Auteur Topic: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee  (gelezen 28949 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #160 Gepost op: november 30, 2016, 09:41:10 am »
Graag Bossut in de goal! Is gewoon een betere doelman. Steppe voetbalt beter mee, ok...maar de "Sammy-haters" moeten stilaan beseffen dat Bossut op hoge ballen gewoon beter is! En laat dat nu net een aspect zijn waar je rechtstreeks tegendoelpunten op slikt (en niet op het feit dat Sammy soms INDERDAAD sneller het spel moet hervatten). Sammy is een kop (een bal) groter ook, helpt gewoon in de lucht! Onze keeper is bij de kleinere van de ploeg (Cordaro en Kaya niet meegeteld), is eigenlijk niet logisch. Waarmee ik geen discussie wil opstarten over kleine en grote keepers, het is gewoon zo! Steppe twijfelt te veel bij hoge ballen, en als je als keeper twijfelt, ben je gewoon gezien! In Nederland leerde Steppe meevoetballen, da's duidelijk...en dat doet hij goed (ook Bruzesse was hierin beter dan Bossut). Alleen is een goede Sammy (met deze defensie) een grotere meerwaarde op dit moment!

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #161 Gepost op: november 30, 2016, 09:42:15 am »
Nee, want dan weet nog nog altijd niet of de speler effectief uit evenwicht is gebracht of het spel is be?nvloed. Leye wordt ook 'geraakt' maar door dat schouderklopje is hij niet uit evenwicht gebracht, dus geen penalty.

Is de speler geraakt => Ja
Is hij hierdoor uit evenwicht of wordt het spel be?nvloed => Ja
Enkel dan is penalty.

Die penalty die we tegen krijgen tegen Charleroi is ook zo'n lachertje.
Ook zo'n schouderklopje van Derijck, maar wordt de speler uit evenwicht gebracht? Nee want hij laat net zoals Leye zijn benen hangen en valt.
Die penalty die we krijgen op Westerlo, licht contact maar uiteindelijk gaat Lerager gewoon liggen zonder uit evenwicht gebracht te zijn.

Weet jij hoe ambetant het is dat als je op volle snelheid aan het lopen bent er iemand zijn hand op schouder legt? Je hebt dan echt het gevoel dat er iemand aan je hangt he. Daardoor raak je ook uit evenwicht en concentratie. Dus voor mij is dit penalty

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #162 Gepost op: november 30, 2016, 10:16:17 am »
Nee, want dan weet nog nog altijd niet of de speler effectief uit evenwicht is gebracht of het spel is be?nvloed. Leye wordt ook 'geraakt' maar door dat schouderklopje is hij niet uit evenwicht gebracht, dus geen penalty.

Is de speler geraakt => Ja
Is hij hierdoor uit evenwicht of wordt het spel be?nvloed => Ja
Enkel dan is penalty.

Die penalty die we tegen krijgen tegen Charleroi is ook zo'n lachertje.
Ook zo'n schouderklopje van Derijck, maar wordt de speler uit evenwicht gebracht? Nee want hij laat net zoals Leye zijn benen hangen en valt.
Die penalty die we krijgen op Westerlo, licht contact maar uiteindelijk gaat Lerager gewoon liggen zonder uit evenwicht gebracht te zijn.

Die op Lerager (op Westerlo) en Leye (tegen Anderlecht) nog veel minder. Die van Charleroi vond ik wel terecht, Derijck moet gewoon naast die speler blijven zonder hem toch wel duidelijk te duwen.
Het gaat me eerder over het feit dat je zegt dat de speler van Standard een poging doet om op een onregelmatige manier Leye af te stoppen EN hem daarbij ook raakt.
Als hij inderdaad dat doet dan is het dus wel penalty. Anders moet je het hebben over een poging om op een regelmatige manier de speler af te stoppen.
Ik blijf erbij dat de bal op de stip kon.