Auteur Topic: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk  (gelezen 19079 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #80 Gepost op: november 21, 2017, 11:06:03 am »
Denkt hier nu werkelijk iemand dat we nog in moeilijkheden komen?

Heb het eens opgezocht, als we nog twee matchen winnen zijn we zo goed als zeker gered want enkel 1 van de 5 vorige seizoenen had een ploeg die zakte meer dan 25 punten. En ik zie Eupen of KVM dat niet echt halen dit jaar...

Een rustig seizoen in de middenmoot is idd wat het meer dan wss zal worden, en mogelijk met een goede reeks hier of daar misschien nog vechten voor PO1. :)

De volgende 8 wedstrijden zijn tegen de ploegen uit de linkerkolom. Dus ja, we kunnen nog in de problemen komen. Als we zo verder spelen dan wordt dat gewoon een 0 op 24.
Klopt, als er niks verandert ziet het er heel somber uit...
MAAR als je het omgekeerd bekijkt kan het juist zijn dat je in een bepaalde match net wel een punt of driepunter pakt en je zo weer vertrokken kan zijn... :)

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #81 Gepost op: november 21, 2017, 11:12:50 am »
Denkt hier nu werkelijk iemand dat we nog in moeilijkheden komen?

Heb het eens opgezocht, als we nog twee matchen winnen zijn we zo goed als zeker gered want enkel 1 van de 5 vorige seizoenen had een ploeg die zakte meer dan 25 punten. En ik zie Eupen of KVM dat niet echt halen dit jaar...

Een rustig seizoen in de middenmoot is idd wat het meer dan wss zal worden, en mogelijk met een goede reeks hier of daar misschien nog vechten voor PO1. :)

?

We staan eens niet in de top 6 en ze beginnen in hun broek te sch... Je merkt dat onze supporters (hier) niks gewend zijn. Wordt gewoon een rustig seizoentje middenmoot en ondertussen genieten van de Europese wedstrijden. Winnen op Kortrijk zou het seizoen nog wat kleur geven en ik zie ons eindigen rond de 10e plaats. Trouwens, ploegen als Eupen dat elke match 3 goals tegen krijgt, onze Maleisische vrienden, d?e moeten vrezen, wij ?cht niet.

Offline Chucks

  • Leden
  • Berichten: 17
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #82 Gepost op: november 21, 2017, 11:25:33 am »
Ik heb zo den indruk dat er hier veel mensen beginnen te relativeren dat de inzet van praktisch de hele ploeg serieus ondermaats is. Ik vind dit eigenlijk echt niet normaal.
Ambitie POI, en er verdomme voor gaan ook! Het ligt echt niet aan gebrek aan talent als je andere ploegen ziet, maar echt zwaar gebrek aan inzet me dunkt! En dat al 2 maanden lang. En dat heeft heel weinig te maken met slechte opstellingen en foutieve wissels.
Ik vind dat we wel mogen veronderstellen dat we 100% voor POI moeten gaan, punt.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #83 Gepost op: november 21, 2017, 11:39:59 am »
Ik heb zo den indruk dat er hier veel mensen beginnen te relativeren dat de inzet van praktisch de hele ploeg serieus ondermaats is. Ik vind dit eigenlijk echt niet normaal.
Ambitie POI, en er verdomme voor gaan ook! Het ligt echt niet aan gebrek aan talent als je andere ploegen ziet, maar echt zwaar gebrek aan inzet me dunkt! En dat al 2 maanden lang. En dat heeft heel weinig te maken met slechte opstellingen en foutieve wissels.
Ik vind dat we wel mogen veronderstellen dat we 100% voor POI moeten gaan, punt.

Dat is, zoals elk seizoen, het doel. Maar voetbal is niet zwart-wit of goed-slecht. Het zit vaak in kleine dingen. Stel je voor dat we niet bestolen waren tegen Club Brugge (dat ondertussen al zo'n 12 punten cadeau heeft gekregen, echt ongezien), of dat ??n van onze 26 kansen tegen Lokeren er in was gegaan. Ik weet het, 'als', maar ik wil maar zeggen... Dat is voetbal. Er komen ook 6 extra (heel zware) wedstrijden bij, dat zijn we niet gewend en dat merk je.

We hebben nu een mindere periode maar waarom zou dat niet weer kunnen omslaan? Gewoon achter het team blijven staan, meer zit er echt niet op. We staan op 3 punten van PO1 (en 9 boven degradatie) en dat is ok?. Oostende en Gent doen het even "slecht" (eigenlijk slechter), die vervingen al hun coach, allemaal zaken waar wij gespaard van blijven.

Trouwens, het is soms wanneer je het helemaal niet verwacht (zoals nu met het drukke en moeilijke programma) dat het gaat mee zitten, voetbal kan raar zijn. Dus, er vol voor blijven gaan en komt wel goed!

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #84 Gepost op: november 21, 2017, 12:16:55 pm »
11tegen11

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #85 Gepost op: november 21, 2017, 01:11:35 pm »
Wanneer je al 44 jaar supporter bent van Essevee zoals ik, dan weet je dat het snel kan gaan, dus de huidige situatie relativeren zou ik niet doen.  Om echt safe te zitten moeten we 30 punten hebben,ploegen zoals Eupen en Mechelen kunnen zich voldoende versterken om 'miraculeus 'op te klimmen in de stand.  Het zou een grote fout  zijn om zomaar te denken dat we een seizoentje middenmoot gaan spelen.   Peter is weken out,  ik zie niemand in onze kern die Oli kan vervangen.  Het is zoals gva zegt,we moeten onze 'identiteit '(hatelijk woord)laten voor wat het was en spelen op de omschakeling.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #86 Gepost op: november 21, 2017, 01:42:07 pm »
Wanneer je al 44 jaar supporter bent van Essevee zoals ik, dan weet je dat het snel kan gaan, dus de huidige situatie relativeren zou ik niet doen.  Om echt safe te zitten moeten we 30 punten hebben,ploegen zoals Eupen en Mechelen kunnen zich voldoende versterken om 'miraculeus 'op te klimmen in de stand.  Het zou een grote fout  zijn om zomaar te denken dat we een seizoentje middenmoot gaan spelen.   Peter is weken out,  ik zie niemand in onze kern die Oli kan vervangen.  Het is zoals gva zegt,we moeten onze 'identiteit '(hatelijk woord)laten voor wat het was en spelen op de omschakeling.
Als we geen 30 punten halen dan verdien je ook niet meer dan op de laatste plaatsen te eindigen.
Waarom zou een ploeg als Eupen plots 20 op 45 halen en wij niets meer ? Ook niet vergeten dat die zogenaamde versterkingen maximum 9 matchen kunnen spelen.
We zitten in een mindere periode en dat zie je aan alles (bal tegen de paal, kwetsuren, eerste kans tegenstander goal, bal die nooit eens goed valt, ...) maar als je inderdaad al 44 jaar supporter bent dan heb je al ergere dingen meegemaakt.
We staan nog altijd met een ruime marge. Wat moeten de supporters van Eupen, Mechelen, Kortrijk, Lokeren dan zeggen als wij al panikeren ?

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #87 Gepost op: november 21, 2017, 01:48:47 pm »
te weinig leiders met grinta in ons team! geboren winnaars bij 2 mensen zie ik da soms die echte over mijn lijk mentaliteit en dat is bij kaya en cordaro.....

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #88 Gepost op: november 21, 2017, 01:52:12 pm »
Die 11 tegen 11 data is razend interessant!

Die eerste grafiek bevestigt toch dat wij zeker niet de mindere waren tegen Genk en echt wel konden winnen.

En de passing map suggereert het stereotiepe spelletje: van Baudry naar Heylen naar Hamalainen en dan iets doen. Geen verticaal spel van onze centrale verdedigers (misschien ook de schuld van onze middenvelders). Als je dat vergelijkt met de centrale verdedigers van Genk....

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #89 Gepost op: november 21, 2017, 03:13:13 pm »
Wanneer je al 44 jaar supporter bent van Essevee zoals ik, dan weet je dat het snel kan gaan, dus de huidige situatie relativeren zou ik niet doen.  Om echt safe te zitten moeten we 30 punten hebben,ploegen zoals Eupen en Mechelen kunnen zich voldoende versterken om 'miraculeus 'op te klimmen in de stand.  Het zou een grote fout  zijn om zomaar te denken dat we een seizoentje middenmoot gaan spelen.   Peter is weken out,  ik zie niemand in onze kern die Oli kan vervangen.  Het is zoals gva zegt,we moeten onze 'identiteit '(hatelijk woord)laten voor wat het was en spelen op de omschakeling.

Als we geen 30 punten halen dan verdien je ook niet meer dan op de laatste plaatsen te eindigen. Waarom zou een ploeg als Eupen plots 20 op 45 halen en wij niets meer ? Ook niet vergeten dat die zogenaamde versterkingen maximum 9 matchen kunnen spelen.

We zitten in een mindere periode en dat zie je aan alles (bal tegen de paal, kwetsuren, eerste kans tegenstander goal, bal die nooit eens goed valt, ...) maar als je inderdaad al 44 jaar supporter bent dan heb je al ergere dingen meegemaakt. We staan nog altijd met een ruime marge. Wat moeten de supporters van Eupen, Mechelen, Kortrijk, Lokeren dan zeggen als wij al panikeren ?

Voil?, zo simpel is dat. Als je al 44 jaar supporter bent dan zou je moeten weten dat er helemaal geen reden is tot paniek. Er is geen enkele reden om te denken dat Eupen plots 9 punten zal goed maken op ons in de resterende wedstrijden. We spelen nog tegen Eupen trouwens, thuis, net als tegen Kortrijk en Sint-Truiden en Antwerp dus komt wel goed. Sowieso zullen clubs als Sint-Truiden en Antwerp nog punten laten liggen want dit houden die onmogelijk een heel seizoen lang vol.

Je kan er zoveel clich?s tegenaan gooien als je wil (geen grinta, geen leiders, geen mentaliteit) maar dit is een ploeg die de kwaliteiten heeft om in de subtop mee te draaien maar misschien iets te kort komt voor de top6 dit seizoen (ook al omdat heel wat kleine clubs het uitzonderlijk goed doen zoals Charleroi, Sint-Truiden, Beveren, Antwerp). En, zoals gezegd, omdat er zes zware wedstrijden (vergelijk het met zes topwedstrijden) die er nog eens bijkomen (Europees).

Bovendien zitten we in de hoek waar de klappen vallen, zoals je zegt. Kleine dingen zitten niet mee en een hele hoop kleine dingen vormen ??n groot ding en dan zit je in een moeilijke periode. Zo'n seizoen als dat waar we vicekampioen werden, toen lukte alles, toen viel elke bal goed en ging elk schot er bij wijze van spreken magistraal in. Dit is zeg maar zowat het omgekeerde (al moeten we niet dramatiseren): de bal gaat er nu n?t niet in, of op de paal, of de keeper van de tegenstander speelt de match van zijn leven, enzovoort.

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #90 Gepost op: november 21, 2017, 03:20:59 pm »
en toch weiger ik om nu al de handoek te gooien wat playoff 1 betreft

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #91 Gepost op: november 21, 2017, 04:07:39 pm »
Ingvartsen wordt vervolgd door de Reviewcommissie voor zijn elleboogstoot aan De Sart.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #92 Gepost op: november 21, 2017, 04:08:16 pm »
Die 11 tegen 11 data is razend interessant!

Die eerste grafiek bevestigt toch dat wij zeker niet de mindere waren tegen Genk en echt wel konden winnen.

En de passing map suggereert het stereotiepe spelletje: van Baudry naar Heylen naar Hamalainen en dan iets doen. Geen verticaal spel van onze centrale verdedigers (misschien ook de schuld van onze middenvelders). Als je dat vergelijkt met de centrale verdedigers van Genk....
Was ook hetgeen we na de match opmerkten : Saponjic stond altijd met drie man rond hem en hij was niet de enige in balbezit. Dan moeten de vrijstaande spelers inschuiven en een actie durven maken, ook de verdedigers maar dat gebeurt bijna niet of helemaal niet. Door steeds horizontaal te spelen maak je het de tegenpartij wel heel gemakkelijk.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #93 Gepost op: november 21, 2017, 08:33:32 pm »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
21 november 2017

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #94 Gepost op: november 22, 2017, 02:25:09 am »
Wanneer je al 44 jaar supporter bent van Essevee zoals ik, dan weet je dat het snel kan gaan, dus de huidige situatie relativeren zou ik niet doen.  Om echt safe te zitten moeten we 30 punten hebben,ploegen zoals Eupen en Mechelen kunnen zich voldoende versterken om 'miraculeus 'op te klimmen in de stand.  Het zou een grote fout  zijn om zomaar te denken dat we een seizoentje middenmoot gaan spelen.   Peter is weken out,  ik zie niemand in onze kern die Oli kan vervangen.  Het is zoals gva zegt,we moeten onze 'identiteit '(hatelijk woord)laten voor wat het was en spelen op de omschakeling.

Niks van.

Gewoon blijven spelen zoals we het best kunnen spelen en dat is met mooi voetbal proberen te winnen. Wat jij opteert is kiezen voor paniekvoetbal wanneer dat totaal nog niet nodig is...(of moeten wij soms 9 punten goed maken opeens?)

Het zit gewoon niet mee voor het moment dat is alles. Vorig jaar maakte Derijck een paar goals op corners die meteen 3 punten opleverden, nu krijgen we 13 corners en gebeurt er niets.

In Gent maakt Saponjic een echte spitsengoal die 3 punten opleveren, nu mist hij kansen die er voor hetzelfde geld ook ingaan...Sommigen beweren nu dat hij het slechtse is wat ooit gezien is in Waregem.  :o  ;D Wat een zever zeg...

Conclusie: Met wat meer geluk en een goeie reeks doen we gewoon weer mee voor PO1 tot het einde van het seizoen. Deze ploeg heeft kwaliteit genoeg en het niveau van de andere ploegen die net boven ons staan is simpel weg niet beter en van de ploegen die onder ons staan slechter.  Plus de Europese matchen vallen weg, dat is zeker en vast al een nadeel geweest tegen ploegen als Beveren en Antwerp bvb.


Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #95 Gepost op: november 22, 2017, 10:45:10 am »
Doet deugd om zien dat zelfs op dit forum nog een paar mensen zitten met gezond boerenverstand die niet vervallen in extremen en zwart-wit visie.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #96 Gepost op: november 22, 2017, 04:19:17 pm »
Sorry, maar het is geen paniekvoetbal,het is realisme, wat is er mis met ouderwets countervoetbal?  Ik zie dat het huidig systeem (zeker met de mindere vorm en het uitvallen van Peter) te hoog gegrepen is voor deze ploeg. En het is niet dat we met het huidig systeem mooi voetbal brengen!  Maar bon,elk zijn gedacht!  Essevee 1972 wanneer ga jij eens een normale reactie plaatsen wanneer er iemand een ander gedacht heeft?  Is dat zo moeilijk om op een forum respect te tonen voor andere meningen? 

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #97 Gepost op: november 22, 2017, 05:39:07 pm »
Sorry, maar het is geen paniekvoetbal,het is realisme, wat is er mis met ouderwets countervoetbal?  Ik zie dat het huidig systeem (zeker met de mindere vorm en het uitvallen van Peter) te hoog gegrepen is voor deze ploeg. En het is niet dat we met het huidig systeem mooi voetbal brengen!  Maar bon,elk zijn gedacht!  Essevee 1972 wanneer ga jij eens een normale reactie plaatsen wanneer er iemand een ander gedacht heeft?  Is dat zo moeilijk om op een forum respect te tonen voor andere meningen?
Klopt volledig.
3/21 en nog denken er enkelen dat we momenteel mooi voetbal spelen ?n kwaliteit genoeg hebben om PO1 te halen... ::) . Behoudens enkele witte merels tijdens de wintermercato wel te verstaan.We hebben gewoonweg niemand die het verschil kan maken,geen keeper,geen spits en geen genie opt middenveld.Kan gebeuren bij een club als de onze.
Ik maak me geen zorgen,maar PO1 halen zal niet voor vandejaar zijn.
Europees is evenwel een andere competitie...en hoop doet leven.
« Laatst bewerkt op: november 22, 2017, 05:57:16 pm door fozie »

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #98 Gepost op: november 22, 2017, 06:08:25 pm »
wij halen po1 en deze die daar NU al nie meer in geloven zwijgen beter! met alle respect

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 15 : 19/11/2017 14:30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #99 Gepost op: november 22, 2017, 06:44:04 pm »
wij halen po1 en deze die daar NU al nie meer in geloven zwijgen beter! met alle respect
Met alle respect, maar ik heb geen lessen te krijgen van een  ex-club Brugge fan (elk zijn manier van beleven,maar ik snap niet dat je de ene dag supporter bent van club en de andere dag van Essevee,of vice versa) supporter ben je voor het leven (volgens mij toch).