Auteur Topic: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee  (gelezen 11319 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #40 Gepost op: december 31, 2009, 05:01:06 pm »
Dury was inderdaad tactisch afwezig - er ontbrak ons lef om dit zwak anderlecht op te eten... - in winterstop dringend op zoek naar alternatief voor stijn minne ! en een goeie diepe spits !.  Wat de verdediging betreft denk ik ook dat we centraal beter met d'haene en colpaert spelen - zet taravel gerust op de linksback en laat buysse als zuivere linksmidden spelen - Ernemann is nog niet in staat om ganse wedstrijd tegen dergelijke tegenstander te spelen.
suggestie typeploeg :
                 Bossut
Minne    D'haene    Colpaert   Taravel
                  Lutte
           Berrier    Roelands
Chevalier                           Buysse
                  Nfor
Wat ook opviel : anderlecht had duidelijk schrik van ESSEVEE : de 4 verdedigers bleven 90min achteraan + kouyate bleef constant voor de verdediging spelen

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #41 Gepost op: december 31, 2009, 05:58:01 pm »
Wat me gisteren vooral opgevallen is dat we een echte spits mankeren!!!!
Nfor doet wel zijn best en loopt enorm veel maar daardoor mist hij scherpte voor doel we hebben dit kunnen opvangen door de goals van makiese en Chevalier maar een spits die er staat in de box hebben we vooralsnog na Salou niet gevonden en denk dat Dury dat ook wel beseft !!!!
Teddy kan veel, maar speelt op rechts en vanop de rechterflank kunt ge niet scoren. Nfor staat centraal durft precies niet te scoren ( of doet het alleen maar wanneer ge het niet voor mogelijk acht). Moest er bvb meer met een 2 spitsen systeem gewerkt worden, dan zou Teddy bvb al wat meer centraal zijn man voorbij kunnen gaan en effectief kunnen scoren, terwijl hij nu meestal maar kan proberen een assist te geven.

Nog iets dat interessant zou kunnen zijn is een tupe spits zoals Chevalier, maar op de linkerflank zodat het gevaar weer van beide kanten kan komen en het spel breed gehouden wordt. We hadden dat tijdelijk met Makiese toen em nog in vorm was, maar sindsdien zijn we dat een beetje kwijt.

O ja, en enkele spelers die durven knallen vanuit de 2de lijn. Jan Vertongen is welkom voor mij :)

Nu ja, tis maar een gedacht. Verder van de rest ben ik trots op dit Essevee. Goh, ik verlang naar die playoffs 1!
« Laatst bewerkt op: december 31, 2009, 06:00:42 pm door sv_forever »

Leatherfaceje

  • Gast
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #42 Gepost op: december 31, 2009, 05:59:27 pm »
je zou denken "zet teddy maar ne keer op de bank", maarja, wie moet er dan op zijn plaats spelen?

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #43 Gepost op: december 31, 2009, 06:28:14 pm »
Teddy vind ik nu wel eens een flankspeler, in tegenstelling tot Erneman & Colpaert (Matton etc etc)
Waarom komt Teddy niet tot zijn recht? omdat rechts achter hem geen Buysse-van-de-laatste-weken staat.

Er zat veel meer in.
Top 6? Voor top 6 zal men veel geslepener en "smeriger"  lees professioneler moeten zijn.... (cfr bal teruggeven terwijl hij niet vrijwillig door a'lecht werd uitgespeeld na blessure (wtf?), teveel respect voor bepaalde 'vriendjes' aan de overkant...). Men mag aan bepaalde eens de video's van het eerste jaar van Essevee tonen...
Duelkracht zie ik telkens bij dezelfde terugkeren, vooral op het middenveld is er maar 1nen die continu in duel gaat (1 op 4!?)

Positief is wel dat er zeer zorgvuldige opbouw vanuit de verdediging was.
Colpaert chapeau! Hopelijk word je ook dubbel betaald vermits jij wel meerdere posities moet doen....
Laat ons een goe nieuwjaar wensen, wat op 13 januari hopelijk al uitkomt en direct een herkansing in zal luiden

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #44 Gepost op: december 31, 2009, 11:29:05 pm »
Zeg maar gerust dat we Minne missen op de rechtsachter! Die was dit seizoen heel sterk bezig daar.

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #45 Gepost op: december 31, 2009, 11:53:01 pm »
heb gisteren eens de match gaan bekijken in het vandenstockstadion en ja wat moet je daar van zeggen , ik dacht een leuke match te zien want waregem ging vrank en vrij voetballen en wat was de conclusie .
geen enkel aanspeelpunt vooraan want nfor stond rechtsmidden te spelen ( moest blijkbaar deschacht opvangen )
als we konden counteren stonden er maar 3 spelers voor de bal
waarom colpaert tegen zijn goesting rechtsback plaatsen ,laat dhaene of taravel op de bank en speel met dachelet
eens goed kijken naar het 2de doelpunt wat taravel doet , niets ,nada , colpaert ging tenminste voor de tackel gaan
waarom teddy 80 min op de linkerflank (thuis switchen ze constant) moet dan voorzetten met linker en dat is niet zijn beste voet en met gillet geen gemakkelijke prooi
als het voor de beker was ,was het natuurlijk een mooie uitslag maar nu heb je 0 punten
schiet maar....

PANG !!

Offline den versten

  • Leden
  • Berichten: 101
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #46 Gepost op: januari 01, 2010, 04:00:39 am »
volgens mij en ik schiet Colpaert hier totaal nie af waren die goals niet gevallen met minne op de flank, voor mij gaat Steve 2 keer in de fout gewoon omdat hij geen flankverdediger is, bij de eerste komt hij ineens centraal lopen en laat hij De sutter alleen terwijl taravel in duel was met Lukaku, en bij de tweede laat hij Bousoufa in zijn rug lopen.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #47 Gepost op: januari 01, 2010, 12:29:49 pm »
Zeg maar gerust dat we Minne missen op de rechtsachter! Die was dit seizoen heel sterk bezig daar.

Inderdaad, Minne is niet alleen verdedigend goed, maar bracht ook meer de aanvallen op gang in samenspel met Chevalier en Berrier. Daarmee wil ik wel de uitstekende prestaties van Dachelet niet verzwijgen, alleen heeft Minne meer routines opigebouwd met de ploeg die Miguel nog niet heeft.
Colpaert is inderdaad een schitterende speler, maar gaat altijd centraal en is dus geen flankverdediger.

Offline EDDY11

  • Leden
  • Berichten: 2
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #48 Gepost op: januari 01, 2010, 09:21:50 pm »


Volledig eens met Eric. Waarom Colpaert die sinds weken super prestaties levert als centraal verdediger nu ineens laten spelen als rechtsback wat niet zijn plaats is. Op nog geen 2 seizoenen heeft hij al op 3 verschillende plaatsen gespeelt en telkens heeft hij zich volledig ingezet. Nog een bewijs dat Colpaert veel kwaliteiten heeft. Eens de ploeg weer voltallig is ben ik benieuwd wat Dury met hem zal doen. Weer op de bank? Zo gaan we bij Zulte onze Belgische talenten niet houden. Al bij al heeft hij een goede match gespeelt op Anderlecht wat we niet van iedereen kunnen zeggen. We mogen van geluk spreken dat we een goede verdediging hebben want anders zouden we nu niet in de top 6 staan!!!


Crudo

  • Gast
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #49 Gepost op: januari 01, 2010, 09:45:58 pm »
Wat ga je dan zeggen tegen Taravel? ja jongen goed gespeeld maar nu vlieg je weer op de bank? Colpaert heeft gewoon de "pech" polyvalenter te zijn dan de andere verdedigers en dus ook op rechts te kunnen spelen, alhoewel ik er absoluut geen fan van ben op die positie

Offline EDDY11

  • Leden
  • Berichten: 2
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #50 Gepost op: januari 01, 2010, 10:22:16 pm »
Wat ga je dan zeggen tegen Taravel? ja jongen goed gespeeld maar nu vlieg je weer op de bank? Colpaert heeft gewoon de "pech" polyvalenter te zijn dan de andere verdedigers en dus ook op rechts te kunnen spelen, alhoewel ik er absoluut geen fan van ben op die positie

Ja en wie gaan ze op de bank zetten eens Minne terug is? De polyvalente Colpaert? En wat ga je dan zeggen tegen Colpaert PECH goed gespeeld maar nu vlieg je weer op de bank ..... hm hm goed bezig!!! Ik ben nog altijd van principe eigen BELGISCH talent eerst.

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #51 Gepost op: januari 01, 2010, 10:31:50 pm »
tis geen kleuterklas eh, het zijn dus wel degelijk profs... en voor zover dat ik weet selecteer een trainer zijn pionnen op basis van hun kunnen en wat ze tonen op training. En serieus... liever een grote koper zoals taravel om lukaku uit de match te houden dan met alle respect colpaert dat een stuk kleiner is toch?

ik vind het juist goed dat colpaert dhaene en taravel zo goeie concurentie zijn, dat houd ze scherp.

nuja dat is mijn mening

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #52 Gepost op: januari 01, 2010, 11:12:08 pm »
tis geen kleuterklas eh, het zijn dus wel degelijk profs... en voor zover dat ik weet selecteer een trainer zijn pionnen op basis van hun kunnen en wat ze tonen op training. En serieus... liever een grote koper zoals taravel om lukaku uit de match te houden dan met alle respect colpaert dat een stuk kleiner is toch?

ik vind het juist goed dat colpaert dhaene en taravel zo goeie concurentie zijn, dat houd ze scherp.

nuja dat is mijn mening

Inderdaad, en het is niet gezegd dat Taravel na de winterstop weer speelt. Het is duidelijk dat Dury voor grotere centrale verdedigers koos woensdag, wat logisch is. Het feit dat Dury Colpaert toch op rechts zet ipv van Dachelet wil zeggen dat Dury hem graag op het veld heeft. Ook terecht. Na een paar keer proberen is het misschien toch beter dat Dury in het vervolg Dachelet laat staan die toch meer op zijn flank blijft.
Dergelijke zaken moet je bekijken van match tot match he.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #53 Gepost op: januari 02, 2010, 01:30:59 pm »
Volledig eens met Eric. Waarom Colpaert die sinds weken super prestaties levert als centraal verdediger nu ineens laten spelen als rechtsback wat niet zijn plaats is. Op nog geen 2 seizoenen heeft hij al op 3 verschillende plaatsen gespeelt en telkens heeft hij zich volledig ingezet. Nog een bewijs dat Colpaert veel kwaliteiten heeft. Eens de ploeg weer voltallig is ben ik benieuwd wat Dury met hem zal doen. Weer op de bank? Zo gaan we bij Zulte onze Belgische talenten niet houden. Al bij al heeft hij een goede match gespeelt op Anderlecht wat we niet van iedereen kunnen zeggen. We mogen van geluk spreken dat we een goede verdediging hebben want anders zouden we nu niet in de top 6 staan!!!
Als onze eigen supporters al niet meer de naam van de ploeg kennen...

En wat die verdediging betreft, is dit toch een van de mindere punten dit seizoen. Indien ze zo goed speelden als vorig jaar, dan stonden we nu een stuk dichter in de buurt van Gent.

vervaecke

  • Gast
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #54 Gepost op: januari 02, 2010, 06:03:28 pm »
Nfor was gistren 1 van de beteren, zo iemand hebben we gemist tegen westerlo en als roelandts wat rapper was en iets rapper kon passen hadden we wellicht meer kansen gehad ook voor te scoren.
Altijd dat treuzelen voor de goal en dat rondtikken... durf toch eens te schieten op goal.
Anyway, we hebben niet moeten onderdoen. op naar 2010
jij was dronken zeker

Offline SV5381.be

  • Leden
  • Berichten: 424
    • SV5381.be
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #55 Gepost op: januari 02, 2010, 08:01:55 pm »
Nfor was gistren 1 van de beteren, zo iemand hebben we gemist tegen westerlo en als roelandts wat rapper was en iets rapper kon passen hadden we wellicht meer kansen gehad ook voor te scoren.
Altijd dat treuzelen voor de goal en dat rondtikken... durf toch eens te schieten op goal.
Anyway, we hebben niet moeten onderdoen. op naar 2010
jij was dronken zeker


@ vervaecke, je werkt op ieders systeem... Het commentaar dat goessaert geeft, is niet onterecht & verdedigbaar. Gedraag u eens, alstublieft.
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem


Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #56 Gepost op: januari 03, 2010, 03:17:05 pm »
volgens mij en ik schiet Colpaert hier totaal nie af waren die goals niet gevallen met minne op de flank, voor mij gaat Steve 2 keer in de fout gewoon omdat hij geen flankverdediger is, bij de eerste komt hij ineens centraal lopen en laat hij De sutter alleen terwijl taravel in duel was met Lukaku, en bij de tweede laat hij Bousoufa in zijn rug lopen.
1e goal was opnieuw een positionele fout van Taravel. Had deze gewoon 2 stappen vooruit gezet en op de hoogte van de verdediging gespeeld stond De Sutter altijd buiten spel. 2e goal is een inschattingsfout van Steve Colpaert, ziet Van Damme sukkelen en doet dan een een stap voorwaarts en geeft zo boussoufa ongelukkig een vrijgeleide. Op basis van de eerste seizoenshelft is het voor mij centraal achterin duidelijk: Dhaene - Colpaert, Taravel moet secuurder worden. Het probleem is dat ze alle 3 verwachten te spelen...

vervaecke

  • Gast
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #57 Gepost op: januari 03, 2010, 11:22:24 pm »
ik zeg gewoon mijn gedacht en als iemand zegt dat nfor ene van de betere was begin ik te koken
bij elk duel ligt hij in de grond , zal nog veel boterhammen moeten eten voor zo goed te zijn of leye
en wat colpaert betreft , hij is al een paar weken de beste van svzw en krijgt als beloning de rechtsbackpositie waar hij in het verleden (roeselare) de mindere was .

als ik mij goed herinner heeft colpaert vorig seizoen schitterende matchen gespeeld naast lutte op het middenveld, waarom daar weer eens niet zetten

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #58 Gepost op: januari 03, 2010, 11:53:20 pm »
ik zeg gewoon mijn gedacht en als iemand zegt dat nfor ene van de betere was begin ik te koken
bij elk duel ligt hij in de grond , zal nog veel boterhammen moeten eten voor zo goed te zijn of leye
en wat colpaert betreft , hij is al een paar weken de beste van svzw en krijgt als beloning de rechtsbackpositie waar hij in het verleden (roeselare) de mindere was .

als ik mij goed herinner heeft colpaert vorig seizoen schitterende matchen gespeeld naast lutte op het middenveld, waarom daar weer eens niet zetten

Denk je nu echt dat Colpaert daar zo hard mee inzit? Ik denk dat jij daar vooral problemen mee hebt dat Steve op de rechtsachter staat.
Zelf ooit voetbal gespeeld? Ik denk wanneer je zelf voetbal speelt dat het vooral belangrijk is dat je op het veld staat! Liever op een positie staan die je iets minder ligt dan op de bank te moeten zitten.

Dus die hele heisa over, wie waar staat, en waarom ... blabla... Zowel Karel , Jeremy als Steve zullen in de eerste plaats blij zijn dat ze mogen starten en niet op de bank moeten zitten...

Offline eric

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: [NB] Anderlecht 2 - 1 Essevee
« Reactie #59 Gepost op: januari 04, 2010, 09:50:44 pm »
ik zeg gewoon mijn gedacht en als iemand zegt dat nfor ene van de betere was begin ik te koken
bij elk duel ligt hij in de grond , zal nog veel boterhammen moeten eten voor zo goed te zijn of leye
en wat colpaert betreft , hij is al een paar weken de beste van svzw en krijgt als beloning de rechtsbackpositie waar hij in het verleden (roeselare) de mindere was .

als ik mij goed herinner heeft colpaert vorig seizoen schitterende matchen gespeeld naast lutte op het middenveld, waarom daar weer eens niet zetten

Denk je nu echt dat Colpaert daar zo hard mee inzit? Ik denk dat jij daar vooral problemen mee hebt dat Steve op de rechtsachter staat.
Zelf ooit voetbal gespeeld? Ik denk wanneer je zelf voetbal speelt dat het vooral belangrijk is dat je op het veld staat! Liever op een positie staan die je iets minder ligt dan op de bank te moeten zitten.

Dus die hele heisa over, wie waar staat, en waarom ... blabla... Zowel Karel , Jeremy als Steve zullen in de eerste plaats blij zijn dat ze mogen starten en niet op de bank moeten zitten...
Das ook een goei, jij voetbal gespeeld? Dus als je maar op het veld stond was je tevreden?
Je zat zekers veel op de bank?