Auteur Topic: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee  (gelezen 17550 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Gepost op: april 03, 2019, 09:11:57 am »
Na het roteren en het bloot leggen van de vele pijnpunten binnen de huidige kern mochten we gisteren al tevreden zijn met een gelijkspel.
Toch zal het aanstaande vrijdag anders moeten al is het maar uit respect voor de supporters!

Wat moet Dury veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Vooral hoe moeten ze het aanpakken?


Offline pet1

  • Leden
  • Berichten: 110
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2019, 10:11:15 am »
Om te beginnen , moeten ze deze keer een keer spelen om te winnen.
Opstelling:

                  Bansen
Walsh Pletinckx Baudry Bürki
                  Seck
        De Pauw Peeters
               Bongonda
            Sylla  Harbaoui

Akkoord dat je in de play offs spelers moet testen maar geen 4 basisspelers tegelijk naar de bank verwijzen. Dan krijg je van dat warrige paniekvoetbal zoals gisteren tijdens de eerste helft.

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.326
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2019, 10:16:55 am »
Bansen
De fauw   Pletinckx   Baudry   Walsh
Tardieu   Peeters
De Pauw   Bjordal   Bongonda
Harbaoui

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #3 Gepost op: april 03, 2019, 10:39:26 am »
Bossut

De Fauw - Pletinckx - Baudry - Heylen

Walsh - Seck - Peeters

De Pauw - Bongonda

Harbaoui

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.628
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #4 Gepost op: april 03, 2019, 11:49:43 am »
Bansen
De fauw   Pletinckx   Baudry   Walsh
Tardieu   Peeters
De Pauw   Bjordal   Bongonda
Harbaoui
Tardieu gezien gisteren? Je gaat die toch niet boven Seck stellen!

Offline pet1

  • Leden
  • Berichten: 110
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2019, 12:07:36 pm »
Tardieu was niet goed gisteren, wuh.

Seck zit af en toe nog een keer ergens tussen met zijn lange pekkels en is verdedigend beter.
Tardieu is fysiek te zwak

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #6 Gepost op: april 03, 2019, 12:33:27 pm »
Zal weer nederlaag worden, niemand... maar dan ook echt niemand ligt wakker van die rotcompetitie!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.654
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #7 Gepost op: april 03, 2019, 02:53:30 pm »
Tardieu was niet goed gisteren, wuh.

Seck zit af en toe nog een keer ergens tussen met zijn lange pekkels en is verdedigend beter.
Tardieu is fysiek te zwak
Seck is echt niet beter, sorry.

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #8 Gepost op: april 03, 2019, 11:06:16 pm »
                                                 Bossut
                           Walsh --- Baudry----Pletinckx---Burki
                                                  Seck
                                        Peeters        Bjordal
                           De Pauw                              Bongonda
                                               Harbaoui

Vollen bak met onze 'type-ploeg' van de laatste weken. Walsh krijgt van mij absoluut de voorkeur op De Fauw. Pletinckx mag zijn goede vorm doortrekken. Burki gewoon terug op links. Hij is van nature uit geen linksachter, maar het is toch handig om een linksvoetige speler daar te zetten in functie van je opbouw. Wisselwerking met Theo verliep ook relatief goed vond ik. Burki is niet de speler die zal overlappen en Theo is niet de man die dan terug zal plooien om zijn positie in te nemen. Ze vullen elkaar aan dus.

 Met Seck en Bjordal wat strijd en overgave in het middenveld. Seck heeft me ook nog niet geweldig overtuigd, maar Tardieu evenmin. Om nog maar te zwijgen van Marcq... Seck z'n duelkracht geeft de doorslag als ik tussen hen moet kiezen. Peeters heeft voetbal in zich, ziet de ruimtes en kan ook een crossbal geven, hoewel zijn passing toch soms nog te slordig is. Zijn stilstaande fases moet hij ook beter verzorgen, dat is eveneens een werkpunt. In het verleden toonde hij al bij zijn vorige clubs dat dit toch echt een wapen van hem kan zijn.

Voorin ook de vertrouwde namen. De Pauw wisselt vaak hele goeie dingen met hele slechte dingen af. Is gewoon een goede speler voor dit Essevee. Ik ben ervan overtuigd als hij nog beter omringd wordt, hij ook constanter zal presteren. Aan Theo en Hamdi hoef ik geen woorden vuil te maken. Week na week bewijzen zij hun absolute meerwaarde voor dit team. Hoewel ik hoop dat Hamdi gemotiveerder voor de dag komt dan gisteren en Theo iets meer overzicht heeft na een inspanning.

 Geen gedoe met roteren, dit is DE DERBY. Een derby die we dit seizoen trouwens al 3x verloren hebben. Geen excuses. Winnen is een must. Zeker als je weet dat we amper 2 op 6 gepakt hebben in de voorbije wedstrijden.

Forza Essevee!
« Laatst bewerkt op: april 03, 2019, 11:13:12 pm door svennay »
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2019, 09:26:55 am »
                     Bansen
De fauw Baudry Burki Walsh
                        Seck   
De pauw      Peeters      Theo
                 Sylla   hamdi


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2019, 09:38:38 am »
                     Bansen
De fauw Baudry Burki Walsh
                        Seck   
De pauw      Peeters      Theo
                 Sylla   hamdi
Met 2 spitsen spelen is in mijn ogen geen optie daar dat in het verleden al pijnlijk genoeg duidelijk werd...

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #11 Gepost op: april 04, 2019, 09:48:08 am »
                                                 Bossut
                           Walsh --- Baudry----Pletinckx---Burki
                                                  Seck
                                        Peeters        Bjordal
                           De Pauw                              Bongonda
                                               Harbaoui

Vollen bak met onze 'type-ploeg' van de laatste weken. Walsh krijgt van mij absoluut de voorkeur op De Fauw. Pletinckx mag zijn goede vorm doortrekken. Burki gewoon terug op links. Hij is van nature uit geen linksachter, maar het is toch handig om een linksvoetige speler daar te zetten in functie van je opbouw. Wisselwerking met Theo verliep ook relatief goed vond ik. Burki is niet de speler die zal overlappen en Theo is niet de man die dan terug zal plooien om zijn positie in te nemen. Ze vullen elkaar aan dus.

 Met Seck en Bjordal wat strijd en overgave in het middenveld. Seck heeft me ook nog niet geweldig overtuigd, maar Tardieu evenmin. Om nog maar te zwijgen van Marcq... Seck z'n duelkracht geeft de doorslag als ik tussen hen moet kiezen. Peeters heeft voetbal in zich, ziet de ruimtes en kan ook een crossbal geven, hoewel zijn passing toch soms nog te slordig is. Zijn stilstaande fases moet hij ook beter verzorgen, dat is eveneens een werkpunt. In het verleden toonde hij al bij zijn vorige clubs dat dit toch echt een wapen van hem kan zijn.

Voorin ook de vertrouwde namen. De Pauw wisselt vaak hele goeie dingen met hele slechte dingen af. Is gewoon een goede speler voor dit Essevee. Ik ben ervan overtuigd als hij nog beter omringd wordt, hij ook constanter zal presteren. Aan Theo en Hamdi hoef ik geen woorden vuil te maken. Week na week bewijzen zij hun absolute meerwaarde voor dit team. Hoewel ik hoop dat Hamdi gemotiveerder voor de dag komt dan gisteren en Theo iets meer overzicht heeft na een inspanning.

 Geen gedoe met roteren, dit is DE DERBY. Een derby die we dit seizoen trouwens al 3x verloren hebben. Geen excuses. Winnen is een must. Zeker als je weet dat we amper 2 op 6 gepakt hebben in de voorbije wedstrijden.

Forza Essevee!
2!

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2019, 10:15:45 am »
                                                 Bossut
                           Walsh --- Baudry----Pletinckx---Burki
                                                  Seck
                                        Peeters        Bjordal
                           De Pauw                              Bongonda
                                               Harbaoui

Vollen bak met onze 'type-ploeg' van de laatste weken. Walsh krijgt van mij absoluut de voorkeur op De Fauw. Pletinckx mag zijn goede vorm doortrekken. Burki gewoon terug op links. Hij is van nature uit geen linksachter, maar het is toch handig om een linksvoetige speler daar te zetten in functie van je opbouw. Wisselwerking met Theo verliep ook relatief goed vond ik. Burki is niet de speler die zal overlappen en Theo is niet de man die dan terug zal plooien om zijn positie in te nemen. Ze vullen elkaar aan dus.

 Met Seck en Bjordal wat strijd en overgave in het middenveld. Seck heeft me ook nog niet geweldig overtuigd, maar Tardieu evenmin. Om nog maar te zwijgen van Marcq... Seck z'n duelkracht geeft de doorslag als ik tussen hen moet kiezen. Peeters heeft voetbal in zich, ziet de ruimtes en kan ook een crossbal geven, hoewel zijn passing toch soms nog te slordig is. Zijn stilstaande fases moet hij ook beter verzorgen, dat is eveneens een werkpunt. In het verleden toonde hij al bij zijn vorige clubs dat dit toch echt een wapen van hem kan zijn.

Voorin ook de vertrouwde namen. De Pauw wisselt vaak hele goeie dingen met hele slechte dingen af. Is gewoon een goede speler voor dit Essevee. Ik ben ervan overtuigd als hij nog beter omringd wordt, hij ook constanter zal presteren. Aan Theo en Hamdi hoef ik geen woorden vuil te maken. Week na week bewijzen zij hun absolute meerwaarde voor dit team. Hoewel ik hoop dat Hamdi gemotiveerder voor de dag komt dan gisteren en Theo iets meer overzicht heeft na een inspanning.

 Geen gedoe met roteren, dit is DE DERBY. Een derby die we dit seizoen trouwens al 3x verloren hebben. Geen excuses. Winnen is een must. Zeker als je weet dat we amper 2 op 6 gepakt hebben in de voorbije wedstrijden.

Forza Essevee!
2

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.264
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #13 Gepost op: april 04, 2019, 07:16:41 pm »
Aanwezig met 5 (Sportduif Anzegem). Wie nog?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2019, 07:49:11 pm »
Aanwezig met 5 (Sportduif Anzegem). Wie nog?
Niet te missen uiteraard...
Ik heb gehoord dat quasi alle kaarten de deur uit zouden zijn!  8) 8)

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #15 Gepost op: april 04, 2019, 07:52:10 pm »
Aanwezig, maar wel in het kutrijk vak. Woon in Kortrijk, werk in Kortrijk en woon op 5 min. van het stadion. Met de fiets naar het hol van de leeuw en hopelijk met 3 punten in de bagagedrager terug  ;) .
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #16 Gepost op: april 04, 2019, 07:59:58 pm »
Dé Derby: "Historisch gezien kunnen wij de beste resultaten voorleggen"
04 april 2019 via essevee.be

Essevee en KV Kortrijk maken zich op voor de vierde "Vlasico" van het seizoen. Tussen Dwars door Vlaanderen en de Ronde van Vlaanderen door een derde sportieve hoogdag in een en dezelfde week in Zuid-West-Vlaanderen.

Na twee speeldagen en evenveel gelijke spelen in Play-Off 2 is SV Zulte Waregem op achtervolgen aangewezen. Onze buren hebben met zes op zes hun start niet gemist. Winnen is een must om in het zog van de Veekaa te blijven.

Ook Francky Dury is tevreden dat Essevee het nog tweemaal opneemt tijdens de Play-Offs tegen KV Kortrijk. "We spelen liever tegen hen - en andersom - dan tegen pakweg Westerlo of Eupen. We hebben elkaar nodig, we maken elkaar sterker en we prikkelen elkaar. Vergeet niet dat we - door het zakken van Lokeren - alletwee het langst in eerste klasse vertoeven naast de G5. Wij zelf iets langer dan zij."

"Historisch gezien kunnen we de beste resultaten voorleggen. Drie bekerfinales waarvan tweemaal winst, vijf keer Play-Off 1 gespeeld, vice-kampioen, voorronde Champions League, Europa League-campagnes en zelf een Gouden Schoen. Dit zijn mooie cijfers, in Kortrijk kunnen ze dit niet voorleggen."

"Als ik kijk naar het recente verleden stel ik vast dat Kortrijk doet wat wij vorig seizoen hebben gedaan. Zij hebben dit seizoen al driemaal gewonnen van ons, wij deden dat vorig jaar. Wij startten vorig jaar sterk in PO2, zij hebben het goed gedaan tegen Moeskroen en Waasland-Beveren."

Dury looft wel het middenveld van zijn collega Yves Vanderhaeghen: "Wij misten balans op het middenveld terwijl De Sart en Van der Bruggen - twee belgen nota bene - dat heel goed hebben gedaan. Mijn complimenten voor hen.

"Vorig jaar hebben we PO2 gewonnen met ons basiselftal, dit jaar willen we dat opnieuw doen maar in rotatie. Beginnend met onze doelmannen, want ik beschik over drie uitstekende keepers. In elke linie heb ik voldoende spelers om te roteren. Ook Hamdi Harbaoui, onze topschutter. Maar we gaan er alles aan doen om Hamdi opnieuw de Gouden Stier te gunnen."

Bron: https://www.essevee.be/nl/team-essevee/nieuws/de-derby-historisch-gezien-kunnen-wij-de-beste-resultaten-voorleggen

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #17 Gepost op: april 04, 2019, 10:42:58 pm »
.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #18 Gepost op: april 05, 2019, 08:52:59 am »
Ik begrijp Franky ergens wel. Vorig jaar met typeploeg door POII gewalst, toch had dit geen positieve impact op dit seizoen, integendeel mss zelfs.

Roteren met de keepers, kan ik volledig begrijpen. Bostyn en Bansen willen ook speelkansen en POII is de ideale gelegenheid. Moet je doen wil je volgend jaar een 2e of 3e keeper van eerste klasse niveau.

Ook goed dat hij eens met Sylla in de spits speelt ipv Hamdi. Zie je al snel welke impact dat zal hebben volgend seizoen. En Soisalo, Bjordal, Pletinckx en Tardieu die wat meer spelen, valt ook toe te juichen. Allemaal met het oog op volgend seizoen om toch eens een evenwichtigere en kwalitatieve kern te hebben.
Wat Marcq nog op dat veld deed in Cercle, weet niemand vermoed ik. DUMPEN DIE HANDEL!

Toch zal alles weer afhangen van de zomertransfers. Daar liep het dit seizoen duidelijk mis: Faik, Demir, Buffel, Bédia waren allen binnengehaald om onmiddellijk te presteren en allen volledig geflopt. En de andere zomertransfers waren ook al geen voltreffers.

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: Speeldag 03 : 05/04/2019 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #19 Gepost op: april 05, 2019, 09:03:38 am »
"Dury looft wel het middenveld van zijn collega Yves Vanderhaeghen: "Wij misten balans op het middenveld terwijl De Sart en Van der Bruggen - twee belgen nota bene - dat heel goed hebben gedaan. Mijn complimenten voor hen."
Late 1 aprilgrap ??? Had hij in De Sart geloofd, dan zat hij nog bij essevee ...
« Laatst bewerkt op: april 05, 2019, 10:49:30 am door gva »