Auteur Topic: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren  (gelezen 21428 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Gepost op: november 27, 2016, 11:50:32 pm »
Na de frustrerende nederlaag op het veld van Standard mogen we komende zaterdag Waasland-Beveren ontvangen in "de hel van Essevee"...

Wat moet Dury veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen (behalve Eric Lambrechts  :D)?
Hoe moeten ze het aanpakken?

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2016, 12:46:25 am »
Veel hoeft er niet veranderd te worden zeker?

Dezelfde 11, met Meit?, en opnieuw uitgaan van eigen sterkte.

Anderlecht thuis bij momenten van het veld voetballen en Standard die geen poot aan de grond kreeg tot de ref het niet meer kon aanzien, niet veel ploegen doen het ons na op dit moment.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #2 Gepost op: november 28, 2016, 09:38:34 am »
Ze gaan blijven en blijven met Lepoint spelen tot het een keer een paar wedstrijden gaat tegenslaan.
Dan gaan ze daar staan hoor.

Idem met Steppe en Bossut. Bossut is de minst slechte van de 2. Maar Steppe is al een hele competitie simpelweg niet op de proef gesteld, tot gisteren waar zijn beperkingen weer bovenkomen, op hoge ballen is hij niets. Benieuwd of Bossut er nu zaterdag instaat. Indien niet, zal Steppe al weer een grote fout moeten doen vooraleer daar verandering in komt.

Mijn punt is: Dury moet eens die fouten leren voorafzijn.
Never changing a winning team is onzin.
Alsof Lepoint een heel groot aandeel heeft in onze voorlopige leidersplaats. Vorig jaar wel ja, scoorde toen veel, nu ben je daar gewoon niets meer mee, bijna elke aanval stokt bij hem.
Ik hoor dan sommigen zeggen van "hij kopte daar wel die bal nog weg op het laatst". Tjah. 't Is je nummer 10, dames en heren. Ik zie mijn nummer 10 liever het verschil maken en leuke acties maken dan dat hij ballen wegkopt hoor.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #3 Gepost op: november 28, 2016, 09:42:46 am »
Ze gaan blijven en blijven met Lepoint spelen tot het een keer een paar wedstrijden gaat tegenslaan.
Dan gaan ze daar staan hoor.

Idem met Steppe en Bossut. Bossut is de minst slechte van de 2. Maar Steppe is al een hele competitie simpelweg niet op de proef gesteld, tot gisteren waar zijn beperkingen weer bovenkomen, op hoge ballen is hij niets. Benieuwd of Bossut er nu zaterdag instaat. Indien niet, zal Steppe al weer een grote fout moeten doen vooraleer daar verandering in komt.

Mijn punt is: Dury moet eens die fouten leren voorafzijn.
Never changing a winning team is onzin.
Alsof Lepoint een heel groot aandeel heeft in onze voorlopige leidersplaats. Vorig jaar wel ja, scoorde toen veel, nu ben je daar gewoon niets meer mee, bijna elke aanval stokt bij hem.
Ik hoor dan sommigen zeggen van "hij kopte daar wel die bal nog weg op het laatst". Tjah. 't Is je nummer 10, dames en heren. Ik zie mijn nummer 10 liever het verschil maken en leuke acties maken dan dat hij ballen wegkopt hoor.

We spelen inderdaad dramatisch voetbal. Tijd om te bezinnen lijkt me. 

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #4 Gepost op: november 28, 2016, 09:57:15 am »
Ik lees nergens dat we dramatisch voetbal spelen, wel dat Lepoint de minste van de elf is.
Ik kan me echt niet voorstellen dat Coopman het slechter zou doen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #5 Gepost op: november 28, 2016, 10:34:26 am »
Ik lees nergens dat we dramatisch voetbal spelen, wel dat Lepoint de minste van de elf is.
Ik kan me echt niet voorstellen dat Coopman het slechter zou doen.

Ik denk dat de reactie er komt omdat er hier week in week uit na iedere match door sommigen altijd maar een ding gedaan wordt en dat is aanduiden wat er niet goed is of wie er de slechtste is.
Dury zal echt wel zijn redenen hebben om Lepoint, Leye en nu dus ook Steppe te laten spelen. Net zoals Club Brugge wel een reden zal hebben om Coopman te verhuren.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #6 Gepost op: november 28, 2016, 11:32:33 am »
Ze gaan blijven en blijven met Lepoint spelen tot het een keer een paar wedstrijden gaat tegenslaan.
Dan gaan ze daar staan hoor.


Mijn punt is: Dury moet eens die fouten leren voorafzijn.
Never changing a winning team is onzin.
Alsof Lepoint een heel groot aandeel heeft in onze voorlopige leidersplaats. Vorig jaar wel ja, scoorde toen veel, nu ben je daar gewoon niets meer mee, bijna elke aanval stokt bij hem.
Ik hoor dan sommigen zeggen van "hij kopte daar wel die bal nog weg op het laatst". Tjah. 't Is je nummer 10, dames en heren. Ik zie mijn nummer 10 liever het verschil maken en leuke acties maken dan dat hij ballen wegkopt hoor.
Ik ben ook geen grote fan van Lepoint en ik denk ook dat we met iemand anders op zijn positie nog beter voetbal kunnen spelen. Maar je kan toch niet ontkennen met hem erbij dat we ook mooi voetbal spelen? Vooral tegen Anderlecht en de eerste 25 min op Standard.
SV TILL I DIE

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #7 Gepost op: november 28, 2016, 11:43:14 am »
Lepoint mag er voor mij in staan. Ik twijfel meer aan Steppe. Die eerste goal van Standard ....
Hij is te klein en daarom durft hij niet uit zijn doel komen om een bal eventueel weg te boksen, dunkt mij. Dat is toch iets, dat Bossut veel beter doet. Bovendien heeft Bossut ook een goede reflex in huis, is hij goed in het uitkomen + niet te vergeten, een pak ervaring.
Ik zou Oulare ook stilletjes aan, ??n helft laten meespelen en dan vooral tegen de iets mindere ploegen. Ik denk dat hij dat zal appreci?ren en de trainer daarvoor zal belonen.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #8 Gepost op: november 28, 2016, 11:46:50 am »
Voorstel minnelijke schikking Bondsparket : Soualiho M?IT? (@ESSEVEELIVE) : uitsluiting als voldoende beschouwd.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #9 Gepost op: november 28, 2016, 11:58:59 am »
Voorstel minnelijke schikking Bondsparket : Soualiho M?IT? (@ESSEVEELIVE) : uitsluiting als voldoende beschouwd.

In beroep gaan. Uitsluiting voldoende is zever, want de uitsluiting was teveel.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #10 Gepost op: november 28, 2016, 12:41:34 pm »
In beroep gaan. Uitsluiting voldoende is zever, want de uitsluiting was teveel.

Ik snap uw punt.

Maar ze kunnen hem toch moeilijk eens alleen 70 minuten op een plein laten staan, terwijl al de rest al naar binnen is :)

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #11 Gepost op: november 28, 2016, 12:53:58 pm »
Ik snap uw punt.

Maar ze kunnen hem toch moeilijk eens alleen 70 minuten op een plein laten staan, terwijl al de rest al naar binnen is :)
Bij een volgende rode kaart mag hij blijven staan, ter compensatie.  ;)

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #12 Gepost op: november 28, 2016, 12:58:27 pm »
Ik lees nergens dat we dramatisch voetbal spelen, wel dat Lepoint de minste van de elf is.
Ik kan me echt niet voorstellen dat Coopman het slechter zou doen.

Ik vrees daarentegen dat je duelkracht mist met het trio Cordaro - Coopman - Kaya

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #13 Gepost op: november 28, 2016, 01:03:40 pm »
Ik vrees daarentegen dat je duelkracht mist met het trio Cordaro - Coopman - Kaya
+1 Lepoint heeft geen techniek, maar het is een krijger en een strijder die ook af en toe op goede plaats staat om er af en toe eentje binnen te leggen. 

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #14 Gepost op: november 28, 2016, 01:39:03 pm »
Ik vrees daarentegen dat je duelkracht mist met het trio Cordaro - Coopman - Kaya
Dury zegt toch altijd dat we uit het duel moeten spelen!?

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #15 Gepost op: november 28, 2016, 02:57:28 pm »
Ze gaan blijven en blijven met Lepoint spelen tot het een keer een paar wedstrijden gaat tegenslaan.
Dan gaan ze daar staan hoor.

Idem met Steppe en Bossut. Bossut is de minst slechte van de 2. Maar Steppe is al een hele competitie simpelweg niet op de proef gesteld, tot gisteren waar zijn beperkingen weer bovenkomen, op hoge ballen is hij niets. Benieuwd of Bossut er nu zaterdag instaat. Indien niet, zal Steppe al weer een grote fout moeten doen vooraleer daar verandering in komt.

Mijn punt is: Dury moet eens die fouten leren voorafzijn.
Never changing a winning team is onzin.
Alsof Lepoint een heel groot aandeel heeft in onze voorlopige leidersplaats. Vorig jaar wel ja, scoorde toen veel, nu ben je daar gewoon niets meer mee, bijna elke aanval stokt bij hem.
Ik hoor dan sommigen zeggen van "hij kopte daar wel die bal nog weg op het laatst". Tjah. 't Is je nummer 10, dames en heren. Ik zie mijn nummer 10 liever het verschil maken en leuke acties maken dan dat hij ballen wegkopt hoor.
Het is al heel lang duidelijk dat jij geen fan van Lepoint bent. Maar ik ga je nu toch eerlijk zeggen: hou er aub mee op. We hebben hem nodig op dat middenveld, punt. Jouw uitleg is ook de grootste zever die ik hier lees. 'Bijna elke aanval stokt bij hem' ?? Komaan gast, even re?el blijven. Bij elke nederlaag ga jij meteen Lepoint aanwijzen. Never change a winning team is geen onzin. Want als het van jou zou afhangen vervangen we elke week wel iemand. Automatismen doen er bij u blijkbaar helemaal niet toe. Voorbeelden genoeg bij ploegen die telkens roteren en op de sukkel zijn. Waarom begin je niet over De Fauw, want de 2de en 3de goal mag hij op zijn buik schrijven. Of Derijck met de paar foutjes die hij al gemaakt heeft.

Jouw punt van Lepoint is duidelijk, maar het begint me lichtjes te irriteren. Of ik een Lepoint fan ben, absoluut niet. Ik ben een Zulte Waregem fan en Lepoint is in mijn ogen een heel belangrijke schakel in het systeem van Dury. Vorig jaar viel hij misschien meer op omdat we een mindere ploeg hadden als nu. Maar hij blijft belangrijk. Een middenveld volgens jou met Kaya, Coopman, Cordaro is in deze competitie te licht. We hebben fysieke kracht nodig. Als Coopman er in moet komen dan zal Dury ofwel Kaya ofwel Cordaro eruit halen. Laat Lepoint maar beuken en laat Kaya en Cordaro het spel maar maken.

De nederlaag van gisteren heeft puur te maken met de individuele fouten van bepaalde spelers. Buiten de rode kaart natuurlijk die fout was. Maar Lepoint dit en Lepoint dat. Nee, ga ik totaal niet mee akkoord.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #16 Gepost op: november 28, 2016, 03:16:21 pm »
Ze gaan blijven en blijven met Lepoint spelen tot het een keer een paar wedstrijden gaat tegenslaan.
Dan gaan ze daar staan hoor.

Idem met Steppe en Bossut. Bossut is de minst slechte van de 2. Maar Steppe is al een hele competitie simpelweg niet op de proef gesteld, tot gisteren waar zijn beperkingen weer bovenkomen, op hoge ballen is hij niets. Benieuwd of Bossut er nu zaterdag instaat. Indien niet, zal Steppe al weer een grote fout moeten doen vooraleer daar verandering in komt.

Mijn punt is: Dury moet eens die fouten leren voorafzijn.
Never changing a winning team is onzin.
Alsof Lepoint een heel groot aandeel heeft in onze voorlopige leidersplaats. Vorig jaar wel ja, scoorde toen veel, nu ben je daar gewoon niets meer mee, bijna elke aanval stokt bij hem.
Ik hoor dan sommigen zeggen van "hij kopte daar wel die bal nog weg op het laatst". Tjah. 't Is je nummer 10, dames en heren. Ik zie mijn nummer 10 liever het verschil maken en leuke acties maken dan dat hij ballen wegkopt hoor.

Gans jouw geschrijf dat je weer eens uitbraakt : DAT IS PAS ONZIN !!!
Echt BESCHAMEND !!
Ga je applaus geven de dag dat we niet meer op de 1e plaats staan ?

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #17 Gepost op: november 28, 2016, 03:54:21 pm »
Balboa, bedankt in ieder geval voor de leuke discussies hier  :) Ik begrijp je frustratie over Lepoint. Ieder voetballiefhebber houdt veel meer van een stijlrijke aanvallende 10 met een mooie dribbel en actie in huis.
Maar volgens mij zal je (voorlopig) gewoon moeten aanvaarden dat Lepoint gewoon heel goed in het huidig systeem past, ondanks dat hij een ander soort centraal aanvallende middenvelder is dan dat jij graag ziet spelen.

- Lepoint zet veel beter druk dan een 'voetballende 10', waardoor we vaak hoog de bal veroveren en de tegenstander vaak niet tot voetballen komt. (zie al die ploegen die zogezegd hun slechtste match tegen ons speelden)
- Duikt op in de zestien (en gevaarlijk) als er weeral een voorzet van de flanken komt.
- Is samen met Leye aanspeelpunt voor de onvermijdelijke hoge ballen (je kan gewoon niet altijd over de grond spelen). Ze winnen samen veel eerste en tweede ballen. Met een Coopman
- Trekt veel gaten voor Kaya en Leye, veel meer dan een 'voetballende 10'.
- Doordat Lepoint in het duel vaak speelt, kunnen Kaya en Cordaro (en zelfs Leye) veel meer uit het duel spelen
- Sterk op stilstaande fases

Kortom de combinatie met die andere spelers rondom hem (voornamelijk Kaya en Leye) werkt gewoon heel goed. Coopman/Vetokele zijn betere voetballers dan Lepoint, maar Lepoint zijn bijdrage aan het team en het resultaat wordt gewoon hoger ingeschat.
« Laatst bewerkt op: november 28, 2016, 03:56:46 pm door Lorenzo Di Marco »

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #18 Gepost op: november 28, 2016, 06:39:47 pm »
Ik denk ook dat Lepoint in dit team zijn waarde heeft. Men heeft niet alleen technische of snelle spelers nodig, maar ook werkers of krijgers zoals men dat noemt. Ik vind dat hij in dit forum nogal hard aangepakt wordt wat volgens mij niet heel terecht is.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Speeldag 17 : 03/12/2016 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #19 Gepost op: november 29, 2016, 04:16:51 pm »
Het is toch ook duidelijk waarom Dury tot de laatste dag wou doordrukken voor Hannes VDB. Er ging toen van Lepoint geen sprake zijn