Auteur Topic: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF  (gelezen 38869 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sv till i die

  • Leden
  • Berichten: 223
OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Gepost op: juni 12, 2013, 06:17:09 pm »
Waregem, 11 juni 2013


facebook: https://www.facebook.com/pages/OES-Collectief

Teken de petitie : http://www.petities24.com/esseveeblijftinwaregem


Er beweegt nogal wat binnen onze favoriete club Essevee: sportief beleefden we vorig seizoen een droomscenario met een ongeziene apotheose op de Markt op zondag 19 mei. Helaas volgde de ontnuchtering snel. De ongeziene en ondertussen welbekende demarche van de heer Patrick De Cuyper zorgde, naast een bijzonder snelle ontnuchtering, voor een verhaal waarin ongeloof, woede en onmacht de voornaamste gevoelens zijn. En dit niet alleen bij de Essevee-supporters, maar ook bij o.a. Beerschot en KV Oostende. Al het krediet dat Zulte Waregem in 1 seizoen opbouwden, is momenteel helemaal verdwenen. Met alle reeds gekende puzzelstukken samen, vinden enkele supporters het nu hun plicht om een onafhankelijke visie te geven.

Supporters zijn van kapitaal belang
Dat het voetbal  en het beheren van een club zich vandaag de dag min of meer moet schikken naar de economische wetmatigheden, is een feit. Maar op het Europese vasteland geldt ook dat voetbalclubs sociaal verankerd zijn in een bepaalde gemeenschap, en dus ook drijven op emotionele verbondenheid. Het is voor elke bestuurder van een voetbalclub de uitdaging om een evenwicht te vinden tussen beide extremen, ratio versus emotie. Binnen SV Zulte Waregem is deze balans echter helemaal zoek.  Het is als supporter dan ook je morele plicht om het bestuur van de club daarop te wijzen. Doorsnee supporters brengen misschien niet de grootste geldsommen binnen, maar ze zijn zonder twijfel wel het grootste kapitaal van een club.
Het bestuur van de supportersraad van Essevee deed ondertussen een eerste goedbedoelde poging om tot een oplossing te komen (u kent het 20 %-verhaal ondertussen wel). De teneur van de persconferentie waarop ze dit voorstelden, was echter voor nogal wat supporters niet van die aard om zomaar mee te stappen in het verhaal.

Onafhankelijk en realistisch
Omdat het dringend tijd is om het vertrouwen in onze favoriete club te herstellen, groepeerden enkele supporters zich daarom in een collectief om een algemene oplossing voor te stellen. Een collectief zonder rechtstreekse banden met het bestuur of supportersraad. Hiermee proberen we een onafhankelijke kijk op de hele zaak te geven, gekoppeld aan realistische voorstellen en bereid om te werken aan onze vertrouwde regionale club waar iedereen iedereen kent. Of zoals we in Waregem zeggen: oes kent oes!
OES staat hier nu even voor  Onafhankelijke Essevee Supporters ( collectief ). Wij zijn echte Essevee supporters van alle aard, zowel van KSV Waregem als van Zultse VV. OES wil absoluut geen nieuwe supportersfederatie worden of met hen in concurrentie treden, maar wil enkel en alleen de mening van de grote meerderheid van de supporters uitdragen. Zoals al gesteld is het grote doel om samen het vertrouwen te herstellen in deze club. Daarvoor zijn echt grondige hervormingen noodzakelijk. Op dit moment is het vertrouwen in CEO Patrick Decuyper totaal verdwenen, maar ook het vertrouwen in het bestuur is ernstig beschadigd. Wij doen daarom enkele voorstellen.
Voorstellen van oes
1.   (de aandelen van) CEO Patrick De Cuyper
De eerste en absoluut noodzakelijke voorwaarde: meneer De Cuyper doet vrijwillig afstand van zijn meerderheid in aandelen tot minder dan 50 %. Op die manier kunnen andere ondernemers  en supporters daadwerkelijk besturen en wandaden als een verhuis van club vermijden. Als meneer De Cuyper, zoals hij zelf altijd heeft beweerd, een echt hart heeft voor Essevee, dan kan dit, volgens ons, geen probleem zijn . De supporters hoeven ook geen vooraf bepaald percentage van de aandelen hebben, zolang ze maar een echte stem betekenen binnen de club.
2.   Raad van Wijzen
Om Essevee naar behoren te laten functioneren, is het wenselijk dat de huidige bestuurders binnen de club blijven. OES stelt voor om een ?Raad van Wijzen? op te richten. Wij zijn ervan overtuigd dat er in de entourage van Essevee, en meer bepaald bij de hoofdsponsors, voldoende betrouwbare krachten aanwezig zijn om Essevee nieuw vertrouwen te schenken. Dit vertrouwen is er absoluut nu niet meer, niet bij de supporters, niet bij de sponsors, maar ook niet meer bij de spelers en trainers. Een betrouwbaar figuur uit onze streek en met onze mentaliteit kan het vertrouwen en het imago van de club opnieuw gezond maken.
In deze tussenfase kan er rustig gewerkt worden aan een nieuwe structuur binnen de club.
3.   Regenboogstadion
In de huidige situatie zitten de plannen voor een nieuw Regenboogstadion weer in de kast. Het stadsbestuur van Waregem is ook alle vertrouwen in de leiding van Essevee kwijt, en wil op die manier niet meer verder werken. Als we samen bovenstaande punten kunnen realiseren, dan kan er heel snel werk gemaakt worden van een nieuw stadion. OES staat achter een stadion, gebouwd naar Waregemse normen (maximaal 10 000 tot 12 000 plaatsen), dat voldoet aan de UEFA normen. De verhuis bij Europese wedstrijden dateert al van de jaren ?80 en is een doorn in het oog van elke Essevee-supporter. Ook de waregemse KMO?s hebben er alle belang bij dat alle thuiswedstrijden van Essevee ook in het Regenboogstadion plaatsvinden. Wij volgen hierin de mening van de supportersraad als zij stellen dat de eerste in de regio met een (ver)nieuw(d) stadion op zijn minst enkele stappen vooruit zet in het voortbestaan van die club.
Tot slot
De realiteit is ook dat we momenteel in het tussenseizoen zitten, de tijd voor abonneewerving en het maken van een vernieuwde A-kern. Links en rechts duiken voorstellen op (of zijn mensen gewoon vastberaden) om geen abonnement te kopen voor volgend seizoen. Iedereen beslist uiteindelijk zelf wat hij/zij zal doen; OES zal echter niet oproepen tot een boycot van de abonnementenverkoop. De spelers die ons enkele weken geleden nog naar het vicekampioenschap speelden hebben geen uitstaans met de gebeurde feiten en verdienen onze steun. De trainer, de ploeg en de sportieve staff verdienen immers beter dan deze toestand!
Die steun verdienen ook de supporters van o.a. KVO Oostende en Beerschot. OES distanti?ert zich volledig van de ondoordachtige werkwijze van Patrick De Cuyper (en bij uitbreiding enkele bestuursleden). Alhoewel wij helemaal niet aan de oorzaak van de hele heisa staan, verontschuldigen wij ons aan de supporters van deze ploegen. Wij wensen hen succes toe voor de toekomst , KVO in Oostende, Beerschot hopelijk op het Kiel. Tegenstrevers versla je op het veld, niet met achterbakse praktijken!


facebook: https://www.facebook.com/pages/OES-Collectief

Teken de petitie : http://www.petities24.com/esseveeblijftinwaregem

Groeten,


OES- Onafhankelijke ESSEVEE supporters- COLLECTIEF
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2013, 06:21:59 pm door sv till i die »

Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2013, 07:30:45 pm »
raad van bestuur ok maar nu nog zo iets. Ze kunnen ook overdrijven oor!!!

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #2 Gepost op: juni 12, 2013, 08:04:39 pm »
Is het wel een goed idee om naast het initiatief van de Supportersraad nog iets anders te doen?
Was het niet beter om nog af te wachten wat de supportersraad aan het uitwerken is? Ik vind het een klein beetje overdreven...

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2013, 08:58:54 pm »
Gesigneerd.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

13 april 1951

  • Gast
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2013, 09:06:19 pm »
Gesigneerd.

?

Goed initiatief, als je het goed voor hebt met deze club en haar toekomst kan je dit enkel maar toejuichen. De 'afhankelijke' supporters zijn misschien t? afhankelijk, daarom ben ik ook erg tevreden dat er supporters zijn die, 'onafhankelijk', inspraak willen en eisen. En niet meer dan terecht overigens, zeker als je nadenkt over wie ons Essevee in handen heeft (een bedrieger, een leugenaar, een huichelaar).

Gesigneerd.

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 767
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #5 Gepost op: juni 12, 2013, 09:36:20 pm »
voila zo moet het zijn. Niet doen alsof er nooit iets gebeurd is

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2013, 09:40:51 pm »
Alles met de mantel der liefde bedekken is natuurlijk de gemakkelijkheidsoptie. Ik kies dan liever voor de moeilijke weg. Ze mogen gerust weten aan de top dat ik mij niet kan neerleggen bij deze gang van zaken. Wanneer vallen de volgende lijken uit de kast? Volgend jaar kan het weer van dattem zijn. Getekend!

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2013, 10:02:00 pm »
Alles met de mantel der liefde bedekken is natuurlijk de gemakkelijkheidsoptie. Ik kies dan liever voor de moeilijke weg. Ze mogen gerust weten aan de top dat ik mij niet kan neerleggen bij deze gang van zaken. Wanneer vallen de volgende lijken uit de kast? Volgend jaar kan het weer van dattem zijn. Getekend!
2
ook getekend

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #8 Gepost op: juni 12, 2013, 10:05:29 pm »
Alles met de mantel der liefde bedekken is natuurlijk de gemakkelijkheidsoptie. Ik kies dan liever voor de moeilijke weg. Ze mogen gerust weten aan de top dat ik mij niet kan neerleggen bij deze gang van zaken. Wanneer vallen de volgende lijken uit de kast? Volgend jaar kan het weer van dattem zijn. Getekend!

Gebeurde dat in Standard...wordt er van Duchatelet niet meer gesproken...
De kerel heeft "maar" 20 milj. teruggetrokken en wordt al bijna gelyncht... (wat er uiteraard ook over is)

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #9 Gepost op: juni 12, 2013, 10:12:22 pm »
Alles met de mantel der liefde bedekken is natuurlijk de gemakkelijkheidsoptie. Ik kies dan liever voor de moeilijke weg. Ze mogen gerust weten aan de top dat ik mij niet kan neerleggen bij deze gang van zaken. Wanneer vallen de volgende lijken uit de kast? Volgend jaar kan het weer van dattem zijn. Getekend!

Gebeurde dat in Standard...wordt er van Duchatelet niet meer gesproken...
De kerel heeft "maar" 20 milj. teruggetrokken en wordt al bijna gelyncht... (wat er uiteraard ook over is)
Uiteraard, maar daar beweegt tenminste iets. Net als er in Antwerpen ook iets bewoog. Wij moeten maar alles slikken. PDC blijft achter zijn visie staan, geen excuses niets. Tijd voor actie!

13 april 1951

  • Gast
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #10 Gepost op: juni 12, 2013, 10:15:55 pm »
Alles met de mantel der liefde bedekken is natuurlijk de gemakkelijkheidsoptie. Ik kies dan liever voor de moeilijke weg. Ze mogen gerust weten aan de top dat ik mij niet kan neerleggen bij deze gang van zaken. Wanneer vallen de volgende lijken uit de kast? Volgend jaar kan het weer van dattem zijn. Getekend!

Gebeurde dat in Standard...wordt er van Duchatelet niet meer gesproken...
De kerel heeft "maar" 20 milj. teruggetrokken en wordt al bijna gelyncht... (wat er uiteraard ook over is)

Uiteraard, maar daar beweegt tenminste iets. Net als er in Antwerpen ook iets bewoog. Wij moeten maar alles slikken. PDC blijft achter zijn visie staan, geen excuses niets. Tijd voor actie!

? en ?

Het is uiteraard niet meer dan normaal dat een achterban op haar achterpoten gaat staan bij zo'n zaken (Antwerp/Beerschot, Oostende, Standard). Daarom is het zo spijtig (en jammer genoeg ook veelzeggend) hoe sommige van onze 'supporters' dit zomaar lijken te negeren en het liever in de doofpot steken. Erg, erg spijtig.

En als het slecht gaat dan zie je deze mensen niet meer. Ik herinner me exact zo'n toestanden toen KSV Waregem destijds in de dieperik belandde: de echte supporters bleven over, en zij die met alle plezier meegingen in de grootheidswaanzin van sommigen in het bestuur zaten het jaar erop in Jan Breydel. Om in sommige gevallen tien jaar later weer terug te komen.

Zum kotzen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #11 Gepost op: juni 12, 2013, 10:24:30 pm »
Alles met de mantel der liefde bedekken is natuurlijk de gemakkelijkheidsoptie. Ik kies dan liever voor de moeilijke weg. Ze mogen gerust weten aan de top dat ik mij niet kan neerleggen bij deze gang van zaken. Wanneer vallen de volgende lijken uit de kast? Volgend jaar kan het weer van dattem zijn. Getekend!

Gebeurde dat in Standard...wordt er van Duchatelet niet meer gesproken...
De kerel heeft "maar" 20 milj. teruggetrokken en wordt al bijna gelyncht... (wat er uiteraard ook over is)

Uiteraard, maar daar beweegt tenminste iets. Net als er in Antwerpen ook iets bewoog. Wij moeten maar alles slikken. PDC blijft achter zijn visie staan, geen excuses niets. Tijd voor actie!

? en ?

Het is uiteraard niet meer dan normaal dat een achterban op haar achterpoten gaat staan bij zo'n zaken (Antwerp/Beerschot, Oostende, Standard). Daarom is het zo spijtig (en jammer genoeg ook veelzeggend) hoe sommige van onze 'supporters' dit zomaar lijken te negeren en het liever in de doofpot steken. Erg, erg spijtig.

En als het slecht gaat dan zie je deze mensen niet meer. Ik herinner me exact zo'n toestanden toen KSV Waregem destijds in de dieperik belandde: de echte supporters bleven over, en zij die met alle plezier meegingen in de grootheidswaanzin van sommigen in het bestuur zaten het jaar erop in Jan Breydel. Om in sommige gevallen tien jaar later weer terug te komen.

Zum kotzen.
Terechte opmerking.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #12 Gepost op: juni 12, 2013, 10:43:37 pm »
Getekend.

Initiatief, dat gesteund moet worden. De pers is er op gesprongen. MOOI!




-SVZW Forever-

Freve

  • Gast
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #13 Gepost op: juni 12, 2013, 11:03:25 pm »
niet getekend
2 dracht tss de supporters nooit goed
of hoe denk je dat het 1e initiatief hierop gaat reageren?
ik start morgen een 3e groep
pdc moe alles verkopen dus 0% over voor hem
stad moe een stadion zetten
raad der wijzen
rood wit moeter terug in (kwestie van zieltjes winnen)
de loges moeten eruit en cafe worden
en zo blijfde bezig
eendracht maakt macht
nu zijde mee 2 bezig voor tzelfde

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #14 Gepost op: juni 12, 2013, 11:07:20 pm »
niet getekend
2 dracht tss de supporters nooit goed
of hoe denk je dat het 1e initiatief hierop gaat reageren?u
ik start morgen een 3e groep
pdc moe alles verkopen dus 0% over voor hem
stad moe een stadion zetten
raad der wijzen
rood wit moeter terug in (kwestie van zieltjes winnen)
de loges moeten eruit en cafe worden
en zo blijfde bezig
eendracht maakt macht
nu zijde mee 2 bezig voor tzelfde


Al gemerkt hoe ze in Luik bezig zijn?? RD voelt het daar al warm worden.
Hoog tijd dat we ook es tonen, dat er supporters zijn, die het menen.
-SVZW Forever-

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.063
  • Voice of the voiceless!
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #15 Gepost op: juni 12, 2013, 11:08:25 pm »
Prachtig! Dit is de enige oplossing. Anti doofpot!!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #16 Gepost op: juni 12, 2013, 11:11:44 pm »
niet getekend
2 dracht tss de supporters nooit goed
of hoe denk je dat het 1e initiatief hierop gaat reageren?
ik start morgen een 3e groep
pdc moe alles verkopen dus 0% over voor hem
stad moe een stadion zetten
raad der wijzen
rood wit moeter terug in (kwestie van zieltjes winnen)
de loges moeten eruit en cafe worden
en zo blijfde bezig
eendracht maakt macht
nu zijde mee 2 bezig voor tzelfde
Jij vond het initiatief van de supportersraad ook niet goed, en naief en nu is het 2dracht en kom je af met eendracht maakt macht terwijl je zegt dat supporters enkel maar moeten supporteren en passief moeten toekijken (deden we met KSV Waregem ook, passief toekijken), weet je het zelf wel nog? 

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #17 Gepost op: juni 12, 2013, 11:13:01 pm »
niet getekend
2 dracht tss de supporters nooit goed
of hoe denk je dat het 1e initiatief hierop gaat reageren?
ik start morgen een 3e groep
pdc moe alles verkopen dus 0% over voor hem
stad moe een stadion zetten
raad der wijzen
rood wit moeter terug in (kwestie van zieltjes winnen)
de loges moeten eruit en cafe worden
en zo blijfde bezig
eendracht maakt macht
nu zijde mee 2 bezig voor tzelfde


Ik accepteer uw mening maar begrijp je argumenten niet. Sinds die ene vergadering heb ik niets meer gehoord van de supportersraad. Daar gaan ze voor 20% van de aandelen: wat ben je daar dan mee? Niet veel denk ik zo tenzij de statuten worden aangepast maar dat zal niet gebeuren. De druk moet opgevoerd worden zo veel is zeker, kwil het niet meemaken dat we ons volgend jaar moeten verwijten dat we niets ondernomen hebben.

Offline essevee12345

  • Leden
  • Berichten: 161
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #18 Gepost op: juni 12, 2013, 11:30:57 pm »
schitterend initiatief!!!!!!
hopelijk gaan er velen de petitie tekenen.
eindelijk acie waar ik volledig achtersta

Freve

  • Gast
Re: OES - onafhankelijke ESSEVEE supporters - COLLECTIEF
« Reactie #19 Gepost op: juni 12, 2013, 11:36:54 pm »
niet getekend
2 dracht tss de supporters nooit goed
of hoe denk je dat het 1e initiatief hierop gaat reageren?
ik start morgen een 3e groep
pdc moe alles verkopen dus 0% over voor hem
stad moe een stadion zetten
raad der wijzen
rood wit moeter terug in (kwestie van zieltjes winnen)
de loges moeten eruit en cafe worden
en zo blijfde bezig
eendracht maakt macht
nu zijde mee 2 bezig voor tzelfde
Jij vond het initiatief van de supportersraad ook niet goed, en naief en nu is het 2dracht en kom je af met eendracht maakt macht terwijl je zegt dat supporters enkel maar moeten supporteren en passief moeten toekijken (deden we met KSV Waregem ook, passief toekijken), weet je het zelf wel nog?
als ge dan toch iets wilt doen, doe het dan samen in eendracht
ni goed omdat vijgen na pasen zijn
het kwaad was al gebeurd, 3j terug

RD het warm krijgt?
ik denket ni
RD zal het warm hebben deze winter alstie zijn chauffage goe kan stoken
mee geld van zijn ploeg :)

ik weet het nog heel goed
verloren energie in iets waar ge toch ni binnen raakt
SVZW is van ons....
neenee van de mensen die hun geld erin steken...