Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 440010 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.475
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3140 Gepost op: juni 02, 2021, 10:57:50 am »
Is om de club financieel te helpen. Heeft eens gezegd dat deze club hem zoveel gegeven heeft. Vandaar dat hij iets zal terug doen voor de club. nl vertrekken om van zijn hoog loon af te zijn.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3141 Gepost op: juni 02, 2021, 11:17:00 am »
hij zal altijd wel aan zijn trekken komen als trainer en heeft heel veel voor de club betekend.
maar als dit in België, het hoogste niveau zal zijn??!!
je mag nog de drive hebben...hij is nu 63. het is niet evident om met jonge spelers te werken.
kan mij niet inbeelden dat Dury nu nog met iemand als Habibou zou kunnen omgaan.
eigenlijk zou n andere functie binnen de club ideaal zijn.
maar hij denkt daar blijkbaar anders over.
voor mij teken van weinig realiteitszin.

Volgens mij gaan ze volgend jaar wel aankondigen dat hij een functie zal nemen binnen de club.
De vervanger van Cordier? een zitje in het dagelijks bestuur? een zitje in het algemene bestuur?
Essevee zit toch in zijn hart, dat zal ie niet zo snel laten gaan denk ik, tijd voor iets anders (binnen de club). We zullen zien.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3142 Gepost op: juni 02, 2021, 11:28:15 am »
hij zal altijd wel aan zijn trekken komen als trainer en heeft heel veel voor de club betekend.
maar als dit in België, het hoogste niveau zal zijn??!!
je mag nog de drive hebben...hij is nu 63. het is niet evident om met jonge spelers te werken.
kan mij niet inbeelden dat Dury nu nog met iemand als Habibou zou kunnen omgaan.
eigenlijk zou n andere functie binnen de club ideaal zijn.
maar hij denkt daar blijkbaar anders over.
voor mij teken van weinig realiteitszin.

Volgens mij gaan ze volgend jaar wel aankondigen dat hij een functie zal nemen binnen de club.
De vervanger van Cordier? een zitje in het dagelijks bestuur? een zitje in het algemene bestuur?
Essevee zit toch in zijn hart, dat zal ie niet zo snel laten gaan denk ik, tijd voor iets anders (binnen de club). We zullen zien.

Ik heb eerder de indruk dat er een haar in de boter zit en dat men vriendelijk gevraagd heeft om op te hoepelen als trainer, en liefst zo snel mogelijk. Dat hij dan geen andere functie wil lijkt me dan een logisch gevolg, Dury kennende. Mss denkt hij daar idd volgend jaar al anders over.
Iemand die wat interne info heeft? Lijkt me alvast geen ideale start voor het nieuwe seizoen.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.750
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3143 Gepost op: juni 02, 2021, 11:36:05 am »
Mijn respect voor Francky Dury is door deze beslissing toch wel gestegen.

Nooit gedacht dat hij zelf zou inzien dat hij vervangbaar is door nieuw, jong geweld.
Vraag mij toch af hoe Tony dit voor elkaar gekregen heeft. Zou er sprake zijn van enige compensatie naar Dury toe?

En misschien toch wel met enige tegenzin bij Dury aangezien hij meteen aangaf geen andere functie binnen Essevee te willen bekleden.

Offline Essevee76

  • Leden
  • Berichten: 129
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3144 Gepost op: juni 02, 2021, 11:45:11 am »
Via een zakenpartner van Tony heb ik enkele maanden geleden al vernomen dat er zowel voor Dury als Cordier naar een oplossing gezocht wordt om ze los te maken van de club en met jongere, gedrevene mensen verder te gaan.
Deel 1 is alvast gebeurd en nu nog afwachten hoe lang Cordier nog mag blijven zitten.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.475
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3145 Gepost op: juni 02, 2021, 11:50:27 am »
Deze affaire kan je zowel positief als negatief bekijken :
positief : Dury die plaats maakt voor verjonging + de financiële kant
negatief : Er zit een haar in de boter, waardoor Dury geen functie meer wil binnen de club.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.226
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3146 Gepost op: juni 02, 2021, 12:14:31 pm »
Via een zakenpartner van Tony heb ik enkele maanden geleden al vernomen dat er zowel voor Dury als Cordier naar een oplossing gezocht wordt om ze los te maken van de club en met jongere, gedrevene mensen verder te gaan.
Deel 1 is alvast gebeurd en nu nog afwachten hoe lang Cordier nog mag blijven zitten.

Dat van Cordier had ik ook al opgevangen.
Wss geven ze hem nog deze transferperiode.

Men moet moderniseren.

Alle respect voor Francky, maar na de laatste bekerwinst was het op
Hij heeft ons wel gebracht tot waar we nu staan.
Een mooi afscheid is in april of mei volgend jaar op z’n plaats!!!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3147 Gepost op: juni 02, 2021, 12:35:37 pm »
Geef Dury een topteam, een Club Brugge bv, dan gaat hij resultaten halen met zijn systeem.   En indien hij aangeeft om nog door te willen gaan elders(er zullen zeker kandidaten zijn, ook topteams,gelijk wat het resultaat ook moge zijn dit seizoen) zie ik het nog gebeuren dat hij dit seizoen nog elders zit wanneer er een topteam zijn trainer buiten zet.
De laatste jaren klopte zijn visie over hoe men moest voetballen niet met de kwaliteiten van zijn kern, wanneer het niet lukte met zijn visie veranderde hij uiteindelijk altijd zijn systeem, iets behoudender om dan wel punten te halen om daarna terug weer opener te spelen en weer minder punten te halen.
Het is niet dat hij het niet kan,maar zijn ambitie klopte niet meer met hoe een club zoals de onze soms MOET spelen. 
Deze beslissing moest men reeds een jaar of 3 geleden hebben gedaan,dan zou men financieel ook sterker staan dan nu, maar beter laat dan nooit.
Indien Dury aan de wereld laat weten dat hij nog ambitie heeft en nu volgens mij redelijk goedkoop kan vertrekken dan kan het rap gaan. 
Wat de spelers betreft, dit kan betekenen dat spelers zoals Zarandia,Srafi,Sissako terug kansen kunnen krijgen, de impact van een De fauw en een Simons moet nu al groter worden.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3148 Gepost op: juni 02, 2021, 03:32:42 pm »
Deze affaire kan je zowel positief als negatief bekijken :
positief : Dury die plaats maakt voor verjonging + de financiële kant
negatief : Er zit een haar in de boter, waardoor Dury geen functie meer wil binnen de club.

Allez der zit al een haar in de boter.
Bron?  ::)

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 752
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3149 Gepost op: juni 02, 2021, 04:01:36 pm »
Deze affaire kan je zowel positief als negatief bekijken :
positief : Dury die plaats maakt voor verjonging + de financiële kant
negatief : Er zit een haar in de boter, waardoor Dury geen functie meer wil binnen de club.

Allez der zit al een haar in de boter.
Bron?  ::)

Naast de appartementen dat Dury al heeft in Tenerife, Waterfront, zou hij nu ook graag enkele appartementen hebben in het Qatar, zo kan hij het gemakkelijk het WK bijwonen. Er zijn wel wat Qataresen die Dury een trainersjobke willen aanbieden.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.286
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3150 Gepost op: juni 02, 2021, 04:53:46 pm »
Nog een laatste seizoen knallen met Francky en dan een waardig afscheid!
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.226
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3151 Gepost op: juni 02, 2021, 05:20:27 pm »
Nog een laatste seizoen knallen met Francky en dan een waardig afscheid!

Hopelijk ook met deftige aanwinsten

4 backs (elke kant 2)
Een 8
Een 10
Een diepe spits

En als het kan nog een flankspeler

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3152 Gepost op: juni 04, 2021, 04:10:41 pm »
Dury nog 1 jaar bij Zulte Waregem: "Correct, maar ik voel me niet passé"
wo 02 juni 2021 via sporza.be

Er waait binnenkort een nieuwe wind bij Zulte Waregem, of toch na komend seizoen (2021-2022). Essevee neemt dan afscheid van Francky Dury (63), een beslissing die de T1 zelf volledig ondersteunt.

Francky Dury en Zulte Waregem, ze leken voor het leven aan elkaar te kleven, maar eind volgend seizoen stopt hun samenwerking. In onderling overleg, zo bevestigt ook Dury in een gesprek.

"Deze beslissing is niet plots gevallen", legt Dury uit. "Ik had een lang contract (nog 3 jaar) en ik begreep de vraag."

"Op bepaalde momenten kan zo'n lange overeenkomst voor beide partijen een nadeel zijn. Na enkele gesprekken met de meerderheidsaandeelhouder zijn we tot een oplossing gekomen. Die is goed en correct."

Dury levert 2 jaar van zijn contract in. Is dat dan "goed en correct"? "Daar gaat het niet over. Je moet nadenken. Een lang project moet een goed project blijven. Ik houd van deze club én van mijn job en ze kunnen op mij rekenen, maar het is echt een goeie beslissing. Dat meen ik."

Zwaait Dury Zulte Waregem na volgend seizoen dan volledig uit? "Ja, ik blijf niet meer bij de club in een andere functie."

"Maar nogmaals: ik houd van mijn job en deze sport. We zien wel wat er uit de bus komt. Ik doe mijn best zodat ik op de radar kan blijven. Ik voel me niet te oud en niet passé. Ik ga mee in alle verhalen."

Ik doe mijn best zodat ik op de radar kan blijven. Ik voel me niet te oud en niet passé.
- Francky Dury (coach Zulte Waregem)

"Vraag me niet of De fauw, Simons of een derde me moet opvolgen"
Zulte Waregem wil een verjonging doorvoeren. Het kijkt daarbij naar de huidige staf van Francky Dury. Davy De fauw en Timmy Simons zijn zijn assistenten.

Dury: "Ik sta 100 procent achter de verjonging en met Davy en Timmy hebben we twee bekwame trainers."

"Ze kunnen zich verrijken, maar vraag me vandaag niet of het aan Timmy, Davy of een derde is om me op te volgen."

"Niemand heeft me die vraag ook gesteld. Daar antwoord ik ook niet op. Ik kijk niet met een vergrootglas in de tribune of naar een training."

Dury weet dus dat het zijn laatste seizoen bij Essevee wordt. "Of dat een nadeel is? Neen, integendeel."

"Ik wil mooi eindigen. Ik wil niet vertrekken met slaande deuren, maar over ambities spreek ik me niet uit. We zoeken nog versterking en eind augustus kan ik beter antwoorden. Nu zitten we nog in de schemerzone."

Bron: https://sporza.be/nl/2021/06/01/dury-nog-1-jaar-bij-zulte-waregem-correct-maar-ik-voel-me-niet-passe~1622575229611/

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3153 Gepost op: juni 04, 2021, 04:12:17 pm »
Dury dus niet in ander zitje na volgens seizoen.

Ik weet niet of ik dit goed of slecht nieuws moet vinden eerlijk gezegd.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3154 Gepost op: juni 04, 2021, 04:14:19 pm »
hij zal altijd wel aan zijn trekken komen als trainer en heeft heel veel voor de club betekend.
maar als dit in België, het hoogste niveau zal zijn??!!
je mag nog de drive hebben...hij is nu 63. het is niet evident om met jonge spelers te werken.
kan mij niet inbeelden dat Dury nu nog met iemand als Habibou zou kunnen omgaan.
eigenlijk zou n andere functie binnen de club ideaal zijn.
maar hij denkt daar blijkbaar anders over.
voor mij teken van weinig realiteitszin.

Volgens mij gaan ze volgend jaar wel aankondigen dat hij een functie zal nemen binnen de club.
De vervanger van Cordier? een zitje in het dagelijks bestuur? een zitje in het algemene bestuur?
Essevee zit toch in zijn hart, dat zal ie niet zo snel laten gaan denk ik, tijd voor iets anders (binnen de club). We zullen zien.

Hmmm moet deze mening alweer bijstellen ...

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 793
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3155 Gepost op: juni 05, 2021, 10:10:44 pm »
Intussen tekent Clement contract van onbepaalde duur.

Dat is in principe goed nieuws, dus kunnen we verwachten dat Simons meer en meer zijn stempel gaat drukken, gezien het toch zijn amibitie zal zijn om bij ons T1 te worden.

Hopelijk een extra dynamiek voor de spelerskern en voor spelers die door Dury soms rap afgeserveerd worden omwille van akkefietjes

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.226
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3156 Gepost op: juni 05, 2021, 10:47:59 pm »
Intussen tekent Clement contract van onbepaalde duur.

Dat is in principe goed nieuws, dus kunnen we verwachten dat Simons meer en meer zijn stempel gaat drukken, gezien het toch zijn amibitie zal zijn om bij ons T1 te worden.

Hopelijk een extra dynamiek voor de spelerskern en voor spelers die door Dury soms rap afgeserveerd worden omwille van akkefietjes

Contract van onbepaalde duur, slim gezien.
Smijt je hem na 3 maanden buiten of na 20 jaar, het gaat u niet veel kosten.

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.033
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3157 Gepost op: juni 06, 2021, 08:41:45 am »
Intussen tekent Clement contract van onbepaalde duur.

Dat is in principe goed nieuws, dus kunnen we verwachten dat Simons meer en meer zijn stempel gaat drukken, gezien het toch zijn amibitie zal zijn om bij ons T1 te worden.

Hopelijk een extra dynamiek voor de spelerskern en voor spelers die door Dury soms rap afgeserveerd worden omwille van akkefietjes

Contract van onbepaalde duur, slim gezien.
Smijt je hem na 3 maanden buiten of na 20 jaar, het gaat u niet veel kosten.

Omgekeerd ook natuurlijk, hij kan zelf ook eenvoudig weg, desnoods midden het seizoen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.226
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3158 Gepost op: juni 09, 2021, 02:47:58 pm »
Het is overduidelijk dat de remonte er vorig seizoen kwam door de aanpak van Simons en De fauw
In Voetbalmagazine lees je er meer over.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3159 Gepost op: juni 10, 2021, 09:54:36 am »
Weet niet of we alles kunnen aannemen als waar vanuit Voetbalmagazine, maar dit viel me op:

  • Dury kon kiezen tussen op non-actief geplaatst worden én doorbetaald zijn OF een compromis om de samenwerking vroegtijdig te stoppen. - Zijn eer koos voor het laatste
  • de fauw en Simons zitten in het laatste jaar opleiding Uefa-A. Ze zouden als duo de taken van Dury kunnen overnemen na volgend seizoen met de fauw als hoofdcoach.