Auteur Topic: EK2016 : Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)  (gelezen 14426 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
EK2016 : Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Gepost op: juni 18, 2016, 05:34:16 pm »
Na klinkende overwinning in Bordeaux, wat kunnen we tegen Zweden?

Wie moet Wilmots zeker opstellen?
Wie moet Willie zeker NIET (meer) opstellen?
Welke verschuivingen moet hij maken?
Welke strategie moet gevolgd worden?
Welke opstelling zou jij gebruiken?
Hoe gaan we de Zweden wel over onze knie leggen?
En wat denk je dat de uitslag zal zijn?
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2016, 11:53:20 am door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi?
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2016, 05:21:39 pm »
Iedereen nog zat van gisteren ofwa ? :D


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi?
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2016, 05:21:59 pm »
 8)


Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi?
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2016, 09:01:37 am »
Iedereen nog zat van gisteren ofwa ? :D

Nu pas aan het bekomen :D.

Hopelijk zelfde opstelling tegen zweden. Zie geen reden om iemand te wisselen. Vermoed dat er nog meer ruimte gaat zijn aangezien de zweden ook moeten winnen en dus zullen moeten komen.
Daarnaast hebben ze nog geen enkel shot op doel. (hun enige goal was een own goal) Volgens mij een overschatte ploeg waar we makkelijk van moeten winnen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi?
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2016, 12:24:27 pm »
 :D


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi?
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2016, 07:04:12 pm »
Dit zijn de elf die tegen Zweden starten: Courtois, Meunier, Vermaelen, Alderweireld, Vertonghen, Witsel, Nainggolan, De Bruyne, Carrasco, Hazard, Lukaku.

In vergelijking met de zege tegen Ierland komt enkel Nainggolan in de ploeg. Demb?l? is licht geblesseerd en blijft uit voorzorg aan de kant.

bron: hln.be

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi?
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2016, 09:51:02 pm »
Het middenveld staat niet goed! Nianggolan moet in de centrale driehoek met de Bruyne en witsel op de 6 met punt naar achteren spelen. En lukake moet zijn positie timen voor doel. De Bruyne en iedere speler van wereldklasse geeft die bal altijd achter de verdediging.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi?
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2016, 09:58:12 pm »
Het middenveld staat niet goed! Nianggolan moet in de centrale driehoek met de Bruyne en witsel op de 6 met punt naar achteren spelen. En lukake moet zijn positie timen voor doel. De Bruyne en iedere speler van wereldklasse geeft die bal altijd achter de verdediging.
Lukaka staat ALTIJD achter zijn man... Ij snapt et nog niet helemaal precies...  ::)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi?
« Reactie #8 Gepost op: juni 22, 2016, 11:31:43 pm »
De Bruyne nog altijd niet op niveau,ook zou ik toch eens iemand anders eens een hoekschop laten nemen.  De prestaties zijn zoals ik verwacht,niet goed,geen echte ploeg, geen blok,weinig voetbalverstand en als De Bruyne dan zo zwak is dan krijg je zoiets.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi?
« Reactie #9 Gepost op: juni 22, 2016, 11:41:43 pm »
Tja, vond het ook weer niet overtuigend.

Verdedigend wel nog ok, weinig weggeven, Courtois eigelijk weinig moeten pakken. Aan de ander kant, bal van de lijn gehaald door De Bruyne, en doelpunt van Zlatan onterecht afgekeurd omdat Alderweireld daar bijna op zijn buik lag om de bal weg te koppen.

Aanvallend veel en veel te traag en niet zuiver genoeg. Passes niet goed, te ver, te kort, te scheef.. Enkel als de tegenstander ruimte (moet) beginnen weggeven lukt het nog net.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Reactie #10 Gepost op: juni 23, 2016, 09:44:50 am »
Samengevat mijn mening: Het trok alweer op niets. Wat ik me afvraag hebben onze spelers geen voetbalverstand of geef wilmots echt de verkeerde instructies. Op de PC de dag voor de wedstrijd zegt Wilmots: We moeten compact spelen, passlijn naar Zlatan afsnijden. Wat ik gezien heb, het middenveld werd constant overlopen. Wistel-Nainggolan dat werkt niet. Blijven te veel naast elkaar spelen. 1 van beide moet veel meer doordrukken en uitstappen.
Ik versta het niet. Wij zijn zowat de enige ploeg die immens passief verdedigen. Nooit eens doordrukken op de man in balbezit, we sloffen er naar toe om 'druk' te zetten. Tuurlijk kom je dan overal tekort.
Gelukkig waren de zweden zo zwak dat ze niet veel met het balbezit deden.
Ga eens potverdikke met overtuiging naar de man in balbezit, zit er kort op, laat iemand die bal niet aannemen. Iets wat Vermaelen zowat als enigste speler wel goed doet.

Verder speciale vermelding voor Jan Vertonghen. De zwakste speler dit EK. Verdedigen doet ie al niet. Blijft de hele tijd op 3m van zijn man er voor staan. Je moet tegen die man plakken, dan kan hij niets doen. Vertonghen vertraagt het spel in de aanval ook enorm. Draagt voor mij niets bij op de linksback. Zowel verdedigend als aanvallend is hij zeer zwak. Enkel heeft hij een goede tackle. Dan kan je volgens mij even goed Lukaku op LB zetten. Die loopt wel zijn lijn af met overtuiging.

De Bruyne komt er ietwat door. Speelde degelijke eerste helft.

Lukaku: tja eens op snelheid is er niets aan te doen. Maar aub kan iemand die jongen leren om voor zijn man te komen en/of door te lopen. De plaats waar hij altijd de bal vraagt voor de goal, onmogelijk om van daar een goal te scoren.

Door het oog van de naald.
Willen we echt ambitie tonen dient ons middenveld aangepast te worden. Zie liever Lukaku LB met aanvallende intenties, maarja verthongen gaat er toch niet uit e.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Reactie #11 Gepost op: juni 23, 2016, 11:30:17 am »
Samengevat mijn mening: Het trok alweer op niets.

?

En maar lange ballen gooien. Tegen Zweden, gemiddelde lengte 2m36. Wie verzint zoiets. Het is inderdaad onduidelijk of deze groep alle (voetbal)intelligentie mist, of Wilmots gewoon een ontzettend slechte trainer is. Maar ik vrees dat het een combinatie is van de twee. Heel ontgoocheld tot nog toe, hoewel het eigenlijk wel te voorspellen was.


Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Reactie #12 Gepost op: juni 23, 2016, 11:51:58 am »
Je ziet toch duidelijk dat dit Wilmots is. Dat inzakken is zijn wil. Als je ziet dat Vertonghen en Meunier amper vooraan te zien waren, in tegenstelling tot tegen Ierland, dan zegt dat genoeg. Angsthazenvoetbal en geen greintje visie heeft die coach. Dat en niets anders is de reden van het armoedige spel. Wilmots mag nu ook stoppen met janken over Prendergast, want Zweden heeft exact hetzelfde meegemaakt. Wordt die goal niet afgekeurd dan mochten ze nu al afdruipen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Reactie #13 Gepost op: juni 23, 2016, 11:59:13 am »
Je zal gelijk hebben. Nu, ik loop niet la te hoog op met spelers als Witsel en Lukaku en dergelijke, ik vind die flink overschat. Maar er zit inderdaad niks van idee achter dit team, en dat is de fout van Wilmots. Heel matig EK tot nog toe, de massahysterie ten spijt.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Reactie #14 Gepost op: juni 23, 2016, 12:17:45 pm »
Je zal gelijk hebben. Nu, ik loop niet la te hoog op met spelers als Witsel en Lukaku en dergelijke, ik vind die flink overschat. Maar er zit inderdaad niks van idee achter dit team, en dat is de fout van Wilmots. Heel matig EK tot nog toe, de massahysterie ten spijt.
Ik ben het hier niet volledig mee eens. Ten eerste en dat is al duidelijk bewezen in dit EK is er geen enkele echt zwakke ploeg meer. Ten tweede zie ik wel een lijn in het spel van de RD : zowel Witsel als Radja spelen bij een veroverde bal onmiddellijk een vrijstaande man aan meestal Hazard. Die wacht dan tot iedereen van de andere ploeg terug is zodat het gevaar weg is. Als dat Wilmots zijn opdracht is dan is het inderdaad zijn fout. Net als het waarschijnlijk ook zijn fout is dat ik weet niet hoeveel hoekschoppen en passes slecht gegeven worden. Wat betreft de massahysterie : dit is ook zo als ZW de bekerfinale speelt h?, dan zijn er ook plots 10000 supporters meer.
Een voordeel : vanaf nu telt enkel winnen dus zouden we in principe ander voetbal moeten te zien krijgen en niet alleen van de RD.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Reactie #15 Gepost op: juni 23, 2016, 12:22:10 pm »
Ik denk toch dat er nog veel gespeeld zal worden om niet te verliezen.

En eens de wedstrijd open gebroken is door een goal langs de ene of de andere kant, zal er meer vooruit gespeeld worden.

Ik ga niet raar opkijken als er een paar matchen 0-0 eindigen en verlengingen/penals de beslissing brengen.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Reactie #16 Gepost op: juni 23, 2016, 12:32:52 pm »
Te weinig spelers die opduiken in de box. Ze staan er allemaal rond op Lukaku na.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Reactie #17 Gepost op: juni 23, 2016, 12:41:12 pm »
Ik ben het hier niet volledig mee eens. Ten eerste en dat is al duidelijk bewezen in dit EK is er geen enkele echt zwakke ploeg meer. Ten tweede zie ik wel een lijn in het spel van de RD : zowel Witsel als Radja spelen bij een veroverde bal onmiddellijk een vrijstaande man aan meestal Hazard. Die wacht dan tot iedereen van de andere ploeg terug is zodat het gevaar weg is. Als dat Wilmots zijn opdracht is dan is het inderdaad zijn fout. Net als het waarschijnlijk ook zijn fout is dat ik weet niet hoeveel hoekschoppen en passes slecht gegeven worden. Wat betreft de massahysterie : dit is ook zo als ZW de bekerfinale speelt h?, dan zijn er ook plots 10000 supporters meer. Een voordeel : vanaf nu telt enkel winnen dus zouden we in principe ander voetbal moeten te zien krijgen en niet alleen van de RD.

Geen enkele echt zwakke ploeg? Dit kan je niet menen. Zo'n Ijsland, Hongarije, Zweden, dat is twee keer niks. Enthousiast, ja dat zijn ze wel. Het lijkt me vooral dat sterke teams (op papier) heel zwak blijken (op het veld), zoals Belgi?. Portugal idem, Engeland eigenlijk ook.

Wat Wesley Sonck zit te verkondigen is doorgaans je reinste onzin. Men zou beter eens leren kijken naar, en genieten van, het toptalent dat Hazard is. Jij onthoudt de twee keer dat hij (meteen opgezeten door drie tegenstanders) terug moet draaien, ik herinner me zijn goede acties. Trouwens heel vreemd altijd die kritiek op Hazard, want Kevin De Bruyne, om maar iemand te zeggen, is dit EK anders van een h??l bedroevend niveau.


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Reactie #18 Gepost op: juni 23, 2016, 12:57:38 pm »
Er is heel veel te doen rond de afgekeurde goal van Zlatan ...



Wat is jullie mening/kijk op de zaak?
Correct afgefloten of niet?

Gevaarlijk spel?
Buitenspel?
of alle twee?
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2016, 12:59:15 pm door Frederik »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 22/06/2016 21u00 : Zweden - Belgi? (0-1)
« Reactie #19 Gepost op: juni 23, 2016, 02:49:35 pm »
Er is heel veel te doen rond de afgekeurde goal van Zlatan ...



Wat is jullie mening/kijk op de zaak?
Correct afgefloten of niet?

Gevaarlijk spel?
Buitenspel?
of alle twee?

In feite is er geen afgekeurde goal want er werd al gefloten voor hij schiet. Wel zeer discutabel als het om een gevaarlijk spel zou gaan maar de arbiter floot wel meer op zulke fasses.