Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924919 keer)

0 leden en 48 gasten bekijken dit topic.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3320 Gepost op: november 03, 2011, 09:05:42 am »
Dus 2 clubs op slechts 20 km van elkaar geeft geen concurrentie aan elkaar. What the fuck zeg ik hier tegen mijn beste. Je kan zeggen wat je wilt, maar als dit geen concurrentie op gebied van sponsoring etc is, dan weet ik het niet meer. Akkoord, de omkadering (alhoewel), infrastructuur (qua jeugd vooral) is inderdaad beter dan in Kortrijk. Over dat palmares heb ik al gehad. SV Zulte Waregem, sinds 2001, heeft geen "veel mooier'' palmares als dat van KV Kortrijk (huidige telling sinds 1971), gewoon een iets groter. Jullie zijn geen topclub en zullen dit ook niet direct zijn, alsook wij niet en andere gevestigde waarden in 1ste klasse niet. Ik geloof nooit dat iedere nuchtere volwassen mens (ook ik ben dit) dit zal eens zijn met u. Budget stukken groter dan dat van Kortrijk? Wat is het huidige budget dan nu? 20-30 miljoen? Dacht het niet.

Je kunt drijven, maar overdrijven...

Sinds de twee vereffeningen van Waregem en Kortrijk, beiden in 2001, heeft SV Zulte Waregem een mooier palmares dan KV Kortrijk Voetbalt, namelijk ??n keer de Beker van Belgi? en ??n keer de 16e finales van de Uefa Cup tegen Newcastle United. Ook als je kijkt naar de twee 'oude' clubs, namelijk KSV Waregem en KV Kortrijk, gesticht in respectievelijk 1946 en 1971, heeft Waregem een mooier palmares, namelijk twee bekefinales waarvan ??n keer winst, ??n Supercup, en een halve finale in de Uefa Cup na overwinningen tegen onder andere Osasuna, AC Milan en Hadjuk Split. Het enige wat Kortrijk ooit gewonnen heeft is de Trofee Jules Pappaert, een beker die Waregem twee keer won.

Uiteraard is het geen palmares ? la KV Mechelen of Anderlecht, maar het is er wel ??n. Essevee drie bekerfinales, twee keer Beker van Belgi? gewonnen, Supercup, 1/2e finale Uefa Cup, 1/16e finale Uefa Cup - Kortrijk helemaal niks. Ook qua aanzien, toeschouwersaantallen (ondanks dat Kortrijk dubbel zo groot is), enzovoort heeft de Veekaa altijd in onze schaduw geleefd. Waarschijnlijk komt daar de frustratie uit voort en de diepe haat van jullie tegenover ons, die sinds jaar en dag vaak op een krapuleuze manier wordt gemanifesteerd.

Ik geloof ook niet dat we ooit een topclub gaan worden (we zijn en blijven tenslotten 'maar' Waregem), maar we kunnen wel een degelijke subtopper worden denk ik. Mits een nieuw stadion, bijvoorbeeld, kan er al heel wat gebeuren.

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3321 Gepost op: november 03, 2011, 09:26:30 am »
Dus 2 clubs op slechts 20 km van elkaar geeft geen concurrentie aan elkaar. What the fuck zeg ik hier tegen mijn beste. Je kan zeggen wat je wilt, maar als dit geen concurrentie op gebied van sponsoring etc is, dan weet ik het niet meer. Akkoord, de omkadering (alhoewel), infrastructuur (qua jeugd vooral) is inderdaad beter dan in Kortrijk. Over dat palmares heb ik al gehad. SV Zulte Waregem, sinds 2001, heeft geen "veel mooier'' palmares als dat van KV Kortrijk (huidige telling sinds 1971), gewoon een iets groter. Jullie zijn geen topclub en zullen dit ook niet direct zijn, alsook wij niet en andere gevestigde waarden in 1ste klasse niet. Ik geloof nooit dat iedere nuchtere volwassen mens (ook ik ben dit) dit zal eens zijn met u. Budget stukken groter dan dat van Kortrijk? Wat is het huidige budget dan nu? 20-30 miljoen? Dacht het niet.

Je kunt drijven, maar overdrijven...

Sinds de twee vereffeningen van Waregem en Kortrijk, beiden in 2001, heeft SV Zulte Waregem een mooier palmares dan KV Kortrijk Voetbalt, namelijk ??n keer de Beker van Belgi? en ??n keer de 16e finales van de Uefa Cup tegen Newcastle United. Ook als je kijkt naar de twee 'oude' clubs, namelijk KSV Waregem en KV Kortrijk, gesticht in respectievelijk 1946 en 1971, heeft Waregem een mooier palmares, namelijk twee bekefinales waarvan ??n keer winst, ??n Supercup, en een halve finale in de Uefa Cup na overwinningen tegen onder andere Osasuna, AC Milan en Hadjuk Split. Het enige wat Kortrijk ooit gewonnen heeft is de Trofee Jules Pappaert, een beker die Waregem twee keer won.

Uiteraard is het geen palmares ? la KV Mechelen of Anderlecht, maar het is er wel ??n. Essevee drie bekerfinales, twee keer Beker van Belgi? gewonnen, Supercup, 1/2e finale Uefa Cup, 1/16e finale Uefa Cup - Kortrijk helemaal niks. Ook qua aanzien, toeschouwersaantallen (ondanks dat Kortrijk dubbel zo groot is), enzovoort heeft de Veekaa altijd in onze schaduw geleefd. Waarschijnlijk komt daar de frustratie uit voort en de diepe haat van jullie tegenover ons, die sinds jaar en dag vaak op een krapuleuze manier wordt gemanifesteerd.

Ik geloof ook niet dat we ooit een topclub gaan worden (we zijn en blijven tenslotten 'maar' Waregem), maar we kunnen wel een degelijke subtopper worden denk ik. Mits een nieuw stadion, bijvoorbeeld, kan er al heel wat gebeuren.

Ik zou maar zwijgen over dat palmares. Ik acht de kans helemaal niet onbestaande dat daar na dit seizoen verandering in komt als je naar de loting van de beker kijkt...

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3322 Gepost op: november 03, 2011, 09:51:53 am »
wees gerust, kvk zal dit seizoen geen platte prijs winnen ;-)

het zou super zijn maar ik geloof echt niet dat we in de finale geraken

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3323 Gepost op: november 03, 2011, 11:29:43 am »
dat we eerst naar onszelf kijken ipv naar kvk want het is nodig. en over kvk: een ploeg die met 1-4 op verplaatsing wint zal wel terecht gewonnen hebben. objectief bekeken vind ik dat ze het elk jaar goed doen met hun middelen en kern. had liever gehad dat wij daar stonden milledju

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3324 Gepost op: november 03, 2011, 11:33:18 am »
dat we eerst naar onszelf kijken ipv naar kvk want het is nodig. en over kvk: een ploeg die met 1-4 op verplaatsing wint zal wel terecht gewonnen hebben. objectief bekeken vind ik dat ze het elk jaar goed doen met hun middelen en kern. had liever gehad dat wij daar stonden milledju

Ik heb nochtans andere dingen gehoord van mensen van Lokeren. Nu, op het einde van de rit zullen we wel weer ongeveer op gelijke hoogte staan denk ik. Het is niet omdat ze nu toevallig eens 9 punten voorstaan dat hun seizoen of hun ploeg zoveel beter is (wij versloegen hen overigens al oververdiend dit seizoen). Bij ons zit alles maar dan ook echt wel ?lles tegen tot nog toe, dat zal ooit wel eens veranderen.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3325 Gepost op: november 09, 2011, 01:46:39 pm »
Kalezic stijgt in mijn achting ! (en daalt wellicht in de achting van de meesten hier)  in svm

2) Welke kleinere club(s) zal (zullen) play-off 1 halen?

"KV Kortrijk. Een mentaal bijzonder sterk team. Hein heeft zijn elftal heel goed neergezet: een keeper met leiderschap, een ijzersterk middenveld met Pavlovic en De Mets als steunpilaren en een aanval rond draaischijf Nfor die spelers rond zich beter maakt. met Veselinovic beschikken ze over een uitstekend aanspeelpunt."

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3326 Gepost op: november 09, 2011, 03:02:04 pm »
kan van essevvee niet gezegd worden,jammer genoeg !

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3327 Gepost op: november 09, 2011, 04:33:42 pm »
en heintje in svm: ploeg die het meest tegenvalt: essevee...

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3328 Gepost op: november 09, 2011, 04:55:11 pm »
en heintje in svm: ploeg die het meest tegenvalt: essevee...

wel met de opmerking dat essevee veel meer kwaliteit heeft dan het klassement laat vermoeden.. dus een compliment van Hein

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3329 Gepost op: november 09, 2011, 05:19:21 pm »
Kalezic stijgt in mijn achting ! (en daalt wellicht in de achting van de meesten hier)  in svm

2) Welke kleinere club(s) zal (zullen) play-off 1 halen?

"KV Kortrijk. Een mentaal bijzonder sterk team. Hein heeft zijn elftal heel goed neergezet: een keeper met leiderschap, een ijzersterk middenveld met Pavlovic en De Mets als steunpilaren en een aanval rond draaischijf Nfor die spelers rond zich beter maakt. met Veselinovic beschikken ze over een uitstekend aanspeelpunt."

Ik denk eerder aan cercle.  Kvk zal zijn terugval nog krijgen onder hein, das gekend.  Ook mechelen is beetje zo een team, die kennen zwakke start of serieuze terugval in de tweede helft. Hopen voor jullie van niet.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3330 Gepost op: november 09, 2011, 09:16:35 pm »
Ik vond nochtans Cercle heel flauw tegen ons, als dat eenkandidaat top zes is, dan zijn wij dat ook ngo altijd...

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3331 Gepost op: november 09, 2011, 10:11:43 pm »
Ik vond nochtans Cercle heel flauw tegen ons, als dat eenkandidaat top zes is, dan zijn wij dat ook ngo altijd...
Ja, met dat verschil dat die nu al ! 14 ! punten meer hebben dan ons...

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3332 Gepost op: november 10, 2011, 07:17:18 pm »
Tja ook kwestie van geluk hebben h?...

Offline nede

  • Leden
  • Berichten: 30
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3333 Gepost op: november 12, 2011, 07:43:06 pm »
Tja ook kwestie van geluk hebben h?...

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3334 Gepost op: november 12, 2011, 08:25:29 pm »
O das ne schone calimero
ist enen van bij u thuis?

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3335 Gepost op: november 14, 2011, 10:10:10 am »
Een Kortrijkzaan die anderen uitmaakt voor Calimero, nu hebben we alles gezien...

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3336 Gepost op: november 19, 2011, 02:09:35 pm »
Trond Sollied staat aan de vooravond van het duel op Kortrijk met AA Gent te blinken op de tweede plaats, maar toch is de Noorse coach niet tevreden. Om twee redenen: "We hadden eerste moeten staan. En schaf die oefeninterlands af."
 
"We kenden in nog geen enkel duel geluk maar daarnaast werden ook vele zaken tegen ons gefloten. Tegen Club (2-0) verdienden we een penalty en de bal van Ljubijankic tegen Bergen (1-1) was over de lijn."

Den diene was er niet bij zeker , toen Loeman sinterklaas speelde hier in Waregem
Dat is dus minstens een even grote calimero als Heintje....dat belooft voor vanavond


Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3338 Gepost op: november 19, 2011, 04:15:09 pm »
Ja heel interessant artikel over jullie thuismatchen:
404 Not Found

:)

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3339 Gepost op: november 20, 2011, 11:52:26 am »
Game Over. 0-4