Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210584 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #940 Gepost op: oktober 08, 2022, 09:28:46 am »
Leye is niet van plan om Gano ooit nog uit de B-kern te halen (hier heerst een zekere discipline en met de spelers die hieraan voldoen gaan we ons redden). ( interview in Voetbalkrant, dit artikel geloof ik wel niettegenstaande het een roddelsite is).

Die haalden het uit Het Nieuwsblad
Interview staat vandaag in de krant, en eerlijk gezegd, ik word er niet vrolijk van. Het bevestigt mijn gevoel over Leye, dat dat gewoon een narcist is.
Lees het interview en je zal het ook denken

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #941 Gepost op: oktober 08, 2022, 09:35:37 am »
Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met een trainer die discipline en groepsgevoel (teamgeest) boven een individueel 'talent' (Gano) zet, zelf al is dat ten koste van kwaliteit.
Maar het is nu niet dat Gano zo'n kwaliteiten heeft, hebben er ons vorig seizoen namelijk heel vaak dood aan zitten ergeren.
Was Dury in het begin van de fusiejaren ook niet zo? Ambitieus, gedisciplineerd en een groep die goed overeenkwam. Kijk waar het ons toen gebracht heeft.

Eens je als trainer toegeeft aan zo'n Gano, dan weet de rest van de spelersgroep dit ook en zullen ze zich hoogstwaarschijnlijk wat meer gaan permitteren dan nodig, met alle gevolgen van dien (kliekvorming, slechte groep, ...)

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.360
  • Essevee!
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #942 Gepost op: oktober 08, 2022, 09:59:19 am »
Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met een trainer die discipline en groepsgevoel (teamgeest) boven een individueel 'talent' (Gano) zet, zelf al is dat ten koste van kwaliteit.
Maar het is nu niet dat Gano zo'n kwaliteiten heeft, hebben er ons vorig seizoen namelijk heel vaak dood aan zitten ergeren.
Was Dury in het begin van de fusiejaren ook niet zo? Ambitieus, gedisciplineerd en een groep die goed overeenkwam. Kijk waar het ons toen gebracht heeft.

Eens je als trainer toegeeft aan zo'n Gano, dan weet de rest van de spelersgroep dit ook en zullen ze zich hoogstwaarschijnlijk wat meer gaan permitteren dan nodig, met alle gevolgen van dien (kliekvorming, slechte groep, ...)
Het zijn de resultaten die tellen. En als die spelers overeenkomen of niet : het zal me een zorg zijn. Er zijn veel ploegen waar er voor de thuisploeg 2 kleedkamers zijn omdat ze niet overeenkomen NAAST het veld maar wel OP het veld. Kijk : ik hoop dat we vanavond winnnen. Maar als het geen overwinning wordt, dan moet men ingrijpen. Ik heb Leye in het begin van het seizoen het voordeel van de twijfel gegeven. Het is mijnen maat niet (na al zijn strapatsen uit het verleden), maar eenmaal aangesteld moet je hems steunen. Eerlijk : ik zou eens willen weten hebben wie de andere kandidaten waren...  Dury keert blijkbaar nooit meer terug naar ons, stond ergens in een lokale gazet (KW ?) of site...

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #943 Gepost op: oktober 08, 2022, 10:03:40 am »
Als hij Gano terug haalt dan is hij zijn gezag over de groep kwijt . Als coach trek je een lijn die iedereen moet volgen , Gano dacht dat hij transfer ging kunnen forceren maar hijzelf heeft zijn gat verbrand zowel bij de club als bij de coach,  dus ja zal moeten geduld hebben tot Januari om een nieuwe poging te ondernemen !

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.377
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #944 Gepost op: oktober 08, 2022, 10:06:04 am »
Durft wel ferme uitspraken te doen in het nieuwsblad.
Moest ik laatste staan dan had ik wat minder noten op mijn zang.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #945 Gepost op: oktober 08, 2022, 10:16:41 am »
Iemand die het artikel kan posten?
SV TILL I DIE

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.360
  • Essevee!
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #946 Gepost op: oktober 09, 2022, 09:10:54 am »
Iemand die het artikel kan posten?
Het zal niet meer nodig zijn.

Offline ThomasV

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #947 Gepost op: oktober 09, 2022, 09:17:32 am »
't Is genoeg geweest voor mij ze jongies.
Nadat we er gisteren een paar rond onze oren gekregen hebben, zat Leye echt enorm uitdagend naar de supporters te kijken. Hij zou zich beter met zijn spel bezig houden dan fars achter hem te kijken naar de supporters die terecht "AWOE" roepen. De narcist is terug. Hij is nog koppiger dan Dury.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #948 Gepost op: oktober 09, 2022, 09:37:11 am »
Iemand die het artikel kan posten?
Het zal niet meer nodig zijn.

In het artikel staat letterlijk: "Ik wil de weg plaveien voor andere Afrikanen."
Maw: belang van Essevee als ploeg is ondergeschikt aan zijn ideaal, een Afrikaanse kolonie installeren....
Bekentenis dus dat al die Afrikanen op zijn voorspraak naar hier gekomen zijn.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.360
  • Essevee!
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #949 Gepost op: oktober 09, 2022, 09:53:12 am »
Iemand die het artikel kan posten?
Het zal niet meer nodig zijn.

In het artikel staat letterlijk: "Ik wil de weg plaveien voor andere Afrikanen."
Maw: belang van Essevee als ploeg is ondergeschikt aan zijn ideaal, een Afrikaanse kolonie installeren....
Bekentenis dus dat al die Afrikanen op zijn voorspraak naar hier gekomen zijn.
Ik heb dat ook gelezen, maar ik heb dat wel zo niet geïnterpreteerd : hij wil dat Afrikaanse trainers kansen krijgen in Europa.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #950 Gepost op: oktober 09, 2022, 10:05:38 am »
't Is genoeg geweest voor mij ze jongies.
Nadat we er gisteren een paar rond onze oren gekregen hebben, zat Leye echt enorm uitdagend naar de supporters te kijken. Hij zou zich beter met zijn spel bezig houden dan fars achter hem te kijken naar de supporters die terecht "AWOE" roepen. De narcist is terug. Hij is nog koppiger dan Dury.

Ik kon niet goed zien wat daar gebeurde
Ik dacht dat Asselman daar zat en dat ie aan het overleggen was.


Offline ThomasV

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #951 Gepost op: oktober 09, 2022, 10:21:31 am »
't Is genoeg geweest voor mij ze jongies.
Nadat we er gisteren een paar rond onze oren gekregen hebben, zat Leye echt enorm uitdagend naar de supporters te kijken. Hij zou zich beter met zijn spel bezig houden dan fars achter hem te kijken naar de supporters die terecht "AWOE" roepen. De narcist is terug. Hij is nog koppiger dan Dury.

Ik kon niet goed zien wat daar gebeurde
Ik dacht dat Asselman daar zat en dat ie aan het overleggen was.
Die was niet in de buurt. Misschien had het te maken met mijn luide “GODVER MBAYEEE SISSAKO MOET ER UIT”

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #952 Gepost op: oktober 10, 2022, 01:25:34 pm »
Haalt Mbaye Leye nog de derby tegen Kortrijk als coach van Zulte Waregem? “Misschien is het allemaal geen pech”
09 oktober 2022 uit Het Nieuwsblad

De ontgoocheling was groot in de kleedkamer van Essevee. De vijfde opeenvolgende nederlaag sloeg duidelijk wonden. Het was meteen ook al de achtste keer dit seizoen dat Zulte Waregem met lege handen achterbleef: “Het verval na rust was inderdaad te groot”, gaf Mbaye Leye na afloop toe. “Moeilijk te geloven dat het om dezelfde spelers gaat.” Toch lijkt de voormalige aanvaller niet meteen te moeten vrezen voor zijn job.

Het bestuur van Zulte Waregem ging deze zomer in zee met de Senegalees om een nieuw project op te starten. Een karrenvracht aan nieuwe gezichten streek neer in Waregem. Ook in de bestuurskamer van Essevee weet men dondersgoed dat het tijd vergt om een team te kneden. Leye voelt zich zeker nog wel gesteund maar de spoeling is dun aan de Gaverbeek, heel dun zelfs. Een trainerswissel lijkt dan ook niet meteen aangewezen. Ook al omdat Leye nog de steun van de kleedkamer geniet.

De statistieken liegen er nochtans niet om. Een negatief doelpuntensaldo van -16 verraadt meteen waar het schoentje knelt bij Essevee: slechts negen goals gescoord en maar liefst 25 tegentreffers geïncasseerd. Dit Zulte Waregem mist heel wat basiskwaliteit. Coach Mbaye Leye wond er na de ontluisterende 2-5 thuisnederlaag tegen OH Leuven dan ook geen doekjes om: “Voor rust ging het goed maar dan geef je de doelpunten gewoon cadeau.”

Inderdaad. Bij rust stond Essevee 1-0 voor. Met dank aan OH Leuven dat 45 minuten lang leek te slaapwandelen. Niets mee te maken, dacht Jelle Vossen en de jubilaris die zijn 400ste duel in de Jupiler Pro League afwerkte, prikte kort voor de pauze de 1-0 tegen de netten: “Tijdens de rust drukte ik de jongens nog op het hart dat we misschien wel voor de belangrijkste helft van het seizoen stonden”, zuchtte Vossen achteraf. “Triest hoe we het vervolgens helemaal uit handen geven.”

Bij de bezoekers bracht Marc Brys meteen na rust twee nieuwe krachten in. Met Gonzalez en Kiyine gaf hij zijn team een kwaliteitsinjectie waar Mbaye Leye enkel kan van dromen. Essevee gaf in de tweede helft niet meer thuis en slikte zelfs nog vijf goals: “Het verval na rust was inderdaad te groot”, stelde ook de voormalige spits vast. “Moeilijk te geloven dat het om dezelfde spelers gaat. Maar het is een oude voetbalwet: je moet niet 45 maar 90 minuten gefocust blijven.”

Ook de ervaren krachten geven niet thuis

Volgend weekend staat de derby op bezoek bij KV Kortrijk op het programma. Een affiche die altijd al voor de nodige nervositeit zorgt in Waregem. De lokale aanhang toonde zaterdagavond aanvankelijk nog wel begrip. De spelers werden tot aan de 1-2 van OH Leuven hartstochtelijk aangemoedigd, maar toen de kopjes bij de thuisspelers naar beneden gingen, rolden de frustraties van de tribunes in de Elindus Arena: “We verzuimden om onze fans mee te krijgen in ons verhaal”, besefte ook Leye.

Toch rijst meer dan ooit de vraag of dit Zulte Waregem in staat mag worden geacht om de degradatiestrijd tot een goed einde te brengen: “Het waren zeker niet alleen de jonkies die vandaag in de fout gingen”, merkte Leye terloops nog fijntjes op. “We moeten veel efficiënter worden, zowel voorin als achterin maar misschien is het allemaal ook geen pech”, toonde de geboren optimist zich heel even ook realist. Het bescheiden nazomertje houdt nog even aan maar in Waregem luiden de stormklokken.

Bron: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221009_92459263

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #953 Gepost op: oktober 11, 2022, 10:58:54 am »
Bon, men is in de bestuurskamer zo te zien nog steeds niet bereid om hun zoveelste blunder toe te geven.
Na x-aantal oefenwedstrijden en 11 competitiematchen 'vergt het tijd om een team te kneden'  ::)
Wie gaat dit zootje ongeregeld ooit nog op de rails krijgen en punten pakken?

Dat je Dury na zijn lange staat van dienst al eens zeggenschap gaf in de transferbeleid, dat is nog enigszins te begrijpen, helaas pakte dat niet erg goed uit.

Maar dat je dat dan blijkbaar opnieuw toelaat, bij een trainer die dan nog 0,0 heeft bewezen...
Wat zit een Cordier daar dan eigelijk te doen? Enkel de gevraagde spelers en hun entourage contacteren en zorgen dat de contracten in orde zijn? Wat zit de scouting daar dan te doen?

Een speler wordt binnen gehaald via een sportief directeur/scouting en een trainer zorgt ervoor dat hij rendeert op het veld, punt andere lijn. Een degelijke sportieve structuur binnen een voetbalclub, in de bestuurskamer horen ze het wellicht donderen in Keulen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #954 Gepost op: november 01, 2022, 10:45:20 am »
0/6 en Mbaye zal vliegen zeker?
Bij bestuur zullen ze ook wel al zitten wringen op hun stoel als ze ze bij de anderen zien buiten vliegen.
In begin niet voor aanstelling geweest, was wel positief verrast dat hij De Bock en dergelijke durfde buitenspel te zetten, maar zijn transfers waren dan weer dramatisch.
Tactisch ook te weinig, dus voor mij zou het een logisch ontslag zijn

Is er een goede vervanger? Velen zeggen VDH, maar is die tactisch dan zo goed?
Ook al veel mislukt toch.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.772
  • Essevee!
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #955 Gepost op: november 01, 2022, 11:18:40 am »
0/6 en Mbaye zal vliegen zeker?
Bij bestuur zullen ze ook wel al zitten wringen op hun stoel als ze ze bij de anderen zien buiten vliegen.
In begin niet voor aanstelling geweest, was wel positief verrast dat hij De Bock en dergelijke durfde buitenspel te zetten, maar zijn transfers waren dan weer dramatisch.
Tactisch ook te weinig, dus voor mij zou het een logisch ontslag zijn

Is er een goede vervanger? Velen zeggen VDH, maar is die tactisch dan zo goed?
Ook al veel mislukt toch.
vdh begint van achteruit
solide zetten achterin zonder risico
4 alachter is 4 alachter

een ander trainer is vaak korte heropleving
zie Custovic…

ik vind Leye zijn fout bij tegenslag of achterstand geen plan b
dan slaatie der mee zijn klak na en wordt het chaos
mee wissels, positie wissels en nul zekerheid

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.638
  • Essevee!
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #956 Gepost op: november 01, 2022, 11:19:57 am »
0/6 en Mbaye zal vliegen zeker?
Bij bestuur zullen ze ook wel al zitten wringen op hun stoel als ze ze bij de anderen zien buiten vliegen.
In begin niet voor aanstelling geweest, was wel positief verrast dat hij De Bock en dergelijke durfde buitenspel te zetten, maar zijn transfers waren dan weer dramatisch.
Tactisch ook te weinig, dus voor mij zou het een logisch ontslag zijn

Is er een goede vervanger? Velen zeggen VDH, maar is die tactisch dan zo goed?
Ook al veel mislukt toch.
De beste tactishi zitten hier op dit forum ;)

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #957 Gepost op: november 01, 2022, 11:36:12 am »
0/6 en Mbaye zal vliegen zeker?
Bij bestuur zullen ze ook wel al zitten wringen op hun stoel als ze ze bij de anderen zien buiten vliegen.
In begin niet voor aanstelling geweest, was wel positief verrast dat hij De Bock en dergelijke durfde buitenspel te zetten, maar zijn transfers waren dan weer dramatisch.
Tactisch ook te weinig, dus voor mij zou het een logisch ontslag zijn

Is er een goede vervanger? Velen zeggen VDH, maar is die tactisch dan zo goed?
Ook al veel mislukt toch.
De beste tactishi zitten hier op dit forum ;)

Altijd datzelfde liedje, je mag hier niets zeggen of tis van ‘Ga er zelf staan’
Tactisch is het idd minder ja, geef dat toch toe.
Er zit geen lijn in het spel, gewoon die bal aan Fadera en hopen dat er iets volgt, of lange bal aan Gano of Offor en hopen dat we dat duel winnen.
Vroeger zag je meer looplijnen. En looplijnen ligt niet aan kwaliteit e. Je kan iemand van 14 ook een looplijn in 1A aanleren.

Leye wil vooral veel doen op enthousiasme en good feeling in de groep.
Beetje een Georges Leekens, maar die tijden zijn passé e

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.638
  • Essevee!
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #958 Gepost op: november 01, 2022, 12:03:54 pm »
0/6 en Mbaye zal vliegen zeker?
Bij bestuur zullen ze ook wel al zitten wringen op hun stoel als ze ze bij de anderen zien buiten vliegen.
In begin niet voor aanstelling geweest, was wel positief verrast dat hij De Bock en dergelijke durfde buitenspel te zetten, maar zijn transfers waren dan weer dramatisch.
Tactisch ook te weinig, dus voor mij zou het een logisch ontslag zijn

Is er een goede vervanger? Velen zeggen VDH, maar is die tactisch dan zo goed?
Ook al veel mislukt toch.
De beste tactishi zitten hier op dit forum ;)

Altijd datzelfde liedje, je mag hier niets zeggen of tis van ‘Ga er zelf staan’
Tactisch is het idd minder ja, geef dat toch toe.
Er zit geen lijn in het spel, gewoon die bal aan Fadera en hopen dat er iets volgt, of lange bal aan Gano of Offor en hopen dat we dat duel winnen.
Vroeger zag je meer looplijnen. En looplijnen ligt niet aan kwaliteit e. Je kan iemand van 14 ook een looplijn in 1A aanleren.

Leye wil vooral veel doen op enthousiasme en good feeling in de groep.
Beetje een Georges Leekens, maar die tijden zijn passé e
Is/was niet persoonlijk bedoeld,hoor.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: [T1] LEYE Mbaye
« Reactie #959 Gepost op: november 01, 2022, 05:48:03 pm »
0/6 en Mbaye zal vliegen zeker?
Bij bestuur zullen ze ook wel al zitten wringen op hun stoel als ze ze bij de anderen zien buiten vliegen.
In begin niet voor aanstelling geweest, was wel positief verrast dat hij De Bock en dergelijke durfde buitenspel te zetten, maar zijn transfers waren dan weer dramatisch.
Tactisch ook te weinig, dus voor mij zou het een logisch ontslag zijn

Is er een goede vervanger? Velen zeggen VDH, maar is die tactisch dan zo goed?
Ook al veel mislukt toch.
De beste tactishi zitten hier op dit forum ;)

Altijd datzelfde liedje, je mag hier niets zeggen of tis van ‘Ga er zelf staan’
Tactisch is het idd minder ja, geef dat toch toe.
Er zit geen lijn in het spel, gewoon die bal aan Fadera en hopen dat er iets volgt, of lange bal aan Gano of Offor en hopen dat we dat duel winnen.
Vroeger zag je meer looplijnen. En looplijnen ligt niet aan kwaliteit e. Je kan iemand van 14 ook een looplijn in 1A aanleren.

Leye wil vooral veel doen op enthousiasme en good feeling in de groep.
Beetje een Georges Leekens, maar die tijden zijn passé e
Is/was niet persoonlijk bedoeld,hoor.

Maar wel gewoon een dwaze opmerking.
Is hier toch een voetbalforum?
En we zijn allen supporter van dezelfde ploeg.
Dus is het logisch dat je over je eigen ploeg denkt hoe het beter kan en waar de mankementen zitten.