Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 437689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #920 Gepost op: augustus 21, 2007, 07:08:00 pm »
voor topmatchen tegen brugge en anderlecht mag je gerust zijn dat het stadion vol zal lopen
en als je dan 16000 tickets kan verkopen ipv 8000 zoals nu dan merk je dat verschil wel plus dan nog eens alle inkomsten van consumptie enz...





Tja, laat ons stellen dat je dan 3 zo'n matchen hebt waar telkens 8000 man extra is en je dus 8.000 x 20 euro = 160.000 euro extra hebt. Samen met een algemene stijging van ongeveer 25% over de andere matchen geraak je dan misschien aan een miljoen extra inkomsten per jaar (uiteraard allemaal zeer ruw geschat, maar is kwestie van een idee te krijgen). Gesteld dat hiervoor geen extra kosten dienen gemaakt te worden in het jaar zelf (wat zeer onwaarschijnlijk is: meer personeel, meer onderhoud, meer investeren in de ploeg zelf als je hogerop wil,...) heb je dankzij het nieuwe stadion dus ongeveer 1 miljoen euro extra inkomsten per jaar. Als je dan met een investering van 38 miljoen zit is dat toch redelijk weinig...

Bovendien blijkt hier niemand rekening te houden met een worst-case scenario waarin we een jaar na de bouw van een nieuw stadion degraderen! Gevolg: sponsors haken af, publiek blijft weg, tv-gelden weg. Combineer dat met een immense schuldenlast voor de afbetaling van het stadion en binnen de kortste keren zitten we in hetzelfde schuitje als SV Waregem in de jaren '94-'95... Daarom denk ik dat een iets bescheidener plan met een iets bescheidener budget niet slecht zou zijn (en dat stadion van AZ is nu niet meteen iets wat je bescheiden kan noemen)



en die zie 17000 man van de bekerfinale vind ik totaal niet slecht als je ziet wat moeskroen maar mee had en die mannen spelen al langer in eerste dan ons

Vind ik ook niet slecht, maar het is wel duidelijk dat dit het absolute maximum is!! Enkel voor echte topmatchen ?n als Essevee een goed seizoen draait kan je dat nog eens evenaren (denk niet dat iemand nu pakweg SVZW-Standard een belangrijkere match vindt om eens te gaan kijken dan toen met de bekerfinale)


ken je het woord multifunctionaliteit van een stadion?

90% werkt zo met hun nieuw stadion, voetbal is marketing en pure business geworden... en op allerhande manieren geld verdienen en volk lokken...

terug verdienen voor een groot deel met, feestzaal, bowling, sportcaf?, hotel enz... vb


Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #921 Gepost op: augustus 21, 2007, 07:13:13 pm »
Kan hier iemand een fotot posten van dat oude stadion van AZ
Het schijnt dat het zo lelijk was...heb 1keer de kleedkamer gezien in de krant en dat trok op niets

Rik de Flik

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #922 Gepost op: augustus 21, 2007, 07:21:56 pm »
De Alkmaarderhout:




salout?

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #923 Gepost op: augustus 21, 2007, 07:25:10 pm »
wa is er daar nu zo lelijk aan :P Kvin da best gezellig, alleen beetje klein

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.112
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #924 Gepost op: augustus 21, 2007, 07:38:01 pm »
Ik geef website www.zwarts.jansma.nl/artefact-1085-nl.html
Veel kijkgenot.

Bouwsom: 38 miljoen euro !!

Dan zullen er nog z??r veel priv?sponsors mogen bijkomen!! Indien de club en het stadsbestuur samen aan 5 miljoen geraken zou dat al een mirakel zijn denk ik. Dus waar ze die overige 33 zullen vinden...

Er zijn er hier veel die hun dromen voor werkelijkheid zien blijkbaar! Een dergelijk stadion is in Belgi? haalbaar voor topclubs met een groot supporterspotentieel. Waregem ligt nu niet meteen in zo'n regio, temeer daar er binnen een straal van 50/60 km nog 5 eersteklassers spelen. Als je ziet dat we op de bekerfinale aan 'slechts' 17.000 man geraken, terwijl daar nog zeer veel mensen tussen zaten die voor de eerste keer naar een voetbalmatch gingen, dan geloof ik niet dat we wekelijks aan dergelijke aantallen geraken alleen maar omdat er een nieuw stadion staat.

Ik ben dus eerder geneigd de verhalen over verbouwen en bijbouwen te geloven in plaats van die over de 'gloednieuwe voetbaltempel'. Begrijp me niet verkeerd, ik zou graag om de 14 dagen naar het voetbal komen kijken in een stadion als dat van AZ. Maar een beetje realisme dwingt mij toch tot andere gedachten...

Trouwens: Van Essevee007 horen we hier om de haverklap dat er 'een volledig nieuw stadion' zal komen en dat het 'een kuip van tss de 14500 en 16 000 man' zal zijn, en wellicht '??n van de mooiste van belgie'. Ik vraag mij eigenlijk af op wie of wat dit gebaseerd is? Kan je hier eens je bronnen vermelden of is dit allemaal wishful thinking?



geef toe ben al altijd juist geweest, men zat mij hier vierkant uit te lachen als ik jaar geleden ofzo zei van nieuw stadion of sterke verbouwingen.... wist dit toen al

daarna heeft het in het laatste nieuws gestaan, voetbal belgie, en op sv5381 , en op de persvoorstelling zo gezegd geweest.

Een volledig nieuw dicht stadion zonder piste, met top acrhitecten waaronder de deze van het dsb stadion, lees gewoon eens op voetbal belgie.be en op sv5381.be daar staat het allemaal en wat daar gezegd wordt is de echte waarheid....

En vele lezen hier nt echt het forum h? of kennen er niet al te veel van, zo bezig van hoe geraken we aan die toeschouwers???

waregem en zulte beiden alleen al goed vr een goede 50 000 inwoners, dan heb je ng eens dorpen en stadjes er rond, + kortrijk die aan gn kanten draait....

+ er zijn 100den voorbeelden uit het buitenland dat een nieuw stadion sowieso minstens 40% meer supporters geeft ( in nederland hebben ze alle 18 een nieuw of sterk verbouwd stadion) belgie is gelijk aan geen ambitie op sportgebied, zelfs supporters niet, hatelijke sportmentaliteit... ambitie vin je wel terug in ons bestuur en trainer en vb bij een justine hennin...

meer sportief succes, meer geld, meer sponsers ook door een nieuw stadion enz....

zelfs in de tijd dat er gn fusie was zat er soms in het regenboogstadion rond de 15 000 man in hetzelfde stadion als nu in de jaren 90'.

az, genk enz... en er zijn ng immens veel voorbeelden zijn allemaal gegroeid dr hen stadion, speelden ervoor in massa's lelijk stadion veel erger dan het onze nu vr een gemiddelde van 6 a 7000 man...

lees gewoon op voetbal belgie.be

en sv5381 dat is de waarheid en dat zal het worden

weet ook uit goede bronnen van grote firma's, was er zelf eens bij toen er iemand belde en zelfs kwam van het bestuur... dusja en dit werd toen ook bevestigd.




@essevee007 wil je mij die laatste zin eens uitleggen ? Versta er geen snars van.

Offline Mattieke

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #925 Gepost op: augustus 21, 2007, 09:27:49 pm »
Ik ben zelf ooit ter plekke geweest, en kmoet zeggen, het was echt spuuglelijk. De grasmat die meer op een akkerveld leek dan op eender wat ... Zitjes die natgezeikt waren, of volgescheten door duiven, etc. echt een schande ...
wa is er daar nu zo lelijk aan :P Kvin da best gezellig, alleen beetje klein

Rafa

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #926 Gepost op: augustus 21, 2007, 10:16:14 pm »
Ik ben zelf ooit ter plekke geweest, en kmoet zeggen, het was echt spuuglelijk. De grasmat die meer op een akkerveld leek dan op eender wat ... Zitjes die natgezeikt waren, of volgescheten door duiven, etc. echt een schande ...
wa is er daar nu zo lelijk aan :P Kvin da best gezellig, alleen beetje klein
Sounds like... Uitvak van Bruhhe :P

Offline carlitos

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #927 Gepost op: augustus 22, 2007, 02:26:31 pm »
ken je het woord multifunctionaliteit van een stadion?

90% werkt zo met hun nieuw stadion, voetbal is marketing en pure business geworden... en op allerhande manieren geld verdienen en volk lokken...

terug verdienen voor een groot deel met, feestzaal, bowling, sportcaf?, hotel enz... vb

Ken jij het woord realisme?

Hoeveel stadions in Belgi? hebben momenteel zo'n infrastructuur? Op een themacafeetje in Genk na is hier in Belgie nog niet veel in die optiek verwezenlijkt! Denk je dat dit komt omdat al de topclubs daar nog niet aan gedacht hebben? Of zou het misschien kunnen zijn dat zelfs zij er zich niet aan durven wagen omdat het allemaal wat te risicovol is?!

Vergeet niet dat er een levensgroot verschil is tussen het voetbal in Belgie en dat in Engeland, Spanje, Italie en zelfs Nederland. In Nederland zitten ze elk jaar met twee tot drie ploegen in de CL, een stuk of drie in de uefa cup en ze doen daar dan nog mee voor de prijzen ook. Er lopen daar topvoetballers rond die verkassen naar Bar?a, Real, Manchester, Milan,... Onze best presterende Belg is Daniel Vanblunder die dan nog op de bank zit bij Bayern...

Zoals reeds gezegd: ik sta niet weigerachtig tegen een nieuw stadion met alles erop en eraan, maar er moet deftig onderzocht worden wat er mogelijk is en hoe de risico's tot een minimum te beperken!! En als het dan met wat minder moet zal ik tenminste niet ontgoocheld zijn, want bij eventuele tegenslag zal SVZW niet tot over zijn oren in de schulden zitten. Ik weet niet of jij al bij uw volle verstand was in '93, maar toen was SV Waregem ook goed, speelden ze ook Europees en was het stadion ook te klein. Een jaar later hadden ze een nieuw stadion en konden ze naar tweede, hadden ze een berg schulden en zijn ze het nooit meer te boven gekomen...

geef toe ben al altijd juist geweest, men zat mij hier vierkant uit te lachen als ik jaar geleden ofzo zei van nieuw stadion of sterke verbouwingen.... wist dit toen al

daarna heeft het in het laatste nieuws gestaan, voetbal belgie, en op sv5381 , en op de persvoorstelling zo gezegd geweest.

Kan goed zijn, maar geef ipv dit allemaal te blijven herhalen eens uw bronnen. Dan weten wij of we er geloof aan mogen hechten of niet. Als ik hierboven lees dat Willy Naessens het heeft over een initieel gedeeltelijke verbouwing ben ik toch eerder geneigd dat te geloven dan iemand op een forum!! Tenzij die laatste pakweg de zoon van Willy of de broer van Vincent Mannaert is natuurlijk...


En vele lezen hier nt echt het forum h? of kennen er niet al te veel van, zo bezig van hoe geraken we aan die toeschouwers???

waregem en zulte beiden alleen al goed vr een goede 50 000 inwoners, dan heb je ng eens dorpen en stadjes er rond, + kortrijk die aan gn kanten draait....

+ er zijn 100den voorbeelden uit het buitenland dat een nieuw stadion sowieso minstens 40% meer supporters geeft ( in nederland hebben ze alle 18 een nieuw of sterk verbouwd stadion) belgie is gelijk aan geen ambitie op sportgebied, zelfs supporters niet, hatelijke sportmentaliteit... ambitie vin je wel terug in ons bestuur en trainer en vb bij een justine hennin...


Het is niet omdat jij ervan overtuigd bent dat er iedere week 20.000 man naar Essevee zal komen, dat dit effectief zo is h?. Bovendien telt jouw schoolvoorbeeld Alkmaar om te beginnen al dubbel zoveel inwoners als Zulte en Waregem samen. Daarnaast ligt het nog in ??n van de dichtst bevolkte regio's van gans Nederland!! Ik blijf erbij dat 16 ? 17.000 man het absolute maximum is dat ooit voor een wedstrijd van Essevee kan gehaald worden, en dit dan misschien max 1 keer per jaar of als we meespelen voor de titel... De rest van de matchen zullen we dan al wreed content mogen zijn als we aan 9 ? 10.000 geraken.

Overigens heeft dit niets met ambitie te maken, enkel en alleen met realisme! Bij investeringen met grote potenti?le risico's ben ik liever realist dan fantast! Hopelijk zijn de personen die verantwoordelijk zijn voor de uitwerking van ons stadion dit ook...

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #928 Gepost op: augustus 22, 2007, 03:48:44 pm »
oew yeah
Precies of hij woont daar
Veel noten op uwen zang e...Mister Ikweetalles

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #929 Gepost op: augustus 22, 2007, 05:58:50 pm »
oew yeah
Precies of hij woont daar
Veel noten op uwen zang e...Mister Ikweetalles
wat voor reactie is dat nu weer ?
Ik sluit mij bij hem aan .

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #930 Gepost op: augustus 22, 2007, 06:56:36 pm »
oew yeah
Precies of hij woont daar
Veel noten op uwen zang e...Mister Ikweetalles
wat voor reactie is dat nu weer ?
Ik sluit mij bij hem aan .

Idem.  Iedereen kan fantaseren over fantastische grote multifunctionele stadions maar het is weinigen gegeven om het ook werkelijk te realiseren en je blindstaren op het succes van de grote europese clubs is alvast een recept tot faling.

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #931 Gepost op: augustus 22, 2007, 07:02:12 pm »
man als et in de kranten staat
en hij het zelf heeft gezegd een keer in een intervieuw op WTV...

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #932 Gepost op: augustus 22, 2007, 07:10:17 pm »
man als et in de kranten staat
en hij het zelf heeft gezegd een keer in een intervieuw op WTV...


Er staat al jaren vanalles in de krant.  Onze voorzitter zegt ook al jaren vanalles op TV maar tot de dag van vandaag heb ik nog niet veel concreets gezien.  Alles moet met priv?geld gebeuren en tot op de dag van vandaag is dat er niet.  Je mag nog zoveel plannen hebben als je wil, zolang je geen geld hebt, sta je nergens.  En ik weet uit ervaring dat geld voor dergelijke projecten niet zo makkelijk te vinden is als sommigen hier doen uitschijnen.

Zou jij als objectieve voetballiefhebber zoveel geld willen pompen in een project waar het risico heel erg groot is en de potentiele winsten daar niet mee in verhouding zijn?  Er zijn veel beleggingen met minder risico en groter rendement dan een multifunctioneel voetbalstadion in een streek die krioelt van de concurrenten op voetbalvlak.  Petje af als ze die zomaar vinden hoor.

Ik hoop ook dat het er komt hoor, maar plannen zijn niks zonder de nodige priv?fondsen.  Zolang de steun vanuit de overheid nihil blijft, zal het heel erg moeilijk zijn om pakweg 25 miljoen binnen te halen!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #933 Gepost op: augustus 23, 2007, 10:55:39 am »
gasten mijn bronnen zijn, intervieuws met willy, kranten, websites
voetbal belgie.be

de persvoorstelling als dat geen goede bron is....

en iemand van het bestuur die ik persoonlijk bezig heb gehoord aan telefoon, en die dan ook eens langs is geweest in het bedrijf en dit ook kon bevestigen....

en avn die 20 000 dat zeg ik niet h?

een stadion van tss de 14500 en 16000 wel en toppers spelen we vr vol huis, en andere matchen tss de 11 EN 14000 mensen

voor het ng eens kort te zeggen, een nieuw stadion doet veel! supporters,sportief, geld....

en past bij onze club, we groeien vlug, er is ambitie, er is een rijke streek, kortrijk die maar in tweede blijft enz....

velen hebben hier de typische belgische mentaliteit, geen ambitie enz... of kennen er nts van op dat gebied dan toch...

en van het geld dat er nodig is?  groot deel is op termijn terug te verdienen met de multifunctionaliteit met het stadion (hotel, resto, disco, caf?, bowling, fitness, om maar paar ideeen op te noemen)


Offline carlitos

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #934 Gepost op: augustus 23, 2007, 10:58:22 am »
oew yeah
Precies of hij woont daar
Veel noten op uwen zang e...Mister Ikweetalles

Schoenmaker...... 
zou het niet kunnen dat er investeringen op til zijn die ook los van de voetbalprestaties kunnen renderen ??  Is meneer Devos op de hoogte van rendementen, cash flows, ROI's etc van een hotelcomplex bvb ?? 

Man man, mag de haalbaarheid van een project al niet in vraag gesteld worden? Moeten we allemaal gaan dromen van een mega stadion zonder er zich vragen bij te stellen?

Sorry dat ik er eens 'nuchter' bij nadenk en met feiten kom aandraven ipv oeverloos te dromen... Ik dacht trouwens dat de bedoeling van een forum was om te discussieren...

Trouwens 1 simpele vraag voor iedereen die overtuigd is van die multifunctionaliteit: Waarom zien we dit nog niet bij de Belgische topclubs, hoewel die over het algemeen al over een grote achterban en hinterland beschikken?

« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2007, 11:00:22 am door carlitos »

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #935 Gepost op: augustus 23, 2007, 11:07:59 am »
man als et in de kranten staat
en hij het zelf heeft gezegd een keer in een intervieuw op WTV...


Er staat al jaren vanalles in de krant.  Onze voorzitter zegt ook al jaren vanalles op TV maar tot de dag van vandaag heb ik nog niet veel concreets gezien.  Alles moet met priv?geld gebeuren en tot op de dag van vandaag is dat er niet.  Je mag nog zoveel plannen hebben als je wil, zolang je geen geld hebt, sta je nergens.  En ik weet uit ervaring dat geld voor dergelijke projecten niet zo makkelijk te vinden is als sommigen hier doen uitschijnen.

Zou jij als objectieve voetballiefhebber zoveel geld willen pompen in een project waar het risico heel erg groot is en de potentiele winsten daar niet mee in verhouding zijn?  Er zijn veel beleggingen met minder risico en groter rendement dan een multifunctioneel voetbalstadion in een streek die krioelt van de concurrenten op voetbalvlak.  Petje af als ze die zomaar vinden hoor.

Ik hoop ook dat het er komt hoor, maar plannen zijn niks zonder de nodige priv?fondsen.  Zolang de steun vanuit de overheid nihil blijft, zal het heel erg moeilijk zijn om pakweg 25 miljoen binnen te halen!

Schoenmaker...... 
zou het niet kunnen dat er investeringen op til zijn die ook los van de voetbalprestaties kunnen renderen ??  Is meneer Devos op de hoogte van rendementen, cash flows, ROI's etc van een hotelcomplex bvb ?? 




Ik blijf bij mijn leest.  Laat dit nu toevallig mij job zijn.  Een hotel heb ik idd nog nooit onder de loep genomen maar de werkwijze bij een investeringsanalyse  is alvast niet fundamenteel verschillend of het nu gaat om een hotel of pakweg een havendok.  Ik heb trouwens nooit gezegd dat die analyse niet +ev kan zijn.  Ik zeg alleen dat het niet zo makkelijk is als sommigen hier laten uitschijnen.  En gratuite uitspraken doen zoals "het bezoekersaantal stijgt zeker met x aantal procent omdat het ergens anders ook zo is" is gewoon absurd.  Toekomstige inkomsten zijn onzeker; vastgoedmarkten werken cyclisch en dat is een niet onbelangrijk gegeven als je bouwbedrijven aan boord wil krijgen.  Hoe zal de economie zich verder ontwikkelen? Wat is de terugverdientijd? Wat is het effect op de liquiditeitspositie van de investeerder?  Wat is de NAW van het project? Etc etc.  Allemaal dingen die ZW niet kan beantwoorden want het zijn allemaal dingen die de priv? zelf zal beantwoorden.  En tenzij je al weet dat het geld gevonden is bij enkele priv? investeerders is het veel te voorbarig om te praten over de zekerheid van een nieuw multifunctioneel stadion.  Je mag plannen maken en SVZW doet dit ook, maar dit betekent nog niet dat die plannen ook werkelijk gerealiseerd worden.  Moest het allemaal zo makkelijk zijn dat had elke eersteklasser ondertussen een nieuw stadion.  Maar de realiteit leert ons anders. Kijk maar naar Gent, waar ze nog steeds de eerste steen niet gelegd hebben.  Kijk naar andere ploegen. Allemaal willen ze een modern stadion maar niemand heeft er 1.  We zijn heus niet specialer dan een andere eersteklasser hoor.  In Belgie heerst niet dezelfde teneur als in het buitenland wanneer het over sportinfrastructuur gaat, daarom kan je je als Belgische club ook onmogelijk spiegelen aan een buitenlandse.  Het enige waar we ons kunnen aan optrekken is Racing Genk, maar ook de Genkse situatie is uniek omdat er nog een compleet onaangeroerd supportershinterland was dat men kon aanspreken.  In onze streek, die reeds doordrongen is van voetbal is dat veel minder.

Zolang er geen investeerder gevonden worden, komt er geen stadion.  En investeerders gaan zich niet laten leiden door emotionele en prachtige voetbaltaferelen.  Ze gaan zich laten leiden door cijfers.  Cijfers waar ZW als club niks aan kan veranderen, wat de ambities van de club ook mogen zijn.

Crudo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #936 Gepost op: augustus 23, 2007, 11:24:50 am »
Kijk het is simpel, eerst moeten er gewoon betere resultaten komen. Ik kan mij inbeelden dat het voetbal dat Essevee nu speelt veel investeerders afschrikt. Als we zo blijven spelen een heel seizoen dan wordt het gewoon 2e klasse punt. We gaan nie elke week zoveel geluk hebben gelik vorige week ?. Niemand gaat investeren in een ploeg die mogelijks naar 2e zakt

Genk en AZ kregen ook maar een nieuwe tempel als er resultaten kwamen die op iets leken. OK Ze speelden toen mss nog geen kampioen ofzo, maar der was geen degradatiegevaar, en als je een beetje realist bent dan weet je dat dit bij ons wel t geval is

@ essevee007: 11000-14000 man in gewone matchen ?? komaan...

Offline Boer_sammy

  • Leden
  • Berichten: 612
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #937 Gepost op: augustus 23, 2007, 12:01:10 pm »
Kijk het is simpel, eerst moeten er gewoon betere resultaten komen. Ik kan mij inbeelden dat het voetbal dat Essevee nu speelt veel investeerders afschrikt. Als we zo blijven spelen een heel seizoen dan wordt het gewoon 2e klasse punt. We gaan nie elke week zoveel geluk hebben gelik vorige week ?. Niemand gaat investeren in een ploeg die mogelijks naar 2e zakt

Genk en AZ kregen ook maar een nieuwe tempel als er resultaten kwamen die op iets leken. OK Ze speelden toen mss nog geen kampioen ofzo, maar der was geen degradatiegevaar, en als je een beetje realist bent dan weet je dat dit bij ons wel t geval is

@ essevee007: 11000-14000 man in gewone matchen ?? komaan...

In gewone matche zouden we mss maar 6000-7000 man hebben..
[ Henri Lloyd ]

salout?

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #938 Gepost op: augustus 23, 2007, 12:50:30 pm »
Kijk het is simpel, eerst moeten er gewoon betere resultaten komen. Ik kan mij inbeelden dat het voetbal dat Essevee nu speelt veel investeerders afschrikt. Als we zo blijven spelen een heel seizoen dan wordt het gewoon 2e klasse punt. We gaan nie elke week zoveel geluk hebben gelik vorige week ?. Niemand gaat investeren in een ploeg die mogelijks naar 2e zakt

Genk en AZ kregen ook maar een nieuwe tempel als er resultaten kwamen die op iets leken. OK Ze speelden toen mss nog geen kampioen ofzo, maar der was geen degradatiegevaar, en als je een beetje realist bent dan weet je dat dit bij ons wel t geval is

@ essevee007: 11000-14000 man in gewone matchen ?? komaan...

In gewone matche zouden we mss maar 6000-7000 man hebben..
ja, zoals gent bv. een stad van 200.000 inwoners als ik het me goed heb en maar 8000 man gem. in het stadion

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #939 Gepost op: augustus 23, 2007, 12:54:39 pm »
hoeveel hadden we er ook al weer op de bekerfinale? 17.000? En dat is voor een absoluut hoogtepunt. Dus voor gewone competitiematchen ... denk dat we een max. hebben van 10.000.