Auteur Topic: [20] MENDY Formose - ex-speler  (gelezen 5386 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
[20] MENDY Formose - ex-speler
« Gepost op: april 17, 2015, 11:12:42 am »
Mendy maakt wens over Zulte Waregem bekend
17 April 2015 10:28 via voetbalnieuws.be

Formose Mendy kwam dit seizoen al meer aan de bak bij Zulte Waregem en de verdediger is ??n van de lichtpunten in het moeilijke jaar van zijn ploeg. Het contract van Mendy loopt door tot 2016 en hij laat blijken dat hij langer in het Regenboogstadion wil blijven.

"Ik ben ik elk geval van plan om mijn contract uit te doen", zegt Mendy in Het Laatste Nieuws. "En dan moet ik de dirigenten en de trainer er maar van overtuigen dat ik een verlengd verblijf waard ben. Maar ik concentreer me nu in eerste instantie op de drie resterende wedstrijden van dit seizoen."

Mendy ziet zaterdag Waasland-Beveren over de vloer komen. "We zouden zaterdag toch eens op eigen veld moeten kunnen winnen. Waasland-Beveren lijkt ook niet in grote doen en daar moeten we van kunnen profiteren om eindelijk nog eens de driepunter op zak te steken."


Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/177785/Mendy_maakt_wens_over_Zulte_Waregem_bekend
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2016, 05:11:24 pm door svennay »

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2015, 01:44:52 pm »
Mendy heeft zeker potentieel. Graag laten bijtekenen en dat mag zelf voor 5 jaar voor mij.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2015, 03:08:31 pm »
Idd, met wat meer vertrouwen en een beter draaiende ploeg, wordt dat zeker een goede verdediger!

Offline toolman

  • Leden
  • Berichten: 251
  • Essevee!
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2015, 08:59:35 pm »
Zal wel zijn....Mendy zal nog beter worden, ik vind hem soms ongelukkig bij sommige acties maar zie hem wel als een vaste man in de verdediging bij ons...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2015, 02:34:42 pm »
ik vind hem een ramp. kan mij zelden overtuigen. vooral voetballend een ramp. kan totaal geen deftige pas geven. aan inzet geen gebrek. begrijp niet dat dat uit de jeugd van Lille komt eigenlijk want in Frankijk wordt toch veel op techniek, passing getraind.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2015, 05:50:42 pm »
Rode kaarte en domme fouten daar kent hij iets van... Maar idd inzet wel ok

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2015, 09:57:06 pm »
ik ben ook geen Mendy-fan, als er andere en betere zijn, laat ze maar spelen, maar nu hebben we die niet.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #7 Gepost op: april 21, 2015, 10:04:58 pm »
Ik ben er ook geen fan van.
Je vindt er idd die beter zijn. Slechte passing, soms slecht gepositioneerd, geen snelheid, onorthodox, geen communicatie,...

Mandekking is wel goed en goede tackle, maar wie speelt er de dag van vandaag nog zuiver mandekking?

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #8 Gepost op: april 22, 2015, 02:03:18 pm »
We zijn als Zulte Waregem-supporter al rap content de dag van vandaag. Als een speler een bal correct onder de voetzool kan controleren "vinden we hem al iets hebben." Getuige daarvan bvb de match van Essikal tegen W-Beveren. Sommigen vonden hem goed spelen, ikzelf heb hem niet anders zien doen dan risicoloze breedtepassjes zien geven naar de centrale verdedigers, ma bon.
Zo was het ook met Mendy. In het begin speelde hij een goede match op Westerlo, waar hij opviel met z'n verdedigende kwaliteiten.
Maar hij heeft verschrikkelijk veel minpunten. Is onbesuisd (getuigde zijn vele rode kaarten), heeft een hele gebrekkige motoriek (als hij een pass wil geven moet hij zijn hele lichaam "zetten" en mag je al blij zijn als zijn benen niet in een knobbel slaan). Kortom: het is in feite niet veel.

Ik zeg het niet graag, maar we gaan volgend jaar weeral blij moeten zijn als we er in blijven hoor. Kijk alleen al maar eens wat je in je verdediging hebt staan voor de moment... Daar wordt ik niet vrolijk van hoor. Mendy dus met zijn gebreken die ik opgesomd heb, de 35-jarige D'Haene die over zijn houdbaarheidsdatum heen is en een Colpaert die dit seizoen dramatisch acteert en geen greintje pit meer uitstraalt. Een rechtsback heb je voor de moment ook al niet, of gaat D'Ulivo je vaste man worden daar?

Nu we het toch over verdedigers hebben (dit is even geheel terzijde hoor want heeft niets met Essevee te maken), maar voor een Brandon Mechele heb ik ontzettend veel respect.
D?s nu eens een ?chte verdediger zie. Altijd stevig in duel, niet de meest technisch verfijnde maar gewoon een verdediger die spitsen doet afzien en spitsen schrik aanjaagt, met zijn verschijning.
Ik geloof niet altijd in het 'groeien' van spelers, maar Mechele is nu eens een speler die zich 'ontwikkeld' heeft zoals dat zo mooi heet. Vorig jaar en de jaren ervoor vonden velen dat niks, ik incluis. Maar vandaag is dat (samen met een fitte Mbemba) de beste verdediger van de Jupiler Pro League.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #9 Gepost op: april 22, 2015, 02:09:27 pm »
We zijn als Zulte Waregem-supporter al rap content de dag van vandaag. Als een speler een bal correct onder de voetzool kan controleren "vinden we hem al iets hebben." Getuige daarvan bvb de match van Essikal tegen W-Beveren. Sommigen vonden hem goed spelen, ikzelf heb hem niet anders zien doen dan risicoloze breedtepassjes zien geven naar de centrale verdedigers, ma bon.
Zo was het ook met Mendy. In het begin speelde hij een goede match op Westerlo, waar hij opviel met z'n verdedigende kwaliteiten.
Maar hij heeft verschrikkelijk veel minpunten. Is onbesuisd (getuigde zijn vele rode kaarten), heeft een hele gebrekkige motoriek (als hij een pass wil geven moet hij zijn hele lichaam "zetten" en mag je al blij zijn als zijn benen niet in een knobbel slaan). Kortom: het is in feite niet veel.

Ik zeg het niet graag, maar we gaan volgend jaar weeral blij moeten zijn als we er in blijven hoor. Kijk alleen al maar eens wat je in je verdediging hebt staan voor de moment... Daar wordt ik niet vrolijk van hoor. Mendy dus met zijn gebreken die ik opgesomd heb, de 35-jarige D'Haene die over zijn houdbaarheidsdatum heen is en een Colpaert die dit seizoen dramatisch acteert en geen greintje pit meer uitstraalt. Een rechtsback heb je voor de moment ook al niet, of gaat D'Ulivo je vaste man worden daar?

Nu we het toch over verdedigers hebben (dit is even geheel terzijde hoor want heeft niets met Essevee te maken), maar voor een Brandon Mechele heb ik ontzettend veel respect.
D?s nu eens een ?chte verdediger zie. Altijd stevig in duel, niet de meest technisch verfijnde maar gewoon een verdediger die spitsen doet afzien en spitsen schrik aanjaagt, met zijn verschijning.
Ik geloof niet altijd in het 'groeien' van spelers, maar Mechele is nu eens een speler die zich 'ontwikkeld' heeft zoals dat zo mooi heet. Vorig jaar en de jaren ervoor vonden velen dat niks, ik incluis. Maar vandaag is dat (samen met een fitte Mbemba) de beste verdediger van de Jupiler Pro League.

En men vergeet ook nog Engels, schitterend positiespel heeft die jongen. En ook scorend vermogen op stilstaande fases.
CLub heeft 2 sterke centrale verdedigers die jong en Belgisch zijn, KNAP!

Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #10 Gepost op: april 22, 2015, 04:13:33 pm »
We zijn als Zulte Waregem-supporter al rap content de dag van vandaag. Als een speler een bal correct onder de voetzool kan controleren "vinden we hem al iets hebben." Getuige daarvan bvb de match van Essikal tegen W-Beveren. Sommigen vonden hem goed spelen, ikzelf heb hem niet anders zien doen dan risicoloze breedtepassjes zien geven naar de centrale verdedigers, ma bon.
Zo was het ook met Mendy. In het begin speelde hij een goede match op Westerlo, waar hij opviel met z'n verdedigende kwaliteiten.
Maar hij heeft verschrikkelijk veel minpunten. Is onbesuisd (getuigde zijn vele rode kaarten), heeft een hele gebrekkige motoriek (als hij een pass wil geven moet hij zijn hele lichaam "zetten" en mag je al blij zijn als zijn benen niet in een knobbel slaan). Kortom: het is in feite niet veel.

Ik zeg het niet graag, maar we gaan volgend jaar weeral blij moeten zijn als we er in blijven hoor. Kijk alleen al maar eens wat je in je verdediging hebt staan voor de moment... Daar wordt ik niet vrolijk van hoor. Mendy dus met zijn gebreken die ik opgesomd heb, de 35-jarige D'Haene die over zijn houdbaarheidsdatum heen is en een Colpaert die dit seizoen dramatisch acteert en geen greintje pit meer uitstraalt. Een rechtsback heb je voor de moment ook al niet, of gaat D'Ulivo je vaste man worden daar?

Nu we het toch over verdedigers hebben (dit is even geheel terzijde hoor want heeft niets met Essevee te maken), maar voor een Brandon Mechele heb ik ontzettend veel respect.
D?s nu eens een ?chte verdediger zie. Altijd stevig in duel, niet de meest technisch verfijnde maar gewoon een verdediger die spitsen doet afzien en spitsen schrik aanjaagt, met zijn verschijning.
Ik geloof niet altijd in het 'groeien' van spelers, maar Mechele is nu eens een speler die zich 'ontwikkeld' heeft zoals dat zo mooi heet. Vorig jaar en de jaren ervoor vonden velen dat niks, ik incluis. Maar vandaag is dat (samen met een fitte Mbemba) de beste verdediger van de Jupiler Pro League.

Hopelijk besef je dat wat je nu over Mendy, Essikal en waarschijnlijk nog heel wat andere spelers zegt, je een aantal jaar terug dus ook over Mechele zei. Waarom zouden zij zich dan ook niet rustig kunnen ontwikkelen bij Waregem zoals Mechele dat deed/doet bij Brugge?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #11 Gepost op: april 28, 2016, 09:15:11 am »
VERDEDIGER ZULTE WAREGEM MAG GRATIS VERTREKKEN

Zulte Waregem kon zich op het nippertje plaatsen voor play-off 1. De ploeg van Francky Dury lijkt zijn goede vorm niet meer te kunnen halen en dat heeft voor sommige spelers zware gevolgen.

E?n van de slachtoffers is Formose Mendy. De 22-jarige centrale verdediger is aan zijn derde seizoen bezig bij Zulte Waregem en kwam in augustus 2013 over van Lille. De Fransman kwam vorig seizoen geregeld aan spelen toe maar stond dit seizoen slechts zeven keer op het veld.

Het contract van de jonge verdediger loopt in juni af en lijkt niet verlengd te worden. "Komende zomer ben ik dus een vrije speler. Ik sluit niets uit", zegt Mendy in Het Laatste Nieuws.

bron: http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=107449?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=all&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #12 Gepost op: april 28, 2016, 10:03:29 am »
Wel grappig als je nu die eerste posts opnieuw leest over Mendy  ;D

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: [20] MENDY Formose - speler
« Reactie #13 Gepost op: april 28, 2016, 11:28:29 am »
Wel grappig als je nu die eerste posts opnieuw leest over Mendy  ;D

En ook de reacties... Ik dacht, is het 1 april, en toen zag ik de datum :p