Auteur Topic: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS  (gelezen 5472 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
[DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Gepost op: november 17, 2015, 08:19:51 pm »
Voetbal is onze religie
17/11/2015 via sporta.be

Het antwoord van Thomas Caers, Directeur van de multiculturele Essevee Soccer School, op de Parijse tragedie.

Eind augustus 2008. Voor het eerst ga ik als voetbalopleider op bezoek bij een moslimfamilie. E?n van hun zonen is uitverkoren voor de JMG-voetbalacademie. Ik bel aan en word hartelijk begroet. Sindsdien weet ik dat het gewenst is de schoenen uit te doen.

Elk bezoek nadien is een rijke les. Een sluier zie ik niet meer, ook al wordt hij gedragen, weliswaar niet altijd en overal. Sommige vrouwen geven me geen hand. Ik weet inmiddels waarom, want ik stel vragen. En telkens ervaar ik openheid en krijg ik een helder antwoord. Overal is de beleving anders, maar steeds is de menselijke ontvangst heel warm.

voetbalopleiding Thomas Caers
"We leren onze jonge voetballertjes een goed mens te zijn, want dat staat in ieders bijbel"
Vroeger had ik een totaal verkeerd beeld, gecre?erd van buitenaf. Maar met de jaren heb ik veel geleerd. Ik heb interesse getoond, ik heb vragen gesteld in een poging te begrijpen.

Vandaag ben ik leider van de Essevee Soccer School, van een gemeenschap, waarin jonge mensen met een andere etnisch-culturele achtergrond samen opgroeien. Stuk voor stuk verschillen ze van elkaar, maar samen vormen ze ??n geheel, dat op zijn beurt verschilt van de maatschappij rondom ons. Bij ons geen kleur en geen religie. Noch oordeel, noch veroordeling. We leren deze jonge voetballertjes een goed mens te zijn, want dat staat in ieders bijbel.

Het is niet altijd makkelijk om deze missie te realiseren. Het bergpad dat we belopen, is bezaaid met hindernissen, maar we dribbelen er ons behendig doorheen. Openheid en praten helpen. Oplossingen zoeken voor zogenoemde onverenigbaarheden: de ramadan vs trainen, neutraliteit vs symbolen, ambitie vs competitieloosheid. Vele spelers tonen hun ouders de weg. Strak wordt soepel.

We prediken gematigdheid in een wereld van extremen, behalve in het werk en de passie die we samen delen. De bal verenigt, het voetbal is onze religie. De terreuraanslagen in Parijs laten mijn spelers niet koud. De tragedie is beangstigend dichtbij, maar tegelijk zo verwijderd van hun eigen minisamenleving. E?n van tolerantie, respect en openheid.

Een goed mens zijn, de basis voor hun voetbalcarri?re.

Bron: http://www.sporta.be/magazine/artikels/voetbal-onze-religie-het-antwoord-van-thomas-caers-directeur-van-de-multiculturele-essevee

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #1 Gepost op: november 18, 2015, 02:43:45 pm »
Respect Thomas !

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #2 Gepost op: november 18, 2015, 08:55:31 pm »
TOP!

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #3 Gepost op: november 19, 2015, 11:24:41 am »
VRO-LIJ-KE VRO-LIJ-KE VRIIIIIEEEEENDEN...


Online Macl

  • Leden
  • Berichten: 63
  • Essevee!
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2016, 08:32:34 pm »
Momenteel als analist bij Barca - Celta de Vigo... Ging even over de essevee soccerschool

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #5 Gepost op: februari 14, 2016, 08:34:04 pm »
Momenteel als analist bij Barca - Celta de Vigo... Ging even over de essevee soccerschool

waar?

Online Macl

  • Leden
  • Berichten: 63
  • Essevee!
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #6 Gepost op: februari 14, 2016, 08:45:09 pm »
Sporting telenet HD1

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #7 Gepost op: februari 14, 2016, 08:53:11 pm »
Wat werd er gezegd?

Offline Rik de Flik

  • Leden
  • Berichten: 36
  • Essevee!
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #8 Gepost op: februari 25, 2016, 08:35:40 pm »
Hoe staat het eigenlijk met de resultaten van die soccerschool? Zitten er daar enkele goeie spelers tussen en worden die niet weggeplukt door andere ploegen? Wanneer mogen we zo iemand in de kern verwachten?

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #9 Gepost op: februari 25, 2016, 08:57:04 pm »
Hoe staat het eigenlijk met de resultaten van die soccerschool? Zitten er daar enkele goeie spelers tussen en worden die niet weggeplukt door andere ploegen? Wanneer mogen we zo iemand in de kern verwachten?
Die gastjes zijn nog jong en hebben nog niet "the body", eens ze zit dit wel hebben zullen we moeten oppassen... want dan komt RSCA, Brugge en Genk met geld zwaaien om zoals bij gewoonte al het talent weg te halen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2022, 11:29:08 am »
Thomas wordt Academy Director bij RWDM.
Altijd spijtig gevonden dat hij ons heeft verlaten.
 

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2022, 12:24:12 pm »
Thomas wordt Academy Director bij RWDM.
Altijd spijtig gevonden dat hij ons heeft verlaten.
?
Frederik dat klopt toch niet?  Toen de soccerschool hier verdween omwille van de 'zogezegde' dure kostprijs(tss 250 en 350000 per jaar) was jij toch ook iemand die daar achter stond?
Die soccerschool was het enige goeie dat PDC deed, er kwamen jonge spelertjes van overal, uit Genk, uit Anderlecht, uit Charleroi, spelertjes die kwamen voor de aparte opleiding onder Thomas Caers. Die verkozen die opleiding ipv die van Anderlecht, Genk,Brugge, enz.    Spelers die NOOIT naar de gewone jeugdwerking komen bij Essevee.  Dit project moest minstens 10 jaar zijn kans hebben gekregen.  Project werd gestopt omdat 1.  Meneer Dury dat geld direct wilde gebruiken voor spelers te halen (zoals een Seck bv) 2. omdat zo'n Hendrik enkel maar op korte termijn keek.   Domste beslissing ooit!  En ja, Bongonda zat hier OMDAT Caers hier zat, anders zat die hier nooit!  Nog altijd mensen die dit willen ontkennen.  Dit was een potentiele goudmijn.
Als je kijkt naar de opmars van Lens, dat is ook grotendeels dankzij hun academie!  Al enkele jaren verkopen die ieder jaar een speler die uit hun academie komt, vorig jaar Doucouré voor 15 miljoen naar C. Palace, Bellegrade voor 2 miljoen naar Strasbourg toen ze nog in tweede zaten,wij hadden hier zelfs één van Lens die voor 8 miljoen werd aangekocht door Roma  :)
Ik wil maar zeggen dat een club door zo'n specialere academie een levenslijn kan hebben, je moet wel op lange termijn denken en erin geloven.  Dat hadden ze hier niet!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2022, 01:16:14 pm »
Thomas wordt Academy Director bij RWDM.
Altijd spijtig gevonden dat hij ons heeft verlaten.

?
Frederik dat klopt toch niet?  Toen de soccerschool hier verdween omwille van de 'zogezegde' dure kostprijs(tss 250 en 350000 per jaar) was jij toch ook iemand die daar achter stond?
Die soccerschool was het enige goeie dat PDC deed, er kwamen jonge spelertjes van overal, uit Genk, uit Anderlecht, uit Charleroi, spelertjes die kwamen voor de aparte opleiding onder Thomas Caers. Die verkozen die opleiding ipv die van Anderlecht, Genk,Brugge, enz.    Spelers die NOOIT naar de gewone jeugdwerking komen bij Essevee.  Dit project moest minstens 10 jaar zijn kans hebben gekregen.  Project werd gestopt omdat 1.  Meneer Dury dat geld direct wilde gebruiken voor spelers te halen (zoals een Seck bv) 2. omdat zo'n Hendrik enkel maar op korte termijn keek.   Domste beslissing ooit!  En ja, Bongonda zat hier OMDAT Caers hier zat, anders zat die hier nooit!  Nog altijd mensen die dit willen ontkennen.  Dit was een potentiele goudmijn.
Als je kijkt naar de opmars van Lens, dat is ook grotendeels dankzij hun academie!  Al enkele jaren verkopen die ieder jaar een speler die uit hun academie komt, vorig jaar Doucouré voor 15 miljoen naar C. Palace, Bellegrade voor 2 miljoen naar Strasbourg toen ze nog in tweede zaten,wij hadden hier zelfs één van Lens die voor 8 miljoen werd aangekocht door Roma  :)
Ik wil maar zeggen dat een club door zo'n specialere academie een levenslijn kan hebben, je moet wel op lange termijn denken en erin geloven.  Dat hadden ze hier niet!

Ik schrijf toch dat ik het spijtig vond dat Thomas ons verlaten heeft.
Weliswaar door toedoen van de club door idd de Academie te stoppen, dat heb ik ook altijd een foute beslissing gevonden hoor.

Misschien komen ze er op terug, gezien Dury weg is.
Wel jammer omdat weer opnieuw moet beginnen, en Thomas halen zal ook wel niet meer lukken nu.

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 545
  • Superboeren
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #13 Gepost op: september 01, 2022, 08:46:53 am »
Ook één van de talenten van onze Soccer School deze: https://sporza.be/nl/2022/08/30/vincent-kompany-shopt-een-5e-keer-in-ons-land-anass-zaroury-van~1661874234630/

Was toch altijd wel goed in Charleroi (scoorde trouwens ook tegen ons)

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.570
  • Essevee!
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #14 Gepost op: september 01, 2022, 09:24:17 am »
Ook één van de talenten van onze Soccer School deze: https://sporza.be/nl/2022/08/30/vincent-kompany-shopt-een-5e-keer-in-ons-land-anass-zaroury-van~1661874234630/

Was toch altijd wel goed in Charleroi (scoorde trouwens ook tegen ons)
Hoe komt het dat hij nooit een kans kreeg bij ons??

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.366
Re: [DIR. SOCCER SCHOOL] Thomas CAERS
« Reactie #15 Gepost op: september 01, 2022, 10:59:45 am »
Ook één van de talenten van onze Soccer School deze: https://sporza.be/nl/2022/08/30/vincent-kompany-shopt-een-5e-keer-in-ons-land-anass-zaroury-van~1661874234630/

Was toch altijd wel goed in Charleroi (scoorde trouwens ook tegen ons)
Hoe komt het dat hij nooit een kans kreeg bij ons??

DURY ....