Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924905 keer)

0 leden en 48 gasten bekijken dit topic.

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2700 Gepost op: december 17, 2010, 10:41:20 pm »
thohoho, verbauwhede... soms is het Barcelona stijl...
Manmanman, kverlang al zo tot wanneer da da zich tegen hem keert.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2701 Gepost op: december 17, 2010, 11:51:21 pm »
Dikke hein was bezig over matchen op verplaatsing dat ze naar kvm moeten en die goeie supporters hebben en toen zei hij in waregem overheersten toch onze supporters in het rzgenboogstadion ...

En dikke nekke glenne was ook weer inform. "we mogen ons de giant killer noemen"
"de scheids floot in het voordeel van standard (hun eerste goal was wel uit buitenspel en glenne kon rood hebben)" en ook bara stijl zoals eerder vermeld staat pff tis niemer te doen!
SV TILL I DIE

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2702 Gepost op: december 18, 2010, 08:38:06 am »
thohoho, verbauwhede... soms is het Barcelona stijl...
Manmanman, kverlang al zo tot wanneer da da zich tegen hem keert.

Bewijst enkel maar dat Glenneke zo dom is lijk 't achterste van een peird...

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2703 Gepost op: december 18, 2010, 10:47:08 am »
Ik vond het eerlijk gezegd een prima reeks interviews.

- Carcela die prima kon wegstoppen dat de mediatraining gelukt is. Beetje afwezig wegkijken, geen opmerkelijke dingen zeggen en moeilijke vragen ontwijken. Goed voor beeld voor ...

- ... VBH. Glenn trekt zichzelf naar een hogere plaats op de Haatlijst der Belgische Voetbalsupporters.

Bij deze: als we 0-3 voorstaan in Camp Guldensporen, galmt deze uit onze vak: "Het lijkt wel Barceloooona !"
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline thierslouis

  • Leden
  • Berichten: 402
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2704 Gepost op: december 18, 2010, 10:47:41 am »
Sorry, dit neemt niet weg dat KVK thuis wel zeer sterk voor de dag komt! En het is niet dat ze slecht spelen, vanaf de eerste minuut al volop in de aanval... Heb toch een mini tikkeltje respect al blijft het kortrijk...

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2705 Gepost op: december 18, 2010, 11:11:31 am »
Sorry, dit neemt niet weg dat KVK thuis wel zeer sterk voor de dag komt! En het is niet dat ze slecht spelen, vanaf de eerste minuut al volop in de aanval... Heb toch een mini tikkeltje respect al blijft het kortrijk...

Was volgens mij een van hun slechtste matchen thuis.
Zonder die buitenspelgoal winnen ze niet.
Op het einde veel ruimte omdat standard alles of niets doet met 10 man

Offline thierslouis

  • Leden
  • Berichten: 402
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2706 Gepost op: december 18, 2010, 11:14:45 am »
Sorry, dit neemt niet weg dat KVK thuis wel zeer sterk voor de dag komt! En het is niet dat ze slecht spelen, vanaf de eerste minuut al volop in de aanval... Heb toch een mini tikkeltje respect al blijft het kortrijk...

Was volgens mij een van hun slechtste matchen thuis.
Zonder die buitenspelgoal winnen ze niet.
Op het einde veel ruimte omdat standard alles of niets doet met 10 man

K'heb het eerder over hun thuismatchen in het algemeen... Als je de wedstrijden bekijkt tegen lierse, genk,... Nuja, wij mogen ook trost zijn op onze thuisreputatie!

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2707 Gepost op: december 18, 2010, 12:47:40 pm »
Dit soort acties zijn ondertussen ook geen unicum meer...
Ooit loopt het een keer mis...




Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2708 Gepost op: december 18, 2010, 01:51:05 pm »
Man, dat is echt verschrikkelijk wat hij doet en nog nooit heeft hij er een kaart voor gehad. Djeezes man, die gast is echt erg. Bossut kan ten minste een bal pakken zonder dat hij daarvoor als een kamikaze moet uitkomen. Sammy gebruikt gewoon zijn handen, maar bon. En altijd is er een excuus, zoals bij de onderste foto, daar zei hij dat hij de bal raakte. Dat was dan wel per ongeluk met zijn achterwerk, maar goed, dat hoort ge hem dan niet zeggen uiteraard.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2709 Gepost op: december 18, 2010, 02:56:48 pm »
Dit soort acties zijn ondertussen ook geen unicum meer...
Ooit loopt het een keer mis...
Bovenste foto is natuurlijk vanuit een perspectief genomen waardoor het er veel erger uitziet dan het was.  Hier lijkt het alsof zijn knie (of voet) vlakbij het gezicht van Nong was, wat helemaal niet klopt.  In Studio 1 zag je de beelden van achteraan gefilmd, waarbij de reporter zei dat er geen fout was.  Je ziet duidelijk dat hij zijn rechterbeen plooit, en uiteindelijk met zijn onderbeen lichtjes de bovenarm van de Standard speler raakt : hij heeft geen intentie de speler te raken, en raakt hem ook helemaal niet gevaarlijk.  In het beste geval kon de scheidsrechter voor gevaarlijk spel fluiten.
Wat zijn uitspraken over Barca stijl betreft, ik heb nergens de vraag van de reporter gehoord, maar het antwoord was zoiets als "Inderdaad, je zou kunnen zeggen dat we Barcelona-stijl spelen, ja".  Het lijkt me niet onredelijk, gezien het eerste en laatste woord, aan te nemen dat de reporter zelf zoiets sugereerde.  Trouwens, voor de goede luisteraar zegt hij eigenlijk niets verkeerd.  Zeggen dat je tactisch op dezelfde manier probeert te spelen als een bekende ploeg, betekent helemaal niet dat je even goed bent, of het even goed uitvoert.  Als ik aan mijn kapper vraag mijn haar te knippen als Brad Pitt, betekent dat jammer genoeg niet dat ik evenveel succes zal hebben bij de vrouwen als hij.
Ik vind ook dat hij zich wat bescheidener zou mogen opstellen, en dat hij iets minder roekeloos door de lucht zou mogen vliegen, maar als ik goed begrepen heb, heeft hij de jeugdrangen in Waregem doorlopen, en is hij naar Waregem naar school gegaan ?  Trouwens, hij komt van Brugge, Stijnen, zijn grote voorbeeld, is ook niet de meest voorzichtige doelman.
En ja, het eerste doelpunt werd uit buitenspel gemaakt.  Op Lokeren komen we 0-2 voor, en wordt het doelpunt onterecht afgekeurd voor buitenspel.  Lokeren maakt op het einde 1-1 gelijk.  Daar 2 punten kwijt, hier misschien 2 gewonnen door de scheids.En zo komt op het einde van het seizoen meestal wel een balans van de scheidsrechterlijke fouten voor en tegen, behalve voor de grote 3 , die meestal niet echt benadeeld worden.
« Laatst bewerkt op: december 18, 2010, 02:59:02 pm door X-man »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2710 Gepost op: december 18, 2010, 03:28:32 pm »
Dit soort acties zijn ondertussen ook geen unicum meer...
Ooit loopt het een keer mis...
En ja, het eerste doelpunt werd uit buitenspel gemaakt.  Op Lokeren komen we 0-2 voor, en wordt het doelpunt onterecht afgekeurd voor buitenspel.  Lokeren maakt op het einde 1-1 gelijk.  Daar 2 punten kwijt, hier misschien 2 gewonnen door de scheids.En zo komt op het einde van het seizoen meestal wel een balans van de scheidsrechterlijke fouten voor en tegen, behalve voor de grote 3 , die meestal niet echt benadeeld worden.
Akkoord maar daarom moet Glenne niet zeggen dat de scheidsrechter in het voordeel van Standard floot.
SV TILL I DIE

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2711 Gepost op: december 20, 2010, 10:04:18 am »
Kums (Ook wel de Iniesta van kvk genoemd :D ) staat in belangstelling van Nurnberg en Standard.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2712 Gepost op: december 20, 2010, 10:16:01 am »
Dat de VK goed bezig is en goed speelt daar heb ik geen problemen mee.
Heb meer problemen met het feit dat Glenne zegt ivm de offsidegoal van vrijdag: het mag wel eens meezitten. Blijkbaar zag hij niet van op de tribune tegen ons dat er ook vanuit buitenspel werd gescoord.

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2713 Gepost op: december 20, 2010, 02:28:26 pm »
Dit soort acties zijn ondertussen ook geen unicum meer...
Ooit loopt het een keer mis...
Bovenste foto is natuurlijk vanuit een perspectief genomen waardoor het er veel erger uitziet dan het was.  Hier lijkt het alsof zijn knie (of voet) vlakbij het gezicht van Nong was, wat helemaal niet klopt.  In Studio 1 zag je de beelden van achteraan gefilmd, waarbij de reporter zei dat er geen fout was.  Je ziet duidelijk dat hij zijn rechterbeen plooit, en uiteindelijk met zijn onderbeen lichtjes de bovenarm van de Standard speler raakt : hij heeft geen intentie de speler te raken, en raakt hem ook helemaal niet gevaarlijk.  In het beste geval kon de scheidsrechter voor gevaarlijk spel fluiten.
Wat zijn uitspraken over Barca stijl betreft, ik heb nergens de vraag van de reporter gehoord, maar het antwoord was zoiets als "Inderdaad, je zou kunnen zeggen dat we Barcelona-stijl spelen, ja".  Het lijkt me niet onredelijk, gezien het eerste en laatste woord, aan te nemen dat de reporter zelf zoiets sugereerde.  Trouwens, voor de goede luisteraar zegt hij eigenlijk niets verkeerd.  Zeggen dat je tactisch op dezelfde manier probeert te spelen als een bekende ploeg, betekent helemaal niet dat je even goed bent, of het even goed uitvoert.  Als ik aan mijn kapper vraag mijn haar te knippen als Brad Pitt, betekent dat jammer genoeg niet dat ik evenveel succes zal hebben bij de vrouwen als hij.
Ik vind ook dat hij zich wat bescheidener zou mogen opstellen, en dat hij iets minder roekeloos door de lucht zou mogen vliegen, maar als ik goed begrepen heb, heeft hij de jeugdrangen in Waregem doorlopen, en is hij naar Waregem naar school gegaan ?  Trouwens, hij komt van Brugge, Stijnen, zijn grote voorbeeld, is ook niet de meest voorzichtige doelman.
En ja, het eerste doelpunt werd uit buitenspel gemaakt.  Op Lokeren komen we 0-2 voor, en wordt het doelpunt onterecht afgekeurd voor buitenspel.  Lokeren maakt op het einde 1-1 gelijk.  Daar 2 punten kwijt, hier misschien 2 gewonnen door de scheids.En zo komt op het einde van het seizoen meestal wel een balans van de scheidsrechterlijke fouten voor en tegen, behalve voor de grote 3 , die meestal niet echt benadeeld worden.

Misschien best dat andere geval waar jullie uit buiten spel mogen scoren ook vermelden, of ben je dat al vergeten misschien? En je mag er nog volledige epistels over schrijven maar als je met je studs op ooghoogte komt ingevlogen dan is dat altijd rood en hoeft er helemaal niet over intentie gesproken te worden.

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2714 Gepost op: december 20, 2010, 02:30:06 pm »
Kums (Ook wel de Iniesta van kvk genoemd :D ) staat in belangstelling van Nurnberg en Standard.

Maar nee, Iniesta is de Kumps van Barcelona, net zoals Guardiola de Hein van Barca is.

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2715 Gepost op: december 20, 2010, 04:31:16 pm »
Oeda Iniesta? ik dacht dater alleen Kums was die zo speelde???
Who de fuck is Iniesta????
Manmanman, da wordt daar echt gekker met den dag
Barcelona, woeahahahah, sjanse da ze weten dat dikke nekken zijn. :)

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2716 Gepost op: december 21, 2010, 12:14:52 am »
Misschien best dat andere geval waar jullie uit buiten spel mogen scoren ook vermelden, of ben je dat al vergeten misschien?
Een foutje dat ons ??n punt opbracht, Lokeren kostte ons 2.  Maar, zoals gezegd, de balans wordt op het einde van het seizoen gemaakt, we zijn nog niet zover.  Trouwens, zelfs jij zal moeten toegeven dat het punt dat we op Waregem binnenhaalden ruim verdiend was.
 
En je mag er nog volledige epistels over schrijven maar als je met je studs op ooghoogte komt ingevlogen dan is dat altijd rood en hoeft er helemaal niet over intentie gesproken te worden.
  Zal een nieuwe spelregel zijn waar ik nog nooit van gehoord heb.  Een voet tijdens een spelfase te hoog heffen, waardoor je in de buurt van het gezicht van de tegenstander komt, is bij mijn weten gevaarlijk spel, niets meer dan dat.  En dat er aan de voet van een voetballer een schoen met studs zit, is de logica zelve.  Neemt niet weg dat het nog steeds niet meer dan gevaarlijk spel is.  En een keeper springt meestal hoger dan een voetballer (sprongkracht is meestal ??n van de troeven van een goede keeper), waardoor zijn voeten nu eenmaal hoger komen dan de tegenstander.  Als je op een objectieve manier naar de beelden kijkt, zie je dat VBH zijn been plooit, en zo zijn studs helemaal niet op Nong gericht zijn.
Trouwens, de scheidsrechter heeft in deze faze geen fout gefloten.  Als een scheidsrechter niet fluit, kan een tegenstander, of zelfs het bondsparket, achteraf nog klacht indienen bij een overduidelijke fout, met als motivering dat de scheids de faze niet gezien heeft.  Op dat moment worden de videobeelden bekeken, en kan de speler alsnog gestraft worden.  Nfor kan over een dergelijke procedure meespreken.  Bij mijn weten diende Standard nog geen klacht in, dus zo een overduidelijke rode kaart zal het niet geweest zijn.  En het is niet dat Nong geblesseerd was, zoals een gebroken neus of zo.  Enige objectiviteit zou gepast zijn.  Maar ik begrijp dat dat niet de bedoeling van dit topic is.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2717 Gepost op: december 21, 2010, 08:18:21 am »
Zal een nieuwe spelregel zijn waar ik nog nooit van gehoord heb.  Een voet tijdens een spelfase te hoog heffen, waardoor je in de buurt van het gezicht van de tegenstander komt, is bij mijn weten gevaarlijk spel, niets meer dan dat.  En dat er aan de voet van een voetballer een schoen met studs zit, is de logica zelve.  Neemt niet weg dat het nog steeds niet meer dan gevaarlijk spel is.  En een keeper springt meestal hoger dan een voetballer (sprongkracht is meestal ??n van de troeven van een goede keeper), waardoor zijn voeten nu eenmaal hoger komen dan de tegenstander.  Als je op een objectieve manier naar de beelden kijkt, zie je dat VBH zijn been plooit, en zo zijn studs helemaal niet op Nong gericht zijn.
Trouwens, de scheidsrechter heeft in deze faze geen fout gefloten. 

 ;D

- Kort samengevat: een keeper heeft meer sprongkracht en mag dus bijgevolg proberen zijn voet (en bijgevolg zijn schoen met studs) in uw muil planten. Rare redenering...
- VBN plooit inderdaad zijn been en verdient inderdaad geen rode kaart, maar 't gaat er niet over of hij hem raakt of niet. Als je met je voet vooruit inkomt en voorbij de neus van je tegenstander (die rechtstaat...) suist, kan je iemand serieus blesseren en kan je dat niet goedpraten met "ja, maar ne keeper heeft meer sprongkracht". Vraag maar aan Jova wat hij vindt van Glenne...
- Het is "fase" en niet "faze".

Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2718 Gepost op: december 21, 2010, 12:23:33 pm »
- Het is "fase" en niet "faze".
- En het is VBH niet VBN, maar dat lijkt me nogal flauwe mugge (of is het muggen) zifterij, ik neem aan dat je me begrijpt ?
- Kort samengevat: een keeper heeft meer sprongkracht en mag dus bijgevolg proberen zijn voet (en bijgevolg zijn schoen met studs) in uw muil planten. Rare redenering...
De eerste 5 woorden van je korte samenvatting zijn correct, de rest heb je er bij gefantaseerd.  Een keeper heeft meer sprongkracht.  Bij een confrontatie komt hij dus sneller in de buurt van allerlei gevoelige lichaamsdelen.   Een fase met een uitkomende keeper ziet er dus altijd gevaarlijk uit, veelal gevaarlijker dan ze is.  Maar een veldspeler moet er ook rekening mee houden dat een keeper in de lucht niet zomaar kan remmen.  Net zoals een veldspeler beter springt als een collega een tackle uitvoert, ook al is de tackle zijn fout niet.
- VBN plooit inderdaad zijn been en verdient inderdaad geen rode kaart, maar 't gaat er niet over of hij hem raakt of niet. Als je met je voet vooruit inkomt en voorbij de neus van je tegenstander (die rechtstaat...) suist, kan je iemand serieus blesseren en kan je dat niet goedpraten met "ja, maar ne keeper heeft meer sprongkracht". Vraag maar aan Jova wat hij vindt van Glenne...
- Waar het er mij om gaat is dat hier beweerd wordt dat de Glenn een rode kaart verdient, niets anders.  En dat is complete onzin.  Hij vliegt er inderdaad onbesuisd in, maar raakt niemand gevaarlijk, en heeft ook geen intentie iemand te raken.  Hij plooit ook zijn been op tijd, waardoor hij niet, zoals je zegt, met zijn voet vooruit langs de neus van de tegenstander suist.
Het gaat er mij eigenlijk om dat ik graag duidelijkheid krijg of dit een serieus voetbaltopic is of niet.  Als het er gewoon om gaat alles wat KVK betreft in het belachelijke te trekken, als een soort mentale masturbatie, knock yourself out.  Maar ik dacht dat jullie daar al ergens een topic over hadden (het leven zoals het is in Kortrijk of zo).  Als het over voetbaldiscussies gaat, moet je correct blijven : geen rode kaart voor Glenn.  Geen schuld voor Kortrijk bij het afgelasten van Kortrijk ? Lokeren, Nfor minstens even gevaarlijk als onze keeper, Hein v??l gematigder in zijn uitspraken dan 2 jaar geleden, ?
« Laatst bewerkt op: december 21, 2010, 12:25:10 pm door X-man »

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2719 Gepost op: december 21, 2010, 12:35:04 pm »
Bal wel of niet geraakt, voet wel of niet vooruit...

Wat ik belangrijk vind om dit soort situaties te beoordelen zijn de stijl en de intentie van de keeper.
Bij VBH heb ik echt de indruk dat hij niet op een zuivere manier de bal wil spelen.
Ik weet niet of ze het daar bij Club Brugge zo aangeleerd krijgen maar zijn stijl in dit soort situaties vind ik niet zuiver en fair.
"spring als een gek voor de aanvaller en verhinder zijn actie maximaal. Zolang je ergens onderweg maar op de een of andere manier de bal raakt is alles goed."
Zo ziet VBH het ook zelf wanneer hij na de wedstrijd gevraagd de fase te beoordelen. Dan zal je altijd het argument 'Ik raakte de bal, niets aan de hand toch?' horen vallen.

Volgens de letter van het reglement kan je dat verdedigen maar mijn kleine teen voelt aan dat dit niet klopt.
Goede keepers kunnen dit soort situaties inschatten, gaan vol voor de bal en proberen de 'collateral damage' te beperken.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2010, 12:40:07 pm door Eden »