Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 438478 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #960 Gepost op: september 13, 2007, 04:49:21 pm »
Essevee007 zei 10000 tot 15000 voor de topmatchen, wat wel mogelijk is...(  vind ik )
Een jarenlange traditie moet je kweken en dat kan alleen maar door in eerste te blijven, af en toe iets goed ter doen en als het stadion gezellig is, kan dat op lange termijn ook een invloed hebben...

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #961 Gepost op: september 13, 2007, 04:50:43 pm »
Fox kent er nts van, en met je geleerde praat altijd.

Ik weet veel meer uit goede bronnen, is hier al iemand van waregem geweest in de zaak en in ander bedrijf, om erover te komen spreken en zij zeggen allen hetzelfde wat ik hier al massa's veel heb neergeschreven op dit forum...denk niet dat ik mij ga bezig houden met dingen uit de duim te zuigen en hier wat op te zetten.

+ het bestuur heeft mijn woorden( bedoel hetgene ik ook zeg) ook al massa's keer gebruikt in artikels (intervieuws)... waregem kan mits goede aanpak makkelijk spelen voor een 10 tot 15 000 man (topmatchen)

maja typisch belgisch zoals velen, geen ambitie, pessimistisch tot en met, denken dat er nts kan lukken, dit is Belgie op sportgebied...

de enige echte niet belgische mentaliteitssporters zijn HENNIN, BOONEN...

kzeg der gewoon niets op, indien ze de nodige investeerders hebben, zul je wel zien...

heeft geen nut van hier te zitten discuteren
kan ??n of andere admin eens een waarschuwing ofzo geven , want dit is zonder overdrijven echt al de 100e keer dat hij zo een post neerpent ... en blijkbaar ben ik niet de enige die het vervelend vind

Offline mabelleke

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #962 Gepost op: september 13, 2007, 04:52:58 pm »
supporters komen nog altijd naar voetbal om hetgeen er op het veld gebeurd, en niet wat er rond het veld gebeurd!
goede resultaten en mooi voetbal zijn veel belangrijker dan een poepchique stadion!

Rik de Flik

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #963 Gepost op: september 13, 2007, 06:54:21 pm »
Daar ga ik niet 100% mee akkoord. Laten we stellen dat dat voor de echte supporter zo is maar voor de gelegenheidssupporter niet. Die wil op een goede plaats zitten met goed zicht en zachte stoelen, genoeg beenruimte en dergelijke. Vergeet ook de familie niet, vrouwen en kinderen. Neem jij je kinderen mee als je maar met moeite tussen de rijen kan lopen?

Offline mabelleke

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #964 Gepost op: september 13, 2007, 07:03:41 pm »
jawel, ik ben een vrouw en ging, ga met mijn kind naar de voetbal, met mijn zoon vroeger vidmar opgevolgd met mijn dochtertje vorig jaar pieter merlier en stefan leleu gevolgd, het interesseerde me echt niet hoe ik zat het voornaamste was de voetballers en het voetbalspel.....
alez voor mij is rond het veld niet het voornaamste wel hetgeen op het veld! ;)

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #965 Gepost op: september 13, 2007, 07:55:15 pm »
Fox kent er nts van, en met je geleerde praat altijd.

Ik weet veel meer uit goede bronnen, is hier al iemand van waregem geweest in de zaak en in ander bedrijf, om erover te komen spreken en zij zeggen allen hetzelfde wat ik hier al massa's veel heb neergeschreven op dit forum...denk niet dat ik mij ga bezig houden met dingen uit de duim te zuigen en hier wat op te zetten.

+ het bestuur heeft mijn woorden( bedoel hetgene ik ook zeg) ook al massa's keer gebruikt in artikels (intervieuws)... waregem kan mits goede aanpak makkelijk spelen voor een 10 tot 15 000 man (topmatchen)

maja typisch belgisch zoals velen, geen ambitie, pessimistisch tot en met, denken dat er nts kan lukken, dit is Belgie op sportgebied...

de enige echte niet belgische mentaliteitssporters zijn HENNIN, BOONEN...

kzeg der gewoon niets op, indien ze de nodige investeerders hebben, zul je wel zien...

heeft geen nut van hier te zitten discuteren
kan ??n of andere admin eens een waarschuwing ofzo geven , want dit is zonder overdrijven echt al de 100e keer dat hij zo een post neerpent ... en blijkbaar ben ik niet de enige die het vervelend vind
Hey mannen laten we een beetje lief zijn voor elkaar tis morgen vrijdag h?.
Wanneer essevee007 denkt dat hij uit goede bron iets weet wel laat dit dan zo zijn,vroeg of laat zal hij wel met nieuws naar buiten komen.@essevee007 wanneer je nog eens nieuws hebt zet het op het forum en richt het dan en Fox en consoorten en maak hen diudelijk dat je echt nie uit je nek lult.Maar het is nu ook niet nodig van 10 keer hetzelfde te herhalen h?.
Kortom wees een beetje verdraagzamer onder elkaar we zijn tenslotte supporter van hetzelfde team!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #966 Gepost op: september 13, 2007, 09:33:07 pm »
@essevee007.. Laatste keer !!!

Reageren op iemand mag, niet akkoord gaan met iemand kan perfect, maar discussieer eens deftig zonder altijd de persoon aan te vallen !!

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #967 Gepost op: september 15, 2007, 04:49:28 pm »
Wa ne zever allemaal...

Tis gewoon nog niets beslist! Enkel da de piste ga verdwijnen, punt.

En zolang we een middelmatig team zijn zullen de investeerders ook niet zo happig zijn om te sponseren voor een nieuw stadion!! Daarom dat zolang duurt  :-\

Maar kgeloof wel dat we na ons dipje wel weer omhoog kunnen kijken en minimum de linkerkolom halen  8)

En wat mij betreft hoeft alleen die piste weg en ntribune achter de goal van 3 ? 4000 man, das alles!!! Tzijn der ier veel die ant zweven zijn ze  ;D

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #968 Gepost op: september 17, 2007, 12:35:46 pm »
niets aan het zweven, ambitie en waarheid wordt verteld, denk niet dat er uit de duim gezogen wordt,  als je het met eigen woorden hoort van mensen van de club en grote firma's, tjah

maar ja 90% verstaat het echt nt en blijkbaar willen ze niet groter worden als club, typisch belgisch, maar ja vin dan ook een forum geen waardemeter met kenners, maar elk zijn mening natuurlijk ?

is laatste dat ik zeg op dit topic, vin het maar een nutteloze topic

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #969 Gepost op: september 17, 2007, 12:40:50 pm »
oef :) daar zijn we dan vanaf

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #970 Gepost op: september 17, 2007, 12:57:36 pm »
niets aan het zweven, ambitie en waarheid wordt verteld, denk niet dat er uit de duim gezogen wordt,  als je het met eigen woorden hoort van mensen van de club en grote firma's, tjah

maar ja 90% verstaat het echt nt en blijkbaar willen ze niet groter worden als club, typisch belgisch, maar ja vin dan ook een forum geen waardemeter met kenners, maar elk zijn mening natuurlijk ?

is laatste dat ik zeg op dit topic, vin het maar een nutteloze topic

Ambitie heeft de club genoeg denk ik, dat is duidelijk, en zweven doen we ook al niet snel. Voetjes op de grond, gezond boerenverstand. Dat negentig procent het niet zou verstaan lijkt me eerlijk gezegd een vrij pretentieuze stelling. Dus jij zou een van de enige zijn die het begrijpt? En volgens jou moeten we dus een nieuw stadion bouwen en bij elke wedstrijd zullen er bijgevolg (logischerwijs blijkbaar) 14000 mensen afkomen op ons voetbal? Komaan zeg. Realisme? Zulte Waregem vs Moeskroen - 14000 man? Vergeet niet dat we bij de fusie en de jaren daarvoor (nog in de tijd van Ksvw) heel wat fans verloren zijn aan dat kloteploegje uit Brugge, Anderlecht, etc.

We willen zeker groter worden als club, daar is al genoeg over gezegd en geschreven. Het stadion zal er wel komen, maar dat gaat nu eenmaal niet zo makkelijk als niet alle partijen een akkoord kunnen bereiken, enzovoort. Als er een stadion komt, dan zal dat stap voor stap gebeuren, niet plots naar 16000 man met andere woorden, dat zou maar al te belachelijk en dwaas zijn. Vergeet niet, wie niet leert uit het verleden is gedoemd... Nu ja, dat je steeds AZ gebruikt als voorbeeld, die doen het wel net ietsje beter dan ons op sportief vlak, vind je ook niet? Die spelen in de top 3/4 van Nederland - geweldig voetballand - en elk jaar Europees voetbal waarin ze bijlange geen underdog meer zijn. Je verwijt de anderen om 'typisch Belgisch' en niet realistisch te zijn, wel, zoals je daarna nogal contradictorisch zegt (na uw verwijten) - ieder zijn mening.

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #971 Gepost op: september 17, 2007, 01:17:03 pm »
niets aan het zweven, ambitie en waarheid wordt verteld, denk niet dat er uit de duim gezogen wordt,  als je het met eigen woorden hoort van mensen van de club en grote firma's, tjah

maar ja 90% verstaat het echt nt en blijkbaar willen ze niet groter worden als club, typisch belgisch, maar ja vin dan ook een forum geen waardemeter met kenners, maar elk zijn mening natuurlijk ?

is laatste dat ik zeg op dit topic, vin het maar een nutteloze topic

Ambitie heeft de club genoeg denk ik, dat is duidelijk, en zweven doen we ook al niet snel. Voetjes op de grond, gezond boerenverstand. Dat negentig procent het niet zou verstaan lijkt me eerlijk gezegd een vrij pretentieuze stelling. Dus jij zou een van de enige zijn die het begrijpt? En volgens jou moeten we dus een nieuw stadion bouwen en bij elke wedstrijd zullen er bijgevolg (logischerwijs blijkbaar) 14000 mensen afkomen op ons voetbal? Komaan zeg. Realisme? Zulte Waregem vs Moeskroen - 14000 man? Vergeet niet dat we bij de fusie en de jaren daarvoor (nog in de tijd van Ksvw) heel wat fans verloren zijn aan dat kloteploegje uit Brugge, Anderlecht, etc.

We willen zeker groter worden als club, daar is al genoeg over gezegd en geschreven. Het stadion zal er wel komen, maar dat gaat nu eenmaal niet zo makkelijk als niet alle partijen een akkoord kunnen bereiken, enzovoort. Als er een stadion komt, dan zal dat stap voor stap gebeuren, niet plots naar 16000 man met andere woorden, dat zou maar al te belachelijk en dwaas zijn. Vergeet niet, wie niet leert uit het verleden is gedoemd... Nu ja, dat je steeds AZ gebruikt als voorbeeld, die doen het wel net ietsje beter dan ons op sportief vlak, vind je ook niet? Die spelen in de top 3/4 van Nederland - geweldig voetballand - en elk jaar Europees voetbal waarin ze bijlange geen underdog meer zijn. Je verwijt de anderen om 'typisch Belgisch' en niet realistisch te zijn, wel, zoals je daarna nogal contradictorisch zegt (na uw verwijten) - ieder zijn mening.

Het belangrijkste daarbij is dan nog dat AZ in de regio geen concurrentie heeft.  Een beetje zoals Genk zo snel kon groeien in Belgie.  Roda JC heeft dit ook geprobeerd in Kerkrade maar hun nieuw stadion is tot op heden een redelijke flop met geen significante stijging in supportersaantallen.  Ze liggen in een regio met relatief veel concurrentie en het is een kleinere gemeente die het moet afleggen tegen clubs in grotere steden uit de buurt.  Dus op wie lijkt Zulte Waregem het meest?  AZ of Roda JC?

Uiteraad moet er iets gebeuren met het stadion, dat staat buiten kijf, maar door een nieuwe tempel te bouwen geraken we zeker niet aan het noodzakelijke gemiddelde van 11,000 toeschouwers.

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #972 Gepost op: september 17, 2007, 06:07:57 pm »
11.000 gemiddeld halen we inderdaad nooit, maar een simpel rekensommetje leert dat het gemiddeld aantal toeschouwers per onmiddellijk met een kleine 1.000 eenheden zou stijgen mochten we een stadion hebben van pakweg 12.000 plaatsen. Als je de 3 toppers ( A'lecht, Bruhhe en Standard ) een uitverkocht stadion hebt ( wat me niet onrealistisch lijkt ) heb je 3 x 4.000 man meer dan nu = 12.000 man, verdeeld over 17 thuiswedstrijden = een goeie 700 man meer gemiddeld + in alle wedstrijden een aantal extra seats en VIPS ( die nu beperkt moeten worden wegens plaatsgebrek ) en je komt toch al gauw aan een 1.000 man extra per wedstrijd. Als ik het goed voorheb zaten we vorig seizoen aan iets van een 5.500 gemiddeld + 1.000 (minimum) en je zit direct aan 6.500 en mocht het ons sportief wat meezitten, dan denk ik dat we op termijn toch zeker aan een gemiddelde van +/- 8.000 zouden moeten kunnen komen. Als dan in de nabije toekomst de Jupiler League beperkter zou worden wat betreft aantal ploegen, dan denk ik dat we op dit gebied in ieder geval al safe zitten en dat door een eventuele inkrimping van de JL de supportersaantallen nog verder zouden stijgen door het groter aantal toppers die er gespeeld worden.
Zo snel mogelijk in actie schieten dus vooraleer we de boot missen !!!

forza essevee

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #973 Gepost op: september 19, 2007, 07:22:12 pm »
Vandaag in SV/m een (weliswaar mini) artikel over de eventuele uitbreiding van ons stadion!

Offline carlitos

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #974 Gepost op: september 20, 2007, 01:14:10 pm »
Vandaag in SV/m een (weliswaar mini) artikel over de eventuele uitbreiding van ons stadion!

En wat wordt er geschreven?

Offline sv-boerke

  • Leden
  • Berichten: 244
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #975 Gepost op: september 20, 2007, 05:28:12 pm »
Zulte Waregem heeft nog baksteen in de maag

Momenteel wordt op Zulte Waregem in samenwerking met de stad en de provincie hard gewerkt aan de plannen om het stadion te verbouwen. Een nieuw stadion op een andere locatie was even een denkpiste, maar is dat nu niet meer. Het huidige Regenboogstadion, aan de rand van de stad opgetrokken ter gelegenheid van het wereldkampioenschap wielrennen in 1957, heeft qua locatie genoeg uitbreidingsmogelijkheden en ligt verkeerstechnisch ideaal, kort bij de afrit van de snelweg.

De capaciteit wordt opgetrokken van 8700 naar 12.000 plaatsen. Dat het huidige stadion al niet helemaal volloopt, beseft manager Vincent Mannaert wel: "Vorig jaar jaar zaten we aan een gemiddelde aantal toeschouwers van 6200. Dat is niet veel. Daarom hebben we aan Trudo Dejonghe gevraagd om onze marktmogelijkheden te onderzoeken. Zijn conclusie is dat er, afhankelijk van de sportieve resultaten en de aangeboden infrastructuur, nog rek in ons potentieel aan supporters zit. Om eerlijk te zijn: ons huidig stadion is verouderd en biedt qua sfeer en beleving niet de beste troeven."

Het stadsbestuur staat achter een vernieuwing, met de jonge en dynamische burgemeester Kurt Vanryckegem voorop, weet Mannaert: "Ook het schepencollege waar de CD&V de absolute meerderheid heeft, steunt dat plan. Ook de industrie is ge?ntereseerd. Wij willen nu, in overleg met de overheid, uitmaken welke commerci?le functies dat stadion krijgt, naast de sportieve. Dan kunnen we gericht op zoek naar partners om die verbouwingen te doen, en kunnen er vergunningen aangevraagd worden.

"De infrastructuurswerken die vorig jaar uitgevoerd zijn, zijn geen verloren kosten. Toch niet allemaal, zegt Mannaert: "Een gedeelte kunnen we recupereren en inbouwen in de vernieuwde plannen, maar ook de andere waren investeringen waarmee we, gezien de verouderde toestand van een deel van de infrastructuur, absoluut niet meer konden wachten."

Brons: SV/m

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #976 Gepost op: september 20, 2007, 07:03:22 pm »
pff altijd hetzelfde ... tijd dat ze eens in actie schieten

Offline STRuben

  • Leden
  • Berichten: 73
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #977 Gepost op: september 21, 2007, 09:40:02 pm »
pff altijd hetzelfde ... tijd dat ze eens in actie schieten

Idd, piste weg, en tribune achter het doel, en ik ben tevreden


Crudo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #978 Gepost op: september 21, 2007, 10:25:06 pm »
pff altijd hetzelfde ... tijd dat ze eens in actie schieten
inderdaad, dit is al het 36ste artikel over de uitbreiding van t stadion en uiteindelijk staan ze nog geen stap verder dan vorig jaar

dat ze er goed en lang over willen nadenken ok, maar ik heb den indruk dat meer woorden dan daden zijn

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #979 Gepost op: september 21, 2007, 10:32:31 pm »
Mja, de studie over het supporterspotentieel is nu precies gedaan, wat een absolute noodzaak is.  Op basis daarvan kunnen ze nu beslissen welke capaciteit ze willen.  Blijkbaar is dat 12000 waarmee een 9000 gemiddelde me realistisch lijkt indien de resultaten meevallen en een eventuele volle bak voor enkele toppers.  Maar we zien wel, hopelijk zijn de onderhandelingen met de Vlaamse overheid constructief.