Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 439132 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Mattieke

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #880 Gepost op: juli 07, 2007, 08:50:46 pm »
Wanneer zouden ze ongeveer aan de bouw beginnen ? En is het gwn het stadion verder uitbouwen of een helemaal nieuw stadion ?

Offline lg

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #881 Gepost op: juli 08, 2007, 07:54:11 am »
helemaal nieuw normaal en volgens dak gelezen heb in de krant zou willy eind december de eerste plannen hebben en hij zou willen beginnen volgende zomer al maar kdenk niet dat we in de eerste 3 jaar al op een ander zitje zullen zitten :) maar als ze er aan beginnen zou het toch al goed zijn aangezien iedereen er over klapt om een nieuw stadion te zetten maar nog nergens zijn ze begonnen dus al bij al gaat het zo traag nog niet bij ons:)
maar waarom ze er een hotel in zouden plaatsen weet ik toch niet goed ik zou toch nie gaan slapen onder een tribune waar er veel lawaai is:d

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #882 Gepost op: juli 08, 2007, 08:57:31 am »
helemaal nieuw normaal en volgens dak gelezen heb in de krant zou willy eind december de eerste plannen hebben en hij zou willen beginnen volgende zomer al maar kdenk niet dat we in de eerste 3 jaar al op een ander zitje zullen zitten :) maar als ze er aan beginnen zou het toch al goed zijn aangezien iedereen er over klapt om een nieuw stadion te zetten maar nog nergens zijn ze begonnen dus al bij al gaat het zo traag nog niet bij ons:)
maar waarom ze er een hotel in zouden plaatsen weet ik toch niet goed ik zou toch nie gaan slapen onder een tribune waar er veel lawaai is:d

omdat er geen winkels zijn toegelaten in het stadion, dit omtrend de horeca die er nu al is in Waregem geen verlies te doen laten leiden, wat ik wel kan begrijpen. Daarom denk ik dat ze een andere oplossing zoeken = hotel ( Er is mss een te weinig aan hotels in Waregem)

Offline BecauseSV

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #883 Gepost op: juli 08, 2007, 11:24:15 am »
Zullen ze wel moeten maken dat dat hotel een 'geluidsdichte bunker' is, want ik kan me niet echt voorstellen dat er veel in een tribune willen logeren tijdens een voetbalmatch anders...



Offline sampie

  • Leden
  • Berichten: 40
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #884 Gepost op: juli 08, 2007, 11:47:22 am »
Misschien het idee opgedaan bij Chelsea,daar is er ook een hotel achter het doel.Was daar trouwens 11? om het stadion en kleedkamers te mogen bezichtigen(met gids)

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #885 Gepost op: juli 08, 2007, 12:15:04 pm »
Als ik moet kiezen tss AZ en Utrecht geef mij maar da van AZ dan is een gezellig stadion en bovendien volledig gesloten je hebt er ook geen 2 niveau's wat het nog gezelliger maakt :) :)

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #886 Gepost op: juli 29, 2007, 10:42:31 pm »
Ja eindelijk

let's hope  :D

Maar het is hier al een tijdje stil... we hebben mooie vooruitzichten maar het duurt toch altijd zolang ;)

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #887 Gepost op: juli 29, 2007, 10:46:08 pm »
T'ziet er prachtig uit.

Offline ThomasV

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #888 Gepost op: juli 29, 2007, 11:26:36 pm »
Ziet er tof uit..
Mrja, redelijk amateur da tekeninkske niet?

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #889 Gepost op: juli 30, 2007, 09:22:18 pm »
gaat het er zo uitzien of is dat casper die wil dat het er zo uitziet?

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #890 Gepost op: juli 30, 2007, 09:46:59 pm »
Laatste  ;)

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #891 Gepost op: juli 31, 2007, 12:00:34 am »
hoe maak je dat overgins, zo een schetske van een stadion(net zoals casper)

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #892 Gepost op: juli 31, 2007, 12:15:59 am »
der bestaat zo'n programme via google, vraag me niet welk... die vraag is al eens gestelt geweest op vroegere fora...

UPDATE: 3D van google
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2007, 12:21:40 am door jenske »

paramaribo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #893 Gepost op: augustus 08, 2007, 01:46:55 am »
Ik hoop dat er vlug een nieuw stadion komt, het huidig is eigenlijk een misbaksel geworden in onze huidige
voetbalcultuur.
Laten we ons niet doen door Anderlecht en Club Brugge. Gans nieuw stadion bouwen en wat voor ??n hebben ze
nu al!
Bij ons piste weg en tribunes dicht op het veld. Eerlijk gezegd vanop de ene kant zie
je niet wat op de andere kant plaatsvindt.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2007, 09:45:40 pm door paramaribo »

Offline Mattieke

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #894 Gepost op: augustus 15, 2007, 07:03:17 pm »
Het Regenboogstadion staat al maanden lang in de belangstelling, we hoorden al verschillende plannen maar wat zal er nu precies gebeuren en wat kunnen we nu verwachten? ?ns stadion onder de loep genomen:

Op de persconferentie die begin augustus plaats vond kregen we al wat duidelijkheid over hoe de plannen nu precies in elkaar zaten. Zo komt er een volledig nieuw stadion ?ls de club naast, stad Waregem, er nog een tweede partner bij vindt, namelijk de industrie. Dit bevestigde de burgemeester van Waregem, Kurt Vanryckeghem. Indien Zulte Waregem deze tweede partner gevonden heeft dan mag men met zekerheid zeggen dat er een geheel nieuw en multifunctioneel stadion komt op de huidige locatie van het Regenboogstadion.

Zulte Waregem heeft nood aan een nieuw stadion als het zich hoger willen opbouwen in het Belgische voetbal en zelfs het Europese voetbal. Maar dit is niet de enige reden, ??n van de belangrijkste redenen is dat in een aanzienlijk korte tijd alle stadions van de eersteklassers zal moeten voldoen aan de Europese licentie voorwaarden. Het mag duidelijk zijn, het Regenboogstadion is heel ver verwijderd van deze nieuwe voorwaarden. Het stadion verbouwen tot het voldoet aan deze normen zou een smak geld kosten en deze kortetermijnvisie zou niet interessant zijn voor zowel de club, de stad en de supporters. Stad Waregem en SV Zulte Waregem zaten al vaker met elkaar aan tafel en uiteindelijk geraakten beide partijen op dezelfde golflengte. 

Er reizen ook vragen over hoe Zulte Waregem op de huidige locatie direct een nieuw stadion kan plaatsen terwijl men bezig is met een voetbalseizoen. Heel simpel, door met een stappenplan te werken kan het stadion vernieuwt worden ?n kunnen de matchen er blijven doorgaan. We geven even een voorbeeld: Eerst bouwt men een volledige nieuwe tribune achter de goal (= tribune A) aan de kant van de Expo, daarna verhuizen alle abonnees van de nieuwe tribune (= tribune kant vijvers) naar tribune A, zo kan de nieuwe tribune afgebroken worden en kan men ook daar bouwen. En zo kan men makkelijk een volledig nieuw stadion bouwen zonder dat de ploeg van stadion moet veranderen.

Zoals het in ieder modern voetbalstadion is zal ook het nieuwe Regenboogstadion dus multifunctioneel worden. Dit is een uiterst interessante manier om een stadion te bouwen. Zo kan een ploeg verzekeren dat men de kosten kan (terug)betalen. Wat betekent dit in 'Zulte Waregem-normen'? Wel eigenlijk evenveel als bij een Europese topclub. Zo werd er al een studie gedaan over wat men in het nieuwe stadion zou kunnen herbergen zonder de stad zelf schade te berokkenen, meer zelfs, iets zoeken waarvoor er meer mensen naar de (binnen)stad komen. De interessantste idee?n waren uiteraard de zaken die in stad Waregem nog tekort zijn of die zelfs helemaal niet aanwezig zijn. Zo bleek dat er vooral een tekort was aan hotels en een thema caf? die zich richt op sport (zoals bijvoorbeeld het sportcaf? in het stadion van Newcastle United). Er is ook sprake van een grotere fanshop en een nieuw restaurant met uitzicht op de vijvers. De bedoeling van dit alles is om supporters al vroeger naar het stadion te lokken en om ze er ook langer te houden. Een supporter zal bijvoorbeeld sneller voor een aangenaam caf?/restaurant kiezen die dicht bij hun bestemming ligt en zo trek je meteen ook meer volk aan.

Wie denkt dat er voor dit alles geen plaats zal zijn heeft het goed mis. De piste verdwijnt waardoor er al meer plaats is voor grotere en langere tribunes waardoor al de ruimte achter de tribune ook groter wordt. Ook aan de kant van de vijvers zou er gebouwd mogen worden en zelfs voor het verdwijnen van de camping zou men misschien toestemming krijgen.

Essevee lijkt vooral naar Nederlands voorbeeld te kijken om idee?n op te doen in verband met het nieuwe stadion. Zo werd het stadion van Utrecht en van AZ Alkmaar al door een delegatie van Zulte Waregem bezocht. Ook het bouwbedrijf van de twee stadions, namelijk Midreth, en het architectenbureau van beide stadions, Zwarts & Jansma Architecten, werden al gelinkt aan SV Zulte Waregem.

Indien het nieuwe stadion er komt zal het dus op de huidige locatie gevestigd zijn, zal het multifunctioneel worden, voldoen aan de hoge Uefa-normen en 14.000 tot 16.000 supporters kunnen huis vestigen. Voorzitter Willy Naessens zei eerder dit jaar dat de plannen er dit jaar zouden moeten komen. Voorlopig is het net zoals de voorbije jaren afwachten, al lijkt daar eindelijk verandering in te komen

http://www.sv5381.be/regenboogstadion.htm

Offline esseveeeddy

  • Leden
  • Berichten: 44
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #895 Gepost op: augustus 15, 2007, 07:43:35 pm »
Eindelijk een beetje duidelijkheid.Dank u 8)

paramaribo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #896 Gepost op: augustus 15, 2007, 11:06:00 pm »
Wanneer men een degelijk en mooi stadion bouwt ben ik bereid iets meer te betalen om iedere wedstrijd
bij te wonen. Reken hoeveel een pakje sigaretten/dag  kost per jaar, stoppen met roken is gezond en iedereen kan alleen maar om gezondheidsredenen voor een fractie van het roken meer dan een abonnement betalen.
Je hebt bovendien een psychisch gezonde uitlaatklep, en kun je woordje meepraten over voetbal en de
media met kennis van zaken volgen. Passief sport volgen kan al vlug leiden tot zelf aktief  recratief sport te gaan doen. En voor mensen van plus vijftig en ouder is men eens onder de mensen terwijl sommigen nu
dikwijls wegens medische redenen geen voet uit 'huis' meer durven te zetten. De abonnementsprijs voor andersvaliden ( de helft van een gewoon abonnement ) is een lovenswaardig initiatief. De prijzen voor de
jeugd zijn ook interessant. Zo geraakt men aan supporters die van voetbal een feest maken.
Uiteindelijk leidt dit tot een grotere recette, hoe dan ook, en een gezelliger sfeer. Ik ben voorstander van
een strengere opvolging van degenen die maar naar het stadion komen om de andere clubsupporters te beledigen. Supporter voor je eigen club, niet tegen een andere club maar voor je eigen club. Respecteer de andere en ga niet beledigen. Ook dit is professionalisering van een voetbalclub. Voor een kleine groep moet men soms buitensporige veiligheidskosten maken die door de gemeenschap gedragen moeten worden. Aan degenen zou
ik in het algemeen niet pers? gericht aan onze supporters willen opdragen te bedenken dat er mensen aanwezig zijn waarvan hun draagkracht en incasseringsvermogen niet deze is van sommige andere supporters,
en dat het in een nieuw stadion passend zou zijn dat men niet bepaalde mensen in een afgesloten vak moet blijven plaatsen waar camera's en flikken hun in de gaten houden.
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2007, 11:44:18 pm door paramaribo »

Offline acke

  • Leden
  • Berichten: 155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #897 Gepost op: augustus 19, 2007, 01:37:52 am »
tis tope da et der snel is ons " vernieuwd " stadion :)
Mijn gemaakte Signatures !! :








Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #898 Gepost op: augustus 19, 2007, 01:08:21 pm »
gisteren weer opgemerkt in Q : toch een pak vrije plaatsen , het was "maar" tegen westerlo en we stonden op 0 punten , dus waarom naar het stadion komen ?

vorige keer tegen standard ,topclub en eerste wedstrijd van het seizoen : weinig of geen vrije plaatsen , heel veel volk.

SVZW-plus

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #899 Gepost op: augustus 19, 2007, 10:35:55 pm »
Had ergens gelezen dat mensen vroegen naar de inhoud van het artikel met de twee Naessens, die elk
hun eigen club steunen. Interessant artikel in SVZW magazine. Toch geef ik de goede iniatieven zoals ik die ook verhoop. Uit het artikel.
citaat: Zulte Waregem: ' we hebben gekeken naar Nederland. De mensen willen luxe. AZ speelde 5 jaar
terug voor een gemiddelde van  8000 in een dergelijke stadion als dat van Zulte Waregem, momenteel hebben ze 17 000  toeschouwers. Heerenveen speelt voor 27 000 man. De interesse in het voetbal stijgt
weer. Er komen nieuwe stadions in Anderlecht, Brugge, Sint-Truiden, Gent... Het is goed voor de ambiance, voor de sfeer, we moeten ervoor zorgen dat de 'families' de weg naar het voetbalstadion vinden! (dixit Willy Naessens)
Er komt een nieuwe tribune bij achter het doel-kant van de brug. Boven de bestaande hoofdtribune zouden
we bouwen. (einde citaat)
Persoonlijk zie ik deze bouwplannen maar half en half. De huidige hoofdtribune is een kiekenkot, geen ruimte genoeg, al een misbaksel op zich. Al gebouwd op een vorige tribune. Neen als men het doet moet het goed
zijn. Alle tribunes volledig nieuw in overeenstemming met elkaar. Met ??n groot concept. Wat de grote clubs nu doen is het stelselmatig aanbouwen van vroeger wegwerken met een geheel nieuw stadion. Als we willen mee of voor zijn moeten we de architectuur goed in elkaar zetten. Anders komen de mensen niet. Zoals de kwaliteit voor een abonnement niet beantwoordt wil ik in de toekomst daar geen geld meer aan besteden, er zijn vrouwen, kinderen die helemaal geen comfort hebben. Na de match is men geradbraakt, je kun je niet bewegen -niet voor niet achter, niet links of rechts, iedereen loopt weg om een beetje zuurstof tijdens de pauze. Waar men via een ellenlange trap naar beneden moet in een volgepakte massa. Dank U, maar deze vlieger gaat voor mij de volgende jaren niet meer op. Daarvoor hebben we Waregem Koerse.... Ten slotte geen grote aanbesteding die zijn geld niet waard is en waar de grote bouwondernemers met het gros van het eventueel overheidsgeld weglopen. Daarom hoop ik op de corrigerende werking van priv?-sponsors die kwaliteit leveren naar prijs. Geen trekgaten meer.
E?n groot sociaal project met voor ieder wat wils, heeft men dat niet begrepen dan moet men niet met Nederlandse voorbeelden afkomen, want dan wordt het een fiasco in kwadraat. De Nederlandse architectuur is van
zeer hoogstaand niveau, kan men dit hier evenaren.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2007, 11:00:20 pm door SVZW-plus »