Auteur Topic: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee  (gelezen 18970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.180
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #80 Gepost op: november 24, 2019, 08:25:17 am »
Stel u voor dat we vandaag deftige flanken hadden. Het was 0-7
Bjordal en Bruno waren goed!
...
Bossut, Pletinckx, De fauw en Bruno waren de minsten
..’
Bossut bij de minsten???
Da kunde nu toch nie menen?
Ge moet uw persoonlijk gevoel ten opzichte van Sammy echt ne keer leren aan de kant schuiven in uw beoordelingen...
Ie heeft in heel de match met veel slechte wil amper ene hogen bal mis beoordeeld zodat Swinkels op (of liever over) doel kon koppen en dat was dan nog omdat ze den dienen centraal veel te gemakkelijk zomaar doorlieten.
Verder deed ie zowat alles perfect, inclusief het verhinderen van een paar half-gemaakte goals.
Wat moet ie dan nog doen om een positieve beoordeling te krijgen bij u?
Zelf nog de assist gaan geven en scoren ook?

Mijn persoonlijke mening over Sammy kan ik heel gemakkelijk opzij schuiven.
Is bezig aan een goed seizoen maar gisteren was een mindere match.
Bekijk zijn voetenwerk in het eerste halfuur, dat was kinderlijk, dramatisch, rampzalig.
We weten dat dat niet goed is bij hem, maar gisteren wast echt een ramp. Je ziet dat trouwens ook aan zijn gezicht/uitdrukkingen dat hij het zelf weet. Was nerveus en gaat dan tegen spelers zeggen dat ze moeten uitvallen. Typisch doelmannen eigenlijk  ;)

De 2 “reddingen” op Vanzeir en De Camargo zijn er eigenlijk geen. Bal vliegt gewoon pardoes tegen hem.
En ging in 1ste helft onder bal door, en ook op het einde ontzet hij die voorzet slecht. Gelukkig doet Kaya een schwalbe.

Met de individuele mindere prestaties wil ik geen afbreuk doen aan de sterke collectieve prestatie he. Iedereen vocht voor elkaar en dat willen we zien bij Essevee, en het is maar zo dat wij resultaten zullen halen. Niet op talent (zonder Berahino) maar op karakter/ de wil!!!
Maar mits meer technische bagage op de flank, was de match gisteren al dood aan de rust.
Zelden gezien dat een flankspeler al die ruimte kan krijgen


Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #81 Gepost op: november 24, 2019, 08:53:25 am »
Stel u voor dat we vandaag deftige flanken hadden. Het was 0-7
Bjordal en Bruno waren goed!
...
Bossut, Pletinckx, De fauw en Bruno waren de minsten
..’
Bossut bij de minsten???
Da kunde nu toch nie menen?
Ge moet uw persoonlijk gevoel ten opzichte van Sammy echt ne keer leren aan de kant schuiven in uw beoordelingen...
Ie heeft in heel de match met veel slechte wil amper ene hogen bal mis beoordeeld zodat Swinkels op (of liever over) doel kon koppen en dat was dan nog omdat ze den dienen centraal veel te gemakkelijk zomaar doorlieten.
Verder deed ie zowat alles perfect, inclusief het verhinderen van een paar half-gemaakte goals.
Wat moet ie dan nog doen om een positieve beoordeling te krijgen bij u?
Zelf nog de assist gaan geven en scoren ook?

Mijn persoonlijke mening over Sammy kan ik heel gemakkelijk opzij schuiven.
Is bezig aan een goed seizoen maar gisteren was een mindere match.
Bekijk zijn voetenwerk in het eerste halfuur, dat was kinderlijk, dramatisch, rampzalig.
We weten dat dat niet goed is bij hem, maar gisteren wast echt een ramp. Je ziet dat trouwens ook aan zijn gezicht/uitdrukkingen dat hij het zelf weet. Was nerveus en gaat dan tegen spelers zeggen dat ze moeten uitvallen. Typisch doelmannen eigenlijk  ;)

De 2 “reddingen” op Vanzeir en De Camargo zijn er eigenlijk geen. Bal vliegt gewoon pardoes tegen hem.
En ging in 1ste helft onder bal door, en ook op het einde ontzet hij die voorzet slecht. Gelukkig doet Kaya een schwalbe.

Met de individuele mindere prestaties wil ik geen afbreuk doen aan de sterke collectieve prestatie he. Iedereen vocht voor elkaar en dat willen we zien bij Essevee, en het is maar zo dat wij resultaten zullen halen. Niet op talent (zonder Berahino) maar op karakter/ de wil!!!
Maar mits meer technische bagage op de flank, was de match gisteren al dood aan de rust.
Zelden gezien dat een flankspeler al die ruimte kan krijgen
2
Heel nerveuze match van Sammy. Een keeper in vorm straalt rust en kalmte uit, maar kan evengoed het spel versnellen, vooral wanneer de ploeg baas is. Deed hij totaal niet.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #82 Gepost op: november 24, 2019, 08:53:49 am »
Essevee heeft zijn beste match gespeeld zonder Berahinho. We hebben hem nodig maar we kunnen nu ook al goeie matchen spelen zonder hem. Dury heeft het toch maar weer gedaan. Bij de opstelling hield ik ook al mijn hart vast met Marcq, aangenaam verrast dat hij dit nog kan ! Dikke overwinning!
SV TILL I DIE

Offline malinezer

  • Leden
  • Berichten: 48
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #83 Gepost op: november 24, 2019, 09:01:16 am »
proficiat met de overwinning.Is niet meer dan verdiend voor jullie.Wij kwamen overal te kort en waren nergens.
In het beste geval hadden we een gelijkspel kunnen behalen met die bal op de paal maar dat was niet terecht geweest
« Laatst bewerkt op: november 24, 2019, 09:06:40 am door svennay »

Online tomba

  • Leden
  • Berichten: 162
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #84 Gepost op: november 24, 2019, 09:40:49 am »
Sammy was gisteren ongelukkig bij enkele uittrappen en ging onder die vrije trap door. Voor de rest deed hij het meer dan ok! Speelt trouwens een heel sterk seizoen!!! Is van onze 3 keepers absoluut de meest betrouwbare! Knappe match van het collectief Essevee, wat een verschil met de wedstrijd op Waasland-Beveren enkele weken geleden. Nu was er wel durf en drang naar voren! Chapeau ook voor Marcq, niet gedacht dat hij dit nog zou brengen voor Essevee!!!

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #85 Gepost op: november 24, 2019, 10:07:45 am »
Sammy mag idd blij zijn dat Kaya een domme (typisch voor hem) schwalbe doet. Kaya heeft blijkbaar nog niet door dat de VAR ook meedoet.
Voorts ook heel dom van Vrancken om Schoofs , de enige met een goed afstandsschot , eraf te halen.

Kritiek op Bruno snap ik niet. Is een echte goaltjesdief en voor mij vrij balvast.

Bjordal was goed maar zijn voorzetten komen niet toe.

De minst goede was Pletinckx (zonder echt zwak te zijn) , zijn uitschuiver koste ons bijna de gelijkmaker en dan hadden we wellicht nog verloren. Ook nog enkele andere ongelukkige tussenkomsten en een gele kaart.

Offline gd

  • Leden
  • Berichten: 222
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #86 Gepost op: november 24, 2019, 10:09:58 am »
En nu op dat elan doorgaan en de top 6
Is heel dicht bij :D

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.628
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #87 Gepost op: november 24, 2019, 10:16:00 am »
Sammy mag idd blij zijn dat Kaya een domme (typisch voor hem) schwalbe doet. Kaya heeft blijkbaar nog niet door dat de VAR ook meedoet.
Voorts ook heel dom van Vrancken om Schoofs , de enige met een goed afstandsschot , eraf te halen.

Kritiek op Bruno snap ik niet. Is een echte goaltjesdief en voor mij vrij balvast.

Bjordal was goed maar zijn voorzetten komen niet toe.

De minst goede was Pletinckx (zonder echt zwak te zijn) , zijn uitschuiver koste ons bijna de gelijkmaker en dan hadden we wellicht nog verloren. Ook nog enkele andere ongelukkige tussenkomsten en een gele kaart.
iedereen was goed,Sammy en Pletinkx de ‘minst’goede,maar zeker niet slecht.Bruno verdedigend ook zeer nuttig.Pluim voor Marcq,Seck,Ollie

Online d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.326
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #88 Gepost op: november 24, 2019, 10:31:11 am »
Essevee heeft zijn beste match gespeeld zonder Berahinho. We hebben hem nodig maar we kunnen nu ook al goeie matchen spelen zonder hem. Dury heeft het toch maar weer gedaan. Bij de opstelling hield ik ook al mijn hart vast met Marcq, aangenaam verrast dat hij dit nog kan ! Dikke overwinning!
Essevee heeft zijn beste match gespeeld, denk ik. Met of zonder Berahino.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.180
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #89 Gepost op: november 24, 2019, 10:41:33 am »
Essevee heeft zijn beste match gespeeld zonder Berahinho. We hebben hem nodig maar we kunnen nu ook al goeie matchen spelen zonder hem. Dury heeft het toch maar weer gedaan. Bij de opstelling hield ik ook al mijn hart vast met Marcq, aangenaam verrast dat hij dit nog kan ! Dikke overwinning!
Essevee heeft zijn beste match gespeeld, denk ik. Met of zonder Berahino.

Dat is kort door de bocht e.
Thuis tegen Antwerp, thuis tegen Gent dat waten betere matchen.

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #90 Gepost op: november 24, 2019, 11:26:35 am »
Nu maar niet denken dat we thuis tegen Eupen vanzelf gaan winnen !
Hoeveel clean sheets heeft Bossut nu eigenlijk ? Ik dacht na gisteren 6, maar er stond 5
« Laatst bewerkt op: november 24, 2019, 11:52:23 am door isidoor »

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #91 Gepost op: november 24, 2019, 12:32:51 pm »
Essevee heeft zijn beste match gespeeld zonder Berahinho. We hebben hem nodig maar we kunnen nu ook al goeie matchen spelen zonder hem. Dury heeft het toch maar weer gedaan. Bij de opstelling hield ik ook al mijn hart vast met Marcq, aangenaam verrast dat hij dit nog kan ! Dikke overwinning!
Essevee heeft zijn beste match gespeeld, denk ik. Met of zonder Berahino.

Dat is kort door de bocht e.
Thuis tegen Antwerp, thuis tegen Gent dat waten betere matchen.
Reactie Larin gehoord na de wedstrijd? Beste wedstrijd van het seizoen, kan ik ook inkomen. Collectief een sterke prestatie, volledig gedomineerd op Mechelen. Ik kan hem begrijpen.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #92 Gepost op: november 24, 2019, 12:39:23 pm »
Scoren hebben we eigenlijk al ieder seizoen best veel gedaan. Wat de grote verandering is, is dat we weinig tegengoals slikken. Bossut heeft op een na meeste clean sheets. En met Deschacht heb je gewoon heel veel ervaring en voetbalverstand. Na 16 speeldagen 6 clean sheets. Hoe lang is dat al niet geleden.
We hebben terug een realistische manier van spelen, beginnend van een goede organisatie.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #93 Gepost op: november 24, 2019, 07:10:55 pm »
Zalige goal van Larin op het einde... efkes door de benen van de keeper.

Nu bevestigen tegen Eupen en dan de superbelangrijke maand december goed doorkomen (in top 6 trachten te blijven en doorstoten in beker).

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.653
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #94 Gepost op: november 24, 2019, 11:33:25 pm »
Sammy heeft wel degelijk 6 clean sheets, hoe is het mogelijk dat die mannen van sports late night zo'n fouten maken(of diegene die die statistieken bijhouden), zo moeilijk is dit toch niet?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #95 Gepost op: november 25, 2019, 05:57:20 pm »
Uit Het Laatste Nieuws
25 november 2019

Verloren zoon Marcq plots de held: Essevee dichter bij PO1

Zulte Waregem klopt op de deur van play-off 1. De verrassing van de avond was Damien Marcq. In de zomer nog overbodig aan de Gaverbeek, zaterdag matchwinnaar Achter de Kazerne.

Francky Dury is niet bang om eens uit te pakken met een verrassing. De coach van Essevee kan de laatste weken ook niet anders door de blessure van spelmaker Saido Berahino. De nieuwe surprise du chef: Damien Marcq (30). De Franse middenvelder incasseert een royaal salaris, maar was sinds de voorbije zomer overbodig bij Essevee. "Marcq ging in principe vertrekken in juli of augustus", geeft Dury toe. "Maar toen trokken we Sissako aan, een jongen van 21 jaar. Dan geef je die kansen. Maar Damien traint goed en heeft een sterke oefenwedstrijd gespeeld tegen Cercle Brugge. Ik had het idee om tegen Mechelen te spelen met hem, en daar ben ik heel tevreden over."

Eerste basisplaats
En of Dury tevreden mag zijn. Het heruitgevonden West-Vlaamse middenveld was de motor van de 0-2-overwinning tegen KV Mechelen. In Mechelen startte Marcq voor het eerst dit seizoen, en hij lag meteen aan de basis van de belangrijke 0-1. Met één simpele beweging, puur op techniek, kapte hij zich los tussen drie tegenstanders. à l'aise. à la Damien Marcq. Hij vormde een complementair duo met breker Ibrahima Seck, en daardoor kon ook Govea als nummer tien zijn beste vorm halen. "Sinds de verplaatsing in augustus naar Standard speelde ik niet meer", aldus de matchwinnaar. "Waarom? Dat moet je vragen aan de trainer. Ik blijf een profvoetballer en doe wat er van mij wordt gevraagd. Vanavond was het een mooie beloning voor mij, maar ook voor het team."

Door de overwinning tegen KV Mechelen maakt Essevee een duidelijk statement in de strijd om play-off 1. Toch is de top zes (nog) géén uitgesproken doel bij Dury. Hij wil zijn ploeg het niveau zien halen van de ploegen die boven Zulte Waregem staan in de stand. Zoals KV Mechelen dus. "Ik hoop dat we deze prestatie kunnen herhalen. Maar, match per match."

Berahino keert terug
Naast het uitstekende eindresultaat bewees de ploeg ook goed te kunnen voetballen zonder de onmisbaar geachte Berahino. Op het juiste moment vallen alle puzzelstukjes op hun plaats. Maar deze zaterdag thuis tegen Eupen wordt Berahino opnieuw in de selectie verwacht. En met verloren zoon Marcq heeft Dury er opeens nog een extra optie bij. Het zijn luxeproblemen voor Essevee in de strijd om play-off 1. (OPI)

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 16 : 23/11/2019 - 20.00u : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #96 Gepost op: november 26, 2019, 09:11:31 am »
wie had dit op voorhand voorspeld? na enkele mindere prestaties plots dit....chapeau.
Dury durfde nu wel voetballen! nu werd er wel goed druk gezet.
Spijtig dat we dit niet durfden tegen Anderlecht.
sterke collectieve prestatie zonder Berahino! oef.
Bruno is eigenlijk n spits die op de flank zijn plan kan trekken (heeft daar de snelheid niet voor).
Hij doet ook zijn verdedigende taken. Dury is wild van dergelijke spelers.
Net zoals Bjordal is Bruno het best dicht bij doel van de tegenstander.
over Marcq. Zette zich steeds in hoor, maar komt altijd slungelig over.
van Dury wel mooi dat hij hem een kans geeft...gedurfd...dat wel.