Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924943 keer)

0 leden en 43 gasten bekijken dit topic.

Offline dimmah

  • Leden
  • Berichten: 24
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2600 Gepost op: september 12, 2010, 01:50:39 pm »
speeldag 6:

kortrijk wint van mechelen met 10 tegen 11
zulte speelt gelijk tegen eupen (die zijn eerste punt pakt)

zulte ? huh ?

toch raar dat die kortrijk fans altijd zo een "obsessie" hebben over wij als fusie-ploeg terwijl dat ze zelf een onwaarschijnlijk samenraapsel zijn van verschillende clubs met verchillende namen en verschillende kleuren van verschillende (deel)gemeenten .

toch raar dat er de laatste tijd veel gefrustreede boerkes rondlopen h?

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2601 Gepost op: september 12, 2010, 03:10:26 pm »
Jah ze zijn daar weer, ze hebben hun matchke gewonnen. Twas over 2 weken een pak stiller hier.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2602 Gepost op: september 12, 2010, 03:57:47 pm »
@Svarrogh : over twee weken spelen wij tegen Westerlo, jullie tegen GBA.  Ik weet niet of we dan al dan niet stil zullen zijn.  Als je naar voor 2 weken verwijst, een nederlaag op Standard calculeren de meeste ploegen wel in denk ik, niet echt een schande.  Na 6 matchen is dit onze enige nederlaag, valt wel mee denk ik.
@ dimmah : probeer eens wat niveau te halen als je hier als gast post.  Zoniet bevestig je gewoon de reputatie de wij (kortrijkzanen) hebben.
« Laatst bewerkt op: september 12, 2010, 04:03:56 pm door X-man »

Offline dimmah

  • Leden
  • Berichten: 24
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2603 Gepost op: september 12, 2010, 04:10:14 pm »
@Svarrogh : over twee weken spelen wij tegen Westerlo, jullie tegen GBA.  Ik weet niet of we dan al dan niet stil zullen zijn.  Als je naar voor 2 weken verwijst, een nederlaag op Standard calculeren de meeste ploegen wel in denk ik, niet echt een schande.  Na 6 matchen is dit onze enige nederlaag, valt wel mee denk ik.
@ dimmah : probeer eens wat niveau te halen als je hier als gast post.  Zoniet bevestig je gewoon de reputatie de wij (kortrijkzanen) hebben.


ik reageer maar even (on)zinnig op de post van svzw81 ....

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2604 Gepost op: september 12, 2010, 04:41:56 pm »
@Svarrogh : over twee weken spelen wij tegen Westerlo, jullie tegen GBA.  Ik weet niet of we dan al dan niet stil zullen zijn.  Als je naar voor 2 weken verwijst, een nederlaag op Standard calculeren de meeste ploegen wel in denk ik, niet echt een schande.  Na 6 matchen is dit onze enige nederlaag, valt wel mee denk ik.
@ dimmah : probeer eens wat niveau te halen als je hier als gast post.  Zoniet bevestig je gewoon de reputatie de wij (kortrijkzanen) hebben.



Zozo, een Kortrijkzaan die eens normaal bericht kan posten, dat we dat nog mogen meemaken  ;)
Ik bedoelde idd de match tegen Standard, misschien geen schande maar dan zie je hier niemand. Alleen andersom komt men hier den boel wa opstoken. De moeite eigelijk niet om op te reageren zoals Wouter zegt maja..

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.643
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2605 Gepost op: september 12, 2010, 06:35:39 pm »
Ja idd de VK is sterk bezig, ik heb daar geen enkel probleem mee om dit toe te geven, het klassement liegt er niet om.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2606 Gepost op: september 12, 2010, 11:41:42 pm »
@Svarrogh : over twee weken spelen wij tegen Westerlo, jullie tegen GBA.  Ik weet niet of we dan al dan niet stil zullen zijn.  Als je naar voor 2 weken verwijst, een nederlaag op Standard calculeren de meeste ploegen wel in denk ik, niet echt een schande.  Na 6 matchen is dit onze enige nederlaag, valt wel mee denk ik.
@ dimmah : probeer eens wat niveau te halen als je hier als gast post.  Zoniet bevestig je gewoon de reputatie de wij (kortrijkzanen) hebben.


ik reageer maar even (on)zinnig op de post van svzw81 ....

onzinnig is dit niet hoor . heel wat (jonge) kortrijksupporters lachen als uit omdat we een fusieploeg zijn, terwijl jullie zelf een pak fusies achter de rug hebben in jullie geschiedenis . "fusieploeg" vind ik dan ook zeker geen scheldwoord, maar ik besterf het wel altijd bijna van het lachen als een kortrijkzaan ons daarmee probeert uit te schijten.

dat de veekaa het momenteel beter doet is dan wel weer een feit, vorig seizoen zijn jullie zowaar nipt voor ons geindigd in het klassement, iets wat voor de eerste keer in lange tijd lukte en daar genieten jullie nog van natuurlijk .

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2607 Gepost op: september 13, 2010, 12:38:03 am »

onzinnig is dit niet hoor . heel wat (jonge) kortrijksupporters lachen als uit omdat we een fusieploeg zijn, terwijl jullie zelf een pak fusies achter de rug hebben in jullie geschiedenis . "fusieploeg" vind ik dan ook zeker geen scheldwoord, maar ik besterf het wel altijd bijna van het lachen als een kortrijkzaan ons daarmee probeert uit te schijten.
Je mag het besterven, maar blijkbaar snap je niet goed het verschil.  KVK mag dan wat fusies doorgemaakt hebben, maar deze waren altijd met Kortrijkse ploegen.  Dus na al die fusies supporteren wij, als Kortrijkzanen, nog altijd voor een 100 % Kortrijkse club.
Bij jullie is dat helemaal niet het geval meer.  In jullie naam zit nu de  naam van een andere gemeente, zelfs eentje van een andere provincie.  De slogan "support your local team" gaat dan voor jullie ook veel minder op dan voor ons.  Vergelijkbaar zou zijn dat wij zouden gefuseerd zijn met, ik zeg maar wat, Moeskroen.  Vergelijkbare afstand, en ook een provinciegrens ertussen.  Ik zie me niet echt supporteren voor KVEMK (Koninklijke Voetbalclub Excelcior Moucron Kortrijk).

dat de veekaa het momenteel beter doet is dan wel weer een feit, vorig seizoen zijn jullie zowaar nipt voor ons geindigd in het klassement, iets wat voor de eerste keer in lange tijd lukte en daar genieten jullie nog van natuurlijk .
Waarmee je zogezegd ruiterlijk toegeeft dat we het beter doen, en het onmiddellijk relativeert en in het belachelijke trekt.  Je vergeet daarbij gemakshalve dat we vorig jaar 4 x van jullie gewonnen hebben (zonder die vriendendienst hadden we misschien de PO1 niet gehaald, dus dank daarvoor), en dat jullie dit jaar toch al een serieuze achterstand goed te maken hebben.  En dat met een veel kleiner budget.  Je mag dus gewoon toegeven dat we het momenteel beter doen, zonder het in het belachelijke te trekken.
Voor alle duidelijkheid, de relatie tussen KVK en SVZW laat me koud, enkel KVK interesseert me.  Ik eindig liever tweede na SVZW dan 15de voor SVZW, maar je moet toch een beetje ernstig blijven.
« Laatst bewerkt op: september 13, 2010, 12:40:05 am door X-man »

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.643
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2608 Gepost op: september 13, 2010, 11:46:40 am »
X-man heeft jammer genoeg een punt, als je eerlijk bent moet je toegeven dat de fusie(s) die KVK heeft doorgemaakt niet van dezelfde aard is als die van ons Essevee.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2609 Gepost op: september 13, 2010, 01:30:34 pm »
van zoiets lig ik niet wakker. hoe die fusies allemaal zijn gegaan?!! respect voor wat vroeger gebeurde maar soms is realisme nodig. Waregem stond in het verleden open voor een grote fusie in de streek. Die kwam er niet met alle gekende gevolgen voor alle ploegen in de streek....Goed dat ze dan met Zulte zijn gefusioneerd en dat we een ploeg hebben in eerste, waar we thuis horen. Dat het verhaal van KVK anders is?! ook logisch... Kortrijk zelf is zoveel groter.
En dat KVK nu zo hoog staat?! denk dat ze het momenteel verdienen en nog geen punten gestolen hebben....maar ik hoop dat Essevee natuurlijk op het einde van de rit hoger staat.

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2610 Gepost op: september 13, 2010, 01:50:20 pm »
X-man heeft jammer genoeg een punt, als je eerlijk bent moet je toegeven dat de fusie(s) die KVK heeft doorgemaakt niet van dezelfde aard is als die van ons Essevee.

Wat X-man vertelt over die fusies is je reinste onzin. Het is een reden geven om er eentje voor te geven. Niet meer niet minder. Zulte Waregem is uiteraard een local team. Dat het 2 gemeentes zijn is compleet arbitrair, net zoals het compleet arbitrair is dat bijvoorbeeld Heule tot groot-kortrijk behoort.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2611 Gepost op: september 14, 2010, 01:14:35 pm »
Administratie en aardrijkskunde is hier niet van belang. Degene die over iets dergelijks beginnen zijn gewoonweg idioten, want dit heeft niks met voetbal te maken.

Wat X-man betreft. Die heeft allang bewezen dat hij weet hoe je op andermans forum op een beschaafde wijze kunt communiceren. Hij is een voorbeeld van andere KVK-supporters. Ik hoop dat eventuele esseveesupporters op het forum van KVK zich ook zo gedragen.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2612 Gepost op: september 14, 2010, 01:40:07 pm »
Administratie en aardrijkskunde is hier niet van belang. Degene die over iets dergelijks beginnen zijn gewoonweg idioten, want dit heeft niks met voetbal te maken.

Wat X-man betreft. Die heeft allang bewezen dat hij weet hoe je op andermans forum op een beschaafde wijze kunt communiceren. Hij is een voorbeeld (van) VOOR andere KVK-supporters. Ik hoop dat eventuele esseveesupporters op het forum van KVK zich ook zo gedragen.

;-)
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2613 Gepost op: september 26, 2010, 12:18:10 am »
Heb ik dat nu zo verkeerd gehoord...of is Dikke Hein weer in z'n Calimero-rol aan het vervallen, na z'n nederlaag tegen Cerkeltje gisteren??
-SVZW Forever-

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2614 Gepost op: september 26, 2010, 09:56:14 am »
Heb ik dat nu zo verkeerd gehoord...of is Dikke Hein weer in z'n Calimero-rol aan het vervallen, na z'n nederlaag tegen Cerkeltje gisteren??

wat bezielt trouwens die reporter om die +- schwalbe van cornelis (heb al erger gezien) te tonen. precies of dit gebeurt enkel in vkmatchen....

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2615 Gepost op: oktober 05, 2010, 08:38:09 am »
VK heeft nog steeds niets aan hun spelerstunnel gedaan.
vorig jaar werden ze daarvoor beboet en moesten die euvel herstellen....
de supporters kunnen inmiddels lustig verder met bier, aanstekers en andere zaken naar de bezoekende spelers gooien....

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2616 Gepost op: oktober 05, 2010, 08:39:05 am »
EN ZOALS VK HET NAAR GOEIE GEWOONTE BETAAMT..........IS HET HET STADSBESTUUR HAAR FOUT

Offline Ruben den Boer

  • Leden
  • Berichten: 182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2617 Gepost op: oktober 06, 2010, 01:14:30 pm »

Offline dimmah

  • Leden
  • Berichten: 24
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2618 Gepost op: oktober 06, 2010, 06:57:14 pm »
EN ZOALS VK HET NAAR GOEIE GEWOONTE BETAAMT..........IS HET HET STADSBESTUUR HAAR FOUT

Het stadion is eigendom van de stad Kortrijk, dus als met iets wil veranderen of infrastructuur werken wil uitvoeren zijn de kosten voor de stad en niet voor de kvk.
En als de stad nog geen tunnel gezet heeft is het pech voor zunder en moeten ze maar de boete betalen.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2619 Gepost op: oktober 06, 2010, 07:09:54 pm »
EN ZOALS VK HET NAAR GOEIE GEWOONTE BETAAMT..........IS HET HET STADSBESTUUR HAAR FOUT

Het stadion is eigendom van de stad Kortrijk, dus als met iets wil veranderen of infrastructuur werken wil uitvoeren zijn de kosten voor de stad en niet voor de kvk.
En als de stad nog geen tunnel gezet heeft is het pech voor zunder en moeten ze maar de boete betalen.

Jup, lijkt mij wel de juiste visie. Voor een kleuter van 6-7 jaar.

Natuurlijk zal de club die boete ooit eens moeten betalen, zullen ze naar 't stad verwijzen en zal er nog groter spel zijn dan nu al het geval is.

Maar goed, ik herinner mij een overeenkomst tussen club en stad, na de eerste strubbelingen. Daarin stond (onder andere) duidelijk vermeld dat de jeugdopleiding van KVK een serieuze boost moest krijgen. "Boost" werd echter verkeerd vertaald en ze hebben het jeugdbestuur buiten gesmeten en financieel alle jeugdspelers, -trainers, -medewerkers, etc. in hun hemd laten staan.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje