Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 438795 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3340 Gepost op: mei 03, 2022, 08:37:13 am »
Zeer geslaagd optreden op WTV. Echte vakman. Achteraf gezien jammer dat ie weg is.
Achteraf gezien nog steeds meer dan terecht dat hij weg is.
Het is niet omdat je het kan uitleggen dat je op je juiste plaats zit en het goeie doet he...

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3341 Gepost op: mei 03, 2022, 08:51:41 am »
Zeer geslaagd optreden op WTV. Echte vakman. Achteraf gezien jammer dat ie weg is.
Achteraf gezien nog steeds meer dan terecht dat hij weg is.
Het is niet omdat je het kan uitleggen dat je op je juiste plaats zit en het goeie doet he...

Zijn analyse is er wel recht op, ook al is hij er zelf medeverantwoordelijk voor: goeie aanwezigheid in de 16, te weinig kwaliteit en loopvermogen daarachter en de vraag of dit op te lossen is met alweer een nieuwe coach?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3342 Gepost op: mei 03, 2022, 09:09:13 am »
Zeer geslaagd optreden op WTV. Echte vakman. Achteraf gezien jammer dat ie weg is.
Achteraf gezien nog steeds meer dan terecht dat hij weg is.
Het is niet omdat je het kan uitleggen dat je op je juiste plaats zit en het goeie doet he...

Zijn analyse is er wel recht op, ook al is hij er zelf medeverantwoordelijk voor: goeie aanwezigheid in de 16, te weinig kwaliteit en loopvermogen daarachter en de vraag of dit op te lossen is met alweer een nieuwe coach?
We hebben zijn correcte analyses al meermaals moeten aanhoren, lezen, ... maar zoals gezegd deed hij er niks mee en bleef hij (net als Timmy en Davy overigens) op dezelfde manier ploeteren i.p.v. iets te wijzigen. Het is een keikop die altijd "my way or the highway" hanteerde met als resultaat dat we 5 jaar stil stonden.

Het feit dat het goed is dat Dury weg is, is uiteraard niet alleen omwille van wat er zich op het plein afspeelde maar minstens evenveel omwille van wat er zich achter de schermen afspeelde of net niet afspeelde...

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3343 Gepost op: mei 03, 2022, 09:45:44 am »
Zoals Sven zegt, waarom kon Dury zijn systeem dan niet aanpassen? Hij zag toch dat het niet liep. Toptrainer is een trainer die zich kan aanpassen aan zijn spelerskern en niet omgekeerd.
SV TILL I DIE

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3344 Gepost op: mei 03, 2022, 09:48:27 am »
Dury zijn systeem is er 1 dat voor prachtig voetbal op de mat kan zorgen, maar dan wel enkel en alleen met het juiste spelersmateriaal (lees: genoeg (top)kwaliteit). Dat hebben we in ons vicekampioensjaar gezien. Sindsdien steeg het Dury naar z'n hoofd en wou hij met gelijk welk spelersmateriaal zo spelen en paste hij zich niet aan aan de kwaliteit van de spelers, wat een heel onrealistische aanpak was.
Een goeie trainer bedenkt een strak tactisch plan dat past bij het beschikbare spelersmateriaal, en niet andersom!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3345 Gepost op: mei 03, 2022, 10:25:17 am »
Dury was geen slechte trainer ...
Hij heeft hier zijn topperiode gekend na zijn uitje naar de U21 (beloften) rode duivels.
Daardoor was het mogelijk om oa. Malanda naar Waregem te halen, mogelijks ook Hazard.
Ja, Hazard is geregeld geweest door onze zonnekoning, maar gezien Dury ook bekende was toen bij de beloften zal het alvast makkelijker gelopen zijn.

Misschien moeten we Jacky Mathijssen halen en een Dury'tje doen.  ;)

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3346 Gepost op: mei 03, 2022, 09:03:19 pm »
Dury zijn systeem is er 1 dat voor prachtig voetbal op de mat kan zorgen, maar dan wel enkel en alleen met het juiste spelersmateriaal (lees: genoeg (top)kwaliteit). Dat hebben we in ons vicekampioensjaar gezien. Sindsdien steeg het Dury naar z'n hoofd en wou hij met gelijk welk spelersmateriaal zo spelen en paste hij zich niet aan aan de kwaliteit van de spelers, wat een heel onrealistische aanpak was.
Een goeie trainer bedenkt een strak tactisch plan dat past bij het beschikbare spelersmateriaal, en niet andersom!
hier moet ik mee akkoord gaan. In de tijd met Hamdi Harbaoui, bogonda, de pauw, bjordal, tardieu, seck, faik en nog zoveel meer dat was echt een stevige ploeg die op de plein stond. We moesten zelf lachen met Chevalier omdat Harbaoui in eens zoveel meer scoorde. Was een ploeg waarmee ge totaal niet in de problemen mocht komen. En we kwamen er mee in de problemen. In onze prestaties de afgelopen jaren zat ook geen lijn. Niet veel fans zagen deze miserie afkomen maar 5 jaar geleden begon het bij sommige al te knorren tegen dury. Dit heeft ons ook veel supporters gekost!

Respect voor die man wat hij hier gedaan heeft! Maar toen in die tijd moest het bestuur aan de alarmbel trekken!

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3347 Gepost op: mei 04, 2022, 08:16:31 am »
Dury zijn systeem is er 1 dat voor prachtig voetbal op de mat kan zorgen, maar dan wel enkel en alleen met het juiste spelersmateriaal (lees: genoeg (top)kwaliteit). Dat hebben we in ons vicekampioensjaar gezien. Sindsdien steeg het Dury naar z'n hoofd en wou hij met gelijk welk spelersmateriaal zo spelen en paste hij zich niet aan aan de kwaliteit van de spelers, wat een heel onrealistische aanpak was.
Een goeie trainer bedenkt een strak tactisch plan dat past bij het beschikbare spelersmateriaal, en niet andersom!
hier moet ik mee akkoord gaan. In de tijd met Hamdi Harbaoui, bogonda, de pauw, bjordal, tardieu, seck, faik en nog zoveel meer dat was echt een stevige ploeg die op de plein stond. We moesten zelf lachen met Chevalier omdat Harbaoui in eens zoveel meer scoorde. Was een ploeg waarmee ge totaal niet in de problemen mocht komen. En we kwamen er mee in de problemen. In onze prestaties de afgelopen jaren zat ook geen lijn. Niet veel fans zagen deze miserie afkomen maar 5 jaar geleden begon het bij sommige al te knorren tegen dury. Dit heeft ons ook veel supporters gekost!

Respect voor die man wat hij hier gedaan heeft! Maar toen in die tijd moest het bestuur aan de alarmbel trekken!

Klopt gedeeltelijk, maar ja een trainer met toen nog een contract van 6 jaar, wat kan je daar dan aan doen? Hij was al bij de bestbetaalde trainers...

Iedereen kan benoemen wat de problemen waren dit jaar, dus daar heeft Dury geen indruk op mij gemaakt. Het was aan hem om vanuit die situatie iets te creëren die voor een ommezwaai kon zorgen, dat is hem niet gelukt. Dus is het makkelijk praten achteraf.
Als je 1 interview met Dury hebt gelezen, kan je verder voor de rest van een seizoen. Vertelde ook nooit iets nieuws, altijd hetzelfde herhalen. Ik vind dat je daar ook wel kan uit afleiden dat je geen alternatieve visies hebt.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3348 Gepost op: mei 05, 2022, 07:46:58 am »
ik stel me altijd vragen bij mensen
die goed kunnen analyseren,
weten waar het fout loopt
maar er dan niks aan doen
of proberen om het te verbeteren

da is vo mij een bewijs van (wss) kunnen ma ni willen…

noot
onze kern was ook een stelletje ongeregeld
waar zijn opvolgers gene weg mee konden
geen gezag, overtuigingskracht om die gasten
te laten doen wat moest


Dury moest niet weg als ge ziet wat erna kwam
want was gewoon copy past van zijn periode ervoor

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3349 Gepost op: mei 05, 2022, 10:01:59 am »
ik stel me altijd vragen bij mensen
die goed kunnen analyseren,
weten waar het fout loopt
maar er dan niks aan doen
of proberen om het te verbeteren

da is vo mij een bewijs van (wss) kunnen ma ni willen…

noot
onze kern was ook een stelletje ongeregeld
waar zijn opvolgers gene weg mee konden
geen gezag, overtuigingskracht om die gasten
te laten doen wat moest


Dury moest niet weg als ge ziet wat erna kwam
want was gewoon copy past van zijn periode ervoor
Akkoord.  Moest Dury niet zo koppig zijn en vasthouden aan zijn 'ideaal beeld' van voetbal en zijn denken die er was van in het begin in eerste klasse dan zaten we niet in deze situatie.
Dury wou dit niet meer(kon dit wel)heel zijn filosofie was gewoonweg verkeerd sinds de grote successen. En samen met zijn er enorme fouten gemaakt waar we nu nog altijd meezitten.
En hoe slecht Simons ook was zonder het ontslag van Dury hadden we nooit die 6 op 6 gehaald voor de winterstop.  Die grinta en goesting van tegen KV Mechelen ging er niet zijn met Dury.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3350 Gepost op: mei 05, 2022, 10:09:05 am »
ik stel me altijd vragen bij mensen
die goed kunnen analyseren,
weten waar het fout loopt
maar er dan niks aan doen
of proberen om het te verbeteren

da is vo mij een bewijs van (wss) kunnen ma ni willen…

noot
onze kern was ook een stelletje ongeregeld
waar zijn opvolgers gene weg mee konden
geen gezag, overtuigingskracht om die gasten
te laten doen wat moest


Dury moest niet weg als ge ziet wat erna kwam
want was gewoon copy past van zijn periode ervoor
Akkoord.  Moest Dury niet zo koppig zijn en vasthouden aan zijn 'ideaal beeld' van voetbal en zijn denken die er was van in het begin in eerste klasse dan zaten we niet in deze situatie.
Dury wou dit niet meer(kon dit wel)heel zijn filosofie was gewoonweg verkeerd sinds de grote successen. En samen met zijn er enorme fouten gemaakt waar we nu nog altijd meezitten.
En hoe slecht Simons ook was zonder het ontslag van Dury hadden we nooit die 6 op 6 gehaald voor de winterstop.  Die grinta en goesting van tegen KV Mechelen ging er niet zijn met Dury.

Idd.

Toch wel schrijnend om te zien dat door de recente slechte prestaties onder Simons & De fauw, velen al vergeten zijn hoe zwàk het wel niet was onder Dury die laatste matchen en we zonder trainerswissel so-wie-so tot 1B veroordeeld gingen zijn. Dat zag gewoon het kleinste kind en hoef je zelf niet veel van voetbal voor te kennen. Niéts zat er gewoon nog in die ploeg. Gelukkig hebben Simons & De fauw er de eerste matchen toch nog iets in gekregen (van korte duur weliswaar) dat ons voor de broodnodige punten heeft gezorgd om toch nog in 1A te kunnen blijven.

Nu tijd voor een nieuwe, volwaardige 1A trainer en een legioen huur- en vrije spelers waarbij hopelijk de mayonaise zal pakken...
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2022, 10:12:08 am door Vidmar »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3351 Gepost op: mei 05, 2022, 04:49:08 pm »
Tardieu speelt zijn wedstrijden bij Troyes id 1ste klasse.
Scoort soms,geeft assits.
Zal dit wellicht nt als rechtsback doen....
Dat was iemand gewoon verbranden en zeggen.....rot op.

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3352 Gepost op: mei 05, 2022, 07:53:30 pm »
Dury zijn systeem is er 1 dat voor prachtig voetbal op de mat kan zorgen, maar dan wel enkel en alleen met het juiste spelersmateriaal (lees: genoeg (top)kwaliteit). Dat hebben we in ons vicekampioensjaar gezien. Sindsdien steeg het Dury naar z'n hoofd en wou hij met gelijk welk spelersmateriaal zo spelen en paste hij zich niet aan aan de kwaliteit van de spelers, wat een heel onrealistische aanpak was.
Een goeie trainer bedenkt een strak tactisch plan dat past bij het beschikbare spelersmateriaal, en niet andersom!
hier moet ik mee akkoord gaan. In de tijd met Hamdi Harbaoui, bogonda, de pauw, bjordal, tardieu, seck, faik en nog zoveel meer dat was echt een stevige ploeg die op de plein stond. We moesten zelf lachen met Chevalier omdat Harbaoui in eens zoveel meer scoorde. Was een ploeg waarmee ge totaal niet in de problemen mocht komen. En we kwamen er mee in de problemen. In onze prestaties de afgelopen jaren zat ook geen lijn. Niet veel fans zagen deze miserie afkomen maar 5 jaar geleden begon het bij sommige al te knorren tegen dury. Dit heeft ons ook veel supporters gekost!

Respect voor die man wat hij hier gedaan heeft! Maar toen in die tijd moest het bestuur aan de alarmbel trekken!

Klopt gedeeltelijk, maar ja een trainer met toen nog een contract van 6 jaar, wat kan je daar dan aan doen? Hij was al bij de bestbetaalde trainers...

Iedereen kan benoemen wat de problemen waren dit jaar, dus daar heeft Dury geen indruk op mij gemaakt. Het was aan hem om vanuit die situatie iets te creëren die voor een ommezwaai kon zorgen, dat is hem niet gelukt. Dus is het makkelijk praten achteraf.
Als je 1 interview met Dury hebt gelezen, kan je verder voor de rest van een seizoen. Vertelde ook nooit iets nieuws, altijd hetzelfde herhalen. Ik vind dat je daar ook wel kan uit afleiden dat je geen alternatieve visies hebt.
wat ik bedoel is dat we al jaren door dury en slecht beleid in problemen zitten. Maar dit seizoen zijn de ogen pas open gegaan van de supporters! Terwijl dat je onderweg de 6 jaar er een hoop hebt verloren, die deze Maleise zagen aankomen.

De echte supporters blijven nu gaan. En die moeten we ook respecteren. Ook wel ken ik veel mensen  van mijn omgeving die al 30 jaar een abonnement hebben toch zullen afhaken als er niets deftig veranderd. En dat is spijtig om een vaste groep aan de toog te zien uit elkaar vallen.

Persoonlijk twijfel ik ook aan een het aankopen van een abonnement. De sfeer onder supporters is ondermaats, het voetbal trekt regelrecht op niks meer en een pintje achter de match en even na babbelen zit er ook niet in wegens de slechte uren van een match!

Ook iets waar velen zich aan ergeren is de communicatie van de club naar buiten. Als het goed gaat , heb ik geen interesse wat er binnen de muren gebeurd. Maar nu moet je echt gaan communiceren voor toch nog ergens vertrouwen te behouden, laat staan te winnen.

Ik vertrouw op de mensen die naar de supportersvergadering zijn geweest. En voldoende info hebben gekregen over wat er ging gebeuren. En dat is zowat mijn enigste hoop dezer dagen. Mijn geduld begint ook echt op te geraken. Want de tijd dringt, we zijn nu drie weken verder en het enigste dat uitgekomen is, zijn de datascouts.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3353 Gepost op: mei 05, 2022, 09:06:57 pm »
Dury zijn systeem is er 1 dat voor prachtig voetbal op de mat kan zorgen, maar dan wel enkel en alleen met het juiste spelersmateriaal (lees: genoeg (top)kwaliteit). Dat hebben we in ons vicekampioensjaar gezien. Sindsdien steeg het Dury naar z'n hoofd en wou hij met gelijk welk spelersmateriaal zo spelen en paste hij zich niet aan aan de kwaliteit van de spelers, wat een heel onrealistische aanpak was.
Een goeie trainer bedenkt een strak tactisch plan dat past bij het beschikbare spelersmateriaal, en niet andersom!
hier moet ik mee akkoord gaan. In de tijd met Hamdi Harbaoui, bogonda, de pauw, bjordal, tardieu, seck, faik en nog zoveel meer dat was echt een stevige ploeg die op de plein stond. We moesten zelf lachen met Chevalier omdat Harbaoui in eens zoveel meer scoorde. Was een ploeg waarmee ge totaal niet in de problemen mocht komen. En we kwamen er mee in de problemen. In onze prestaties de afgelopen jaren zat ook geen lijn. Niet veel fans zagen deze miserie afkomen maar 5 jaar geleden begon het bij sommige al te knorren tegen dury. Dit heeft ons ook veel supporters gekost!

Respect voor die man wat hij hier gedaan heeft! Maar toen in die tijd moest het bestuur aan de alarmbel trekken!

Klopt gedeeltelijk, maar ja een trainer met toen nog een contract van 6 jaar, wat kan je daar dan aan doen? Hij was al bij de bestbetaalde trainers...

Iedereen kan benoemen wat de problemen waren dit jaar, dus daar heeft Dury geen indruk op mij gemaakt. Het was aan hem om vanuit die situatie iets te creëren die voor een ommezwaai kon zorgen, dat is hem niet gelukt. Dus is het makkelijk praten achteraf.
Als je 1 interview met Dury hebt gelezen, kan je verder voor de rest van een seizoen. Vertelde ook nooit iets nieuws, altijd hetzelfde herhalen. Ik vind dat je daar ook wel kan uit afleiden dat je geen alternatieve visies hebt.
wat ik bedoel is dat we al jaren door dury en slecht beleid in problemen zitten. Maar dit seizoen zijn de ogen pas open gegaan van de supporters! Terwijl dat je onderweg de 6 jaar er een hoop hebt verloren, die deze Maleise zagen aankomen.

De echte supporters blijven nu gaan. En die moeten we ook respecteren. Ook wel ken ik veel mensen  van mijn omgeving die al 30 jaar een abonnement hebben toch zullen afhaken als er niets deftig veranderd. En dat is spijtig om een vaste groep aan de toog te zien uit elkaar vallen.

Persoonlijk twijfel ik ook aan een het aankopen van een abonnement. De sfeer onder supporters is ondermaats, het voetbal trekt regelrecht op niks meer en een pintje achter de match en even na babbelen zit er ook niet in wegens de slechte uren van een match!

Ook iets waar velen zich aan ergeren is de communicatie van de club naar buiten. Als het goed gaat , heb ik geen interesse wat er binnen de muren gebeurd. Maar nu moet je echt gaan communiceren voor toch nog ergens vertrouwen te behouden, laat staan te winnen.

Ik vertrouw op de mensen die naar de supportersvergadering zijn geweest. En voldoende info hebben gekregen over wat er ging gebeuren. En dat is zowat mijn enigste hoop dezer dagen. Mijn geduld begint ook echt op te geraken. Want de tijd dringt, we zijn nu drie weken verder en het enigste dat uitgekomen is, zijn de datascouts.

Tijdens het supportersoverleg zeiden ze dat ze al bezig waren met enkele pistes voor transfers
Dan was er de (on)zekerheid of we wel in eerste gingen blijven
Blijkbaar was het overleg enkel bedoelt om de supporters was wijs te maken..

Welke speler ga tekenen als hij nog niet weet of hij in 1A of 1B zal spelen.
Maakt een groot verschil hoor.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3354 Gepost op: mei 05, 2022, 09:59:34 pm »
Dat overleg was vooral om de supporters te sussen.  Ze hebben nog altijd veel liever dat er niet teveel supporters zich mengen met het beleid, ze kunnen dat ook niet verdragen, er is heel weinig openheid en communicatie naar de supporters toe, dat is al van de fusie zo!
En ik blijf erbij, een supporter federatie die zowat het verlengde is van wat de club altijd zegt of doet en alles goedkeurt en zo afhankelijk is van de club, ze hebben niks liever!  En een paar gratis kaarten geven om de supporters te sussen, zo denken ze. 
Ben eens benieuwd of ze nog zo'n overleg gaan plannen nu alles rustig is!  De club zit daar niet goed, dat moet dringend veranderen en ze moeten het menen!
  Gelukkig loopt het sociale aspect van de club op wieltjes, daar kunnen we echt trots op zijn! G-voetbal, die hulp aan de mensen van Eupen,de behandeling van mensen die moeilijk naar de voetbal kunnen gaan, Younited, +55, de kerstactie in het ziekenhuis, enz.  allemaal heel positief! 

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.357
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3355 Gepost op: mei 25, 2022, 10:57:45 pm »
Dury naar Union ?

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3356 Gepost op: mei 25, 2022, 11:51:02 pm »

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3357 Gepost op: mei 26, 2022, 12:00:42 am »

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.366
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3358 Gepost op: mei 27, 2022, 10:26:10 am »
Dury naar Union ?

Peisde gij dat Dury nog in 1A of 1B aan de bak gaat komen?
Zoveel vrije vacatures in 1A en 1B en nergens wordt zijn naam genoemd!

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3359 Gepost op: juli 27, 2022, 01:27:04 pm »
Franky Dury uitvoerig aan het woord in een podcast over zijn leven tijdens en na het voetbal. Ook wat sneak peaks rond zijn boek die hij aan het schrijven is:

Episode 48: Tweespraak
https://open.spotify.com/episode/2zqCSR64aelWXAJn7ERmHP?si=N3WkgiV5Qze0jAJVdLpPOQ