Auteur Topic: [09] HARBAOUI Hamdi  (gelezen 58938 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #20 Gepost op: mei 10, 2018, 03:53:39 pm »
Citaat
Criteria voor het bepalen van de Gouden Stier

Aantal gemaakte doelpunten
Aantal gemaakte doelpunten op verplaatsing
Aantal gemaakte doelpunten thuis
Aantal speelminuten
Aantal 'assists'
Aantal gemaakte doelpunten strafschoppen niet bijgerekend

Algemene regels

Tot speeldag 3 van het seizoen speelt de topscorer van vorig seizoen met de gouden stier;
Vanaf speeldag 4 wordt het klassement na elke speeldag verstuurd door het secretariaat van de Pro League. De topscorer is verplicht te spelen met de gouden stier cfr. het Jupiler- contract;
Het eindklassement van de topscorer wordt bepaald na het einde van play-offs 1 & 2, zijnde na speeldag 40 ongeacht het verschillend aantal wedstrijden van de clubs in de Jupiler Pro League. Met de barragewedstrijden ( winnaar PO2 & nummer 4 of 5 ) wordt dus GEEN rekening gehouden;
Ingeval van onduidelijkheid over de exacte doelpuntenmaker ( bvb. schot dat afwijkt op verdediger), zullen de geldende FIFA-regels worden toegepast. Het secretariaat van de Pro League zal hieromtrent een soevereine beslissing nemen in overleg met een onafhankelijke expert in deze materie.

http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/goudenstier/reglement/

pamfluit, hoe weet jij zo zeker dat PO2-finale niet meetelt?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #21 Gepost op: mei 10, 2018, 05:03:35 pm »
Citaat
Criteria voor het bepalen van de Gouden Stier

Aantal gemaakte doelpunten
Aantal gemaakte doelpunten op verplaatsing
Aantal gemaakte doelpunten thuis
Aantal speelminuten
Aantal 'assists'
Aantal gemaakte doelpunten strafschoppen niet bijgerekend

Algemene regels

Tot speeldag 3 van het seizoen speelt de topscorer van vorig seizoen met de gouden stier;
Vanaf speeldag 4 wordt het klassement na elke speeldag verstuurd door het secretariaat van de Pro League. De topscorer is verplicht te spelen met de gouden stier cfr. het Jupiler- contract;
Het eindklassement van de topscorer wordt bepaald na het einde van play-offs 1 & 2, zijnde na speeldag 40 ongeacht het verschillend aantal wedstrijden van de clubs in de Jupiler Pro League. Met de barragewedstrijden ( winnaar PO2 & nummer 4 of 5 ) wordt dus GEEN rekening gehouden;
Ingeval van onduidelijkheid over de exacte doelpuntenmaker ( bvb. schot dat afwijkt op verdediger), zullen de geldende FIFA-regels worden toegepast. Het secretariaat van de Pro League zal hieromtrent een soevereine beslissing nemen in overleg met een onafhankelijke expert in deze materie.

http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/goudenstier/reglement/

pamfluit, hoe weet jij zo zeker dat PO2-finale niet meetelt?

Omdat het erop staat natuurlijk. Rangschikking na speeldag 40

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #22 Gepost op: mei 10, 2018, 05:43:07 pm »
Citaat
Criteria voor het bepalen van de Gouden Stier

Aantal gemaakte doelpunten
Aantal gemaakte doelpunten op verplaatsing
Aantal gemaakte doelpunten thuis
Aantal speelminuten
Aantal 'assists'
Aantal gemaakte doelpunten strafschoppen niet bijgerekend

Algemene regels

Tot speeldag 3 van het seizoen speelt de topscorer van vorig seizoen met de gouden stier;
Vanaf speeldag 4 wordt het klassement na elke speeldag verstuurd door het secretariaat van de Pro League. De topscorer is verplicht te spelen met de gouden stier cfr. het Jupiler- contract;
Het eindklassement van de topscorer wordt bepaald na het einde van play-offs 1 & 2, zijnde na speeldag 40 ongeacht het verschillend aantal wedstrijden van de clubs in de Jupiler Pro League. Met de barragewedstrijden ( winnaar PO2 & nummer 4 of 5 ) wordt dus GEEN rekening gehouden;
Ingeval van onduidelijkheid over de exacte doelpuntenmaker ( bvb. schot dat afwijkt op verdediger), zullen de geldende FIFA-regels worden toegepast. Het secretariaat van de Pro League zal hieromtrent een soevereine beslissing nemen in overleg met een onafhankelijke expert in deze materie.

http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/goudenstier/reglement/

pamfluit, hoe weet jij zo zeker dat PO2-finale niet meetelt?

Omdat het erop staat natuurlijk. Rangschikking na speeldag 40

Tis super onduidelijk eh. Er staat expliciet bij dat de barragematch niet telt, maar over de PO2 finale reppen ze niet. En hoe zouden clubs dan aan een verschillend aantal matchen kunnen geraken? (Of houden ze met die uitspraak rekening met een scenario Lierse?)

Offline simon1806

  • Leden
  • Berichten: 441
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #23 Gepost op: mei 10, 2018, 05:57:27 pm »
"resultaten Lierse in PO2 worden behouden. Pas vanaf 3x forfait volgt namelijk schrapping. @HarbaouiHamdi speelt morgen dus met de Gouden Stier, want zijn hattrick op het Lisp telt mee"

Bron: https://twitter.com/Jonasvdv_/status/994606100292030464
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2018, 07:44:31 pm door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #24 Gepost op: mei 10, 2018, 07:36:43 pm »
Ik denk bij gelijke stand dat het aantal doelpunten op verplaatsing eerst telt en dan pas
het aantal speelminuten
Correct...
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2018, 07:44:54 pm door svennay »

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #25 Gepost op: mei 10, 2018, 08:22:18 pm »
Harboui zal toch nog minstens 2x moeten scoren om zo goed als zeker te zijn van de Gouden Stier, denk ik. Als WB speelt zoals tegen ons, dan is alles nog mogelijk. Maar het zou spijtig zijn natuurlijk.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #26 Gepost op: mei 10, 2018, 09:52:35 pm »
Ik denk bij gelijke stand dat het aantal doelpunten op verplaatsing eerst telt en dan pas
het aantal speelminuten
Correct...

Sorry, maar dat is toch dikke zever

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #27 Gepost op: mei 10, 2018, 11:25:28 pm »
Ik denk bij gelijke stand dat het aantal doelpunten op verplaatsing eerst telt en dan pas
het aantal speelminuten
Correct...

Sorry, maar dat is toch dikke zever
Dat vind ik persoonlijk ook maar het zijn helaas de vastgelegde regels... :(

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #28 Gepost op: mei 11, 2018, 10:42:15 am »
De grootste zever is dat Teddy nu n extra wedstrijd krijgt en Hamdi zich niet eerlijk kan verdedigen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #29 Gepost op: mei 11, 2018, 11:42:28 am »
De grootste zever is dat Teddy nu n extra wedstrijd krijgt en Hamdi zich niet eerlijk kan verdedigen.
Sedert het invoeren van de PO's is de topschutter in feite niet meer ernstig te nemen.
Teller zou moeten stoppen na de reguliere competitie.
Nu speelt niet iedereen tegen dezelfde tegenstander.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #30 Gepost op: mei 11, 2018, 11:53:15 am »
Via Ludwig V. uit Het Nieuwsblad
11 mei 2018

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 996
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #31 Gepost op: mei 11, 2018, 12:07:46 pm »
De grootste zever is dat Teddy nu n extra wedstrijd krijgt en Hamdi zich niet eerlijk kan verdedigen.

Ge moet het positief bekijken, onze mannen hebben anderhalve week rust en moeten volgend weekend niet meer aan de bak. Lokeren of Antwerp zullen dan wel nog (vol) aan de bak moeten.  Bij het eventueel kwalificeren voor de match tegen nr. 4 uit POI zal de frisheid ook van belang zijn.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #32 Gepost op: mei 14, 2018, 09:28:51 pm »
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2018, 10:29:06 pm door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #33 Gepost op: mei 14, 2018, 10:30:54 pm »
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/FIFAWK/1.3197684

Harbaoui niet in de selectie.
Was ergens te verwachten he...
Jammer voor hem maar wil wel zeggen dat hij normaal ten volle van zijn vakantie kan genieten en fris aan het volgende seizoen kan starten.  8)

Offline Frennie

  • Leden
  • Berichten: 247
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #34 Gepost op: mei 15, 2018, 04:11:57 pm »
Doordat de match tegen Lierse niet door gaat, telt de finale van POII wel mee als 40e match voor Harbaoui. Chevalier zal kunnen spelen in 40 competitiematchen, Hamdi zal dus zijn "40e" match kunnen spelen tegen Lokeren en de doelpunten dat hij dan zou maken tellen wel degelijk mee voor de Gouden Stier ranking.

Bron: http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=833093
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2018, 05:12:37 pm door svennay »

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #35 Gepost op: mei 15, 2018, 06:32:52 pm »
Die van Lokeren hebben dus 41 wedstrijden de kans om topschutter te worden.  ;)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #36 Gepost op: mei 15, 2018, 06:40:45 pm »
Die van Lokeren hebben dus 41 wedstrijden de kans om topschutter te worden.  ;)
Haha... Zo had ik het nog niet bekeken...
Momenteel is Steve De Ridder daar de topscorer met 7 doelpunten.
Wil dus zeggen dat hij minstens 15 keer moet scoren tijdens de komende 2 matchen om alsnog topschutter te worden.  :D :D :D

Offline alijas

  • Leden
  • Berichten: 59
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #37 Gepost op: mei 16, 2018, 10:05:46 am »


Harbaoui haalt hard uit na niet-selectie voor WK: “Dit is maffia, de bondscoach heeft geen ballen aan zijn lijf”

16 mei   uit Het nieuwsblad.


Alsof hij net een rabarber in een pot suiker had geduwd: in minder dan 24 uur kreeg Hamdi Harbaoui (33) nieuws dat een zoete én een zure smaak in zijnmond liet. De Pro League gunt hem uitzonderlijk een extra wedstrijd om de titel van topschutter te versieren. Maar dat helpt geen zier voor de nakende wereldbeker. De goalgetter van Zulte Waregem zal niet tegen de Rode Duivels spelen. “Wegens de corruptie binnen het Tunesische voetbal.”
Door het faillissement van Lierse wint Zulte Waregem zijn laatste wedstrijd van Play-off 2 met forfaitcijfers. Lekker makkelijk, maar voor topschutter Hamdi Harbaoui vooral vervelend. Na vrijdag wordt de strijd om de Gouden Stier afgesloten. Concurrent Teddy Chevalier telt een goal minder, maar krijgt met Kortrijk wel nog een wedstrijd tegen Waasland-Beveren om zijn totaal op te vijzelen. “Maar dinsdag heb ik een officiële mail gekregen van de Pro League. De finale van Play-off 2 tegen Lokeren, die normaal niet in rekening wordt gebracht, mag nu wel tellen voor de topschutterslijst”, zegt Harbaoui. “Goed nieuws, want zo krijg ik evenveel wedstrijden de kans als de anderen. Ik heb al niet zo vaak gespeeld dit seizoen, toch niet bij Anderlecht. Blij was ik niet om het faillissement van Lierse. Nu ik in die positie sta, wil ik wel topschutter worden. Het is een mooie beloning na Anderlecht. En als Chevalier dan toch wint, heeft hij het verdiend.”

Topschutter of niet, Tunesië heeft hem in Rusland niet nodig tegen de Rode Duivels. Harbaoui is namelijk niet geselecteerd voor het WK. “Waarom? Je vraagt mij om het onverklaarbare te verklaren. Wel, het is louter om extrasportieve redenen”, zegt Harbaoui, die het onderspit moest delven voor aanvallers die actief zijn in Saudi-Arabië en Tunesië. “Sorry, maar ik heb in Qatar gespeeld en het niveau ligt lager dan in België. Wij hebben geen spelers die in grote competities spelen. In Frankrijk spelen er een paar, in België ook.”

“Maffia”

Harbaoui is naar eigen zeggen gecontesteerd sinds hij vijf jaar geleden na de Afrika Cup uithaalde naar de trainingsomstandigheden, het gebrek aan professionalisme van trainers en enkele spelers. “Destijds heeft de bondsvoorzitter spelers opgedragen om mijn verklaringen tegen te spreken. Vind jij dat normaal? Sindsdien is hij ook bang dat ik opnieuw de waarheid zal zeggen. Die man heeft zelfs de media in zijn zak. Weet je dat mijn prestaties in mijn thuisland grotendeels worden genegeerd? Tja, het Tunesische voetbal heeft nog steeds af te rekenen met corruptie. Clubs mengen zich in de keuzes, de voetbalbond eveneens, alleen maar uit ­eigenbelang. Om business te doen.”

Harbaoui neemt zelfs het woord “maffia” in de mond. “Maffia, ja. Hoe moet je het anders noemen als de beste spelers niet worden geselecteerd? Dat is toch niet rechtvaardig, zeker niet voor het Tunesische volk. Europese bondscoaches, zoals Georges Leekens en Henryk Kasperczak, hebben zich daar nooit wat van aangetrokken. Die riepen me op. Maar de huidige coach, Nabil Maaloul, heeft niet de ballen aan zijn lijf om tegen de eisen van de federatie te gaan. Ik ben niet de enige: Marseille-verdediger Aymen Abdennour, mijn beste vriend in de selectie, is evenmin opgeroepen. Toch betreur ik mijn uitspraken niet. Ik heb gewoon de waarheid gezegd. Ik ben zo opgevoed. Trouwens, met al die polemieken rond mij is het wellicht beter dat ik niet in Rusland zit. In zo’n sfeer valt niet te werken. Ik zal naar het WK kijken, mijn land steunen en ik wens de spelers het allerbeste. Maar de trainer en de bond, neen die niet…”

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #38 Gepost op: mei 17, 2018, 01:23:48 pm »
Chevalier: “Dat ze Harbaoui meteen Gouden Stier geven!”
Teddy Chevalier keek op van het bericht dat Hamdi Harbaoui, die morgen niet tegen Lierse moet spelen, ook in de finalewedstrijd tegen Lokeren nog doelpunten kan scoren voor de Gouden Stier. “Dat ze die hem dan meteen geven”, reageerde hij. KV Kortrijkcoach Glen De Boeck kon er inkomen: “Ik snap niet dat ze tijdens het seizoen nog de spelregels kunnen veranderen. Waarom niet gewoon de titel toekennen na het einde van de reguliere competitie? Wij zullen er in Beveren alvast niet te veel op focussen: 21 goals in één seizoen is ook al heel mooi voor Teddy.” (ESK)

Stukje uit HLN. Teddy is duidelijk op zijn teentjes getrapt  ;D

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #39 Gepost op: mei 17, 2018, 01:28:00 pm »
Chevalier: “Dat ze Harbaoui meteen Gouden Stier geven!”
Teddy Chevalier keek op van het bericht dat Hamdi Harbaoui, die morgen niet tegen Lierse moet spelen, ook in de finalewedstrijd tegen Lokeren nog doelpunten kan scoren voor de Gouden Stier. “Dat ze die hem dan meteen geven”, reageerde hij. KV Kortrijkcoach Glen De Boeck kon er inkomen: “Ik snap niet dat ze tijdens het seizoen nog de spelregels kunnen veranderen. Waarom niet gewoon de titel toekennen na het einde van de reguliere competitie? Wij zullen er in Beveren alvast niet te veel op focussen: 21 goals in één seizoen is ook al heel mooi voor Teddy.” (ESK)

Stukje uit HLN. Teddy is duidelijk op zijn teentjes getrapt  ;D

Iedereen met toch een beetje verstand moet toch inzien dat dit de meest eerlijke regeling is. Maarje 'iedereen met toch een beetje verstand', daar behoort Teddy Chevalier niet bij.