Auteur Topic: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche  (gelezen 6804 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.122
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #60 Gepost op: april 06, 2024, 02:09:39 pm »
Wat mij wel opvalt is dat we voor nieuwjaar redelijk wat punten haalden volgens ons toen al zwakke niveau met Gano erbij en dat we na nieuwjaar zonder Gano geen punten meer pakken . Ik ben geen fan van Gano maar je kan niet ontkennen dat we zonder hem heel moeilijk scoren .

Offline Redskin

  • Leden
  • Berichten: 16
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #61 Gepost op: april 06, 2024, 02:14:57 pm »
31 kernspelers volgens transfermarkt, w.o. 5 doelmannen. Vandamme is einde contract en Bostyn is 30 en zou gek moeten zijn dat hij zelf vertrekt. Dat wordt dus een van deze 2: Van der Gouw of De Wolf. Wat jammer is, want dit zijn transfers die ik wel ok vond.

Vormer-Bruls-Vossen een contract tot mei 2025 (volgens transfermarkt). Ik hoop dat er in die contracten toch een (quasi gratis) opzeg staat bij niet-promotie, maar het zal wel niet. Dat betekent ook volgend seizoen onvoldoende loonmassa voor nieuwe spelers.

Er moet veel gebeuren en ik ben niet zo zeker of de 3 aandeelhouders dat inzien en zullen durven doen:

Een halve nieuwe ploeg
Een nieuw dagelijks bestuur (dwz op alle sleutelposities: ceo, marketing, sportief)
Een sportieve visie qua transfers en scouting : door mensen die iets van voetbal kennen (Nee, niet jij Eddy)
Een nieuwe trainer

Dat laatste m.i. het minst prioritaire, maar wedden dat dat de eerste beslissing zal zijn.

Offline Redskin

  • Leden
  • Berichten: 16
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #62 Gepost op: april 06, 2024, 02:25:12 pm »

Dikken bullshit

Vorig jaar wast nog, hadden we Vormer, we bleven in 1a. Dat zien we ja  ::)


Niet iedereen vond dat een goeie zet hoor. Zelf nooit overtuigd geweest, al had het best gekund dat hij ons een mentaal voordeel bracht waardoor we in eerste bleven. Zijn eerste wedstrijd tegen Mechelen was op dat vlak leerzaam: slim en sluw, maar zonder grote conditie en motivatie. Daarna kwam de blessure, wat zijn schuld niet is. Maar hem een nieuw contract geven was een zeer riskante en zoals uiteindelijk bleek zeer slechte beslissing.

Of, moest Gano een heel seizoen gespeeld hebben, we zaten ook nog in 1A, hebben we ook gezien ja…
Met of zonder Gano, da maakt weinig verschil hoor

Dat weet ik nog zo net niet. Er is veel (terechte) kritiek op Gano, en ik ken de situatie achter de schermen ook niet, maar met hem kan je spelen volgens een veel eenvoudiger concept. Doe dat een volledig seizoen en je blijft misschien wel in eerste / promoveert. Nu was het mossel noch vis.

Enige reden dat we vorig seizoen af en toe eens goed waren was Fadera!

Nu hebben we zo niemand, alleen wannabe vedetten

Zeer juist. Al bevalt die Nnadi mij bijzonder goed, voor zo'n jonge Afrikaanse speler die midden in een seizoen arriveert. Sterker zelfs, samen met De Wolf is hij degene rond wie ik een nieuwe ploeg zou pogen te bouwen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #63 Gepost op: april 06, 2024, 03:16:18 pm »
Ik moet hier toch ook San Iker volgen.

Welke trainer kan deze ploeg beter doen voetballen? We hebben echt zo weinig kwaliteit in onze kern! Veel supporters/analisten miskijken zich op onze namen maar als je al onze matchen van dit seizoen bekijkt dan is er gewoon geen kwaliteit. Onder D'Hollander trok het ook op niks! Toen dacht ik dat dit nog aan de trainer kon liggen, maar het is toch overduidelijk dat het vooral aan de kern ligt!

Of gaat een nieuwe trainer plots een Traoré, Vormer en co aan het voetballen krijgen? Ik dacht het niet!

Voor mij mag Euvrard zelfs blijven na dit seizoen, geef hem de tijd om een ploeg te vormen met de spelers die hij wil en niet met spelers die hij krijgt van het bestuur. Ik geloof toch ook eerder dat Euvrard een targetspits wou dan een winger.


Als je gisteren de match bekijkt, wie kan het blok van Patro ontwrichten in onze ploeg? Niemand! En al zeker niet zonder targetspits die eens een voorzet kan binnenkoppen. Waar moeten de voorzetten naartoe? Ze waren ook van dramatische kwaliteit maar wie kan ze binnenkoppen in dit elftal als Gano niet speelt?

Gemakkelijk schieten op de trainer, maar het is vooral de ploeg die suckt!

Serieus Euvrard blijven? Een iets goede trainers doet iets met de kern dat ie heeft.
Dus jij vindt de kwaliteit van de spelers beter dan wat ze nu hebben getoond? Ik vind dat we een echte strontploeg hebben.
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.238
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #64 Gepost op: april 06, 2024, 03:31:43 pm »

Dikken bullshit

Vorig jaar wast nog, hadden we Vormer, we bleven in 1a. Dat zien we ja  ::)


Niet iedereen vond dat een goeie zet hoor. Zelf nooit overtuigd geweest, al had het best gekund dat hij ons een mentaal voordeel bracht waardoor we in eerste bleven. Zijn eerste wedstrijd tegen Mechelen was op dat vlak leerzaam: slim en sluw, maar zonder grote conditie en motivatie. Daarna kwam de blessure, wat zijn schuld niet is. Maar hem een nieuw contract geven was een zeer riskante en zoals uiteindelijk bleek zeer slechte beslissing.

Of, moest Gano een heel seizoen gespeeld hebben, we zaten ook nog in 1A, hebben we ook gezien ja…
Met of zonder Gano, da maakt weinig verschil hoor

Dat weet ik nog zo net niet. Er is veel (terechte) kritiek op Gano, en ik ken de situatie achter de schermen ook niet, maar met hem kan je spelen volgens een veel eenvoudiger concept. Doe dat een volledig seizoen en je blijft misschien wel in eerste / promoveert. Nu was het mossel noch vis.

Enige reden dat we vorig seizoen af en toe eens goed waren was Fadera!

Nu hebben we zo niemand, alleen wannabe vedetten

Zeer juist. Al bevalt die Nnadi mij bijzonder goed, voor zo'n jonge Afrikaanse speler die midden in een seizoen arriveert. Sterker zelfs, samen met De Wolf is hij degene rond wie ik een nieuwe ploeg zou pogen te bouwen.

Correct over Nnadi.
Maar staat niet op een positie waar ie iets kan forceren zoals Fadera.
Nnadi is de enige constante na de winterstop. En de enige 1A waardig

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #65 Gepost op: april 06, 2024, 04:18:04 pm »
Wat mij wel opvalt is dat we voor nieuwjaar redelijk wat punten haalden volgens ons toen al zwakke niveau met Gano erbij en dat we na nieuwjaar zonder Gano geen punten meer pakken . Ik ben geen fan van Gano maar je kan niet ontkennen dat we zonder hem heel moeilijk scoren .
Zijn misser thuis tegen Beerschot toont dat het voor hem ook een afgesloten zaak is.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.721
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #66 Gepost op: april 06, 2024, 04:31:16 pm »
Het l Wat is het verschil met Dury?  Waarom moest Dury buiten en nu Euvrard plots niet?  Euvrard probeerde nooit om defensiever thuis te spelen, om meer in blok te spelen.  Nooit.  Zette tegen de jonge gasten van Standard dan 2 verdedigende middenvelders maar zette iedereen belachelijk hoog dat het heel simpel was voor Standard.  Balleke diep en prijs.  Dit kan je Euvrard verwijten.  We hebben 45 punten, met wat slimmer te zijn stonden we gemakkelijk nu met een punt of 52.
Dan denk ik aan die thuismatchen tegen Jong Genk en Standaard.  Dan denk ik aan het niet tactisch ingrijpen bij een 0-1 in Borains.  Dan zit je al aan 7 punten.
Net als vorig jaar. Door tactische dommigheid zakten we.
En Dender is niet uitzonderlijk goed, dan zouden ze ook niet zoveel hebben verloren.
Euvrard schoot zichzelf voortdurend in de voet,spelers deed hij niet beter spelen, deed in C altijd koppig hetzelfde.    De feiten zijn er,dan moet je als bestuur reageren, en op tijd.  Kortrijk deed dit vorig seizoen en deed dit dit seizoen.  Blijven die met De Boeck dan was het al voorbij.
Als ge zo weinig punten pakt de eerste 4 matchen in de terugronde,als je een dramatische thuisreputatie hebt, als je ziet dat het niveau van uw  spelers daalt ,dan moet je als club ingrijpen wil je gaan voor promotie of voor behoud. 
De club voelt het moment niet, keer op keer.
Een trainer kan het verschil maken, voorbeelden genoeg.  We kennen het pijnpunt ook.  Dan weet je normaal gezien wel profiel je als trainer moet pakken.
Ik respecteer jullie gedacht, maar imo was het logisch om Euvrard te ontslaan.  Nog altijd. 


Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #67 Gepost op: april 06, 2024, 04:48:51 pm »
Het l Wat is het verschil met Dury?  Waarom moest Dury buiten en nu Euvrard plots niet? 
Het verschil is dat Dury hier al kweet niet hoelang de plak zwaaide en dat hij tijd genoeg had om de ploeg naar zijn hand/goesting te zetten en daar in gefaald heeft de laatste 3 jaar.

Euvrard is hier nog geen jaar! Ik geef je wel gelijk ivm zijn tactische keuzes, maar imo is dit omdat hij zoekende is met deze prutsers. Je kan niet zeggen dat hij verschillende systemen heeft gebruikt, maar vindt de sleutel niet omdat deze gewoon niet te vinden is! Geef Euvrard de tools om zijn ploeg te kunnen bouwen. Als hij mag blijven en de nodige transfers heeft verkregen dan kunnen we hem oordelen. Start hij dan volgend seizoen met 5/15 dan mag hij doorgestuurd worden.
SV TILL I DIE

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #68 Gepost op: april 06, 2024, 04:56:18 pm »
Achteraf bekeken mochten ze toch nooit D'hollander vervangen hebben door Euvrard? Als we nu die 7/12 zouden halen van bij het seizoensbegin, met o.a. winst tegen Beerschot en gelijk tegen Dender, springt iedereen een gat in de lucht. Toen was het allemaal zogezegd te zwak en te weinig, maar daar zijn veel te snel onjuiste conclusies getrokken.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #69 Gepost op: april 06, 2024, 06:05:43 pm »
Euvrard houden....hold my beer....mn broek zakt op m'n enkels.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.721
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #70 Gepost op: april 06, 2024, 08:48:15 pm »
Achteraf bekeken mochten ze toch nooit D'hollander vervangen hebben door Euvrard? Als we nu die 7/12 zouden halen van bij het seizoensbegin, met o.a. winst tegen Beerschot en gelijk tegen Dender, springt iedereen een gat in de lucht. Toen was het allemaal zogezegd te zwak en te weinig, maar daar zijn veel te snel onjuiste conclusies getrokken.
Imo te vroeg voor Fred en de invloed van De Fauw op de spelers groep was niet ok.  Maar het zou zeker niet slechter zijn, waarschijnlijk beter zelfs.  Ik vond Euvrard een goeie keuze, maar totaal niet dus.
Het l Wat is het verschil met Dury?  Waarom moest Dury buiten en nu Euvrard plots niet? 
Het verschil is dat Dury hier al kweet niet hoelang de plak zwaaide en dat hij tijd genoeg had om de ploeg naar zijn hand/goesting te zetten en daar in gefaald heeft de laatste 3 jaar.

Euvrard is hier nog geen jaar! Ik geef je wel gelijk ivm zijn tactische keuzes, maar imo is dit omdat hij zoekende is met deze prutsers. Je kan niet zeggen dat hij verschillende systemen heeft gebruikt, maar vindt de sleutel niet omdat deze gewoon niet te vinden is! Geef Euvrard de tools om zijn ploeg te kunnen bouwen. Als hij mag blijven en de nodige transfers heeft verkregen dan kunnen we hem oordelen. Start hij dan volgend seizoen met 5/15 dan mag hij doorgestuurd worden.
Wat ik bedoel is dat zowel Euvrard als Dury altijd de bal willen hebben en dominant voetbal' willen brengen.  Dat je dan verschillende patronen gebruikt wil niks zeggen, het idee is altijd hetzelfde.
Jullie geloven in Euvrard met andere spelers die hij mag kiezen, ik geloof daar niet meer in.  Ik vraag mij ook af of Euvrard het zelf nog gaat willen doen volgend seizoen.  Hij zal misschien betere opties krijgen desondanks zijn negatief parcour bij ons.  Ik wil een coach die het maximale haalt uit de kern spelers die voor handen is.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.656
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #71 Gepost op: april 06, 2024, 08:49:43 pm »
Dender-Deinze 3 - 0 aan de rust

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #72 Gepost op: april 06, 2024, 09:50:04 pm »
We hadden ipv Euvrard, moeten kiezen voor Peter Maes, als die wou komen tenminste. Een harde trainer die zeer veeleisend is en de spelers doet werken en uitbundig coacht langs de lijn in een wedstrijd. Iemand die het spel van bijvoorbeeld Vormer nooit zou accepteren.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.937
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #73 Gepost op: april 06, 2024, 10:52:57 pm »
Zou felice mazzu geen optie zijn?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #74 Gepost op: april 07, 2024, 09:16:26 am »
Het bestuur heeft ervoor gekozen om naast enkele ervaren spelers jeugd aan te kopen die zich verder moet ontwikkelen.
Dat is een bewuste keuze.
Als je de top 6 bekijkt zie je ploegen zoals Deinze, Patro, Dender die met 0 jonge gasten spelen en bijna allemaal spelers tussen 25 - 34 jaar.
Beerschot moest de tering naar de nering zetten en haalde hoofdzakelijk transfervrije ervaren spelers.
Lommel daarentegen is een jonge ploeg met talenten die werden gehaald voor een som die wij niet kunnen betalen.
Toeval dat ervaren ploegen bovenin staan?
Naast Lommel zijn wij de enige ploeg die met zoveel jonge spelers speelt of durft te spelen.
Ja, dit kost gewoonweg punten.
Bestuur dacht dat de oudjes die jongeren kon meetrekken maar zo simpel is het niet.
Pak van die jongeren zullen hopelijk verbeteren.
Is het te weinig afgelopen jaar: ja
Klagen en zagen zal ons niet vooruit helpen.
Gerichte versterkingen van spelers tussen de 25-30 jaar genre Hendrickx.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.238
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #75 Gepost op: april 07, 2024, 09:24:19 am »
Het is toch overduidelijk dat het bovenkamers (tot vervelens toe) niet goed zit.
Timmy Simons mocht hier niets. De fauw was meer baas.
Timmy laat Dender nu wel mooi voetballen. Omdat hij daar ook alles zelf mag beslissen, van transfers tot voeding.
Ze hebben veel verliesmunten ja, want natuurlijk is er ook daar geen topkwaliteit, maar wel de juiste spelers voor zijn systeem.
En vooral, zijn spelers zijn niet dom als een Traore, Ndour, Tambedou. Of zijn zweetdieven alla Vormer.
Daar hebben ze een echte 10 met Hens


Ge gaat mij nu toch nie zeggen dat er hier geen enkele trainer van Dury over De fauw/Simons, Leye, Dhollander tot Euvrard geen 10 wou? Want dat is al 6 jaar een probleem e.

Had Euvrard beter kunnen doen, absoluut.
Maar je moet hem ook 100% volgen vind ik dan.
En ik weet zeer goed dat Gavriel niet de speler was die Euvrard wou
Euvrard wou spelers voor zijn 3-4-2-1 systeem
Wingbacks, goeie 6 en een diepe spits.

De “bazen” beslissen hier alles, en ze maken het kapot!!
Die bende moet buiten!!!
Zonder die ezels hadden we mss gewoon Timmy Simons en zaten we nog in 1A. Dat weet je natuurlijk nooit.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.238
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #76 Gepost op: april 07, 2024, 09:26:17 am »
Het bestuur heeft ervoor gekozen om naast enkele ervaren spelers jeugd aan te kopen die zich verder moet ontwikkelen.
Dat is een bewuste keuze.
Als je de top 6 bekijkt zie je ploegen zoals Deinze, Patro, Dender die met 0 jonge gasten spelen en bijna allemaal spelers tussen 25 - 34 jaar.
Beerschot moest de tering naar de nering zetten en haalde hoofdzakelijk transfervrije ervaren spelers.
Lommel daarentegen is een jonge ploeg met talenten die werden gehaald voor een som die wij niet kunnen betalen.
Toeval dat ervaren ploegen bovenin staan?
Naast Lommel zijn wij de enige ploeg die met zoveel jonge spelers speelt of durft te spelen.
Ja, dit kost gewoonweg punten.
Bestuur dacht dat de oudjes die jongeren kon meetrekken maar zo simpel is het niet.
Pak van die jongeren zullen hopelijk verbeteren.
Is het te weinig afgelopen jaar: ja
Klagen en zagen zal ons niet vooruit helpen.
Gerichte versterkingen van spelers tussen de 25-30 jaar genre Hendrickx.

Ja, maar haal dan deftige jonge spelers
Michielke Beeuwsaert krijgt wss gewoon ne video onder zijn neus en kijkt eens op football manager en denk, hoho topspeler die we voor miljoenen doorverkopen
Stuk vergif

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #77 Gepost op: april 07, 2024, 09:29:22 am »
Het trouwens altijd n raadsel gevonden waarom Simons niet mocht blijven en ze Leye gingen halen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.238
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #78 Gepost op: april 07, 2024, 09:37:21 am »
Het trouwens altijd n raadsel gevonden waarom Simons niet mocht blijven en ze Leye gingen halen.

Timmy mocht blijven als T2 maar dat wou ie niet.
Ze hadden geen geloof in hem als T1

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 28 : vrijdag 05/04/2024 - 20.00u : Essevee - Patro Eisden Maasmeche
« Reactie #79 Gepost op: april 07, 2024, 09:55:08 am »
Het bestuur heeft ervoor gekozen om naast enkele ervaren spelers jeugd aan te kopen die zich verder moet ontwikkelen.
Dat is een bewuste keuze.
Als je de top 6 bekijkt zie je ploegen zoals Deinze, Patro, Dender die met 0 jonge gasten spelen en bijna allemaal spelers tussen 25 - 34 jaar.
Beerschot moest de tering naar de nering zetten en haalde hoofdzakelijk transfervrije ervaren spelers.
Lommel daarentegen is een jonge ploeg met talenten die werden gehaald voor een som die wij niet kunnen betalen.
Toeval dat ervaren ploegen bovenin staan?
Naast Lommel zijn wij de enige ploeg die met zoveel jonge spelers speelt of durft te spelen.
Ja, dit kost gewoonweg punten.
Bestuur dacht dat de oudjes die jongeren kon meetrekken maar zo simpel is het niet.
Pak van die jongeren zullen hopelijk verbeteren.
Is het te weinig afgelopen jaar: ja
Klagen en zagen zal ons niet vooruit helpen.
Gerichte versterkingen van spelers tussen de 25-30 jaar genre Hendrickx.

Als ge wilt kampioen spelen of promoveren hebt je ervaren spelers nodig (daarom geen oudjes), als ge niets meer te winnen of te verliezen hebt kunt ge jonge onervaren spelers de kans geven om ervaring op te doen.