06 pm »
Die 'mannen' gingen daarna hun eigen fans bestoken en we zagen wel degelijk rake klappen

naast de kortrijk casuals marginalen waren er ook hooligans van feyenoord, lille en brugge

zum kotzen
Kortrijk casuals wat moeten we ons daarbij voorstellen ? Is dat een gevestigde waarde bij jullie ? Dat zijn dezelfde dacht ik die amok maakten tijdens de wedstrijd tegen Antwerp ? Triestig wat die mensen doen.


Offline Cuypers

  • Leden
  • Berichten: 99
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #146 Gepost op: februari 20, 2022, 06:38:13 pm »
Wie zijn eigenlijk die afgevaardigden van de supporters?
Ik ga nu dit jaar 49 jaar gaan kijken en ik zou echt niet weten wie dat zijn en waarvoor ze staan.Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen inwoner ben van Waregem.
Hoe worden die mensen dan verkozen om onze afgevaardigden te zijn?
Wie beslist dat?

Dit zijn telkens de Verantwoordelijken van alle officiële supporterslokalen.
De Supportersfederatie maw

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.719
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #147 Gepost op: februari 20, 2022, 07:28:22 pm »
Ondertussen al enkele filmkes gezien op facebook die duidelijk maken dat die van Kortrijk de supporters van Essevee aanvallen.   Het kan niet duidelijker zijn.  Dat die zich verdedigen, dat vind ik normaal.  Als er mij iemand fysiek aanvalt dan laat ik mij ook niet doen.  Essevee zou daar beter ook iets over communiceren.
Er moet hier dus niemand meer de schuld steken op de eigen supporters, wat er hier veel doen.  Wat dat vandalisme betreft, stoelkes afbreken, pfff, dat is enorm zwak en niet goed te praten.  Haat ik.

Offline Tibo01

  • Leden
  • Berichten: 506
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #148 Gepost op: februari 20, 2022, 07:37:13 pm »
Begin nu niet over die KVK-supporters, we moeten voor eigen deur vegen. En al dat gedoe rond die derby is echt niet nodig. Wat een show van De Fauw om in dat kringetje te komen staan met de spelersgroep voor de supporters, ze doen dat anders nooit en Simons die zegt dat het de belangrijkste match van het jaar is... werkelijk... terwijl hij het zegt denkt hij in elk match kan je 3 punten verdienen. Ik vond trouwens dat er vanuit de vakken van Kortrijk nog niet zoveel leedvermaak was. Supporters uit Waregem voelen misschien de derbysfeer maar je kan toch niet verwachten dat spelers daarin meegaan? Rivaliteit tussen Brugge en Anderlecht is iets wat je overal voelt maar toch niet tussen Waregem en Kortrijk als profspeler?
Je mag het mij niet kwalijk nemen maar ik ben al heel lang supporter van Essevee, woon in het Gentse, ga wel elk jaar mee in die derbysfeer maar om eerlijk te zijn heb ik daar eigenlijk ook weinig voeling mee. Ik vind het vooral belangrijk dat we winnen voor de supporters rond mij en de sfeer, dus dat spelers dit niet in hun kalender hebben staan begrijp ik ook. Ik kijk bijvoorbeeld altijd eerst wanneer we tegen Gent spelen dus dat heeft te maken met het jennen van eigen vrienden. Maar voor mensen uit Waregem vind ik het altijd jammer als we de boot ingaan tegen de buren.
   

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.688
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #149 Gepost op: februari 20, 2022, 07:38:22 pm »
Wie zijn eigenlijk die afgevaardigden van de supporters?
Ik ga nu dit jaar 49 jaar gaan kijken en ik zou echt niet weten wie dat zijn en waarvoor ze staan.Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen inwoner ben van Waregem.
Hoe worden die mensen dan verkozen om onze afgevaardigden te zijn?
Wie beslist dat?

Dit zijn telkens de Verantwoordelijken van alle officiële supporterslokalen.
De Supportersfederatie maw

Morgen zal ik er ook voor de eerste keer bij zijn. Als vertegenwoordiger van het forum, een supportersclubje met 2.600 leden.  ;)

Los daarvan kan ik ook bevestigen dat deze bijeenkomst reeds vastligt van begin vorige week, van een perfecte timing gesproken.

Wie allemaal uitgenodigd is weet ik niet, maar ik zal er alvast niet allen zijn.
Ik zal wel snel en transparant communiceren naar jullie toe.

 

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.368
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #150 Gepost op: februari 20, 2022, 07:45:23 pm »
Schande wat de zogezegde supporters van de veekaa deden. Hopelijk allemaal een stadionverbod en de nodige boetes. Dit zijn niet mijn supporters. Gelukkig wel veel protest tegen die zogezegde supporters bij de gewone mensen in Tribune 2. Jammer dat die marginalen het dan weer nodig vonden om eigen supporters in elkaar te kloppen  >:(. De overwinning is plots bijzaak geworden



Jammer ook dat de andere kant het ook weer nodig vond om vandalisme te plegen en de nodige stoeltjes te vernielen.


Onaanvaardbaar van de 2 kanten, geweld valt nooit goed te praten. Die opgeklopte rivaliteit is te ver aan het gaan…
ook zou er een Kvk supporter met spoed geopereerd met een hersen trauma. Niet officiële bron ... (Familielid lag int spoed toen die persoon toekwam)
Jongens toch, als dat waar is, ... waar zijn we mee bezig ? Vechten en voetbal : ik heb dat nooit begrepen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.688
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #151 Gepost op: februari 20, 2022, 07:52:13 pm »
Begin nu niet over die KVK-supporters, we moeten voor eigen deur vegen. En al dat gedoe rond die derby is echt niet nodig. Wat een show van De Fauw om in dat kringetje te komen staan met de spelersgroep voor de supporters, ze doen dat anders nooit en Simons die zegt dat het de belangrijkste match van het jaar is... werkelijk... terwijl hij het zegt denkt hij in elk match kan je 3 punten verdienen. Ik vond trouwens dat er vanuit de vakken van Kortrijk nog niet zoveel leedvermaak was. Supporters uit Waregem voelen misschien de derbysfeer maar je kan toch niet verwachten dat spelers daarin meegaan? Rivaliteit tussen Brugge en Anderlecht is iets wat je overal voelt maar toch niet tussen Waregem en Kortrijk als profspeler?
Je mag het mij niet kwalijk nemen maar ik ben al heel lang supporter van Essevee, woon in het Gentse, ga wel elk jaar mee in die derbysfeer maar om eerlijk te zijn heb ik daar eigenlijk ook weinig voeling mee. Ik vind het vooral belangrijk dat we winnen voor de supporters rond mij en de sfeer, dus dat spelers dit niet in hun kalender hebben staan begrijp ik ook. Ik kijk bijvoorbeeld altijd eerst wanneer we tegen Gent spelen dus dat heeft te maken met het jennen van eigen vrienden. Maar voor mensen uit Waregem vind ik het altijd jammer als we de boot ingaan tegen de buren.

Gisterenavond was ik helaas niet thuis (reeds lang gepland saunabezoek en etentje met mijn madam) en kwam pas thuis bij het laatste deel van de match. Gezien het al snel 4-0 stond had ik plots geen haast meer op restaurant.

Ik herinner me nog dat ik de opmerking maakte 'film es wat hoger godverdomme, dat we de gasten herkennen!' ... want je zag ze van KVK van links én rechts naar ons vak lopen.

Het beeld bleef net boven de led boarding ... met de camera 5cm hoger te zetten kon men mogelijks verschillende mensen identificeren toch bleef de camera laag. Raar!

Ik was in een sauna in Heule en we kwamen rond 16u30 buiten, mijn madam (ook Essevee supporter) zei, rij es langst stadion... dan kunnen we nog es de sfeer opsnuiven. Zo gezegd zo gedaan, ik herinner me nog dat ik haar zei "die gemaskerde supporters, wanneer gaan ze daar nu es wat aan doen - belachelijke tiestens" ... toen we 't VEEKAATJE passeerden want daar stonden ze tot op straat.

Verbroederingen snap ik, maar op deze manier. Je zou bijna buitenlandse supporters (we mogen groundhoppers niet uitsluiten) eigenlijk nooit mogen toelaten in de sfeertribunes ... maarja.


Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #152 Gepost op: februari 20, 2022, 08:02:32 pm »
Ondertussen al enkele filmkes gezien op facebook die duidelijk maken dat die van Kortrijk de supporters van Essevee aanvallen.   Het kan niet duidelijker zijn.  Dat die zich verdedigen, dat vind ik normaal.  Als er mij iemand fysiek aanvalt dan laat ik mij ook niet doen.  Essevee zou daar beter ook iets over communiceren.
Er moet hier dus niemand meer de schuld steken op de eigen supporters, wat er hier veel doen.  Wat dat vandalisme betreft, stoelkes afbreken, pfff, dat is enorm zwak en niet goed te praten.  Haat ik.
ik volg u daarin .... Ondertussen ook heel wat Kortrijk supporters gehoord. Blijkbaar deed de ronde dat de Familietribune van Kvk enkele kinderen werden aangevallen door onze supporters. Wat ik het sterkste betwijfel.  We konden daar echt niet aan.  Er was dan communicatie tussen de twee tribunes achter de goal. En blijkbaar was het actie reactie ..... Of dit waar laat ik in het midden. Maar dat doet toch wel de ronde daar. Natuurlijk is het al olie op het vuur op een op voorspelde hooligans fight ! En dan is het terug een reactie van oververhitte 'supporters' om het stadion af te breken! Wat ik echt ten strengste afkeur!

Offline Fanatic!

  • Leden
  • Berichten: 174
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #153 Gepost op: februari 20, 2022, 08:15:18 pm »
Begin nu niet over die KVK-supporters, we moeten voor eigen deur vegen. En al dat gedoe rond die derby is echt niet nodig. Wat een show van De Fauw om in dat kringetje te komen staan met de spelersgroep voor de supporters, ze doen dat anders nooit en Simons die zegt dat het de belangrijkste match van het jaar is... werkelijk... terwijl hij het zegt denkt hij in elk match kan je 3 punten verdienen. Ik vond trouwens dat er vanuit de vakken van Kortrijk nog niet zoveel leedvermaak was. Supporters uit Waregem voelen misschien de derbysfeer maar je kan toch niet verwachten dat spelers daarin meegaan? Rivaliteit tussen Brugge en Anderlecht is iets wat je overal voelt maar toch niet tussen Waregem en Kortrijk als profspeler?
Je mag het mij niet kwalijk nemen maar ik ben al heel lang supporter van Essevee, woon in het Gentse, ga wel elk jaar mee in die derbysfeer maar om eerlijk te zijn heb ik daar eigenlijk ook weinig voeling mee. Ik vind het vooral belangrijk dat we winnen voor de supporters rond mij en de sfeer, dus dat spelers dit niet in hun kalender hebben staan begrijp ik ook. Ik kijk bijvoorbeeld altijd eerst wanneer we tegen Gent spelen dus dat heeft te maken met het jennen van eigen vrienden. Maar voor mensen uit Waregem vind ik het altijd jammer als we de boot ingaan tegen de buren.

Gisterenavond was ik helaas niet thuis (reeds lang gepland saunabezoek en etentje met mijn madam) en kwam pas thuis bij het laatste deel van de match. Gezien het al snel 4-0 stond had ik plots geen haast meer op restaurant.

Ik herinner me nog dat ik de opmerking maakte 'film es wat hoger godverdomme, dat we de gasten herkennen!' ... want je zag ze van KVK van links én rechts naar ons vak lopen.

Het beeld bleef net boven de led boarding ... met de camera 5cm hoger te zetten kon men mogelijks verschillende mensen identificeren toch bleef de camera laag. Raar!

Ik was in een sauna in Heule en we kwamen rond 16u30 buiten, mijn madam (ook Essevee supporter) zei, rij es langst stadion... dan kunnen we nog es de sfeer opsnuiven. Zo gezegd zo gedaan, ik herinner me nog dat ik haar zei "die gemaskerde supporters, wanneer gaan ze daar nu es wat aan doen - belachelijke tiestens" ... toen we 't VEEKAATJE passeerden want daar stonden ze tot op straat.

Verbroederingen snap ik, maar op deze manier. Je zou bijna buitenlandse supporters (we mogen groundhoppers niet uitsluiten) eigenlijk nooit mogen toelaten in de sfeertribunes ... maarja.
2
In de sfeertribune ook vaak een groep van Sparta Rotterdam aanwezig. Veel van onze supporters zijn ook supporter van Ajax en dragen merchandise van Ajax. Je wordt dan in je eigen stadion scheef bekeken en zelf verbaal belaagd omdat ‘Zulte Waregem Rotterdam is’. Waar zijn we mee bezig?

Offline quovadis

  • KVK Supporter
  • Leden
  • Berichten: 58
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #154 Gepost op: februari 20, 2022, 08:56:23 pm »
Die 'mannen' gingen daarna hun eigen fans bestoken en we zagen wel degelijk rake klappen

naast de kortrijk casuals marginalen waren er ook hooligans van feyenoord, lille en brugge

zum kotzen
Kortrijk casuals wat moeten we ons daarbij voorstellen ? Is dat een gevestigde waarde bij jullie ? Dat zijn dezelfde dacht ik die amok maakten tijdens de wedstrijd tegen Antwerp ? Triestig wat die mensen doen.
een bende marginalen die gewoon willen amok maken, hebben niets te zoeken op een match. Werden ook weggehoond door de andere supporters in de staantribune waarna ze maar de eigen supporters hebben aangevallen.

En hoe die binnen geraken? Gewoon met 30-40 tal in 1 keer los door alle controles lopen. Geen CST-controle, geen ticket-controle, geen fouillering, gewoon niets.

en ivm spoedoperatie: voor zover ik weet zijn er 2 stewards afgevoerd met de ambulance maar geen supporters

edit: ivm aangevallen kinderen in de familietribune: mijn eigen broer zat daar met de kinderen van de U12 van Gullegem die mochten oplopen, en die zijn toen de match werd stilgelegd vertrokken omdat de sfeer te grimmig werd en sommige kinderen bang werden. Er was ook al onrust buiten het stadion toen, maar niemand werd aangevallen
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2022, 08:58:43 pm door quovadis »

Online loroji

  • Leden
  • Berichten: 89
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #155 Gepost op: februari 20, 2022, 08:59:13 pm »
Wie zijn eigenlijk die afgevaardigden van de supporters?
Ik ga nu dit jaar 49 jaar gaan kijken en ik zou echt niet weten wie dat zijn en waarvoor ze staan.Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen inwoner ben van Waregem.
Hoe worden die mensen dan verkozen om onze afgevaardigden te zijn?
Wie beslist dat?

Dit zijn telkens de Verantwoordelijken van alle officiële supporterslokalen.
De Supportersfederatie maw

Morgen zal ik er ook voor de eerste keer bij zijn. Als vertegenwoordiger van het forum, een supportersclubje met 2.600 leden.  ;)

Los daarvan kan ik ook bevestigen dat deze bijeenkomst reeds vastligt van begin vorige week, van een perfecte timing gesproken.

Wie allemaal uitgenodigd is weet ik niet, maar ik zal er alvast niet allen zijn.
Ik zal wel snel en transparant communiceren naar jullie toe.
Vind ik goed dat jij erbij bent en niet enkel leden vanuit de supportersclubs alleen.
Al is het maar ook om de communicatie beter te doen doorstromen naar het voltallige essevee publiek.

Ben benieuwd

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.656
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #156 Gepost op: februari 20, 2022, 09:09:04 pm »
Wie zijn eigenlijk die afgevaardigden van de supporters?
Ik ga nu dit jaar 49 jaar gaan kijken en ik zou echt niet weten wie dat zijn en waarvoor ze staan.Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen inwoner ben van Waregem.
Hoe worden die mensen dan verkozen om onze afgevaardigden te zijn?
Wie beslist dat?

Dit zijn telkens de Verantwoordelijken van alle officiële supporterslokalen.
De Supportersfederatie maw

Morgen zal ik er ook voor de eerste keer bij zijn. Als vertegenwoordiger van het forum, een supportersclubje met 2.600 leden.  ;)

Los daarvan kan ik ook bevestigen dat deze bijeenkomst reeds vastligt van begin vorige week, van een perfecte timing gesproken.

Wie allemaal uitgenodigd is weet ik niet, maar ik zal er alvast niet allen zijn.
Ik zal wel snel en transparant communiceren naar jullie toe.
Vind ik goed dat jij erbij bent en niet enkel leden vanuit de supportersclubs alleen.
Al is het maar ook om de communicatie beter te doen doorstromen naar het voltallige essevee publiek.

Ben benieuwd
2

Offline thorgan

  • Leden
  • Berichten: 391
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #157 Gepost op: februari 20, 2022, 09:50:49 pm »
Heel verheugd dat je erbij bent,Frederick,hoewel ik je ook niet ken,maar jouw bijdragen getuigen altijd van veel respect naar alle forumleden.
Laat u niet monddood maken en je mag gerust zeggen wat in mijn bijdragen staat in verband met gisteren.
Het was triestig op het laatste van onze fans maar nog triestiger van die so called kvk fans.Het gedrag van onze fans wil ik hier zeker niet goedpraten want ik was voor het eerst in 49 jaar beschaamd essevee-supporter te zijn,maar wat doe je als individu tegen een 50 tal mensen die zich misdragen.De andere 650 waren er enkel om te supporteren

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #158 Gepost op: februari 20, 2022, 10:36:40 pm »
Die 'mannen' gingen daarna hun eigen fans bestoken en we zagen wel degelijk rake klappen

naast de kortrijk casuals marginalen waren er ook hooligans van feyenoord, lille en brugge

zum kotzen
Kortrijk casuals wat moeten we ons daarbij voorstellen ? Is dat een gevestigde waarde bij jullie ? Dat zijn dezelfde dacht ik die amok maakten tijdens de wedstrijd tegen Antwerp ? Triestig wat die mensen doen.

ik heb al vele jaren een abo en die kortrijk casuals zijn me een eerste keer (zeker in negatieve zin) opgevallen een jaar of 4 terug.  bij een thuismatch tegen szvw zijn ze op een zelfde manier als gisteren proberen in het bezoekersvak te geraken. het was toen vooral heeeeeeeeel lachwekkend en zielig.  pubers die met moeite al schaamhaar hadden bij wijze van spreken. heel wat anders dan de echte red side van de voorbije 20 jaar.   nu is het precies wel anders bij die kortrijk casuals, weet ook niet goed hoe het komt, maar er zitten momenteel toch wel zware gasten bij die naar ik hoor ook wel hun mannetje staan in het free fight gebeuren.  mannetje staan of niet het zijn sowieso randdebielen

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #159 Gepost op: februari 20, 2022, 10:41:30 pm »
Begin nu niet over die KVK-supporters, we moeten voor eigen deur vegen. En al dat gedoe rond die derby is echt niet nodig. Wat een show van De Fauw om in dat kringetje te komen staan met de spelersgroep voor de supporters, ze doen dat anders nooit en Simons die zegt dat het de belangrijkste match van het jaar is... werkelijk... terwijl hij het zegt denkt hij in elk match kan je 3 punten verdienen. Ik vond trouwens dat er vanuit de vakken van Kortrijk nog niet zoveel leedvermaak was. Supporters uit Waregem voelen misschien de derbysfeer maar je kan toch niet verwachten dat spelers daarin meegaan? Rivaliteit tussen Brugge en Anderlecht is iets wat je overal voelt maar toch niet tussen Waregem en Kortrijk als profspeler?
Je mag het mij niet kwalijk nemen maar ik ben al heel lang supporter van Essevee, woon in het Gentse, ga wel elk jaar mee in die derbysfeer maar om eerlijk te zijn heb ik daar eigenlijk ook weinig voeling mee. Ik vind het vooral belangrijk dat we winnen voor de supporters rond mij en de sfeer, dus dat spelers dit niet in hun kalender hebben staan begrijp ik ook. Ik kijk bijvoorbeeld altijd eerst wanneer we tegen Gent spelen dus dat heeft te maken met het jennen van eigen vrienden. Maar voor mensen uit Waregem vind ik het altijd jammer als we de boot ingaan tegen de buren.

Gisterenavond was ik helaas niet thuis (reeds lang gepland saunabezoek en etentje met mijn madam) en kwam pas thuis bij het laatste deel van de match. Gezien het al snel 4-0 stond had ik plots geen haast meer op restaurant.

Ik herinner me nog dat ik de opmerking maakte 'film es wat hoger godverdomme, dat we de gasten herkennen!' ... want je zag ze van KVK van links én rechts naar ons vak lopen.

Het beeld bleef net boven de led boarding ... met de camera 5cm hoger te zetten kon men mogelijks verschillende mensen identificeren toch bleef de camera laag. Raar!

Ik was in een sauna in Heule en we kwamen rond 16u30 buiten, mijn madam (ook Essevee supporter) zei, rij es langst stadion... dan kunnen we nog es de sfeer opsnuiven. Zo gezegd zo gedaan, ik herinner me nog dat ik haar zei "die gemaskerde supporters, wanneer gaan ze daar nu es wat aan doen - belachelijke tiestens" ... toen we 't VEEKAATJE passeerden want daar stonden ze tot op straat.

Verbroederingen snap ik, maar op deze manier. Je zou bijna buitenlandse supporters (we mogen groundhoppers niet uitsluiten) eigenlijk nooit mogen toelaten in de sfeertribunes ... maarja.

ik had hier de naam niet willen noemen maar wat je zegt klopt, ik heb genoeg foto's zien rondgaan en er was effectief afgesproken in het veekaatje.  open gehouden door 1 van de bekendste red siders.  bij mijn weten zijn die (red side) grotendeels op pensioen en niet meer betrokken bij incidenten. en ze zouden volgens mij (in tegenstelling tot die casuals) niet op eigen supporters meppen of toelaten dat marginalen van andere clubs op eigen supporters slaan