Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924900 keer)

0 leden en 42 gasten bekijken dit topic.

Offline Ruben den Boer

  • Leden
  • Berichten: 182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3540 Gepost op: februari 09, 2012, 08:15:00 am »
Moest Keet geen rood krijgen?  ::)
Geel was een juiste beslissing. De bal was te ver naar buiten om nog een loepzuivere kans te zijn.
Dat hier een paar Kortrijkzanen zeggen dat het geen penalty was, verbaast mij niet. Jij bent groot en ik ben klein.
Veel plezier in een finale die je hopelijk met 0-1 verliest van Lierse

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3541 Gepost op: februari 09, 2012, 08:56:08 am »
Met spijt in het hart, maar het is zo, chapeau toch voor hun sterk seizoen. Met wat meer geluk geloof ik dat ook wij zo'n seizoen hadden kunnen meemaken, maar het ene jaar zit het tegen en het andere zit het mee - dat is voetbal. Normaal gezien zaten wij ook in de kwartfinales, maar Colemonts besliste daar toen anders over in die wedstrijd tegen Standard. Wat de lege tribunes betreft gisteren in Kortrijk, onvoorstelbaar eigenlijk, maar niks nieuw onder de zon. Ik zie ze de beker pakken.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3542 Gepost op: februari 09, 2012, 09:26:13 am »
Moest Keet geen rood krijgen?  ::)
Dat hier een paar Kortrijkzanen zeggen dat het geen penalty was, verbaast mij niet. Jij bent groot en ik ben klein.
Die Calimero-zever ben ik eigenlijk wat beu.  Zelfs op RTB, bij de nabespreking, met vertraagde beelden, toonden ze duidelijk dat Keet zijn handen terugtrok, en Nong niet raakte.  Je kan moeilijk beweren dat RTB pro KVK en anti Mons is.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3543 Gepost op: februari 09, 2012, 09:29:00 am »
ze zouden beter de camera's in die lege tribunes plaatsen, dan kunnen ze tenminste de indruk wekken dat bekervoetbal leeft.
over het niveau van de match...maar het was wel spannend.
eerste goal van Bergen: buitenspel
eerste goal van Kortrijk: bal over de lijn van Nfor
tweede goal van Kortrijk: klutsbal
tweede goal van Bergen: chancegoal door owndoelpunt
penalty voor Bergen....keeper raakt hem niet.
rebound van Matthys: ongelooflijke misser.
ofwel ligt het allemaal aan het veld ofwel is ons Belgisch voetbal echt zo slecht! Nfor speelt een goeie match en is daar de draaischijf.... maar als je ziet welke kans hij de nek omwringt? das even erg als een penalty missen.
en laten we eerlijk zijn: Krotrijk speelde over 2 matchen veel meer als ploeg dan Mons...het blijft mij een raadsel hoe wij daar 2 X konden tegen verliezen

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3544 Gepost op: februari 09, 2012, 09:36:29 am »
Tzit al heel et seizoen mee voor die gasten.
Voor et zelfde geld spelen ze tegen degradatie

en voor hetzelfde geld speelde svzw volgend jaar champions league zeker

geeuw

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3545 Gepost op: februari 09, 2012, 09:39:02 am »
Met spijt in het hart, maar het is zo, chapeau toch voor hun sterk seizoen. Met wat meer geluk geloof ik dat ook wij zo'n seizoen hadden kunnen meemaken, maar het ene jaar zit het tegen en het andere zit het mee - dat is voetbal. Normaal gezien zaten wij ook in de kwartfinales, maar Colemonts besliste daar toen anders over in die wedstrijd tegen Standard. Wat de lege tribunes betreft gisteren in Kortrijk, onvoorstelbaar eigenlijk, maar niks nieuw onder de zon. Ik zie ze de beker pakken.

genuanceerde post waar ik me in kan vinden.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3546 Gepost op: februari 09, 2012, 09:46:52 am »
Eindelijk op dat ongeschreven blad eens iets kunnen neerpennen.  Finale beker van Belgi?.

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3547 Gepost op: februari 09, 2012, 09:49:58 am »
Een finale spelen schrijfde toch niet op uw palmares zeker? Het is winnen dat telt, maar ik zie ze het jammergenoeg nog doen ook.

Offline roodgroenZW

  • Leden
  • Berichten: 33
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3548 Gepost op: februari 09, 2012, 10:00:03 am »
ze zouden beter de camera's in die lege tribunes plaatsen, dan kunnen ze tenminste de indruk wekken dat bekervoetbal leeft.
over het niveau van de match...maar het was wel spannend.
eerste goal van Bergen: buitenspel
eerste goal van Kortrijk: bal over de lijn van Nfor
tweede goal van Kortrijk: klutsbal
tweede goal van Bergen: chancegoal door owndoelpunt
penalty voor Bergen....keeper raakt hem niet.
rebound van Matthys: ongelooflijke misser.
ofwel ligt het allemaal aan het veld ofwel is ons Belgisch voetbal echt zo slecht! Nfor speelt een goeie match en is daar de draaischijf.... maar als je ziet welke kans hij de nek omwringt? das even erg als een penalty missen.
en laten we eerlijk zijn: Krotrijk speelde over 2 matchen veel meer als ploeg dan Mons...het blijft mij een raadsel hoe wij daar 2 X konden tegen verliezen

- Bal was zeker niet helemaal over de lijn geweest... Heb de beelden achteraf een paar keer herbeken, ook de assistent bevestigd me dat de bal nog niet voor de helft over was.

- Geel was terecht moest het een penalty zijn omdat de bal een botsende beweging maakt naar buiten, maakt die bal de botsende beweging naar binnen, altijd rood.

- Die eerste goal, is zeer discutabel, de grensrechter kan dit nooit hebben gezien dat de mons speler hem toch nog doorkopt, omdat hij tussen twee man staat. Dit is een fout op kap van Gumieny, zij hebben oortjes dus hij kon zeggen of de Mons speler hem had doorgekopt. Echter, was dit voor de heer Gumieny ook moeilijk want hij stond ter hoogte van de muur, kon het onmogelijk hebben gezien. Tis een zeer discutabele fase waarbij ik wel begrijp dat men die fout kan maken.

Nu Kortrijk heeft verdient gewonnen, we moeten daar eerlijk in zijn. Toch zie'k ze niet winnen op de Heizel, wat ik tevens w?l Lokeren zie doen ;)

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3549 Gepost op: februari 09, 2012, 10:17:35 am »
We moeten nu niet belachelijk doen he. Al jaren zijn we aan het lachen met het gebrek aan een palmares bij de VeeKaa, en nu kunnen ze daar eindelijk verandering in brengen: chapeau. We hebben er jaren mee gelachen, nu moeten wij ook kunnen incasseren. De Kortrijkzanen hebben ons Europees weten voetballen tot in de halve finale van de Uefa Cup, ze hebben ons doorheen de geschiedenis al drie bekerfinales zien spelen waarvan we er twee wonnen, enzovoort. Dat ik voor Lierse/Lokeren zal supporteren in de finale, uiteraard, maar nu moeten we niet de calimero spelen vind ik.

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3550 Gepost op: februari 09, 2012, 10:39:00 am »
vierde west-vlaamse ploeg in de finale:

Het voormalige SV Waregem speelde twee keer op de Heizel, in 1974 en 1982. Waregem won in 1974 met 4-1 tegen tweedeklasser ksk Tongeren. "Opvolger" Zulte Waregem deed hen in 2006 na. In de halve finale klopte de neo-eersteklasser verrassend Standard en moest het in de finale opnemen tegen Moeskroen. RUIM 18000 supporters zakten naar Brussel af om de de Boeren een hart onder de riem te steken. Nadat Stefan Leleu voor SVZW en Custovic voor Moeskroen elk scoorden , viel het beslissende doelpunt pas in het begin van de blessuretijd. Tim Matthys schoot SVZW de UEFA-cup binnen op vrije trap. Het was de EERSTE keer in de geschiedenis van het Belgische voetbal dat een pas gepromoveerde ploeg de beker won.

stukje uit het nieuwsblad.
En dan uiteraard nog Europees overwinterde.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3551 Gepost op: februari 09, 2012, 10:55:58 am »
vierde west-vlaamse ploeg in de finale:

Het voormalige SV Waregem speelde twee keer op de Heizel, in 1974 en 1982. Waregem won in 1974 met 4-1 tegen tweedeklasser ksk Tongeren. "Opvolger" Zulte Waregem deed hen in 2006 na. In de halve finale klopte de neo-eersteklasser verrassend Standard en moest het in de finale opnemen tegen Moeskroen. RUIM 18000 supporters zakten naar Brussel af om de de Boeren een hart onder de riem te steken. Nadat Stefan Leleu voor SVZW en Custovic voor Moeskroen elk scoorden , viel het beslissende doelpunt pas in het begin van de blessuretijd. Tim Matthys schoot SVZW de UEFA-cup binnen op vrije trap. Het was de EERSTE keer in de geschiedenis van het Belgische voetbal dat een pas gepromoveerde ploeg de beker won.

stukje uit het nieuwsblad.
En dan uiteraard nog Europees overwinterde.

Juist, was ik even vergeten, dat we toen net gepromoveerd waren. Wat een seizoen was dat toch zeg, die halve finales tegen Standard, daarvoor al Club Brugge (of was het Anderlecht?) eruit gekegeld, op Westerlo dankzij Salou (niet?). En het seizoen erop uiteraard Europees tegen Moscow/Ajax/Espanyol/Wenen/Praag, en overwinteren, 16e finales in Newcastle, honderden Esseveefans die applaus kregen van de locals, prachtig.

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3552 Gepost op: februari 09, 2012, 10:58:29 am »
Stel je voor, we zijn 6 weken terug, voor de Dury/Berrier/Leye periode met de degradatie als re?el gevaar.

Wie van jullie zou dan akkoord gegaan zijn met deze deal:
Citaat
Kortrijk wint de beker
Zulte Waregem haalt Dury, Berrier en Leye terug, verliest geen enkele wedstrijd meer en begint zelfs ambitieus aan PO2.

Wat Kortrijk dit seizoen presteert is knap gezien hun beperkingen.
Ok, er komt hier en daar wat geluk bij kijken (de weg naar de Heizel afleggen zonder G5 ploegen te ontmoeten), maar daar moet je je achteraf ook niet op fixeren. Soms heb je een seizoen waar alle dubbeltjes op de juiste kant vallen.

Trouwens, de beker winnen is nog lang niet hetzelfde als wat wij in 2006-2007 gepresteerd hadden. (toen ook met geluk want ik zie ons geen 2de keer Lokomotiv Moskou uitschakelen).

Kijk naar Westerlo, die pakken vorig seizoen een Europees ticket.
Sneuvelen in de voorrondes van de EL en staat dit seizoen met ??n been in 2de.
Niemand die nu in't Kuipje nog praat over hun 'roemrijke' overwinning tegen TPS Turku.
Herinnerd er zich nog iemand de het Europese succes van Roeselare tegen Vardar Skopje?
Of ?berhaupt al 'KSV Roeselare' ?

Ze hadden allicht allemaal hun Europese glorie willen inruilen als ze volgend seizoen konden starten als stabiele middenmoter in de JPL.

Om maar te zeggen. Het is zo relatief allemaal. Vandaag glorie, morgen miserie.
Ik zeg niet dat het daarom bij Kortrijk zo moet lopen, maar het is toch wat kleinzerig om daar
allemaal zo zuur over te doen.

Ik gun het Kortrijk alvast van harte want ze hebben het niet gestolen.
Voor aanvang van dit seizoen had niemand het hen toegeschreven.
Chapeau, je moet het maar doen.
Als het goed is moet je ook groot genoeg zijn om dat te durven zeggen.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3553 Gepost op: februari 09, 2012, 11:04:37 am »
het is dan toch spijtig dat wij die grensrechters nog niet hebben gehad!! want bij ons zwaaien ze constant met de vlag als het totaal geen buitenspel is! en als je toch zo goed de beelden bekijkt....zie je ook dat Nong goed toneel kan spelen en hij in de verste verte niet werd geraakt! tja, en als KVK tegen Lokeren moet spelen...er was dit weekend bij Lokeren nog niet eens 3000 man

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3554 Gepost op: februari 09, 2012, 11:06:34 am »
het is dan toch spijtig dat wij die grensrechters nog niet hebben gehad!! want bij ons zwaaien ze constant met de vlag als het totaal geen buitenspel is! en als je toch zo goed de beelden bekijkt....zie je ook dat Nong goed toneel kan spelen en hij in de verste verte niet werd geraakt! tja, en als KVK tegen Lokeren moet spelen...er was dit weekend bij Lokeren nog niet eens 3000 man

Je klinkt als Hein. Kortrijk haalt de finale, en heeft dus elke ronde doorstaan, dus verdienen ze de finale lijkt me. Oke, ze speelden alleen tegen 'kleintjes', maar dat zijn zij ook. En ja, er zal wel wat geluk mee gemoeid zijn, misschien het geluk dat ze vorig seizoen niet hadden, of het komende seizoen niet zullen hebben. Wij hadden recht op een kwartfinale maar die werd ons ontnomen, niks aan te doen. Kortrijk speelt de finale, live with it.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3555 Gepost op: februari 09, 2012, 11:07:34 am »
Tribune achter doel zo goed als leeg :s Ongelooflijk

Staantribune zat helemaal vol = 3750 man. Volgens mij heb jij een andere match gezien. En dat het meezit voor KVK, daar moet ik toch eens goed mee lachen.


Achter de andere goal he, kieken...

Het geluk op het veld buiten beschouwing gelaten (penalty's tegen Antwerp bvb), met de loting op zich hebben jullie ongelofelijk geluk gehad. Antwerp, STVV, Beerschot, Bergen en Lokeren/Lierse.

Je moet ze natuurlijk wel allemaal kunnen winnen, wat niet evident is.


Offline roodgroenZW

  • Leden
  • Berichten: 33
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3556 Gepost op: februari 09, 2012, 11:18:50 am »
het is dan toch spijtig dat wij die grensrechters nog niet hebben gehad!! want bij ons zwaaien ze constant met de vlag als het totaal geen buitenspel is! en als je toch zo goed de beelden bekijkt....zie je ook dat Nong goed toneel kan spelen en hij in de verste verte niet werd geraakt! tja, en als KVK tegen Lokeren moet spelen...er was dit weekend bij Lokeren nog niet eens 3000 man

Toevallig heb ik vandaag een vergadering daaromtrent met het onderwerp : "de (on-)mogelijkheid om buitenspelsituaties in te schatten in het topvoetbal."

Ik kan u bevestigen, ik heb jarenlang topniveau lijnrechter geweest, het spelniveau, de verantwoordelijkheden die een lijnrechter heeft. Niet alleen dat he, de druk. Weet U dat die mensen worden afgerekend op foutjes die ze misschien 12 keer terug opnieuw moeten zien voor je kan zien wat er aan scheelt...

Een studie erover se die hij vanavond komt voorlichten :
http://www.kuleuven.be/nieuws/berichten/2010/pb01_06_2010.html
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2012, 11:26:51 am door roodgroenZW »

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3557 Gepost op: februari 09, 2012, 12:52:05 pm »
Het geluk op het veld buiten beschouwing gelaten (penalty's tegen Antwerp bvb), met de loting op zich hebben jullie ongelofelijk geluk gehad. Antwerp, STVV, Beerschot, Bergen en Lokeren/Lierse.

Als alle ploegen hun wedstrijd tegen lager geklasseerden gewonnen hadden, speelde we de halve finale tegen Anderlecht (Verloren van Boom, dat op zijn beurt uitgeschakeld werd door Bergen) en de finale tegen Gent of Standard.  Met de loting was dus niets mis.
Het is gewoon zo dat de "grote 5" minder gemotiveerd zijn voor de beker, en hun krachten en motivatie sparen om de PO 1 te bereiken, en eventueel zo ver mogelijk te geraken in de Europabeker.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3558 Gepost op: februari 09, 2012, 01:08:35 pm »
Moest Keet geen rood krijgen?  ::)
Geel was een juiste beslissing. De bal was te ver naar buiten om nog een loepzuivere kans te zijn.
Dat hier een paar Kortrijkzanen zeggen dat het geen penalty was, verbaast mij niet. Jij bent groot en ik ben klein.
Veel plezier in een finale die je hopelijk met 0-1 verliest van Lierse

De doelman raakt de speler niet, dus kan het moeilijk penalty zijn. Nong laat zich gewoon vallen en ik ben een essevee supporter. Een beetje objectief en sportief zijn kan geen kwaad doen.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3559 Gepost op: februari 09, 2012, 03:22:44 pm »
- voor mij is Kortrijk terecht finalist, en of ze een gemakkelijk of moeilijk programma hadden doet er niet toe. ze verdienen het eigenlijk al op basis van hun schitterend seizoen
- dat lijn- en scheidsrechters het niet gemakkelijk hebben weet ook iedereen.
- maar net als veel supporters dit jaar stel ik vast dat we nog niet goed bediend zijn door de beslissingen van de arbiters, lijnrechters en dat je moet toegeven dat het niveau soms slecht is of dat moeilijke beslissingen juist in ons nadeel vallen (onterechte goals afgekeurd tegen Lierse en Mons en ik zwijg dan nog over de rest).
- als een lijnrechter de duw op Chevalier tegen Beerschot in het strafschopgebied niet vlagt, gans het stadion ziet het en de lijnrechter staat juist gepositioneerd dan heeft dat met druk niet veel te zien....das gewoon onkunde, als hij dan enkele minuten later voor een pietluttige overtreding staat te zwaaien alsof er een moordaanslag is gebeurd dan denkt iedereen in de tribune bijna het zelfde (zien of een bal over de lijn is, of penalty gisteren voor Bergen is veel moeilijker en kan dat ook verstaan).
dus denken dat ik calimero speel... no way :-)