Auteur Topic: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School  (gelezen 82312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #160 Gepost op: maart 22, 2018, 06:26:58 pm »
slecht nieuws goed nieuws, ik denk vooral dat de club beslist heeft om het te stoppen doordat als er iemand doorbreekt hij toch direct overgenomen word door een grotere ploeg. de investering is te groot en de vergoeding te klein. ik vind het spijtig maar snap het wel
Er speelden naast het financiële ook andere dingen, mensen in de werking met dubbele belangen.  Ik versta dan ook niet waarom ze de soccerschool niet hebben verkocht aan Antwerp vorig jaar, dan hadden ze er tenminste  nog geld voor gekregen.
Dit kon zoveel meer zijn,maar bepalende mensen binnen Essevee waren carrément tegen de soccerschool(waaronder Dury).  Nu is dit verloren geld,dom en spijtig.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #161 Gepost op: maart 23, 2018, 10:33:41 am »
slecht nieuws goed nieuws, ik denk vooral dat de club beslist heeft om het te stoppen doordat als er iemand doorbreekt hij toch direct overgenomen word door een grotere ploeg. de investering is te groot en de vergoeding te klein. ik vind het spijtig maar snap het wel
Er speelden naast het financiële ook andere dingen, mensen in de werking met dubbele belangen.  Ik versta dan ook niet waarom ze de soccerschool niet hebben verkocht aan Antwerp vorig jaar, dan hadden ze er tenminste  nog geld voor gekregen.
Dit kon zoveel meer zijn,maar bepalende mensen binnen Essevee waren carrément tegen de soccerschool(waaronder Dury).  Nu is dit verloren geld,dom en spijtig.
Ik weet niet hoe de jeugdwerking precies in mekaar zit maar twee afzonderlijke cellen binnen een en dezelfde club lijkt me moeilijk. De interesse van Antwerp zal voornamelijk PDC geweest zijn maar die is daar naar de achtergrond verwezen. In feite zou je de namen van al die spelers moeten hebben om binnen x aantal jaren te zien of daar iemand van doorbreekt. Die spelen niet eens in competitie verband dus moeilijk.

Offline Macl

  • Leden
  • Berichten: 63
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #162 Gepost op: maart 23, 2018, 11:08:08 am »
de tijd werd bijna rijp om vruchten te plukken; binnen een jaar of 2 jaar zou je pas echt kunnen oordelen hoe de opleiding het deed. Jammergenoeg hebben ze de boom vroegtijdig met de grond gelijk gemaakt.


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #163 Gepost op: maart 23, 2018, 11:32:48 am »
de tijd werd bijna rijp om vruchten te plukken; binnen een jaar of 2 jaar zou je pas echt kunnen oordelen hoe de opleiding het deed. Jammergenoeg hebben ze de boom vroegtijdig met de grond gelijk gemaakt.

De beslissing om het in de huidige vorm stop te zetten zal wel niet van de ene dag op de andere zijn genomen. Blijkbaar lukt het niet om samen te werken met de gewone jeugdwerking en dat verbaast mij niet.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #164 Gepost op: maart 23, 2018, 12:20:04 pm »
Als de Essevee Soccer School effectief 500.000€ per jaar kost, dan is de club daaraan al 2.500.000€ kwijt, als ze het in leven houden komt daar nog minstens 2j bij eer de eerste vrucht geplukt kan worden. Dan zitten we al aan een kostenplaatje 4.500.000€ ...

Dat is inderdaad een venijnig prijskaartje (zeker voor een club als Essevee) voor een prestigeproject waaruit momenteel nog geen enkel financieel return gekomen is.

Voor alle duidelijkheid, ik vind het echt wel een fantastisch project, maar rationeel gezien is dit wel een enorm duur project voor ons. Stel je es voor wat we konden doen met die reeds uitgegeven 2.500.000€ ...

Vind ik het spijtig? ja ...
Snap ik de beslissing van het bestuur? ja ...

Ik vrees dat dit projecten zijn voor clubs met veel meer financiële slagkracht. Wij zitten nog in volle expansie en kunnen (momenteel) de centen beter gebruiken voor onze infrastructuur, personeel & spelerskern.








Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #165 Gepost op: maart 23, 2018, 02:17:15 pm »
Veel te lang geduurd
veel te duur
te grote kans dat ze vroegtijdig weg gaan zonder inkomsten

goede slimme zaak

kneed nu maar gewoon goeie spelers in het huidge normale systeem..

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #166 Gepost op: maart 23, 2018, 10:22:09 pm »
Veel te lang geduurd
veel te duur
te grote kans dat ze vroegtijdig weg gaan zonder inkomsten

goede slimme zaak

kneed nu maar gewoon goeie spelers in het huidge normale systeem..

Zoals we in het verleden al veel jeugdspelers hebben laten doorstromen... We hebben na 12j eerste klasse nog altijd bij de slechtste jeugdopleidingen in de eerste en tweede klasse. Wat gaat er dan plots veranderen?

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #167 Gepost op: maart 23, 2018, 10:52:09 pm »
Is bongonda geen product van de academie, wel nog toen deze in Lierse zat maar volgens mij is hij samen met Caers meegekomen.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #168 Gepost op: maart 23, 2018, 10:55:26 pm »
ESSEVEE ACADEMIE WORDT SAMEN STERKER
23/03/2018 via : essevee.be

Vanaf volgend seizoen bundelt SV Zulte Waregem al zijn opleidingen en projecten voor jongens-, meisjes- en damesvoetbal in de Essevee Academie. Ook de verdere en volledige integratie van de Essevee Soccer School in de Academie kadert in dat geheel. Zo versterken we onze werking dankzij een duidelijk beleid: 1 verhaal, 1 visie, 1 identiteit.

1 VERHAAL, 1 VISIE, 1 IDENTITEIT
De Essevee Academie is een van de grootste voetbalacademies van België. Jongens-, dames- en meisjesvoetbal maar ook het G-voetbal zorgen voor een grote diversiteit bij Team Essevee. Daarom kiezen we nu voor uniformiteit.

Volgend seizoen zal er bijvoorbeeld 1 infogids, 1 gedragscode, 1 huisstijl, ... zijn voor de volledige Academie. “We merkten dat de verschillende departementen te vaak naast elkaar werkten”, verduidelijkt Joric Vandendriessche als sportief coördinator. “Dankzij de kruisbestuiving kunnen we elkaar net versterken en zo onze Academie naar een hoger niveau brengen.”

Zowel sportief als extrasportief (zoals de evenementen) streeft de Essevee Academie meer dan ooit naar een gedeelde visie. One Team, one dream!

INTEGRATIE VAN DE ESSEVEE SOCCER SCHOOL
De Essevee Soccer School wordt verder en volledig geïntegreerd in de jeugdopleiding van de Essevee Academie. De spelers krijgen zo de mogelijkheid om hun sportieve toekomst verder te zetten bij SV Zulte Waregem, elk volgens hun leeftijd en niveau.

De recente reglementswijzigingen (inzake opleidingsvergoedingen en de nieuwe leeftijdscategorie U18) binnen de Pro League hebben een enorme impact op de jeugdwerking van iedere profclub. Daarnaast plaatsen we de budgettaire realiteit voorop. Investeren in infrastructuur en een hybride jeugdopleiding (met klassieke jeugdopleiding en Soccer School) viel steeds moeilijker te rijmen met de ambitie om ieder jaar bij de beste zes ploegen van België te behoren.

"We waren dit seizoen al intensief bezig met de integratie van de Soccer School in de elitewerking", licht Joric Vandendriessche toe. "De sportieve opportuniteiten van deze samenwerking zijn enorm. We zijn er dan ook van overtuigd dat we met sterke jeugdelftallen aan het seizoen 2018-2019 zullen beginnen. Tenslotte blijft ons doel blijft om via intensief teamwork onze jeugdspelers te laten doorgroeien naar ons eerste elftal", vervolledigt Joric Vandendriessche.


Gepost op 23-03-2018 op : http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=2140

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #169 Gepost op: maart 24, 2018, 12:34:41 am »
Veel te lang geduurd
veel te duur
te grote kans dat ze vroegtijdig weg gaan zonder inkomsten

goede slimme zaak

kneed nu maar gewoon goeie spelers in het huidge normale systeem..

Zoals we in het verleden al veel jeugdspelers hebben laten doorstromen... We hebben na 12j eerste klasse nog altijd bij de slechtste jeugdopleidingen in de eerste en tweede klasse. Wat gaat er dan plots veranderen?

Toch niet vergeten dat door de vereffening van SV Waregem al de jeugd weg was in de streek naar ploegen als Gent en Brugge. Het duurt jaren om dit terug op niveau te krijgen en de beste elementen zijn spijtig genoeg weg naar de topploegen of zelfs het buitenland vooraleer ze een contract mogen tekenen. Mocht het zo eenvoudig zijn dan waren de buitenlanders bij onze ploegen een minderheid. Het is het omgekeerde. Het valt me ieder jaar op bij de ploegvoorstellingen hoe weinig spelers uit eigen opleiding daar bij staan. Is echt niet alleen bij ZW hoor.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #170 Gepost op: maart 24, 2018, 10:48:06 am »
Veel te lang geduurd
veel te duur
te grote kans dat ze vroegtijdig weg gaan zonder inkomsten

goede slimme zaak

kneed nu maar gewoon goeie spelers in het huidge normale systeem..

Zoals we in het verleden al veel jeugdspelers hebben laten doorstromen... We hebben na 12j eerste klasse nog altijd bij de slechtste jeugdopleidingen in de eerste en tweede klasse. Wat gaat er dan plots veranderen?

Toch niet vergeten dat door de vereffening van SV Waregem al de jeugd weg was in de streek naar ploegen als Gent en Brugge. Het duurt jaren om dit terug op niveau te krijgen en de beste elementen zijn spijtig genoeg weg naar de topploegen of zelfs het buitenland vooraleer ze een contract mogen tekenen. Mocht het zo eenvoudig zijn dan waren de buitenlanders bij onze ploegen een minderheid. Het is het omgekeerde. Het valt me ieder jaar op bij de ploegvoorstellingen hoe weinig spelers uit eigen opleiding daar bij staan. Is echt niet alleen bij ZW hoor.

Mja je zegt de beste worden weggeplukt. Maar hoeveel van die die zijn weggeplukt zijn al doorgebroken bij andere clubs?

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #171 Gepost op: maart 24, 2018, 09:36:52 pm »
Veel te lang geduurd
veel te duur
te grote kans dat ze vroegtijdig weg gaan zonder inkomsten

goede slimme zaak

kneed nu maar gewoon goeie spelers in het huidge normale systeem..

Zoals we in het verleden al veel jeugdspelers hebben laten doorstromen... We hebben na 12j eerste klasse nog altijd bij de slechtste jeugdopleidingen in de eerste en tweede klasse. Wat gaat er dan plots veranderen?

Toch niet vergeten dat door de vereffening van SV Waregem al de jeugd weg was in de streek naar ploegen als Gent en Brugge. Het duurt jaren om dit terug op niveau te krijgen en de beste elementen zijn spijtig genoeg weg naar de topploegen of zelfs het buitenland vooraleer ze een contract mogen tekenen. Mocht het zo eenvoudig zijn dan waren de buitenlanders bij onze ploegen een minderheid. Het is het omgekeerde. Het valt me ieder jaar op bij de ploegvoorstellingen hoe weinig spelers uit eigen opleiding daar bij staan. Is echt niet alleen bij ZW hoor.

Mja je zegt de beste worden weggeplukt. Maar hoeveel van die die zijn weggeplukt zijn al doorgebroken bij andere clubs?
Coopman werd weggeplukt door FCB en speelt nu toch bij ons. Nuja het zijn er heel weinig..
SV TILL I DIE

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #172 Gepost op: maart 25, 2018, 11:00:29 am »
Veel te lang geduurd
veel te duur
te grote kans dat ze vroegtijdig weg gaan zonder inkomsten

goede slimme zaak

kneed nu maar gewoon goeie spelers in het huidge normale systeem..

Zoals we in het verleden al veel jeugdspelers hebben laten doorstromen... We hebben na 12j eerste klasse nog altijd bij de slechtste jeugdopleidingen in de eerste en tweede klasse. Wat gaat er dan plots veranderen?

Toch niet vergeten dat door de vereffening van SV Waregem al de jeugd weg was in de streek naar ploegen als Gent en Brugge. Het duurt jaren om dit terug op niveau te krijgen en de beste elementen zijn spijtig genoeg weg naar de topploegen of zelfs het buitenland vooraleer ze een contract mogen tekenen. Mocht het zo eenvoudig zijn dan waren de buitenlanders bij onze ploegen een minderheid. Het is het omgekeerde. Het valt me ieder jaar op bij de ploegvoorstellingen hoe weinig spelers uit eigen opleiding daar bij staan. Is echt niet alleen bij ZW hoor.

Mja je zegt de beste worden weggeplukt. Maar hoeveel van die die zijn weggeplukt zijn al doorgebroken bij andere clubs?
Coopman werd weggeplukt door FCB en speelt nu toch bij ons. Nuja het zijn er heel weinig..

Inderdaad te weinig. Heeft ook veel te maken met de evolutie in het voetbal. Vroeger had je zeker bij kleine ploegen een basis van 14-15 man aangevuld met jongeren. In tegenstelling met nu had het weinig belang of je nu 8ste of 16de eindigde (reeks telde 18 ploegen).
De oudere supporters hebben allemaal Jean-Pierre Devos, Yvan Decroix, Kurt Delesie, Carlos Deconinck en zo zijn er veel weten spelen. Of Desloover zijn eerste matchen. Nu krijg je die kansen niet meer en dat is heel jammer. Ze kwamen niet allemaal uit de jeugd maar waren jongens uit de streek.
Ik betwijfel of die spelers nu nog de kern zouden halen.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #173 Gepost op: maart 25, 2018, 01:03:26 pm »
Veel te lang geduurd
veel te duur
te grote kans dat ze vroegtijdig weg gaan zonder inkomsten

goede slimme zaak

kneed nu maar gewoon goeie spelers in het huidge normale systeem..

Zoals we in het verleden al veel jeugdspelers hebben laten doorstromen... We hebben na 12j eerste klasse nog altijd bij de slechtste jeugdopleidingen in de eerste en tweede klasse. Wat gaat er dan plots veranderen?

Toch niet vergeten dat door de vereffening van SV Waregem al de jeugd weg was in de streek naar ploegen als Gent en Brugge. Het duurt jaren om dit terug op niveau te krijgen en de beste elementen zijn spijtig genoeg weg naar de topploegen of zelfs het buitenland vooraleer ze een contract mogen tekenen. Mocht het zo eenvoudig zijn dan waren de buitenlanders bij onze ploegen een minderheid. Het is het omgekeerde. Het valt me ieder jaar op bij de ploegvoorstellingen hoe weinig spelers uit eigen opleiding daar bij staan. Is echt niet alleen bij ZW hoor.

Mja je zegt de beste worden weggeplukt. Maar hoeveel van die die zijn weggeplukt zijn al doorgebroken bij andere clubs?
Coopman werd weggeplukt door FCB en speelt nu toch bij ons. Nuja het zijn er heel weinig..

Inderdaad te weinig. Heeft ook veel te maken met de evolutie in het voetbal. Vroeger had je zeker bij kleine ploegen een basis van 14-15 man aangevuld met jongeren. In tegenstelling met nu had het weinig belang of je nu 8ste of 16de eindigde (reeks telde 18 ploegen).
De oudere supporters hebben allemaal Jean-Pierre Devos, Yvan Decroix, Kurt Delesie, Carlos Deconinck en zo zijn er veel weten spelen. Of Desloover zijn eerste matchen. Nu krijg je die kansen niet meer en dat is heel jammer. Ze kwamen niet allemaal uit de jeugd maar waren jongens uit de streek.
Ik betwijfel of die spelers nu nog de kern zouden halen.

Patje, ik zou beginnen bij de Millecampsen, Bettens, Lammens, Philippe Desmet, Hervé Delesie, Dekenne, De Craye, Mauroo, Van Troys, Dujardin, Vandendriessche, De Norme, Beirlaen, Bultynck, Blancke, De Volder, Goeminne, D'Haene, de Bossuyts, enz..In de jaren 80 bestond meer dan de helft van de kern uit spelers van Waregem of onmiddellijke omgeving. Remember de wedstrijden tegen Milaan.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #174 Gepost op: maart 25, 2018, 01:16:32 pm »
Veel te lang geduurd
veel te duur
te grote kans dat ze vroegtijdig weg gaan zonder inkomsten

goede slimme zaak

kneed nu maar gewoon goeie spelers in het huidge normale systeem..

Zoals we in het verleden al veel jeugdspelers hebben laten doorstromen... We hebben na 12j eerste klasse nog altijd bij de slechtste jeugdopleidingen in de eerste en tweede klasse. Wat gaat er dan plots veranderen?

Toch niet vergeten dat door de vereffening van SV Waregem al de jeugd weg was in de streek naar ploegen als Gent en Brugge. Het duurt jaren om dit terug op niveau te krijgen en de beste elementen zijn spijtig genoeg weg naar de topploegen of zelfs het buitenland vooraleer ze een contract mogen tekenen. Mocht het zo eenvoudig zijn dan waren de buitenlanders bij onze ploegen een minderheid. Het is het omgekeerde. Het valt me ieder jaar op bij de ploegvoorstellingen hoe weinig spelers uit eigen opleiding daar bij staan. Is echt niet alleen bij ZW hoor.

Mja je zegt de beste worden weggeplukt. Maar hoeveel van die die zijn weggeplukt zijn al doorgebroken bij andere clubs?
Coopman werd weggeplukt door FCB en speelt nu toch bij ons. Nuja het zijn er heel weinig..

Inderdaad te weinig. Heeft ook veel te maken met de evolutie in het voetbal. Vroeger had je zeker bij kleine ploegen een basis van 14-15 man aangevuld met jongeren. In tegenstelling met nu had het weinig belang of je nu 8ste of 16de eindigde (reeks telde 18 ploegen).
De oudere supporters hebben allemaal Jean-Pierre Devos, Yvan Decroix, Kurt Delesie, Carlos Deconinck en zo zijn er veel weten spelen. Of Desloover zijn eerste matchen. Nu krijg je die kansen niet meer en dat is heel jammer. Ze kwamen niet allemaal uit de jeugd maar waren jongens uit de streek.
Ik betwijfel of die spelers nu nog de kern zouden halen.

Patje, ik zou beginnen bij de Millecampsen, Bettens, Lammens, Philippe Desmet, Hervé Delesie, Dekenne, De Craye, Mauroo, Van Troys, Dujardin, Vandendriessche, De Norme, Beirlaen, Bultynck, Blancke, De Volder, Goeminne, D'Haene, de Bossuyts, enz..In de jaren 80 bestond meer dan de helft van de kern uit spelers van Waregem of onmiddellijke omgeving. Remember de wedstrijden tegen Milaan.

Dat is juist mijn punt. Dat is niet alleen bij Waregem zo. Veel van de genoemde spelers kwamen ook niet uit de jeugd maar uit ploegen uit de streek. Je hebt ook Philippe Desmet weten beginnen. Die was echt niet goed in zijn beginperiode maar bleef kansen krijgen. Dat bestaat nu niet meer.
Ik ben er ook ver van zeker van dat al die spelers nu nog in de kern zouden geraken met al die buitenlanders. Spijtige evolutie.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #175 Gepost op: maart 25, 2018, 08:11:46 pm »
Inderdaad te weinig. Heeft ook veel te maken met de evolutie in het voetbal. Vroeger had je zeker bij kleine ploegen een basis van 14-15 man aangevuld met jongeren. In tegenstelling met nu had het weinig belang of je nu 8ste of 16de eindigde (reeks telde 18 ploegen).
De oudere supporters hebben allemaal Jean-Pierre Devos, Yvan Decroix, Kurt Delesie, Carlos Deconinck en zo zijn er veel weten spelen. Of Desloover zijn eerste matchen. Nu krijg je die kansen niet meer en dat is heel jammer. Ze kwamen niet allemaal uit de jeugd maar waren jongens uit de streek.
Ik betwijfel of die spelers nu nog de kern zouden halen.

Patje, ik zou beginnen bij de Millecampsen, Bettens, Lammens, Philippe Desmet, Hervé Delesie, Dekenne, De Craye, Mauroo, Van Troys, Dujardin, Vandendriessche, De Norme, Beirlaen, Bultynck, Blancke, De Volder, Goeminne, D'Haene, de Bossuyts, enz..In de jaren 80 bestond meer dan de helft van de kern uit spelers van Waregem of onmiddellijke omgeving. Remember de wedstrijden tegen Milaan.

Dat is juist mijn punt. Dat is niet alleen bij Waregem zo. Veel van de genoemde spelers kwamen ook niet uit de jeugd maar uit ploegen uit de streek. Je hebt ook Philippe Desmet weten beginnen. Die was echt niet goed in zijn beginperiode maar bleef kansen krijgen. Dat bestaat nu niet meer.
Ik ben er ook ver van zeker van dat al die spelers nu nog in de kern zouden geraken met al die buitenlanders. Spijtige evolutie.

Ik dacht dat de meeste spelers die ik vernoemd heb hier bij de jeugd begonnen zijn. Ivan De Sloover via jeugd van Nederename, Lammens via Club Ronse, Erwin De Norme kwam als jeugdspeler van Moen, Pino De Craye uit Deerlijk, Philippe Desmet uit Desselgem, de Millecampsen van Zulte en bij de jeugd begonnen en de anderen waren bijna allemaal van Waregem en dus ook jeugdspelers.
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2018, 09:46:02 pm door svennay »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #176 Gepost op: maart 25, 2018, 08:26:20 pm »
Patje,vergelijkingen met vroeger kan je niet maken,er is nu Veel teveel geld mee gemoeid,heel andere situatie.
Onze jeugdwerking is inefficiënt of bepaalde spelers kregen gewoon geen kans(Jonkheere van KVO,Myny van Beveren Waasland,verder kom ik niet).  Bij de soccerschool kwamen er talenten die anders nooit bij ons willen voetballen, een zo'n Limbombé is koren op de molen voor de tegenstanders binnen onze club,Dury ziet die 500000 en denkt dan aan al die moeite die hij moet doen om transfers te krijgen.
Konden ze ook niet kijken om die kosten te verminderen?  In ieder geval was het imo te vroeg om dit op te geven,maar de reden is niet enkel het prijskaartje,jaloezie,ego's,dubbele belangen,geen geloof in het project maken dat de reeds geïnvesteerde gelden volledige weg zijn. 

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #177 Gepost op: maart 25, 2018, 09:56:24 pm »
Als ik goed lees gaan ze het integreren in de jeugdwerking?
Nu weet ik niet goed meer of het stopt of blijft onder een andere vorm.
Alle artikels spreken elkaar een beetje tegen heb ik de indruk.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #178 Gepost op: maart 26, 2018, 11:53:41 am »
Ouders woest na opdoeken exclusieve Soccer School: “Essevee toont geen respect voor spelers”
26 maart 2018 02u36 via hln.be

WAREGEM De exclusieve voetbalopleiding Soccer School van Zulte Waregem wordt stopgezet. Ouders van de 36 spelertjes moeten nu kiezen of hun zoon aansluit bij de elitejeugdploeg of de provinciale reeksen. “Een schande”, klinkt het bij de ouders, die een contract van zes jaar tekenden.

De verslagenheid is groot bij ouders van de spelertjes van de Soccer School. In de loop van de voorbije vijf jaren werden hun kinderen na scouting uitverkoren om deel uit te maken van de Soccer School van Zulte-Waregem. De jongeren tussen 12 en 17 jaar werden met vier uur training per dag klaargestoomd voor een carrière als topvoetballer en verbleven op internaat in Waregem.
De ouders tekenden een contract van zes jaar, maar woensdag besliste de raad van bestuur om de exclusieve voetbalopleiding op te doeken, om financiële redenen. De hoge kostprijs van 500.000 euro per jaar zou niet in verhouding staan tot het rendement, aangezien ook niet alle voetballertjes later bij Zulte Waregem spelen.

Geen respect
“We werden zaterdagmiddag uitgenodigd voor een infovergadering. Meer dan een uur leuterde sportief coördinator Joric Vandendriessche over de visie, missie en familie van Essevee. Allemaal flauwekul om niet te hoeven uitspreken dat de club meer dan de helft van de jongeren op straat wil zetten. Want zeg nu zelf, welke jongere uit Limburg of Aalst wil op internaat in Waregem om in de provinciale reeks van Essevee te gaan trainen? Niemand. Het is een regelrechte schande”, vertelt een van de ouders.
Hun 14-jarige zoon speelt voor het derde jaar op rij in de Soccer School en kreeg de mededeling dat hij volgend seizoen verder kan spelen in de provinciale reeks. “Die jongens laten alles vallen met het oog op een voetbalcarrière. We gaan op zoek naar een club die meer respect toont voor haar voetballers”, zegt de vader. Hij is keihard voor de voetbalclub. “Arrogantie troef, noem ik het. De jeugdwerking van Zulte Waregem stuikt in elkaar. Het afschaffen van de Soccer School is een pure afrekening voor hoofdcoach Thomas Caers.” Een moeder pikt in. “Het is het eerste seizoen van onze zoon, maar een contract wilden ze ons niet meer geven. Ze wisten al veel langer dat de Soccer School opgedoekt ging worden.”

Afrekening
De ontslagen coach Hans Beeckman is ook niet mals. “Jaren hebben die jongeren hun vroegere schoolmakkers, familie en vrienden in de steek gelaten en nu staan ze voor een voldongen feit. Het establishment kan moeilijk verdragen dat de nieuwe manier van werken loont.”
Ook hij neemt het woord afrekening in de mond. Na de infovergadering kreeg de ene ouder na de andere een mail met de vraag of hun kind bij Essevee wil blijven, bij de elitereeks of provinciale afdeling. Ze krijgen zes dagen bedenktijd. Amper tien maanden geleden kregen de ouders nog een lovende brief van CEO Eddy Cordier over de werking van de voetbalschool.
“De Essevee Soccer School heeft een toekomst binnen de muren van onze club, want ons project is uniek”, schreef hij. De ouders gingen zaterdag met een wrang gevoel naar huis en kiezen in de loop van de week hetzij toch nog voor Essevee, hetzij voor een nieuw voetbalavontuur voor hun zoon.

Bron: https://www.hln.be/regio/waregem/ouders-woest-na-opdoeken-exclusieve-soccer-school-essevee-toont-geen-respect-voor-spelers~ac4dc124/

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #179 Gepost op: maart 26, 2018, 02:06:11 pm »
Amateurisme tot en met, ik vraag mij af of ons bestuur wel beseft hoe slecht we hier uitkomen?  En indien die ouders een contract van 6 jaar tekenden en Essevee voldoet niet en verbreekt dit contract éénzijdig, wat dan? 
Hoe dan ook, heel slechte reclame voor de jeugdwerking en de club, er zullen er hier weer dit minimaliseren tot en met(want kritiek op Essevee, oei, dat kan niet!)maar de club denkt niet na over hun imago, en dan vallen ze uit de lucht dat er kritiek komt.